skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vůle ventilů na vačce 270/268°
prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 25.07.2002 do 30.07.2002, založil/a
18:09:10
30.07.2002
30.07.2002
JEIT
Evžo to víš, když někdo musí mít poslední slovo:-))) Toš a ja su malý fakan:-)
00:21:59
30.07.2002
30.07.2002

Fén
proč jak??
23:39:52
29.07.2002
29.07.2002

U-Geen
2 JEIT, Vici: Jak malý haranti.
23:08:17
29.07.2002
29.07.2002
JEIT
Vici, nevím jak jsi na to přišel, ale já se za profíka nepovažuju.. mimochodem o těch detonacích vím, ale odpovídal jsem tak, jak se ptal.. a Ty taky. Jsi jen nějak moc chytlavej najednou...
12:59:16
29.07.2002
29.07.2002
lukas
ok - ja muzu prakticky vsecky odpolodne (krom stredy)
12:27:32
29.07.2002
29.07.2002
Hafan
lukas: jj sem skoro doma jenze chodim do prace..mrknu do rozpisu a reknu kdy by to slo..
11:03:44
29.07.2002
29.07.2002
lukas
Hafan: - jo OK tendle tejden by to flo - celkem bych to tvy dilo skouknul (ceka me totiz neco podobnyho na rapiduchovi - rad bych 136-ku vzhledem k tomu ze novje stoji okolo 20-ti tak mozna i to ;-) (jesi budou nejaky sponzori :-)))).
tak dej vedit jak by ti to vyhovovalo??? - ses tedka pres prazdniny doma ?
tak dej vedit jak by ti to vyhovovalo??? - ses tedka pres prazdniny doma ?
10:26:51
29.07.2002
29.07.2002
vici
Jeite, ja jsem mozna profesional, ale v jinem oboru nez jsou motory. nicmene tohle byla zakladni vec.... A vzdycky jsem si myslel ze nejvetsi profici jsou od vas, viz. Dalecky a Ty ...
07:14:33
29.07.2002
29.07.2002
Hafan
Lukas:Uz jsem plne pojizdnej mam tam 136ku s vackou 260/260 a jsem spokojenej uz to konecne lita :)))Se klidne muzes nekdy stavit pokecame..
22:43:54
28.07.2002
28.07.2002
JEIT
Vici to máš sice pravdu, ale asi sis nevšim, že tady jsi mezi amatéry... My všichni víme, že Ty jsi "pan profesionál"
00:59:19
28.07.2002
28.07.2002
vici
jeite, mam pocit ze "klepani ventilu" nekteri lide rikaji tomu, cemu znalejsi clovek rika detonacni horeni - klepani. a to nema s vuli ventilu nic spolecneho, je tootazka predstihu....
21:08:40
26.07.2002
26.07.2002
JEIT
Ventily nemůžou klepat, to je blbost.. musíš to zkoušet a jde to doladit i předstihem. Prostě to musíš zkoušet ladit, jako s každou ostřejší vačkou.
Ty hodnoty 0.45, jak to napsal Vici zhruba odpovídaj co nastavujem u 280/280.. asi se to nebude o moc lišit, ale každej motor je jinej a jinak pálí..
Ty hodnoty 0.45, jak to napsal Vici zhruba odpovídaj co nastavujem u 280/280.. asi se to nebude o moc lišit, ale každej motor je jinej a jinak pálí..
11:01:58
26.07.2002
26.07.2002
lukas
Hafan: no je fakt ze kdyz si predstavim vyssi vacku se stejnou vuli tak proste ventil by zajel az moc do valce (resp. byl by na doraz a cpalo by to tam dal) ale ty vacky by vyssi byt snad nemely ne ??? jenom ostrejsi - ale nevim sam vo tom vim prd ale to teoretizovani me prave bavi - clovek si to utridi ujasni a podle par reakci si to da dohromady.
Takovy namysleny typkove jako vici - to si clovek nesmi tak brat ;-)
Jinak jak pokracujes se skudkou ??? celkem bych nekdy sjel okouknout.
Takovy namysleny typkove jako vici - to si clovek nesmi tak brat ;-)
Jinak jak pokracujes se skudkou ??? celkem bych nekdy sjel okouknout.
09:25:58
26.07.2002
26.07.2002
Hafan
lukas:ja fakt nevim proto by me opravdu zajimalo jak to je...
08:47:42
26.07.2002
26.07.2002
lukas
Hafan - konecne taky nejakej teoretik - uz sem si tu vcera pripadal jako debil.
No jo vacka zdviha zdvihatka (takovy "kelimky") ve kterejch jsou ulozeny rozvodovy tycky a ty pak otviraj a zaviraj pres raminka vlastni ventily. No a kdyz ta vacka bude vyssi tak se ti sice zmeni poloha zdvihatka i tycky ale vule je vule mezi raminkem a tyckou a ta ma za ukol pouze to udelat jakejsi "prostor" pro to aby se moh ventil dobre zavrit a nepodpaloval se kdyby byla moc velka tak by to nedokonale otviralo a kdyz mala (zadna) nebo dokonce zaporna tak by to nezaviralo a podpalovalo ventil.
No ale asi pujde o prubeh a ostrost vacky protoze vule vlastne muze menit i prubeh (do jaky miry a kdy je otevren)
a v tom to asi bude zatr sakr. Ale zajimalo by me jak se ta vule stanovuje (jestli jenom ladenim a zkousenim nebo jesi jsou na to nejaky merici pristroje a jak se to meri)
No jo vacka zdviha zdvihatka (takovy "kelimky") ve kterejch jsou ulozeny rozvodovy tycky a ty pak otviraj a zaviraj pres raminka vlastni ventily. No a kdyz ta vacka bude vyssi tak se ti sice zmeni poloha zdvihatka i tycky ale vule je vule mezi raminkem a tyckou a ta ma za ukol pouze to udelat jakejsi "prostor" pro to aby se moh ventil dobre zavrit a nepodpaloval se kdyby byla moc velka tak by to nedokonale otviralo a kdyz mala (zadna) nebo dokonce zaporna tak by to nezaviralo a podpalovalo ventil.
No ale asi pujde o prubeh a ostrost vacky protoze vule vlastne muze menit i prubeh (do jaky miry a kdy je otevren)
a v tom to asi bude zatr sakr. Ale zajimalo by me jak se ta vule stanovuje (jestli jenom ladenim a zkousenim nebo jesi jsou na to nejaky merici pristroje a jak se to meri)
07:38:33
26.07.2002
26.07.2002
vici
michal: mlatit to bude vzdycky, holt tam neni seriova vacka.
20:25:44
25.07.2002
25.07.2002
Hafan
Hele ted zauvazuju ja asi to bude naprosta kravina ale videl jsem jednou rozebranej motor a zdvihatka jdou do kalisku a pod nimi je vacka tema zdvihatkama hejbe vacka ne??no a proto je moje teorie ze kdyz ji mas vic zbrousenou tak by se mela menit vule ventilu.......ale asi to bude kravina...jen mam potrebu sem neco napsat :))
16:44:27
25.07.2002
25.07.2002
lukas
i kdyz je fakt ze cim vetsi vule tim ventil otvira min a o to tady asi pude no nic uz se radsi nikdy na nic neptam kdyz se mi akorat kazdej vysmeje...
16:41:38
25.07.2002
25.07.2002
lukas
vici - to vim ze nevim o cem mluvim - cekal sem ze mi to treba ty nebo nekdo jinej jako odbornik vysvetli ;-) a ne ze me povysene odpalkuje joudo.
nesnazil sem se radit ale spis zauvazovat ....
fakt nechapu proc by mela bejt jina vule na stejny hlave pri jiny vacce. preci kdyz je vule tak je jasny ze se ventil zaklapne tak jako tak....
Zkus mi to prosim podrobne vysvetlit co se deje a jak a proc je potreba mit jinou vuli pri zavrenym ventilu (kdyz ho opravdu vacice pusti a zavre)
Diky
nesnazil sem se radit ale spis zauvazovat ....
fakt nechapu proc by mela bejt jina vule na stejny hlave pri jiny vacce. preci kdyz je vule tak je jasny ze se ventil zaklapne tak jako tak....
Zkus mi to prosim podrobne vysvetlit co se deje a jak a proc je potreba mit jinou vuli pri zavrenym ventilu (kdyz ho opravdu vacice pusti a zavre)
Diky
15:45:42
25.07.2002
25.07.2002
michal
Jo je to ten Sprint. Vuli 0,45 (na studenym to vychazi kolem 0,25) tam ted mam, ale ty ventily dost mlati. Kdyz sem tam mel na studenym motoru 0,20 tak to bezelo potichu. Jinak tam mam zatim rozdelovac ze S120 a na chciplym motoru predstih 5° a jede to celkem slusne v celym rozsahu otacek (podtlak je odpojenej).
14:01:35
25.07.2002
25.07.2002
vici
Lukas - bohuzel nevis o cem mluvis:o)
Michal - to mas toho Sprinta ze? Vacka ze 272/268 a vule jsou 0,45 sani i vyfuk
na dobre (na provozni teplotu) zahratem motoru. Predstih na Favo rozdelovaci by mel (podle ofic. udaju) 5 stupnu, na volnobeh.
Michal - to mas toho Sprinta ze? Vacka ze 272/268 a vule jsou 0,45 sani i vyfuk
na dobre (na provozni teplotu) zahratem motoru. Predstih na Favo rozdelovaci by mel (podle ofic. udaju) 5 stupnu, na volnobeh.
10:54:32
25.07.2002
25.07.2002
lukas
a neni to jedno co je tam za vacku ??? - vule by mela bejt preci pro to aby se ventil dobre "zaklapnul" a to o tu vacku snad moc nejde ne??? spis o hlavu.
Ale nevim mozna ze se to prubehem trosku lisi nevim.
Ale nevim mozna ze se to prubehem trosku lisi nevim.
07:51:43
25.07.2002
25.07.2002
michal
potřeboval bych poradit, jak velkou vůli má mít fáčkovej motor s vačkou 270/268° (zdvihátka jsou všechny ocelový)