
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdil mezi prevodovkami S 125 a S 130
prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 12.10.2003 do 31.10.2003, založil/a
18:38:32
31.10.2003
31.10.2003

D.J.Vlasta
Rozdíl mezi převodovkama je jednak ve stálém převodu a potom ve způsobu unašečů na poloosy a v mezikusu 5 stupně,má jiný uchycení k příčce z toho vychází i jiná příčka převodovky.Já jsem před půlrokem koupil starší 125 převodovku a byla v prdeli.S kámošem jsme jí rozhodili a zjistili jsme že jsou v háji ložiska na stromečkách ale i ty velký na diferáku a klachtá čep satelitů v diferenciálu.ložiska jsem koupil nový a ty velký na diferák se teď vyrábeji jiný-jsou vylepšený maji delší válečky a hustejš vedle sebe.Diferák jsme vzali ze starý převodovky 4 kvaltový a shodili jsme z něj talířový kolo a dali jsme na něj to z pětikvaltu.Pak přišlo teprve to pravý peklo bez měřidel udělat vůle.Udělali jsme to tak že jsme tam dali nový ložiska a dali jsme tam diferák a převodovku jsme zavřeli bez stromečků.Dali jsme skusmo podložky na pravou i levou stranu a zatáhli víka ložisek-buď šli ztuha a nebo klachtali,dávali jsme různý tloušťky podložek až jsme vychytali správnou vůli.Ložiska se musí otáčet volně ale nesměj mít velkou vůli ale nepatrnou jo,kvůli teplený roztažnosti.Potom jsme převodovku rozpůlili a dali jsme tam stromečky a zavřeli jsme jí a záthli a přendavánim podložek z levý strany na pravou jsme vychytali vůli pastorku.Byla to pakárna ale dá se touto cestou udělat taky.Když jsem to zkoušel čekal jsem že to bude hučet-nic PARÁDA.A tejden po zkompletování jsem s tim jel 1200km do Chorvatska a převodovka šlape jak víno.

07:38:39
28.10.2003
28.10.2003
Jaro
R@ZBOR a Jirka: prerobit to asi nejde, lebo minimalne skrine prevodoviek su celkom odlisne. Co keby ste si tie prevodovky medzi sebou vymenili a mate po probleme, nie?
15:44:09
25.10.2003
25.10.2003

Samantus
podelne jsou stejne se 120kou, ale pouze jine tvrdsi silentbloky a jsou tam navic vyztuhy, to mi rek Ludek
10:00:15
17.10.2003
17.10.2003
Jirka
Ta moje prevodovka je totiz zrala na GO, minimalne synchrony by to chtelo nove. V lete jsem do 125 dal motor s Fava a ten kroutak ji dodelal, ona uz predtim nebyla nic moc. Uz jsem koupil uhlove ramena a ted me chybi ta prevodovka a kloubove hridele. Podelne jseo udajne stejne se 120, ale moc se me to nezda musel bych merit.
23:18:11
13.10.2003
13.10.2003

R@ZOR
Já bych to bral! :-)
22:02:07
13.10.2003
13.10.2003

Sita
Jirka chce zmenu S125->S130, R@zor chce S130->S125. Tak si je vymente :-)
20:16:44
13.10.2003
13.10.2003

Milda
Rozdily mezi vleckovou a kyvkovou prevodovkou jsou:
stalej prevod (ne vzdy)
uchyceni poloos v diferaku
uchyceni na pricce prevodovky
nez predelavat jednu variantu na druhou je lepsi prendat stalej prevod. Pokud se spravne vymezi vule na diferaku tak prevodovka nehuci, problem skodovackej prevodovek je ten ze talirovy kolo na diferaku vetsinou hazi jako prase takze seridit vuli je celkem problem.
stalej prevod (ne vzdy)
uchyceni poloos v diferaku
uchyceni na pricce prevodovky
nez predelavat jednu variantu na druhou je lepsi prendat stalej prevod. Pokud se spravne vymezi vule na diferaku tak prevodovka nehuci, problem skodovackej prevodovek je ten ze talirovy kolo na diferaku vetsinou hazi jako prase takze seridit vuli je celkem problem.
20:04:49
13.10.2003
13.10.2003

Komár 1981
-> Martin: Tak to prave zatim nemam (po akci zlodeju...) Kupuju po vyplate a bude muset hrat na plny kule!
19:58:39
13.10.2003
13.10.2003

Martin
-> Komár 1981: Z toho si nic nedělej, mě zadní ložiska taky předváděj pěknej konzert. Ale rádio je zatím ještě přehluší...
19:50:39
13.10.2003
13.10.2003

Komár 1981
-> Martin: tak diky. Stejne je to hudbou budoucnosti... Zatim mi v aute hucej loziska... tak dik.

19:45:06
13.10.2003
13.10.2003

Martin
-> Komár 1981: Tak dík, zase jsem o něco chytřejší. O Rapidech toho fakt moc nevím, vůbec jsem netušil, že se vyrábělo takovejch typů. Na výměnu diferáku bych si sám osobně netroufnul. Nevím, jak bych nastavoval správnou osovou vzálenost a vůle. Když to nenastavíš správně, bude to hrozně hlučný.
18:26:03
13.10.2003
13.10.2003

Komár 1981
2 Martin: ty 4,22 jsou na www.rapid.wz.cz/Skoda_Rap
id.htm a pak vyber nabidku typy a Rapid 120. Mam to i v publikaci o Skodovkach. Jen mne teda zajima, kdybych sehnal 5q na vlecku s 3,9 , jak moc je to pakarna, vymenit ty staly prevody?
18:17:55
13.10.2003
13.10.2003

Martin
Tak to jsem ještě neslyšel, Rapid 4q vlečka a 4,22. To fakt nevím. Ale každopádně by tam teda měla jít 5q převodovka ze 130ky. Nebo jestli se nepletu, tak 4q vlečku mělo gardeso, ne ? Jenom nevím, jaký mělo stálý převod.
18:11:29
13.10.2003
13.10.2003

Komár 1981
2 Martin: mam tam vlecku. Je to rapid jak ma byt. Nebo se delaly ruzne vlecky? Motor puvodne 120, RV 1986 Slovensko. Ale vlecka je to urcite.
18:03:45
13.10.2003
13.10.2003

Martin
-> Komár 1981: Zřejmě máš starou nápravu, že ? Pak je možné v pohodě dát převodovku ze 125ky. Akorát se musí vyměnit (nebo zkrátit) táhlo řazení popř. i kulisa ale to není nutné (i když 125ková je lepšejšejší)
17:37:06
13.10.2003
13.10.2003

Komár 1981
Hele a kdyz mam rapida se 4q s 4,22 a budu chtit o qualt vic, ale stale s 4,22? Je to velkej problem? (nejsem vuuubec erudovanej) :o))
13:59:35
13.10.2003
13.10.2003

rOMAN
-> MATTESS: Preste tak mam S130 a 4,22. Milda to delal nedavno a nerikal ze by byl nejaky problem. Stalej prevod se pouzije z S125.
13:39:34
13.10.2003
13.10.2003

Racyk
jednodušší by bylo sehnat ye 130 a vymenit stály prevod a máš 5ti kvalt y převodem 4,22 a na uhlovku:) Ale takhle to ty asi delat nechceš? Že?
13:19:51
13.10.2003
13.10.2003

Martin
-> Tommy: Já 130cu nemám, jenom jsem to párkrát zahlídnul...
12:41:01
13.10.2003
13.10.2003

MATTESS
Pokud se nepletu, rOMAN to ma predelany 130 s prevodem 4,22
11:03:22
13.10.2003
13.10.2003

Martin
Ono se řekne vyměnit stálý převod. Ale to asi nebude jen tak. Alespoň co jsem slyšel, tak to vždycky dopadlo špatně. Převodovka pak byla hrozně hlučná.
22:43:54
12.10.2003
12.10.2003

Baghira
No 125-tková má stálý převod 4,22 a 130-tková má 3,9, což je lepší na vyšší rychlost, ale horší na rozjezd... Jinak na 125-tkovou a úhlovou nápravu by se musel přehodit diferák a přichycení na příčku převodovky...snad jsem na nic nezapoměl.
21:33:33
12.10.2003
12.10.2003

Tommy
2Martin: Nevím jestli tam jsou jenom náhodou
, ale jsou přichycené na příčce jak říkáš

21:22:03
12.10.2003
12.10.2003

Martin
-> Tomáš Černý: Nejsou náhodou chycený na příčce převodovky ?
20:58:48
12.10.2003
12.10.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
a prichyceni sikmych ramen? TAky nejsme erudovanej, ....
20:51:52
12.10.2003
12.10.2003

Martin
Nechci kecat, nikdy jsem neviděl obě převodovky vedle sebe (natož zevnitř). Ale koukal jsem se na 130kovou převodovku a je vidět, že 130 má také příruby na poloosy. Ale asi by se musel vyměnit diferák. Určitě by to byla hrozná práce.
-> Jirka: Asi by bylo levnější koupit tu 130kovou
-> Jirka: Asi by bylo levnější koupit tu 130kovou
20:43:16
12.10.2003
12.10.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
nebe a dudy, zapomen na predelani.
125 je to same co 120 a to je uplne jiny jak 130
125 je to same co 120 a to je uplne jiny jak 130
20:35:43
12.10.2003
12.10.2003

R@ZOR
Mám podobnej dotaz, já totiž chci předělat převodovku 130vou na 125covou!
10:57:06
12.10.2003
12.10.2003
Jirka
Chtel bych vedet jaky je rozdil mezi prevodovlou ze S 125 a ze S 130. Predpokladam, ze se lisi pouze rozvodovkou a stalym prevodem. Chtel bych totiz predelat prevodovku 125 na uhlove napravy, nekdo me rikal ze by to melo jit. Diky moc za informace.