Odlehčení setrváku

prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 25.08.2003 do 29.08.2003, založil/a
řadit dle data
22:43:07
29.08.2003
GeTeX
nic, možná to časem pochopíš
07:19:00
29.08.2003
Jirik
GeTeX: jakej blbej vtip ?
00:04:14
29.08.2003
GeTeX
JIRIK: další blbej vtip
15:12:18
28.08.2003
Jirik
To je dobrý, nemusím podřazovat, teda ne extrémně. hehe, jakpak se řadí extrémně ? U nás mojí trochu jiné zkúsenosti.

Kopců se to opravdu trochu bojí - záleží na odlehčení.

Někdy se musí přidat volnoběh, aby byl pravidelnej.

Setrvák vyvažuje chod klikového hřídele a udržuje pravidelný chod při jejím pohybu. Jde to rychleji do otáček. Hůř se brzdí motorem.

Při řazení v kopci je nutné to držet v otáčkách, protože při přeřazení rychleji spadnou. Minus je, že se po jeho osoustružení musí nechat znova odvrtat a vyvážit. Někdo to vyvažuje komplet s klikou, řemenicí, spojkou atd. Ale myslím že to není bezpodmínečně nutné, stačí ho vyvážit samotný i s věncem. Protože nové setrváky jako náhradní díl se prodávají taky vyvážené a v žádném servisu vám nebudou rozebírat motor jenom kvůli vyvážení. Vyplatí se to tak pro soutěžní motory, který víc točí a jsou více namáhány. Snížení životnosti bude zanedbatelné. Navíc blbě vyvážený setrvák může dělat potíže pouze v určitém spektru otáček motoru, závisle na jeho zatížení. Shrnuto - asi bych se na to vykašlal, stejně jako U-geen.
13:17:21
28.08.2003
Saky
odlehcuje se proto aby ti rychleji spadli otacky a mohl si rychleji zaradit ale pokud nejezdis zavody tak ti je jedno jestli podradis za 0.8s nebo za 0.5s a naopak ti taky rychleji vyleti do otacek pokud je ten motor nezatizenej, se zatizenym motorem to zadnej vliv nema, aspon jsem zadnej vliv nepozoroval, samozrejme pokud pri tom vymenis i vacku tak to muze tocit vic ale setrvak za to nemuze
10:39:03
28.08.2003
GeTeX
Ty já ho mam asi na 6 kilo a sem s tim spokojenej, ani sem nepostřehl jak panuje fáma že do kopce musíš podřazovat tak to já teda nemusim (teda musim ale ne nějak extremně :-))
10:22:56
28.08.2003
U-Geen
Tak tak. Jak rika muj mechanik, odlehcenej setrvak tak do odlehcenyho zavodaku. Jinak je to spis na frajerinky na semaforech.
08:54:49
28.08.2003
Bery
Minulý týden- motor 136-byly utopený vložky,takže musel ven.Zkoušel se tam odlehčený setrvák a ostrá vačka - volnoběh 1100rpm,točilo to o 1500 víc,ale kámoš s tím jezdil jeden den,potom to vyhodil a dal tam normální setrvák a vačku.A tahá to taky.
20:23:15
27.08.2003
BlackSUN
2doomaZ: Vzhledem k tomu, co musí ten motor hnát když je v záběru, tak myslim, že mu nějaký kilo dolu na setrváku může bejt úplně jedno. Akorát se to líp roztočí, když to neni nijak zatížený a jediný co ten motor překonává je vlastně nějaký tření, popřípadě altik či pumpa. Ale v záběru to asi mít význam zas až takovej nebude. Pro normální ježdění určitě ne. Tak sem to jednoho krásného dne od Sakyho pochopil já...
18:22:04
27.08.2003
doomaZ
2Saky: Jak to myslis celkem na nic74 Prece to musi bejt znat nejenom na neutral, vzdyt se tim zvysi ucinnost toho motoru (jako ze se ta vytvorena energie neplaca na setrvak). Jestli se pletu tak me oprav.74
15:42:35
25.08.2003
rOMAN
JA mam 6,5
14:19:23
25.08.2003
Vladislav
Ne ja to delat nebudu, dam to do firmy, kde se tim zabejvaji. Takze to bude i vyvazeny. Jen mi jde o to na jakou vahu to stocit. 7 kilo? 5,5 kilo? Nevim radte.
12:26:37
25.08.2003
Saky
hlavne to pak vyvazi ono to neni jen o tom ze to odrbes na soustruhu a myslis si jak zvitezis nad dynamikou motoru, mimoto ta uprava samotna je vicemene na nic pokud ti teda nejde o rychlost vytaceni nezatizeneho motoru na neutral, jinak na odlehceni dle LA jsou planky
10:32:01
25.08.2003
Vladislav
Chystám se odlehčit setrvák, ale nevím na jakou váhu mám jít. Piště kdo jak máte a jas se s tím jezdí.
Extreme Tyres