skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Druhá baterie
prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 08.08.2003 do 02.09.2003, založil/a
13:42:42
02.09.2003
02.09.2003

Saky
nahodou-) kdyby nebylo technicky a takovejch veci tak by to mozna stalo i za to-) akorad by to stalo mraky penez auto by se muselo vyztuzit spis postavit cely novy-) a musel by to byt blazen kterymu se libi kastle
13:04:33
02.09.2003
02.09.2003

Bery
radši toho nech

12:09:13
02.09.2003
02.09.2003

Saky
no az ho napadne ten motor vepredu-) nebo ci to byl napad
09:14:41
02.09.2003
02.09.2003

Bery
Se modlim,ať ondřeje nenapadne zase nějaká jiná píč..zlepšovák,protože co se tady kvůli tomu všechno napsalo...
08:32:55
02.09.2003
02.09.2003

Saky
to mozna mluvis o baterkach z dob minulych co se davaly do skodovek typu 105 atd proste vsechno je jen spotrebni zbozi a nikdo z vyrobcu nechce aby tady jezdili auta naveky proste kdyz vyrobce proda auto uz je v jeho zajmu aby se auto rozpadlo a koupil si novy samozrejme vsechno presne po zarucni dobe ktera je dneska i treba 5let a tu dobu vydrzi i baterie bez problemu pokud na ni ani nesahnes samozrejme kdyz ji nekde nechas vyflakat tak ji dobit musis a dneska temer vsechny baterie jsou bezudrzbove a s nejakym nabijenim si nikdo nedela hlavu, ono investovat jednou za cca 5 let 1500Kc do novy baterie neni moc, takovy to dobijeni je presne z dob skodovek kdy vetsina mela problem se zimnima startama atd dneska v kvalitnim aute (kvalitni auto muze byt i nejaka skodovka ) nejaka udrzba baterie postrada vicemene smysl, samozrejme mas pravdu ze by to ty baterii pomohlo ale vsechno ma svoji zivotnost a jestli vydrzi 5 nebo 6let je skoro jedno
15:45:10
01.09.2003
01.09.2003
King
2 Jaro: Opakuju, ze ten komu na zivotnosti baterky trochu zalezi, tak ten ji alespon jednou za rok z auta vynda a dobije ji rozumnym dobijecim proudem do znaku uplneho nabiti (tj. 15-16V + zive plynovani). Trvale provozovani v nedobytem stavu baterku diky sulfataci elektrod nici a basta. To nemluvim o obcasnem dobiti v zime (celodenni sviceni v kombinaci s trapenim baterky pri startech). To, ze nutnost obcasneho dobiti baterky dneska nikdo nezduraznuje, si lze jednoduse vysvetlit tim, ze vyrobce baterek absolutne nestoji o zakaznika, ktery si koupi baterku jednou za 7let. Naopak, ryba, ktera kupuje baterku jednou za 3 roky je to prave orechove. Takovey je dneska bohuzel svet :o(
13:04:53
01.09.2003
01.09.2003

Saky
Myslel sem to tak ze pokud mas porad obe baterky spojeny tak se vybijeji obe stejne za predpokladu ze jsou teda ty baterie ve stejnym stavu atd, aby se ti vybijela vzdy jen jedna musel bys mit dva okruhy tzn radio na jednu baterii a zbytek na druhou, nebo to vzdycky vypojit ale stejne nechapu proc by to nekdo delal, kdyz opomenu misto kam dat druhou zbytecny natahovani novejch kabelu atd tak vzdycky vyhraje jedna silnejsi baterie
22:32:37
29.08.2003
29.08.2003

BlackSUN
2Tomas Cerny: Ja to pochopil jako že když je máš spojený, tak i když je po zastavení rozpojíš a máš špatný dobíjení, tak je ti to na hovno, protože sou obě vybitý stejně... To by ti pomohlo jedině kdyby ti něco žralo baterku v klidu a jinak všechno bylo ok, to by znamenalo při zastavení s oběma baterkama v pohodě odpojit druhou a jedna by se sežrala, připojit druhou, nastartovat a dobíjet... Ale to je fakt pěkně na pi(ka)ču...
21:22:56
29.08.2003
29.08.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
Saky: jak si to myslel?
13:23:40
29.08.2003
29.08.2003

Saky
jenze to je kravina protoze pokud je budes mit spojeny tak se ti budou vybijet obe najednou tzn ze kdyz to pak rozpojis tak zadnou nevybitou mit nebudes,
19:25:32
28.08.2003
28.08.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
GeTeX: dej ji tam, jak rikam, pokud je pri vypnutym motoru rozpojis, tak pripadnu muzes startovat na tu nevybitou
19:24:48
28.08.2003
28.08.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
GeTeXdej ji tam, jak rikam, pokud je pri vypnutym motoru rozpojis, tak pripadnu muzes startovat na tu nevibitou
23:38:48
27.08.2003
27.08.2003

GeTeX
tak teť ste mě hrozně zradili pánové a dámy. Sem si nechal poslat od zazi altík 100W a chtěl sem dát do kufru druhou baterii, ale jak to tu tak čtu, tak teda nevim.

21:18:48
27.08.2003
27.08.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
Osobně myslim, že na zesílění Ondrovi baterie nikdy nedojde, ale vo tom mluvit nechci.
Jeslti je potřeba dobit alespoň jednou do roka baterii, to je otakza. Potřeba to neni, pravda, řeknu to taghle: životnost aterie se tim prodlouží. A kdy spochybní tohle tvrzení, ...
ja osobně bydlet v rodinném baráčku s garáží, nebo aspoň s místem na stání za plotem, tak sestrojim konzervátor, viz techweb... Věřim na pověru, že jakmile neni baterie 100% dobita, začne sulface. Proto bych ji nějakejma 17mA dobíjel nonstop (údajně přibližné hodnota samovybíjení).
Možná bych časem zjistil, že je to k hovnu, do tý doby tomu ale věřit budu, no.
A dvě baterky bych vzhledem k audiu asi dal, když už ne kvůli odrušení od zapalovací spustavy (ať se tam veme, kde se tam veme) tak kvůli vybití během stání a nastartování na tu druhou (kdyby se při vypnutí motoru galvanicky rozpojily, byl by to prima způsob, jak nastartovat po svícení přes noc (na audiobaterku) stejně tak hrát na nějaky little párty přes noc a nastartování na normální provozní baterii).
V tomhle se mi fakt líbí Bobův způsob řešení problému (že vyhrává jen na jednu).
Jeslti je potřeba dobit alespoň jednou do roka baterii, to je otakza. Potřeba to neni, pravda, řeknu to taghle: životnost aterie se tim prodlouží. A kdy spochybní tohle tvrzení, ...
ja osobně bydlet v rodinném baráčku s garáží, nebo aspoň s místem na stání za plotem, tak sestrojim konzervátor, viz techweb... Věřim na pověru, že jakmile neni baterie 100% dobita, začne sulface. Proto bych ji nějakejma 17mA dobíjel nonstop (údajně přibližné hodnota samovybíjení).
Možná bych časem zjistil, že je to k hovnu, do tý doby tomu ale věřit budu, no.
A dvě baterky bych vzhledem k audiu asi dal, když už ne kvůli odrušení od zapalovací spustavy (ať se tam veme, kde se tam veme) tak kvůli vybití během stání a nastartování na tu druhou (kdyby se při vypnutí motoru galvanicky rozpojily, byl by to prima způsob, jak nastartovat po svícení přes noc (na audiobaterku) stejně tak hrát na nějaky little párty přes noc a nastartování na normální provozní baterii).
V tomhle se mi fakt líbí Bobův způsob řešení problému (že vyhrává jen na jednu).
08:11:22
27.08.2003
27.08.2003
Jaro
K tej debate s baterkami. Takmer kazdy z prispevkov ma kusok pravdy, len to dat dohromady. Osobne povazujem za najlepsie riesenie jednu bateriu s velkou kapacitou. Dve paralelne naozaj funguju, ako bolo spomenute su v Mazde 626. Ale kazdopadne musia byt rovnakej kapacity, veku a doporucoval by som aj jedneho vyrobcu. Za normalnych okolnosti sa urcite nevybiju navzajom, ale s pribudajucim vekom jedna zacne urcite odchadzat skor a potom sa ta lepsia bude vybijat do horsej. V prospech jednej velkej baterie ale jednoznacne hovori cena. Urciete jedna velka je lacnejsia ako dve male.
No a k tomu nabijaniu. Je pravda, ye v aute sa batria dobija len cca na 80 % kapacity, ale inak to nejde. Nie ze by to nabijacia sustava nebola schopna odhadnut, ale je to kvoli plynovaniu. Nabijacia sustava ne nastavena na mapatie tesne pod hranicu plynovania, jednak aby nebolo treba bateriu sustavne dolievat a aj tie vypary by karoserii velmi neprospievali. Plné nabitie je totiz charakterizovane napatim nad tuto hranicu. A nazor, ze kazdu bateriu je treba aspon raz do roka nabit do plna je tiez trosku pomyleny. Ak je sustava v aute v nastavena tak ako ma byt, a bateria sa extremne nevybija (parkovanie so zapnutymi svetlami a pod), nie je dovod na dodatocne nabijanie. Ak totiz bateriu nabijeme na 100% a vlozime do auta, po niekolkych nastartovaniach a par km jazdy je zasa na tych spomenutych 80 %. V aute sa totiz nabija konstantnym napatim, to znamena ze intenzita nabijania je dana rozdielmom napatia medzi bateriou a alternatorom. Ak je bateria vybita, teda ma male napatie, tecie do nej z alternatora vacsi prud, ktory klesa umerne s rastucim napatim baterie. Z toho vyplzva, ze ak je bateria nabita na 100 %, alternator ju zacne dobijat az vtedy, ked napatie na nej klesne pod hodnotu nastavenu regulatorom a zasa ju nabija len a len na tuto hodnotu. Zaverom len tolko, ak chces, daj si tam jednu, alebo dve baterie, ako len chces, ale funguje to tak, ako som napisal.
No a k tomu nabijaniu. Je pravda, ye v aute sa batria dobija len cca na 80 % kapacity, ale inak to nejde. Nie ze by to nabijacia sustava nebola schopna odhadnut, ale je to kvoli plynovaniu. Nabijacia sustava ne nastavena na mapatie tesne pod hranicu plynovania, jednak aby nebolo treba bateriu sustavne dolievat a aj tie vypary by karoserii velmi neprospievali. Plné nabitie je totiz charakterizovane napatim nad tuto hranicu. A nazor, ze kazdu bateriu je treba aspon raz do roka nabit do plna je tiez trosku pomyleny. Ak je sustava v aute v nastavena tak ako ma byt, a bateria sa extremne nevybija (parkovanie so zapnutymi svetlami a pod), nie je dovod na dodatocne nabijanie. Ak totiz bateriu nabijeme na 100% a vlozime do auta, po niekolkych nastartovaniach a par km jazdy je zasa na tych spomenutych 80 %. V aute sa totiz nabija konstantnym napatim, to znamena ze intenzita nabijania je dana rozdielmom napatia medzi bateriou a alternatorom. Ak je bateria vybita, teda ma male napatie, tecie do nej z alternatora vacsi prud, ktory klesa umerne s rastucim napatim baterie. Z toho vyplzva, ze ak je bateria nabita na 100 %, alternator ju zacne dobijat az vtedy, ked napatie na nej klesne pod hodnotu nastavenu regulatorom a zasa ju nabija len a len na tuto hodnotu. Zaverom len tolko, ak chces, daj si tam jednu, alebo dve baterie, ako len chces, ale funguje to tak, ako som napisal.
13:22:44
19.08.2003
19.08.2003

Palic - zrušená registrace
2Tomas Cerny: taky jsem psal ze se jedna o extrem, nejak jsem mel ten den rejpaci.... tzn: ze fsechno prehanim a rad o tom debatim, no nic, alespon se tu nenudime nebo jo??? :)))
00:11:05
19.08.2003
19.08.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
Me se tahle debata zda fakt pristrizena za vlasy, nemam co dodat, snad jen, nabijejte co nejcastejc, dobijeci soustava je opravu nastavena na skorodobiti (tusim ze 80%) a to, protoze samotna nemuze odhadnout nabiti na 100% a prebijela by (ztrata destilky ....). Dobijenim baterku ne, nejen dobijete, ale na nejakou dobu prodlouzite jeji zivotnsot, protoze v nedobytym stavu sulfuje. Sam o tomhle moc ale nevim, priznavam, proto rač juknete na šlánek od Jirika Cecha na techwebu + juknete na komentare k clanku akumulator (clanek z roku cca 2000 od Chipmena) kde tusim ze Frantisek Krejci taky docela rozlousknul, vo co de.
Rozhoden si z mejma znalostma dovolim rict, ze to Palic prestrelil. Dve ruzny baterku se porad skousnou (pokud sou obe oloveny a aspon priblizne stejny. Vybiti samou sebou je pitomost.
Rozhoden si z mejma znalostma dovolim rict, ze to Palic prestrelil. Dve ruzny baterku se porad skousnou (pokud sou obe oloveny a aspon priblizne stejny. Vybiti samou sebou je pitomost.
09:33:45
18.08.2003
18.08.2003

Palic - zrušená registrace
2King: jasny je ze pred zimou se baterie musi nabit, jen sem mu rikal ze s vetsim altikem bude nabijet pravje jednou za rok..... a ne jak doposud dvakrat....
16:05:32
15.08.2003
15.08.2003
King
2 Palic: Ba, ba :o) Jenom bych dodal, ze i kdyby tam nekdo mel alternator 500A, bude mu to prd platny a min. jednou do roka (nejlepe pred zimou) se musi baterka stejne z auta vyhodit a dobit do znaku uplneho nabiti. Coz je krome jineho napeti treba 15-16V. V aute se udrzuje kompromisni hodnota napeti 13,8 - 14,2V, ktera dokaze nabit Pb aku tak max do 2/3 kapacity, ale hlavne tohle trvale "nenabit"i baterce skodi a ta pak ztraci kapacitu.
14:14:46
15.08.2003
15.08.2003

Palic - zrušená registrace
je mi jasny ze udaj 44Ah neni k nabijeni, ale urcuje kapacitu baterie,¨co co jsem psal jsi nejspis nepochopil, jde o to ze nikdy nenajdes baterku ktera bude mit stejnou vybijeci i nabijeci char, to ze tvrdiz ze se dostanou na stejny napeti je sice pravda ale to napeti udrzi pouze chvili, pokud paralelne zapojene baterky zatizis dojde k tomu ze kazda bude mit jine napeti, jelikoz nebudou mit stejny odpor mezi nami devcaty oznacovany Ri, jinak receno vychazim z nahradniho schematu baterie.... jinak momentalne jsem nakazen profesory na VS..... takze zde uvadim extrem.... ikdyz se to muze stat kdykoliv.... s tim nabijecim proudem je to tak ze pokud chces udrzet dve baterie paralelne zapojene nabite na stejnou kapacitu jako jednu tak to znamena ze potrebujes proud o velikosti nabijeciho proudu jedne baterie secteny s nabijecim proudem druhe baterie.... to je logicke, sama se ti ta baterka nabijet nebude.... nabijeci proud je zavisly na aktualni kapacite baterie a napeti na ni.... tzn ze baterie nabita na 50% bude mit vjetsi nabijeci proud nez baterie nabita na 80%.... kapisto?? takze pokud dvakrat do roka nabijis baterie tak to znamena ze je jen lehce dobijis.... jinak receno pokud by tvuj altik byl schopny pokryt proudove naroky spotrebicu a baterii tak by jsi je nemusel nabijet dvakrat do roka ale treba jenom jednou....... tod fse.... mozna ze se ftom az moc stouru ale ja za to nemuzu....
09:16:50
15.08.2003
15.08.2003

Bery
No jasně!!!!
20:21:41
14.08.2003
14.08.2003
Ondřej
Každopádně drůhou baterku tam dávat budu
!A aji budu měnit altík,teď nevím kdo ale někdo mi poradil ať tam strčím altík kolem 100Ah!


10:26:51
14.08.2003
14.08.2003

Bob
2Palic: Seš trošku mimo
Vobě baterky se dostanou na stejný napětí a proud mezi nima přestane týct ale jistěže pokud máš jednu baterku totálně f prdeli tak se vybije i tu druhou
spojování baterek je normální věc stačí se kouknout na nákladďáky vlaky nebo třeba záložní zdroje
nabíjení .. tam tvrdíš další blbost
proč by musel dodávat 2,5násobek proudu ???
to už sem tady řešil ale znova
44Ah na baterce neznamená proud ale kapacitu (to že z plně nabitý baterky můžeš 44 hodin vodebýrat proud 1 Ampéry)
když přidáš další baterku tak tu kapacitu zvětšíš (přidáš stejnou a v tu chvíli máš baterii o kapacitě 88Ah)
nabíjíš ji jako by tam byla jedna akorát ti plné nabití baterky
bude trvat 2x déle než kdyby tam byla jedna 44Ah
sám mám 2 baterky f autě už 2 roky svítím pořád i při startování (pro rejpaly: mám připojený spínání světel na 2 pojistku)
v noci používám přídavný 100w dálkáče a 55w mohofky škarpofky
když si někam vyjedeme a uděláme takovou malou party tak mě jede z baterky autoradio + diskmen třeba 24h
baterky nabíjím 2 do roka vždycky na jaře a na podzim na cca 95 % a před dalším nabíjením tam je kolem 50 %
Vobě baterky se dostanou na stejný napětí a proud mezi nima přestane týct ale jistěže pokud máš jednu baterku totálně f prdeli tak se vybije i tu druhou
spojování baterek je normální věc stačí se kouknout na nákladďáky vlaky nebo třeba záložní zdroje
nabíjení .. tam tvrdíš další blbost
proč by musel dodávat 2,5násobek proudu ???
to už sem tady řešil ale znova
44Ah na baterce neznamená proud ale kapacitu (to že z plně nabitý baterky můžeš 44 hodin vodebýrat proud 1 Ampéry)
když přidáš další baterku tak tu kapacitu zvětšíš (přidáš stejnou a v tu chvíli máš baterii o kapacitě 88Ah)
nabíjíš ji jako by tam byla jedna akorát ti plné nabití baterky
bude trvat 2x déle než kdyby tam byla jedna 44Ah
sám mám 2 baterky f autě už 2 roky svítím pořád i při startování (pro rejpaly: mám připojený spínání světel na 2 pojistku)
v noci používám přídavný 100w dálkáče a 55w mohofky škarpofky
když si někam vyjedeme a uděláme takovou malou party tak mě jede z baterky autoradio + diskmen třeba 24h
baterky nabíjím 2 do roka vždycky na jaře a na podzim na cca 95 % a před dalším nabíjením tam je kolem 50 %
08:58:14
14.08.2003
14.08.2003

Palic - zrušená registrace
jak uz bylo receno, dat silnejsi baterku jednu, jelikoz kdyz das dve tak kazda bude mit jinou vybijeci a nabijeci charakteristiku nebo podobnou, nikdy nedocilis stejny, a z toho vypliva ze mezi baterkama ti bude litat vyrovnavaci proud, ten ti muze ve finale zpusobit vybiti obou baterii.... a pri nabijeni budes muset dodavat dvojnasobek proudu plus ten vyrovnavaci takze ve finale budes muset dat i 2,5 nasobek maximalniho proudu alternatoru.... takze 55A stacit nebude bude potreba min 80A altik neeeli vice, tod fse....

07:35:13
14.08.2003
14.08.2003

Bery

14:26:33
13.08.2003
13.08.2003
Ondřej
Když sem byl s tatou za jedním mechanikem tak nám říkal o jedním kořeňovi co měl Škodulku 130 a že měl dost dobrou baterku,ale vevnitř měl radio a repráky který dost žrali!A ta baterká se kvůli tomu prej rechle vybila!?!Ale teĎ nevím jestli nám kecal a nebo to myslel vážně?????!Každopádě budem s tatou dávat dvě


14:15:25
13.08.2003
13.08.2003

Saky
ale pokud to zapojis paralelne tak tim docilis akorad toho ze to bude mit vetsi kapacitu coz se da jednoduseji zaridit silnejsi baterkou, a stejne nechapu jakej vyznam ma zapojeni jen radia na samostatnou baterku?
14:11:03
13.08.2003
13.08.2003

Luděk
2Ondřej: no,když to dáš paralerně,taxi pořiď fest altík,ať to stihneš dotlouct,jinak 2baterky má třeba Mazda626 kombi 2.0D
14:08:43
13.08.2003
13.08.2003
Ondřej
Chci aby na tu batérku bylo napojený jenom to rádio a repráky!A druhej altík tam strkat nebudu,budu to zapojovat paralérně!

09:07:10
12.08.2003
12.08.2003

Saky
mimochodem a k cemu to vubec jako chces? pokud se bojis toho ze ti to 40 nebo 44ka baterka co tam mas neutahne tak dej silnejsi baterku treba 60Ahod trochu zvetsi kaslik a dej silnejsi alternator, vyjde to levneji min prace z delanim dvoji elektriky, druhej altik nebudes kam mit dat, stejne tak baterku (vzdycky se naky misto najde ale proc tam cpat neco navic) no proste to bude daleko efektivnejsi reseni i kdyz stejne nechapu na co to potrebujes
20:42:07
08.08.2003
08.08.2003
Ondřej
Tu 120ku na suočástky!No už z toho moc nemá!
20:41:09
08.08.2003
08.08.2003
Ondřej
Protože tatův kamoš prodavá 120 myslím to L ale nevím jistě?A on by nám ho prodal levnějc!Tak motor z Favecu taky není špatnej ale to až někdy jindy!
20:37:53
08.08.2003
08.08.2003

Dušan
dejte tam 120 LS - je o trochu lepsi nez normalni L. A proc vubec 120 dejte tam favo
20:30:38
08.08.2003
08.08.2003
Ondřej
Však,ta naše taky není zrovna nejlepší.Zatím dělám jenom vnitřek,takže budem oddělávat zadní sedadla a až budou prachy tak se tam dá jeden subwoofer a kolem něj by měli bejt nějaký menší repráčky!Příští léto chystám dopředu spotovní sedačky+a bodovky p.!No a za hodně dlouho by mělo bejt přidělaný zesilovač na sedadlech ze zadu!Docela náročně finanční změny!
Jo,a teď někdy si necháme převrtat valce ale asi zbytečně protože si tam budem dávat motor ze 120.

20:20:32
08.08.2003
08.08.2003

Dušan
inspirace moc neni - normalni skodarna jenom nejaky vychytavky
20:04:26
08.08.2003
08.08.2003
Ondřej
Jo,díky ale mě bude 15 a auto má tata a naši sou rozvedení,takže když jedu za tatou tak mě něco napdne...Prostě když su u něj tak si zdokonalujem Škodárnu 105,aby pak až budu mít papíry moh čím jezdit!Ale jestli můžu tak bych se aji rád chtěl podívat na tvoje auto abych měl nějakou tu inspiraci!!!!

19:58:35
08.08.2003
08.08.2003

Dušan
kdyz budu v brne tak klidne pomuzu. ale driv jak za 14 dni ne

19:56:11
08.08.2003
08.08.2003
Ondřej
No tak tak to radši budu zapojovat pralerně!A díky za rady..

19:54:51
08.08.2003
08.08.2003

Dušan
samozrejme dalsi jiny pojistky
19:53:09
08.08.2003
08.08.2003

Dušan
jo tak to je jina. Uz jsem to videl. Kdyz to tam pridelas ten druhej altik tak neni zadnej problem. Motor sice bude tocit dvojtou zatez ale to neni zas tak moc. Samozrejme by se ti nemela nikde potkat jedna sit s tou druhou nebot by se ti to mohlo vymstit. Paralelne by se nic nestalo ale ztratil bys vyznam radio jedna baterka a rozvod druha baterka. No a kdyz je das do serie tak ti vsechno zhori protoze 24V i vic ti spali vsechno
19:50:10
08.08.2003
08.08.2003
Ondřej
Jo,a pojistky!Mám si to připojit k těm co tam mám nebo to chce aji další pojistky_
19:47:30
08.08.2003
08.08.2003
Ondřej
Né,na každou jeden alternátor!
19:46:04
08.08.2003
08.08.2003

Dušan
urcite muzes. zadny problem nevidim. predpokladam ze budes dobijet jednim alternatorem tak je zapoj paralelne a zvetsi se ti zkratovej proud na dvojnasobek. Kdyz budou stejny. Kdyz ne tak se taky nic nestane. Ale dobijeni ti bude fungovat porad stejne takze na tom nic nevylepsis
. Aspon doufam - nejsem si jistej, ale asi to tak bude.

19:39:56
08.08.2003
08.08.2003
Ondřej
Mužem si dát do auta druhou baterku na kterou by bylo napojeno radio a repráky?
