skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odhlučnění motoru trochu jinak...
prohledat
40 příspěvků (zobrazeno 1 až 40) od 28.05.2003 do 09.12.2008, založil/a
2Filip Ráž: tak tak


2sep: Máš pravdu - 120 '84 je fakt hlučná a zas tak moc to odhlučnit nejde. Ledaže bys tam nacpal tak metrák molitanu.
2Luděk&Komár:neříkám že to není možný,máte štěstí že máte tichý auta,135/6 v kombinaci s vlečkou je už koncepcí docela tichá,to zn. že už zdroj hluku je potlačenej,u obyč 120 (pokud není v plánu přestavba na vlečku ) člověk může jen vyvíjet snahu o potlačení a omezení rušivých pazvuků, zkuste se projet ve 120 77,nebo i v té zakopané 84.... i přes úpravy se na vaši úroveň nikdy nemám šanci dostat(myšleno v úrovni vnitřního hluku:-),ale nepovažuju to za tak zásadní problém....
2sep: šepot květin Ti předvedu briskně hnedle u mojeho Rapida na srazu a nemám nic,nic navíc oproti sériovce.
No ale povim ti že já mám sériovýho Rapida 136 a ten je dost tichej. Na volnoběh skoro až moc - musel jsem furt koukat na otáčkoměr

Nějak nechápu o jaký protirezonanční plechy by mělo jít......A ať už by to bylo cokoliv,nevěřím že by to bylo nějak výrazný,škodovka je prostě kraválový auto......Jednou jsem jel v opravdu tiché škodovce,ale dotyčný měl 136 motor(vyváženej),vlečenou nápravu,auto už ve skeletu podlahy(myšleno celá podlaha,ne jen obdélníky pod nohama),přepážky,podběhy,
strop pokrytý nataveným bitumenem(kolem motoru z obou stran),přes to několik vrstev Mikry atd atd.......Výsledek?Auto opravdu tichý,na škodovku unikát,jenže práce s tím jako prase,auto mělo o hezkých pár desítek kilo víc,navíc to nenatavil optimálně a rezlo mu to po tím.....
Každej by chtěl mít škodovku tichou ,to je jasný,moje taky není tichošlápek(a to už je proti tomu jaká byla daleko lepší,ročníky 84 ví o čem mluvím),ale šepot květin to nebude nikdy,ale beru to jako fakt,a zas tak moc už mně to nerve.....
Každej by chtěl mít škodovku tichou ,to je jasný,moje taky není tichošlápek(a to už je proti tomu jaká byla daleko lepší,ročníky 84 ví o čem mluvím),ale šepot květin to nebude nikdy,ale beru to jako fakt,a zas tak moc už mně to nerve.....
10:35:59
01.06.2003
01.06.2003
to *1110* : presne tohle jak rika King doporucujou jak na techwebu, tak v Andrtovi. Taky to musim zkusti, ale hodne se zduraznuje, ze to chce ne z kopce, ne dokopce, ale po rovine, aby auto trenim zastavilo samo ( -> bez pouziti brzd )
23:51:21
31.05.2003
31.05.2003
2 Žaky: Co popisuješ, připomíná oficiální škodováckey postup na odhlučnění. Musí se ale povolit i šrouby příčky převodofky a několikrát popojet a bezbrždění zastavit a pak šrouby dotáhnout. Funguje to.Na závadu není ani odpružit gumou držák výfucku atd. - viz článek na Techwebu "Odhlučnění"
Ses si jistej, ze ti ty plisky pomuzou? Voni do tech pricek od nevimjakyho data uz od vyroby cpali pisek, takze tenhle problem zmizel.
Na jedny skoduli mi pomohlo když sem povolil 4 šrouby který držej motor v rámu,projel se po kostkách a utáhl je.Ono se to samo usadilo a rezonace kolem 70-80 zmizely.Prej se to stává když je tam přepětí,kdysi to psali v nejaké knize.
22:39:33
30.05.2003
30.05.2003
kamoš je truhlář,a ve škodivce má na odhlučnění heraklit,což je nějaká dřevitopapírová hmota
ehm myslel sem protirezonancní material na pricku motoru...
Sou to prej takovy plysky do kterych se vrtaji diry a tim se odbourava rezonance tak v 60-80km/hod... Nevim jak to presne funguje ale vim ze to funguje...
Jenom kde to sehnat a jak se s tim zachazi...



2King: Kéééž bych měl na to udelat z toho ten speciál.Ale musim ti dát za pravdu,nemam to denni ježdení,navic se mi ten rambajs líbí,a 60 kg zbytecny vahy fuč.
15:20:47
30.05.2003
30.05.2003
2 Žaky a Jirik: Ale zkuste strávit ve vašich neodhlučněných speciálech třeba 2 hoďky denně. A teď nemyslím někde na parkovišti na fleku točit volantem a řvát "éééén, ééén" :o)
2Jirik: nesnáším smrad spálený gumy a šílenej řev ženskejch

13:14:31
30.05.2003
30.05.2003
Řešíte vopičárny - jak říká Dan : ve správnym autě má bejt horko, kravál a smrad spálenýho benzínu. Hehe :o)
Udelal sem to obracene,veskerou izolaci v aute,v motoru,kapote a príckách sem vyrval,zadni sedacky taky, susplechy sou taky fuč,samy zbytecnosti...

Ja mam za sedackami napratanu kopu takej potiahnutej vatoviny, vyssie frekvencie to potlacuje celkom pekne, no nizkofrekvencnu rezonanciu si stale musim uzivat ("surround" efekt
), najsilnejsie je to, ked ide motor na volnobeh.... A to nehovorim o tom pocite smetiarskeho auta, ked mam stiahnute okno, z vyfuku sa linie taky zvuk, ako keby sa mi vo valcoch prehadzovali smeti 


Ten materiál je dobrej, dal si ho brácha do feldy BMM, protože tam nebylo téměř nic a bylo slyšet vstřiky a už je ticho.
Jaxem již psal firma Mikra v Počernicích prodává metráž odhlučňovacího materiálu a věřím tomu,že na Škodovky mají i origo sady.
2CHIP: Ja nevim co to je,ale vypada to jako skelna vata.Tak jak je to origos.Ale meli tam jeste tak jenom 5mm silnou.
Mam tam proste filc jak v prstoru motoru tak za sedackama.. (ja to teda nenedal ..koupil jsem to tak ) ale je to rozdil jak prase. Ale auto bude tak o 10 kg tezsi

presne tak pres radio nic neslisim. az v 6.5 tisicich.
2rOMAN: a tvoje odhlučnění ? :o)
To byste koukali jaky mam klid ja v aute...musel jsem dat pricnak abych vubec poznal ze mam nastartovano
...a to bez prdele


nemá cenu vodhlučňovat to chce pořádný audio
a volüme max
škoda - motor přez ten kravál neslyšíte


škoda - motor přez ten kravál neslyšíte

17:45:45
29.05.2003
29.05.2003
Jo, na zadnich sedackach budes mit tiho, ovsem ve predu se z toho poseres. Vsechen hluk ti pujde stropem a podlahou. Na poradny odhlucneni neni lek!!!
2Dark.lort: To bude parada skelny jehlicky uplne vsude.... Tudy cesta nevede, skelna vata je uplne bezvadna do staveb, ale nehodi se do auta .....

a co takhle Micra?
A co vzit na vrakaci origos odhlucnovaci plato mezi motor a karoserii a udelat na sve kare tak o dve tri tlumici vrstvy vic?
Ja jsem se ptal v zelezarstv,a tam maji skelnou vati,potazenou alobalem,nebo necim si takovim.Tak si to budu delat tim,dam na sebe,a za sedacky zase dam dva nasebe,ty origos,a to by kurva bylo aby se to neodhlucnilo.

BOB
uplatnime tvoje skusenosti v praxi


2Bob: Ty ses panecku odbornik.....



ty plechy sou pěkně naprd furt byli akorát zasraný vod voleje
když tam nejsou tak je f motorovým prostoru hnedka čistějc
když tam nejsou tak je f motorovým prostoru hnedka čistějc

11:26:48
29.05.2003
29.05.2003
Presne tak, jsou to jenom kryci plechy a vetsinou spis hluk rezonanci zvysujou. Pricka je u Mkovych modelu odhlucnena materialem napechovanym vevnitr pricky.
to sou jen susplechy aby ti nelital na motor santus

Chtel bych se optat zda nekdo neznate zpusob odhlučnění motoru pomocí takovych protirezonančních plechů pripevněnych na příčku motoru???
Diky...
Diky...