
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zaklepaný ventily
prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 08.08.2003 do 04.09.2003, založil/a
11:03:39
04.09.2003
04.09.2003

Kar don Bosco
2king: no co, bol by si ochotny sa na to pozriet? uz to robi aj na benzine, netusim, co to moze byt, ale vzdy ked sa to dosteluje, isty cas to robi menej a potom stale viac. dik za ochotu.

13:27:24
26.08.2003
26.08.2003

Luděk
2Kar don Bosco: už jsem o tom mluvíl s Evou na ICQ
13:25:00
26.08.2003
26.08.2003

Kar don Bosco
pozeram, ze smailici su dead :o)
13:24:08
26.08.2003
26.08.2003

Kar don Bosco
2Ludek: To mas teda recht. Bol som si to obhliadnut, ked bol festival 'Mezi ploty' a nevyzera to zle.



13:14:45
26.08.2003
26.08.2003

Luděk
2Kar don Bosco: yes,v Bohnicích nakonec skončíme všichni :cD
11:28:40
25.08.2003
25.08.2003

Kar don Bosco
OK, ja makam tiez v Prahe(Kobylisy) a byvam v Bohnicich. Takze ako ti to vyhovuje, ja sa prisposobim.
00:45:57
25.08.2003
25.08.2003
King
Jsem kolíňák, ale makám v Praze (Strašnice). Takže se můžeme domluvit....
09:31:46
21.08.2003
21.08.2003

Kar don Bosco
2king: dnes mam cas a zajtra idem cez Kolin, idem domov cez Pardubice. cca okolo 15:30. Si z Kolina, ci z Prahy?
09:25:49
21.08.2003
21.08.2003

Kar don Bosco
2king: mas pravdu, domov to mam cez 400 km, ale momentalne som v Prahe, robim tu uz pol roka. Este dnes som tu a v piatok padim domov na vikend. Ako si na tom s casom, slo by to sa nejak dohodnut, lebo ma to uz fakt pekne sere. Ked sa to dosteluje, chvilocku je pokoj(tym myslim, ze to trha menej) ale po case s tym zas sklbe jak blaznive. Velmi by si mi pomohol.

09:19:01
21.08.2003
21.08.2003
King
2 K d B: Soude dle tve materstiny asi nebudu daleko od pravdy, kdyz si dovolim tvrdit, ze to mezi nama bude tak 300+ km. Tady na konfere se vyskytuji i xperti na LPG ze Slovenska, napada me Peter Pisecny, WindMan a dalsi, takze rozumnejsi bude obratit se na ne :o)
Ale kdyby si mel nahodou cestu do PHy nebo do Kolina.....:o)
Ale kdyby si mel nahodou cestu do PHy nebo do Kolina.....:o)
14:46:14
19.08.2003
19.08.2003

Kar don Bosco
Dik za rady, jedine co mozem urobit, je fakt vrtiet so srobami, lebo nemam ziaden vercajch a nechcem to uplne rozstelovat. 2King: sa nejako vyznas, co keby som ta pootravoval a skusil by si sa mi s tym pohrat, chces?
Nejako by sme sa dohodli, chcem to mat z krku a zaroven sa nieco poducit.


15:44:30
15.08.2003
15.08.2003
King
2 Kar don Bosco: Doporucuju trosku studia teorie podtlakovych LPG systemu. Ad presdtih - zakladni predstih pro LPG by mel byt min o 5 stupnu vyssi nez pro benal. V pripade 130ky kde je predpis 5-7 (spis tech 7) bych se na LPG nebal nastavit 10-15stupnu. Zalezi hodne na charakteristice odstred. regulace rozdelovace. Dalsi vec na kterou vetsina LPGistu sere, je spravne nastaveni motoru na benal. Motor musi nejdriv slapat na benal jak satan a pak lze stelovat LPG! Zanedbanim teto jednoduche poucky vznikaji povery typu "že na plyn to ma tak max. 2/3 vykonu" apod. Nepises jaky mas typ reduktoru, takze bych pro sestelovani doporucil legendarni kolbabkovu metodu (www.rkolbabek.com/index.p
hp?page=7). Povolenim sroubu na hadici o 1/2 otacky ke karbu se nic nezkazi. Dalsim castym problemem je neodpovidajici LPG mixer (na karburatoru). Takze na nekterych skodovkach, na kterych jsem lpg steloval, lze nastavit system jedine se zaslepenim casti nasavaci diry. Proste se vezme izolacka a napr. z 1/3 plochy se sani prelepi a dosteluje se sroubama na reduktoru a hadici. Jinak jev, ktery popisujes muzou zavinit i horsi svicky. Neda se jednoznacne doporuci konkretni typ, je to o experimentovani. Na stoprdu se mi osvedcily o neco teplejsi svicky, nez je doporuceni. Na favu136 pak doporucene 14ky slapou bez problemu. Muzes vyzkouset i specilni LPG svice (BRISK silver), ale osobne me moc nenadchly. Samozrejme, ze zaser muze byt i v zapalovani, ktere musi mit na LPG 100% formu, jinak je problem. Pouzivam zapalovani z fava, ale i s nim jsem mel problemy a vyresilo je az vymena samotneho ETZ. Puvodni melo zahadny bug a projevovalo se mj. i tim skubanim pri jizde s malym zatizenim. Samozrejmosti na LPG je i vykuchani sani od termostaticky klapky a dokonale utesneni celeho sani. Uz jsem to musel demontovat na nekolika shkodivkach, pac to zpusobuje hlavne problemy s volnobehem. To jsem se nechutne rozkecal. Tak hodne stesti pri vychytavani problemu :o)))
14:53:13
15.08.2003
15.08.2003

Luděk
2Kar don Bosco: máš málo směsi LPG,zkus povolit šroub na hadici od regulátoru k směšovači třeba o půl až otáčku
14:23:51
15.08.2003
15.08.2003

Kar don Bosco
Keď som dal namontovať LPG(v zime), bol som príjemne prekvapený, motor šiel tichšie, hladšie a sytič som vypínal hneď ako sa kúsok zdvihla teplota. Ako prišlo teplo, začalo mi to haprovať. Skákanie pri nižších otáčkach a skapínanie motora. Bol som za chlapíkom, čo mi to montoval a on mi povedal, že je to len vo voľnobehu. Niekde som čítal o preštelovaní na letný pohon LPG, ale neviem o tom veľa. Pravda je, že to dám vždy nejakému kutilovi, je to lacné ale stojí to za prd. Nevie niekto naštelovať poriadne motor alebo poradiť? Nemám knihu, ale vďaka WindMANovi som ju našiel
. Je tam ale nastavenie predzápalu 135 a 136-ky. Je to to isté ako 130? A neviem, čo znamená SEŘÍZENÍ S TENDENCÍ. Podľa čoho sa nastavujú ventily a predstih? každý dáva inak a vraví, že to je jedno. Minule mi jeden 'automechanik' nastavil predzápal 0° a tvrdil, že iný ani nemám dávať. Strieľalo mi z výfuku až mi rozprcalo prepážky a musel som ho vymeniť. Teraz tam mám 7°a ide to o moc lepšie. Ale auto mi stále hlavne keď nie je v záťaži trhá. Diiik za radu


15:41:22
13.08.2003
13.08.2003
King
2 Juro a Luděk: Samozřejmě, že 120LS (130) ma stejný matroš hlavy jako 120L. Jde právě o ten kompresní poměr a rychlost hoření. LPGčko (i vysokookanové benaly) nemají prostě rádi motory s nízkým KP (8,5 vs 9,7). Co jsem se bavil s majiteli 120LS (130) na plyn, tak vetsinou svorne tvrdily, ze problem s ventily nemeli. Teorii o tom, že LPG škodí míň motorům s vyšším KP formuloval J.Čech v článku o LPG na TW.
14:05:51
13.08.2003
13.08.2003

Luděk
2Juro: tak máš pravdu,navíc LSová hlava se liší pouze vybráním na sobě kvůli vypouklým pístům a pružinama na ventilech,jinak je to všechno stejný (jako materiál)
13:28:46
13.08.2003
13.08.2003
Juro
osobne si myslim, ze medzi 120LS a 120L nie je rozdiel medzi sedlami ventilov, preto by mali byt tvrdene aj na 120LS.
V principe ide o teplotne namahanie sediel, pravda je, ze pri vyssom kompresnom pomere ta LPG zmes skorej dohori a menej trpia ventily.
ALE!
aditivum v benzine je na mazanie sediel a nie kvoli teplotnym pomerom, v LPG aditivum nie je, tak preto si myslim, ze tvrdene sedla ano.
Juro
V principe ide o teplotne namahanie sediel, pravda je, ze pri vyssom kompresnom pomere ta LPG zmes skorej dohori a menej trpia ventily.
ALE!
aditivum v benzine je na mazanie sediel a nie kvoli teplotnym pomerom, v LPG aditivum nie je, tak preto si myslim, ze tvrdene sedla ano.
Juro
13:06:33
13.08.2003
13.08.2003
King
2 Luděk: Tuším, že nedávno jsme se už o nalisovani sedel na 130 s někým "chytil". Věřím, že maník v Kostelci tvrdí, že to nejde. Nicméně z LPG konfery i osobně znám minimálně 5ks 130ek, co maji tvrzena sedla od jiných firem. Uplně stačí sedla va výfuck. ventilech, sací není potřeba měnit.
11:27:02
13.08.2003
13.08.2003

Luděk
2King: tak to s Tebou musím hrubě nesouhlasit,páč právě konkrétně na 130tku se hlava nedá repasovat a trpí na LPG nejvíc (to mi říkal po telefonu maník z dílny v Kostelci nad černými lesy,kde se tím zabývají)
11:24:21
13.08.2003
13.08.2003
King
2 Juro: Mam na mysli motory 742.xx tedy 120LS a 130 (favo je 781.xxx). Ty jsou udajne odolnejsi vuci zaklepavani nez 105 a 120. A prislo mi neefektivni investovat 2kkc do 105ky motoru se 120kkm.
10:50:16
13.08.2003
13.08.2003
Juro
Pretoze prave Favo motor ma tie tvrdene sedla. Ked ich das spravit na 105/120 mas tiez pokoj nastalo.
21:18:18
12.08.2003
12.08.2003
King
2 Juro: Dovolil bych si malinko oponovat. Zalisování tvrdých vent. sedel nemusí být součástí qalitní LPG zástavby. Např. motory řady 742.xx s vyšším kompresním poměrem si údajně s LPG hravě poradí, pokud se občas přepne na benal záměrně přeaditivovaný např. Benaditem. S 105 a 120kou je to trošku horší a hlavu jsem měnil každých cca 30kkm. Jenže při ceně úpravy sedel nějakých 2kkč je to zbytečná investice. jDefinitivně jsem problém "bypassnul" favomotorem.
13:05:07
12.08.2003
12.08.2003
Juro
oficialne by pri "prerabke" na LPG mali byt vytvrdene sedla a tym by bol pokoj. Vtedy je prerabka kompletna a kvalitna
12:25:19
12.08.2003
12.08.2003
King
Jak píše Juro. Zaklepavaní výfukových ventilů je na LPG klasika zvláště u škodivek, ale nedá se to vyloučit ani na Sirce. V případě, že pro jízdu na LPG se nezvedne základní předstih o několik stupňů oproti benalu, dohořívá směs ještě ve výfuck. potrubí a výfuck. ventily a sedla dost trpěj. A vůbec neuškodí čas od času dopřát motůrku hodně aditivovanej benal na "vykloktání". Těch pár kiláků s pocitem dvojnásobných jízdních nákladů se dá vydejchat :o)
07:56:10
11.08.2003
11.08.2003
dubas
No ja to mel na dvoulitru, pak mi prasknul rozvodovej remen a zjistil jsem ze jsem mel otocenou vacku vuci klikovce, vubec nesedeli zakladni nastavovaci body. Koukni na polohy podle knizky.
06:41:20
11.08.2003
11.08.2003
Juro
mas ich zatlcene, a zatlkaju sa hlavne vyfukove, tak preto boli na nule, ja som mal taky isty problem, teraz mam prasknutu hlavu
14:43:00
09.08.2003
09.08.2003

Žaky
Plyn je holt suchej
11:00:44
09.08.2003
09.08.2003

rOMAN
Pri provozu na LPG se musi casteji stelovat.
23:45:18
08.08.2003
08.08.2003

BlackSUN
Sme s tátou štelovali ventily na sieře a sací měly cca 20 ale výfukový co maj mít 25 tak měly nula. Může to bejt provozem na LPG? Já myslel že kdyby to bylo tim, tak budou i sací na nule...