
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Alu tyčky vahadel
-> Bery: Nn, já to vždycky jenom rozbiju, že si to pak musím opravit sám 

-> Nepér: ty si motor upravuješ sám?
Teď to líp nevyfotím. Tyčky jsem měnil asi tisíc km dozadu, jak se mi to potkalo, ty byly zohejbaný. Musím ještě nějak vylovit zbytek tyčky ze zdvihátka, je to blok z fabie... Ale aby mi za pár kilometrů nekřupla další...
-> Nepér: Pokud je to na vačce s velkým zrychlením,je to celkem reálný.Nicméně jsem viděl spíš pořádně prohnutý (namáhání na vzpěr). Jednak to může být vadou materiálu (příliš tvrdý) a taky může být tyčka nacyklovaná - únavový lom. Důležitý je aby nikde tyčka při max zdvihu nebyla namáhaná na ohyb.
-> Nepér: Jestli máš slušnej foťák, tak zkus vyfotit detail lomu.
Je normální, že to prostě praskne?
Stalo by se to s hliníkovejma? Asi ne...
Vada materiálu?
Bylo to na sacím, při docela normálních otáčkách kolem 4k a při a konstantní rychlosti na dálnici...

Stalo by se to s hliníkovejma? Asi ne...
Vada materiálu?
Bylo to na sacím, při docela normálních otáčkách kolem 4k a při a konstantní rychlosti na dálnici...
Hliníkový tyčky mají u seriovýho celohlikovýho motoru vliv hlavně na hlučnost (vůli sacích ventilů) a to převážně při teplotě blízko 60°C plus/mínus. a tím pádem na emise . To zn. při ohřívání. Jakmile se celý motor prohřeje jejich úkol končí.
U ostrých motorů potom je příznivá hmotnost hliníku a vliv na tuhost ventilových per. U litinových hlav je to omezený roztažností materiálu hlavy a bloku - tudíž tepelná roztažnost/vůle a její průběh je odlišný od celohli.mot.

To je zajímavé. ALu tyčky mám na motoru 130 5 let a sedla ventilů vypadají líp než s ocelovými, kde bylo podělanýho karbonu a hnusu víc než bylo zdrávo. ALu tyčky jsou asi o 5mm kratší jak tu bylo psáno. Já to ani dlouhýma červíkama moc nepořešil....dělalo to bordel a nové sem za chvíli zničil na závitech. Vyřešil jsem to ofrézováním dosedacích ploch vahadel u soustružníka o 2mm a neničím tím nové originální červíky na závitu.
-> Markop: Dole jsi psal,že to vyloženě NELZE..teď už to JEN nemá význam..
S takovoudle názorovou křivkou to třeba bude za chvíli přidávat koně..
Ne nic,neřeš mě

Ne nic,neřeš mě

-> ondie: Žádné pozitivum to nemá, chápeš? Nacpal jsi tam tyčky které tam nemají co dělat, protože správně fungují jen u celohliníkového motoru.
-> Markop: Neboj na jednom motoru už to tak mám a ještě se to nerozlousklo
Takže negativní vliv to asi mít nebude...jen moje podvědomí potřebuje slyšet že to přinese krom dobrého pocitu i nějaké pozitivum 


-> Markop: Nelze jo .... nejde říkat o všem že nelze... půjde blbec co to neví že to nelze, použije to a zjistí nakonec že je to lepší ... :D S AL tyčkou právě tolik vůle nekolísají...
-> Markop: :nepozoruju žádný negativní vliv ve smyslu o kterém píšeš.
-> Dušan: Jsou kratší, pokud si dobře pamatuju.
-> ondie: Nejde o to, zda to má nebo nemá význam, ale o to že je u litinové hlavy NELZE použít, během zahřívání by silně kolísala vůle ventilů.
-> Bukaj: Zastudena a během zahřívání motoru. Tolik to necvaká.
-> ondie: Nejde o to, zda to má nebo nemá význam, ale o to že je u litinové hlavy NELZE použít, během zahřívání by silně kolísala vůle ventilů.
-> Bukaj: Zastudena a během zahřívání motoru. Tolik to necvaká.
-> Dušan: Neměly by být.
Alespoň dle katalogu mají tyčky stejné kat. číslo od 1000MB po 136, ačkoli jsem se setkal s dvěma typy, lišící se délkou o cca 5 mm (starší, asi užovkové, jsou kratší, byly zase delší šrouby vahadel) , ale jde to doladit na červíkách vahadel.
Alespoň dle katalogu mají tyčky stejné kat. číslo od 1000MB po 136, ačkoli jsem se setkal s dvěma typy, lišící se délkou o cca 5 mm (starší, asi užovkové, jsou kratší, byly zase delší šrouby vahadel) , ale jde to doladit na červíkách vahadel.

nejsou ty tycky nahodou jinak dlouhy ?
-> sep: Tak já je mám připravený,tak je tam asi kvůli tomu placebu fouknu :) 14dní zpět,když byla sundaná a rovnaná hlava už jsem dával C-vahadla,ve fázi 2 s novejma rozvodama chci 50kw MPi vačku,celý to přetěsnit a šmitec ! Na to domácí žvejkání 

-> ondie: :když mě to ještě bavilo tak jsem si je tam taky dal,tenkrát mi přišlo že to trochu tišší je,ale stejně jako u většiny ostatních úprav je přání otcem myšlenky.-)
-> ondie: U hliníkového 5k jo, u škodovky ne 

A má to teda význam i u 5k ?
-> vhml: To ano, však to píši
-> Markop: Až tak? předpokládal bych, že to bude mít vliv jen za studena...

-> Markop: Až tak? předpokládal bych, že to bude mít vliv jen za studena...
-> Bukaj: Má to výrazný vliv na hluk motoru.
-> Bukaj 21.03.15 12:38:07: no však. Díky hliníkovým tyčkám máš lépe nastavené vůle v širším rozsahu teplot.
Hliníkové tyčky jsou určeny pro motory s hliníkovou hlavou pro menší kolísání ventilových vůlí při různých teplotách motoru.
Kvůli jiné tepelné roztažnosti hliníku a oceli (litiny) se do 120 nedávají.
A pochybuji, že by výměna tyček měla vliv na hluk motoru - to spíš správné nastavení vůlí...
Kvůli jiné tepelné roztažnosti hliníku a oceli (litiny) se do 120 nedávají.
A pochybuji, že by výměna tyček měla vliv na hluk motoru - to spíš správné nastavení vůlí...
Ahoj,
některý Favority a Felicie mají hliníkové zdvihací tyčky pro ventily. Vím že kamarád si je dával do Favorita kde před tím nebyly a motor byl pak o něco tišší. Zajímá mě jestli se to dá použít do stodvacítky nebo ne, popřípadě proč?
některý Favority a Felicie mají hliníkové zdvihací tyčky pro ventily. Vím že kamarád si je dával do Favorita kde před tím nebyly a motor byl pak o něco tišší. Zajímá mě jestli se to dá použít do stodvacítky nebo ne, popřípadě proč?