Alu tyčky vahadel

prohledat
25 příspěvků (zobrazeno 1 až 25) od 21.03.2015 do 03.08.2015, založil/a Peckin
řadit dle data
18:00:20
03.08.2015
Nepér
-> Bery: Nn, já to vždycky jenom rozbiju, že si to pak musím opravit sám 1
11:53:10
03.08.2015
Bery
-> Nepér: ty si motor upravuješ sám?
20:25:27
02.08.2015
Nepér
Teď to líp nevyfotím. Tyčky jsem měnil asi tisíc km dozadu, jak se mi to potkalo, ty byly zohejbaný. Musím ještě nějak vylovit zbytek tyčky ze zdvihátka, je to blok z fabie... Ale aby mi za pár kilometrů nekřupla další...
upraveno 1x, naposled 02.08.2015 20:48:25
09:20:48
02.08.2015
MVM
-> Nepér: Pokud je to na vačce s velkým zrychlením,je to celkem reálný.Nicméně jsem viděl spíš pořádně prohnutý (namáhání na vzpěr). Jednak to může být vadou materiálu (příliš tvrdý) a taky může být tyčka nacyklovaná - únavový lom. Důležitý je aby nikde tyčka při max zdvihu nebyla namáhaná na ohyb.
08:53:07
02.08.2015
stepan
-> Nepér: Jestli máš slušnej foťák, tak zkus vyfotit detail lomu.
00:53:03
02.08.2015
Nepér
Je normální, že to prostě praskne? 9

Stalo by se to s hliníkovejma? Asi ne...

Vada materiálu?

Bylo to na sacím, při docela normálních otáčkách kolem 4k a při a konstantní rychlosti na dálnici...
zvětšit Alu tyčky vahadel - obrázek od Nepér vložen 02.08.2015 00:53:03
upraveno 1x, naposled 02.08.2015 00:53:42
17:47:32
15.04.2015
MVM
Hliníkový tyčky mají u seriovýho celohlikovýho motoru vliv hlavně na hlučnost (vůli sacích ventilů) a to převážně při teplotě blízko 60°C plus/mínus. a tím pádem na emise . To zn. při ohřívání. Jakmile se celý motor prohřeje jejich úkol končí. 4 U ostrých motorů potom je příznivá hmotnost hliníku a vliv na tuhost ventilových per. U litinových hlav je to omezený roztažností materiálu hlavy a bloku - tudíž tepelná roztažnost/vůle a její průběh je odlišný od celohli.mot.
14:11:31
15.04.2015
Discovera
To je zajímavé. ALu tyčky mám na motoru 130 5 let a sedla ventilů vypadají líp než s ocelovými, kde bylo podělanýho karbonu a hnusu víc než bylo zdrávo. ALu tyčky jsou asi o 5mm kratší jak tu bylo psáno. Já to ani dlouhýma červíkama moc nepořešil....dělalo to bordel a nové sem za chvíli zničil na závitech. Vyřešil jsem to ofrézováním dosedacích ploch vahadel u soustružníka o 2mm a neničím tím nové originální červíky na závitu.
19:49:58
06.04.2015
ondie
-> Markop: Dole jsi psal,že to vyloženě NELZE..teď už to JEN nemá význam.. 1 S takovoudle názorovou křivkou to třeba bude za chvíli přidávat koně..

Ne nic,neřeš mě 4
09:54:40
06.04.2015
Markop
-> ondie: Žádné pozitivum to nemá, chápeš? Nacpal jsi tam tyčky které tam nemají co dělat, protože správně fungují jen u celohliníkového motoru.
01:09:59
06.04.2015
ondie
-> Markop: Neboj na jednom motoru už to tak mám a ještě se to nerozlousklo 4 Takže negativní vliv to asi mít nebude...jen moje podvědomí potřebuje slyšet že to přinese krom dobrého pocitu i nějaké pozitivum 3
02:06:12
02.04.2015
Petr Urban
-> Markop: Nelze jo .... nejde říkat o všem že nelze... půjde blbec co to neví že to nelze, použije to a zjistí nakonec že je to lepší ... :D S AL tyčkou právě tolik vůle nekolísají...
17:40:31
01.04.2015
sep
-> Markop: :nepozoruju žádný negativní vliv ve smyslu o kterém píšeš.
15:52:28
01.04.2015
Markop
-> Dušan: Jsou kratší, pokud si dobře pamatuju.

-> ondie: Nejde o to, zda to má nebo nemá význam, ale o to že je u litinové hlavy NELZE použít, během zahřívání by silně kolísala vůle ventilů.

-> Bukaj: Zastudena a během zahřívání motoru. Tolik to necvaká.
upraveno 2x, naposled 01.04.2015 15:55:40
21:57:56
31.03.2015
Bukaj
-> Dušan: Neměly by být.

Alespoň dle katalogu mají tyčky stejné kat. číslo od 1000MB po 136, ačkoli jsem se setkal s dvěma typy, lišící se délkou o cca 5 mm (starší, asi užovkové, jsou kratší, byly zase delší šrouby vahadel) , ale jde to doladit na červíkách vahadel. 4
21:50:50
31.03.2015
Dušan
nejsou ty tycky nahodou jinak dlouhy ?
00:33:21
30.03.2015
ondie
-> sep: Tak já je mám připravený,tak je tam asi kvůli tomu placebu fouknu :) 14dní zpět,když byla sundaná a rovnaná hlava už jsem dával C-vahadla,ve fázi 2 s novejma rozvodama chci 50kw MPi vačku,celý to přetěsnit a šmitec ! Na to domácí žvejkání 3
07:55:31
29.03.2015
sep
-> ondie: :když mě to ještě bavilo tak jsem si je tam taky dal,tenkrát mi přišlo že to trochu tišší je,ale stejně jako u většiny ostatních úprav je přání otcem myšlenky.-)
00:25:47
22.03.2015
Bukaj
-> ondie: U hliníkového 5k jo, u škodovky ne 3
22:24:15
21.03.2015
ondie
A má to teda význam i u 5k ?
18:51:44
21.03.2015
Bukaj
-> vhml: To ano, však to píši4

-> Markop: Až tak? předpokládal bych, že to bude mít vliv jen za studena...
15:50:27
21.03.2015
Markop
-> Bukaj: Má to výrazný vliv na hluk motoru.
13:11:41
21.03.2015
vhml
-> Bukaj 21.03.15 12:38:07: no však. Díky hliníkovým tyčkám máš lépe nastavené vůle v širším rozsahu teplot.
12:38:07
21.03.2015
Bukaj
Hliníkové tyčky jsou určeny pro motory s hliníkovou hlavou pro menší kolísání ventilových vůlí při různých teplotách motoru.

Kvůli jiné tepelné roztažnosti hliníku a oceli (litiny) se do 120 nedávají.

A pochybuji, že by výměna tyček měla vliv na hluk motoru - to spíš správné nastavení vůlí...
12:27:22
21.03.2015
Peckin
Ahoj,

některý Favority a Felicie mají hliníkové zdvihací tyčky pro ventily. Vím že kamarád si je dával do Favorita kde před tím nebyly a motor byl pak o něco tišší. Zajímá mě jestli se to dá použít do stodvacítky nebo ne, popřípadě proč?
Extreme Tyres