
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zábeh motora
prohledat
10 příspěvků (zobrazeno 1 až 10) od 31.05.2003 do 01.06.2003, založil/a
No, na volnobehu by som to cely den nenechaval, motor musi byt zatazovany, treba striedat pracovne rezimy /monotonne zabehavanie na dialnici nieje dobre/ treba preradovat na rozne rychlostne stupne a jazdit na roznych otackach. a ako bolo napisane - nedotacat, nepodtacat, jazdit setrne so studenym motorom a hlavne teplym olejom avsak ja som rad vytacal /feldu/ aj pri zabehu a ten motor isiel za plynom velmi pekne a 170 nebol problem

Já zdědil užovku po mámě, která ji měla od dědy... Je to 80 rok a má najeto 40 tisíc, z toho 5 po generálce motoru (praskla hlava)... Jak sem s ní začal jezdit, tak to taky nic moc nejelo, ale teď je to o dost lepší, takže se to asi dá protáhnout a rozjezdit, ale nesmí to bejt po 100tkm... Jinak novej motor, kterej do měsíce bude, ještě nevim, jak budu zajíždět, ale minimálně pár set kilometrů spíš klídek, až pak to trošku protáhnout...
Já zdědil šüžovku po mámě, která ji měla od dědy... Je to 80 rok a má najeto 40 tisíc, z toho 5 po generálce motoru (praskla hlava)... Jak sem s ní začal jezdit, tak to taky nic moc nejelo, ale teď je to o dost lepší, takže se to asi dá protáhnout a rozjezdit, ale nesmí to bejt po 100tkm... Jinak novej motor, kterej do měsíce bude, ještě nevim, jak budu zajíždět, ale minimálně pár set kilometrů spíš klídek, až pak to trošku protáhnout...
2Fantozzi: No vetsina nazoru co sem slysel je takova ze jak si to zajedes, tak to bude jezdit. Kamos mel Clio II, obsah 1,2, jezdil s tim od zacatku jako krava, jelo to neskutecne, na dalnici 200 km/h ve trech lidech. Na druhou stranu, otec jezdil s rodinnou 120 tak do 3 000 ot./min, pak sem to dostal do ruky ja: prvnich 10 000km mrtvola, ted to jede jako hovado (na seriovou 120, uz sem to naucil jezdit). Takze bych asi zacal opatrne, a postupne to ucil jezdit podle toho jak chces aby to jelo
No dědek si kdysi koupil Favorita. Můj tatík si ho koupil asi týden po něm. Dědek zajížděl dle Borisova postupu skupiny č. 1 a auto jezdilo totálně na p..u, bylo chcíplý jaxvině a maximální rychlost dosahovala Škody 105 S. Na proti tomu otec sice nejezdil stylem Šumachra, ale motůrek taky nijak zvlášť nešetřil. Prostě kilem jezdil úplně normálně. Tento Favoš jezdil dost dobře, a maximálka byla u konce tachometru. Autíčko až do 96 jezdilo sqěle, pak otec koupil 1,6 Felinu. Zajížděl podobným stylem, normálně nad kilo a situace se opakovala. Auto jezdilo sqěle až do 02, kdy koupil Fabku. To zajížděl taky tak a jezdí zase dost dobře.
Mimochodem, mou 105 s motorem 130 zajížděl taky on a můžu vám říct, že to auto prostě jede.
Tak si vyberte :-)))
Mimochodem, mou 105 s motorem 130 zajížděl taky on a můžu vám říct, že to auto prostě jede.
Tak si vyberte :-)))
11:42:12
01.06.2003
01.06.2003
muj nazor, kterej sem si vytvoril po tom co sem toho hodne o tomhle polomytu slysel je, ze novej motor se ma nechat radsi zahrat na volnobeh (prakticky vzdycky na zacatek se syticem, bohuzel) pak vyrazit, ale volnym tempem, nepretacet za zadnou cenu, ale ani nepodtacet, to radsi pretacet. A hlavne neudrzovat porad stejny otacky, porad radsi lehce, strasne lehce pridavat a pak strasne lehce ubirat, ale rozhodne ne na rychlostni komunikaci jet porad stejne 70 a takhle celou hodinu !!!
Ale je to jen to co sem slysel, vic toho nevim.
Jo a kamarad rika, ze se to ma nechat vzdycky nechat uplne prohrat, nastartova, nechat zahrat a kdyz ujedes treba jen 3km do obchodu tak to radsi prej vzit oklikou at se to poraden prohrehe, respektive rozpali, ale to je taky jen "jedna pani povidala"
praktciky vsecko co o zabihani motoru vim je jen "jedna pani povidala"
takze si vyber, co se ti nejvic libi
Ale je to jen to co sem slysel, vic toho nevim.
Jo a kamarad rika, ze se to ma nechat vzdycky nechat uplne prohrat, nastartova, nechat zahrat a kdyz ujedes treba jen 3km do obchodu tak to radsi prej vzit oklikou at se to poraden prohrehe, respektive rozpali, ale to je taky jen "jedna pani povidala"
praktciky vsecko co o zabihani motoru vim je jen "jedna pani povidala"
takze si vyber, co se ti nejvic libi

No jasně, nepodtáčet. Prostě v rozumnejch otáčkách a polehounku. Ať si fše hezky sedne.
Muj názor na samém začátku jako strejda zvesnice nikam nespěchat nechat trochu vohřát a beze spěchu vyrazit nedotáčet a rozhodně nepodtáčet to je ještě horší to zn včas řadit. Po první výměně oleje bych ho pomalu s citem učil jezdit ať si zviká dokud je mladej.Rozhodně novému motoru více ublíží jízda do mírného svahu čtyřicítkou na čtyřku něž porovině na trojku třeba pade nebo šede.Ale jak říkám můj názor.

Nevytáčet. Motor sice možná zlenivý ale to není problém časem rozběhnout. Hezky opatrně, žádnej plnej koetel, radši jízda při pravidelnějších otáčkách (ne městskej režim), ale střídat...atd.
Mám jednú dôležitú otázku a to akým spôsobom zabehnúť nový motor.Problém je v tom,že
jedna skupina tvrdí:Nesmieš to vytáčať,jazdi max.60-70km/h,nechaj to aj celý deň bežať na voľnobehu.
Skupina č.2 tvrdí:Vytáčať to v pohode môžeš (až musíš) inak motor,,zlenivie" ale musíš hneď radiť.
Tak teraz neviem čoho sa mám držať.Nerád by som ten novučký motor zničil hneď na začiatku.Inak je to motor Fávo 136.Vopred vďaka za radu.
jedna skupina tvrdí:Nesmieš to vytáčať,jazdi max.60-70km/h,nechaj to aj celý deň bežať na voľnobehu.
Skupina č.2 tvrdí:Vytáčať to v pohode môžeš (až musíš) inak motor,,zlenivie" ale musíš hneď radiť.
Tak teraz neviem čoho sa mám držať.Nerád by som ten novučký motor zničil hneď na začiatku.Inak je to motor Fávo 136.Vopred vďaka za radu.
