-> Martin120L:
Myslim že po 2 letech to asi už moc řešit nebude...)))
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Klika zdvih 78mm
21:34:54
18.02.2008
18.02.2008

TUNER
21:02:07
18.02.2008
18.02.2008

Martin120L
-> Luna: Cena nové kitové kliky KIT CAR zdvih 78 je + - 15 000kč samozdřejmě je kovaná. Pokud to chceš do 130 budeš vrtat díru na ložisko pro mrkev. Věřmi mám to za s sebou.
11:47:07
13.04.2006
13.04.2006

Labros
-> red.bill: jo to je stejnej motor, jenom na stejnej blok dávaj dvě různý hlavy (takhle zjednodušeně si to představuju, asi to bude složitější s rozvodama a tak)
20:55:29
12.04.2006
12.04.2006

red.bill
-> Labros: a ten 12V je taky českej?? ikdyž nejspíš jo se to liší jen hlavou a pár drobnostma...
11:04:48
12.04.2006
12.04.2006

Labros
-> red.bill: v Boleslavi a částečně na ČVUT, jak jsem se snažil naznačit
19:46:21
11.04.2006
11.04.2006

Peto85
co sa tu nedozviem
19:18:51
11.04.2006
11.04.2006

red.bill
-> Labros: ta 1.2 HTP je taky českej motor, je vyvýjenej v Boleslavi...
10:16:15
11.04.2006
11.04.2006

Labros
-> Peto85: a víš co tam všechno je? ono toho zas tak málo není!
klika s vyšším zdvihem a brutálníma vývažkama, uložená v roštu, dvouhmotový setrvačník, tlumič kmitů v řemenici, hydraulická zdvihátka se samočinným vymezováním vůle, lepší uložení vahadel, blok má přepracovaný žebrování pro zvýšení tuhosti, a určitě další věci o kterých nevím... Řekl bych, že ten motor inovovali rozhodně víc, než ten do feldy.
klika s vyšším zdvihem a brutálníma vývažkama, uložená v roštu, dvouhmotový setrvačník, tlumič kmitů v řemenici, hydraulická zdvihátka se samočinným vymezováním vůle, lepší uložení vahadel, blok má přepracovaný žebrování pro zvýšení tuhosti, a určitě další věci o kterých nevím... Řekl bych, že ten motor inovovali rozhodně víc, než ten do feldy.
10:07:10
11.04.2006
11.04.2006

Labros
-> Saky: jeden kluk co dělá na strojárně doktoranda říkal že na tý katedře pohonů nebo co to tam je dělali hodně na tom 1.2HTP...
09:53:07
11.04.2006
11.04.2006

Peto85
-> Saky: no podla mna aspon navrhli new prsa bez kominu
a ten strasne zamotany remen


09:28:54
11.04.2006
11.04.2006

Saky
Peto: jak rikas ty smradi z VW tak ty na tom neudelali nic je to porad ceskej motor.. a posledni ceskej motor..a proto je porad vsechno stejny, resp hodne podobny a vetsinou zamenny..
21:54:10
10.04.2006
10.04.2006

Peto85
-> Labros: toz sa mi to nezda ze ty smradi z VW na tom motore spravily len tak malo uprav
10:44:15
10.04.2006
10.04.2006

Labros
-> Peto85: a pak už si rovnou udělej generálku, když už to budeš mít rozebraný
proč nevěříš?

proč nevěříš?
10:41:55
10.04.2006
10.04.2006

Saky
Peto kdyz sundas vanu tak to je malo-) jeste musis povolit sest sroubu a vyndat loziskovy vika
10:30:21
10.04.2006
10.04.2006

Peto85
no co blbec sa uci na vlastnych chybach
tak uz som o daco mudrejsi ale aj tak mi to neda a idem dat z dakej fabky dole vanu a merat


10:02:34
10.04.2006
10.04.2006

Saky
jinak fabie 1,4 16V ma jiny prumer hlavnich lozisek, a taky jinej pocet-))
09:54:14
10.04.2006
10.04.2006

Labros
-> Pavel Korbelář: Neměl tys ve škodovce motor z Fábie? Tak bys to měl vědět s těma průměrama ložisek na klice

09:27:05
10.04.2006
10.04.2006

Saky
myslis fabku jako ve fabii a nebo osazenou karburatorem treba ve skodovce? hlavni rozdil je vetsi objem.. a treba nez delat GO motoru a nebo upravy na facku tak kdyz tam das seriovou kliku a pisty z fabie s upravama tak ses na tom zivotnosti dal a vykonem vys, cenou niz bez dodatecnych uprav..
08:03:35
10.04.2006
10.04.2006

petr s
-> Peto85: Větší objem a kroutící moment
22:41:25
09.04.2006
09.04.2006

Peto85
-> Saky:
kua a vcom je potom fabka lepsia ako 136?
krom hydrostelu a inych hyper vymozenosti



21:57:04
09.04.2006
09.04.2006

Saky
a jeste pro uplnost ojnicni panve na fabce jsou taky stejny akorad maj jinak posazeny zamky.. takze "nejsou" jednoduse zamenny.. tim vznikne problem u prebrouseny fabkovy kliky a shanenim vybrusobvejch ojnicnich panvi..
21:55:40
09.04.2006
09.04.2006

Saky
no vacka a klika je malinko rozdil-)) tam samozrejme uz rozdil je-) BTW klika je to velky tezky vacka to maly lehci-))
20:40:54
09.04.2006
09.04.2006

red.bill
-> Saky: jestli si to nepletou s vačkou...
20:25:15
09.04.2006
09.04.2006

Saky
a kolik jste tech klik z fabie meli v ruce? Ja uz jich par mel-).. a pro ty co tomu neveri mam maly kviz.. po uprave axialniho loziska a vyvazku jde pouzit fabkova klika do rapidackyho, fackovyho feldovyho bloku bez dalsich uprav takovejch klik jsem uz postavil a upravil desitky.. a kdyz se fabkovy loziska neupravujou a padnou do facka vcetne fackovejch panvi tak musej mit jakej rozmer? -)) ........ STEJNEJ.... -)
14:05:04
09.04.2006
09.04.2006

Peto85
-> Pavel Korbelář: moj clovek lebo ja som tiez v tom ze felda od 97/98 tusim a fabka maju vetsi priemer hlavnych lozisiek na kluke

11:59:51
09.04.2006
09.04.2006

Pavel P@nkáč
-> Saky: Klika z fábie má irčo větší hlavní ložiska!
20:13:24
08.04.2006
08.04.2006

Peto85
-> Saky: urcite??

19:21:51
08.04.2006
08.04.2006

Saky
zadna skodovacka klika ani z feldy ani z fabky nema vetsi prumer na hlavnim ani na ojnicmnim lozisku.. vse je stejne jako treba favo.. rozdil je jen v materialu
09:35:05
08.04.2006
08.04.2006

Peto85
-> Pepino RS: no pochopil som to tak na 75% mam ale potom otazku nac kovana ked ma taku istu zivotnost? nieje to tak ze zivotnost na opotrebenie je stejna akurat v tom ako rychlo sa zoderie v loziskach? ale je pevnejsia v tom ze ma mensiu tendenciu na zlomenie? cize moze ist do viac kw motora? a to z tou hlucnostou som pochopil tak ze tam nema srandy na vyvazenie aby bola lahsia! dobre chapem?
09:30:40
08.04.2006
08.04.2006

Peto85
-> Labros: no ale potom neviem preco je stejna zo 130 ta kluka vo fataku a Pepino RS to z tou felkou mozno myslel tak ze od 97 mali vetsi priemer na loziskach a tym padom viac vydrzala
09:28:42
08.04.2006
08.04.2006

Peto85
-> ps: jo mas pravdu v tom je ten rozdiel
19:27:21
07.04.2006
07.04.2006

petr s
-> Labros: Kovaný jsou oboje ale kit je z pevnějšího materiálu
16:18:44
07.04.2006
07.04.2006

Labros
-> Pepino RS: Kontroluju ty kotouče v Andrtovi a čtu tam dokonce, že jsou ze speciální šedé litiny.
16:16:42
07.04.2006
07.04.2006

Labros
-> Pepino RS: Když už tě tu mám, proč jsi nedávno tady někomu radil, aby hlavně nedával do fáčka vačku z eRka?
16:16:16
07.04.2006
07.04.2006

Labros
-> Pepino RS: Z čeho jsou? Z litiny přece...
16:15:28
07.04.2006
07.04.2006

Labros
a pevnější je už od fáčka, cituju z knihy Škoda Favorit 136L vyjíždí: "Také kovaný klikový hřídel zatím zůstává dědictvím původních motorů, je však zpevněný a jeho zlepšený způsob mazání s novými pánvemi tdddd..."
16:14:42
07.04.2006
07.04.2006

Pepino RS
-> Labros: a z ceho myslis ze jsou prasatka a kotouce ? drive se lilo hodne z oceli ale v dnesni dobe se spise pouziva litina z kulickovym grafitem ktera ma srovnatelny vlastnosti z ocelolitinou..

16:11:27
07.04.2006
07.04.2006

Labros
-> Pepino RS: Tak jsi mě donutil otevřít Andrta str. 59
"Klikový hřídel má tři hlavní ložiska a čtyři ložiska ojniční. Je kovaný, všechny čepy jsou měkké, nekalené."
Věř mi, z oceli by se hodně blbě odlejval
To není jako litina.

"Klikový hřídel má tři hlavní ložiska a čtyři ložiska ojniční. Je kovaný, všechny čepy jsou měkké, nekalené."
Věř mi, z oceli by se hodně blbě odlejval

15:57:21
07.04.2006
07.04.2006

Pepino RS
-> Labros: bohuzel seriovy kliky jsou odlejvany... jo a jeste ocel jde taky odlejvat.. jinak je fakt ze od feldy vejs sou uz ty kliky pevnejsi nez treba fackovy..

14:32:46
07.04.2006
07.04.2006

black_dragons
-> Labros: nebudu se s tebou hadat o vyrobe seriovy kliky si toho uz moc nepamatuju ale vim urcite ze seriovy klikovky nejsou kovany...si to klidne pozjistuj kde chces ...
13:43:45
07.04.2006
07.04.2006

Labros
-> black_dragons: a jak jsou teda podle tebe dělaný sériový kliky?
litý asi těžko z oceli, lisovaný taky nebudou, obráběný jsou akorát na ložiscích...
Ne fakt, všechny škodovácký kliky jsou kovaný.

Ne fakt, všechny škodovácký kliky jsou kovaný.
12:38:48
07.04.2006
07.04.2006

black_dragons
-> Labros: kovany sou poze kit kary..
10:53:22
07.04.2006
07.04.2006

Labros
kovaný jsou přece všechny škodovácký kliky, včetně hundrtkový...
23:00:23
06.04.2006
06.04.2006

Pepino RS
jinak kdyby to nekoho zajimalo tak tady je kitova klika: skoda.stable.cz/cz/index.
php?id=4&i...
22:57:36
06.04.2006
06.04.2006

Pepino RS
-> Peto85: klika sa fabie je tak velka-ma na sobe proti zavazi kvuli tomu aby mnela ustalenej chod, respektive tolik nevibruje.. zivotnost ty kitovy kdyz pominu to ze je kovana(pak je pevnost uplne nekde jinde ) tak je stejna jako u ty seriovy.. je to o tom ze kdyz budes mit nastartovanou motor MPI s kitovou klikou a motor MPI s fabky tak ten fabkovej bude min hlucnejsi diky tem mensim vybracim .. kapisto ? kdyz ne skusim to jeste jednou a vice polopaticky..

20:59:53
06.04.2006
06.04.2006

jate-line
Taky by mě zajimalo jak hlučna....?

20:54:35
06.04.2006
06.04.2006

Peto85
-> Pepino RS: jak hlucna resp preco a co zivotnost motora
16:12:56
06.04.2006
06.04.2006

Pepino RS
-> Labros: tak tak je houzevnatejsi, lehci nez fabiacka ale je hlucna..

15:00:27
06.04.2006
06.04.2006

black_dragons
-> Labros: kitova klika je kovana a je lehci...
12:15:03
06.04.2006
06.04.2006

Labros
A má ta kitová klika nějakou výhodu proti upravený klice z fabie? ta by měla vyjít i levněji a třeba bude i skoro nová...