skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak ztvrdit tlumiče??
prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 10.04.2003 do 05.05.2003, založil/a
11:26:41
05.05.2003
05.05.2003

Žaky
Ja to vyresil kompromisne,dal jsem nove monroe,o10% tuzsi /prej/ primerene kratsi brka a upravil spodni dorazy,asi na po 10 se mi povedlo udelat idealni delku dorazu ze na mensich nerovnostech auto normal peruje a tlumi ale v zatackach pri ostrejsi jizde se moc nenahyba a drží.Znacka monrou uz je z mody ale to je mi fuk,pomer cena-kvalita solidni a zbytek sem si vychytal a doladil sam.Jinak ze zkusenosti s jinym autem doporucuju zmineny MOTEX,davaj samo i zaruku.
08:09:18
05.05.2003
05.05.2003

Zazaa
jo mel sem kolem 20 a nejvic ho prekvapilo ze sem mel uplne stejne hodnoty (jen jedno kolo bylo o 1 vedle :))
22:10:01
04.05.2003
04.05.2003

Max
no tak to je cool....já si to budu dávat tam kam zazaa,tak nic neřešim :o))))
21:54:30
04.05.2003
04.05.2003

Milda
No, podle nich ma novej tlumic polovinu max hodnoty, coz je u skodofky 65, takze novej by mel mit 32,5. Dobry HPcka maji 20, Zazovo tlumice by teda mely mit taky 20, ja mel 35 a 36 (naky zmrveny HP, nebo mi na predku umrely dost brzo). Zadek max 68, ja mel 30 a 33
21:26:28
04.05.2003
04.05.2003

rOMAN
Ja jsem si taky nechal otestovat
malem nestacil papirek.....a ty dobre tvrzeny mel Zazza na svem gardecku myslim ze ten pristrojmu ukazoval ten sloupecek stale stejne a hodnotu 20...tys mel nejakech 30 ne? ...(ja mel 63
)


20:59:57
04.05.2003
04.05.2003

Milda
2Max: : Tak sem si v sobotu na srazu nechal otestovat tlumice. Co sem kecal s tešma chlapikama tak rikali ze dobre zrepasovany tlumice se vyrovnaji HPckam. Takze ty repasovany asi maji cenu pokud to dela firma co tomu rozumi. Podstatna informace ale je, ze jak novy HPcka, tak repasovany se sladujou dohromady aby tlumili stejne. Takze doma bych se v nich nevrtal pac to muzes taky uplne po*rat. Bohuzel sem z nej nevytah jak hodne pritvrzeny repasy se rovnaj HPckam, ale podle hodnot to vychazi tak + 35 % tvrdsi. Takze repasy +30% na normalni jezdeni, +50% na mazly a sportovni jezdeni. Ale doma bych to nedelal pac je nema nikdo moznost sladit dohromady.
23:39:01
03.05.2003
03.05.2003

Max
jo jo.....s tim že to bude stát kačku počit¨ám....jen je nemám najednou a pořád ještě nevydělávám....:o/
19:23:11
25.04.2003
25.04.2003

U-Geen
2Milda: Souhlas
10:29:24
25.04.2003
25.04.2003

Milda
Nezdaji se mi nak moc tvrdy, naopak chci dat na predek jeste silnejsi stabilizator pac se to furt moc naklani. Mam teda seriovy pruziny, s tema L/A to asi bude jenom na peknej asfalt
Ad. prachy: s tim se proste musis smirit ze to stoji nakou kacku, furt to vychazi mnohem levnejc nez na naky jiny auto. Bud chces mit vyborny jizdni vlastnosti a pustit nakou kacku, nebo si tam dej jaky chces a smir se s tim ze to bude sedet blbe

Ad. prachy: s tim se proste musis smirit ze to stoji nakou kacku, furt to vychazi mnohem levnejc nez na naky jiny auto. Bud chces mit vyborny jizdni vlastnosti a pustit nakou kacku, nebo si tam dej jaky chces a smir se s tim ze to bude sedet blbe
09:47:11
25.04.2003
25.04.2003

Max
Milda:jo bral bych je,ale nejsou koruny.....
Bavil jsem se s někym a ten mi tvrdil že ty HP jsou tvrdý jak kráva...tady to psal Vojta.
ten ještě řikal že v kombinaci s těma krátkejma pružinama od PJ by mu to rozlámalo káru.
Bavil jsem se s někym a ten mi tvrdil že ty HP jsou tvrdý jak kráva...tady to psal Vojta.
ten ještě řikal že v kombinaci s těma krátkejma pružinama od PJ by mu to rozlámalo káru.
19:52:17
21.04.2003
21.04.2003

Milda
Max: Tlumice HP sporting a gumy 185/60 - 14 a je to tvrdy tak akorat, ani na rozbitych cestach neni problem, navic to sedi jaxvine. Dneska sem zkousel na letisti brzdeni a i kdyz se postavis na pedal, tak ty gumy z betonu neutrhnes
12:33:44
19.04.2003
19.04.2003

Max
no řadim se do řady k těm co nemaj 4200 na HP.Chtěl jsem to taky dělat výměnou oleje...ale nechám si je zrepasovat a přitrvdit stejně jako to má zazaa. Když se budu nudit, tak místo kopání do zadku si můžu s nějakejma tlumničema vždycky hrát. Ale přiklánim se k názoru většiny že to nejni jen tak....a navíc já v tom autěp otřebuju pořád jezdit. Chci to tvrdý,ale ne jak žebřiňák....
12:07:16
19.04.2003
19.04.2003

U-Geen
HP stojej 4200 s daní a to mi přijde velice rozumné.
09:42:23
19.04.2003
19.04.2003

JohnyJ&120M - zrušená registrace
kámoš to má udělaný a je to v poho.Auto sedí a sedí.Vzadu má převoďák tušim 90?no prostě ten hustej co řídne při vyšších teplotách a vepředu ten řídkej.Ale v zimě počítám,že se mu podívaj hrnce v zadu za sedačky,protože už teď to pruží skoro jen na gumách.prostě je to tvrdý jaxvině.Každej ať si dává co chce.já osobně bych taky vyměnil ty oleje,protože prostě bůra na HP nebo kolik stojej nemam.
21:13:25
17.04.2003
17.04.2003

Komár
Tož já to zkusím a uvidím, že? A když to nebude sekat dobrotu, tak nastoupěj profíci a Eidymu to omlátím o hlavu:-)

19:43:59
17.04.2003
17.04.2003

Radek
No je fakt že je lepší v tomto případě koupit už hotovou věc. Navíc nevím když bych nalil olej z jinou vizkozitou jestli by to vevnitř vydržely ty gumičky(ikdyž bych dal nový)
16:35:21
17.04.2003
17.04.2003

Petkar
Pánové souhlasím s Machoněm, protože dělat tlumiče na koleně je dost o hubu, nevíte, jakou viskozitu má původní olej... Navíc podvozek nedělaljí jenom tlumiče, co mi jsou platné tlumiče, pokud tam mám původní pružiny? Atd.
Navíc doma nikdy neodladíte a nenastavíte ty tlumiče na ten který konkrétní podvozek (teda ono ani ty přitvrzené nebo koupené HP nejsou o moc lepší, protože jsou nastavené pro nějaký podvozek, ale ten tvůj se může od toho nastaveného o dost lišit. To by jsi musel pořídit nejenom tlumiče, ale i pružiny od HP a pak by to mělo rozumný efekt.
Holt tak to je a nic s tím nenaděláte, zeptejte se Eidyho, jak se mu s tím jezdí, jak zná každou díru v silnici a jak se na takto "profesionálně upravený" podvozek tváří čepy přední nápravy.....
Navíc doma nikdy neodladíte a nenastavíte ty tlumiče na ten který konkrétní podvozek (teda ono ani ty přitvrzené nebo koupené HP nejsou o moc lepší, protože jsou nastavené pro nějaký podvozek, ale ten tvůj se může od toho nastaveného o dost lišit. To by jsi musel pořídit nejenom tlumiče, ale i pružiny od HP a pak by to mělo rozumný efekt.
Holt tak to je a nic s tím nenaděláte, zeptejte se Eidyho, jak se mu s tím jezdí, jak zná každou díru v silnici a jak se na takto "profesionálně upravený" podvozek tváří čepy přední nápravy.....
16:18:04
15.04.2003
15.04.2003

Marko
No nevím, někde možná jo, ale zrovna ten chlap u těch tlumičů vypadá dost nekompromisně, co se týče ceny, ale myslím, že 2 kila za přitvrzené tlumiče není moc.
12:00:48
15.04.2003
15.04.2003

Bill
Doporučuji na te burze smlouvat, vyplatí se to.
11:07:48
15.04.2003
15.04.2003

Marko
To Dark: Tož se mrkni do mapy

07:50:59
15.04.2003
15.04.2003

wekky
Á, pražák. Nezná východ republiky...

07:43:44
15.04.2003
15.04.2003

Dark.lort
Co to znamena OV???A v jakem to je meste???

13:13:28
14.04.2003
14.04.2003

Marko
2 Jirka: Burza je v OV, kdyz jedes of FM po "dálnici", tak porád rovně směrem co centra a pokud tam pojedes v sobotu nebo nedeli kolem 8 nebo 9 ráno, tak to určitě poznáš. Je tam aut jak...... Je to jenom o vikendech tak od 6 nebo 7 asi do 12. Idealni je mezi 8 a 9. To tam je vyber za dobre ceny. Pozdeji uz ty dobre ceny mizi. Ten chlapik co dela ty tlumice ma myslim fabii (nezarucuju) a ma jenom otevreny kufr a v tom cenik a par tlumicu. Ale kdyz to tak 10x obejdes, tak by jsi ho mel najit.

10:47:48
14.04.2003
14.04.2003

Milda
Teda ja si taky nejraci na aute vsechno delam sam, ale zrovna u tlumicu bych se hodne rozmejslel, osobne sem si ty HPcka koupil, pac vim ze ten typek tomu rozumi a budou dobre odladeny. Kdyz si je budes bastlit doma tak to bude metoda pokus-omyl, a furt vyndavat tlumice by se mi moc nechtelo
. Navic je to vec ktera vyrazne ovlivnuje jizdni vlastnosti a kdyz to zku*vis, tak muzes taky potkat nakej strom


09:48:18
14.04.2003
14.04.2003
Machoň
...teda né že by se mi nezamlouvalo se v autě vrtat, ale než bejt hrdej na to, že si sám zrepasuju tlumiče, tak si ty HPčka raději koupím. Jsem stavař a ne mechanik a pochybuju, že se v garáži u ponku metodou pokusů a omylů dopracuju žádoucího výsledku. Radost z vlastní práce oželím, ale bude mi to fungovat....nemám nic proti tomu, když auto zatáčí a neskáče po silnici :-)
08:10:38
14.04.2003
14.04.2003

Komár
Taky si myslím. Hlavně se mi na tom zamlouvá to, že si to udělám sám a z toho budu mít trošku jinej pocit než když bych si koupil HP. Škodovky mám rád hlavně kvůli tomu, že se v nich můžu pořádně vrtat a upravovat si co chci a jak chci. A mám pocit, že zpousta lidí už tady přechází od tý vlastní rukodělný práce k nákupu hotovýho a k pouhýmu zamontování. Stejně jako golfisti atd.. A začínaj kritizovat lidi, co si chtěj co nejvíc věcí udělat sami i když pak ten výsledek samozdřejmě není takovej.

06:56:12
14.04.2003
14.04.2003

Dark.lort
Me to prijde docela rozumnej napad tam nalejt hustej volej.Taky jsme o tom pemyslel.Asi do to ho pujdu.

12:37:49
12.04.2003
12.04.2003
Jirka
2 Marko: O burze v Ostrave jsem slysel ale porad jsem nezjistil kde je. Nevis nahodou kde a kdy se kona. Diky moc.
09:00:31
11.04.2003
11.04.2003

Marko
To Marek: Doporučuju MOTEX nebo burzu v Ostravě, tam je dělají za zhruba 200 jeden.

08:44:27
11.04.2003
11.04.2003

CHIP
No me kdyz delali repasi zadnich tlumicu na motorce, tak mi tam dali normalni motorovej Castrol co jim zbyl. Muzu vam rict, ze konecne jsou ty tlumice na tlumeni... Sou pekne tvrdy, ale zase tak akorat. Ten clovek rikal, ze cim pouzitejsi ty tlumice jsou, tim hustsi olej se tam musi dat, no co on je odbornik a ja mu veril.
Ja se ted chystam na repasi tlumicu na Rapidku, ale jeste nevim jak to udelam. Asi to zavezu nekam do servisu a tam si to necham vymenit 4ks za 4ks ale pritvrzeny....
Ja se ted chystam na repasi tlumicu na Rapidku, ale jeste nevim jak to udelam. Asi to zavezu nekam do servisu a tam si to necham vymenit 4ks za 4ks ale pritvrzeny....
07:03:31
11.04.2003
11.04.2003

Komár
No, jo, jenže mi nikdo nechce říct, jakou viskozitu (jaká je původní a jakou tam dát, takže plánuju převoďák, nebo motorák s co největší viskozitou)

06:43:38
11.04.2003
11.04.2003

wekky
Lít převodový olej do tlumičů mi připadá stejně nesmyslné jako navařovat lešeňové trobky na výfuk a tvrdit jak to teď skvěle jede.
Když chceš tlumiče přitvrdit, tak tam nalej tlumičový olej, dělá se v mnoha viskozních třídách. Případně i v kombinaci s přenastavením planžetek, na to ale je už potřeba mít měřící přístroje, jinak výsledný efekt může být horší.
Litrovka tlumičového oleje stojí okolo 3 stovek. V dostání u prodejců dílů na motocykly. Sám jsem si takhle měnil olej v tlumiči ve vidlici na kole.
Když chceš tlumiče přitvrdit, tak tam nalej tlumičový olej, dělá se v mnoha viskozních třídách. Případně i v kombinaci s přenastavením planžetek, na to ale je už potřeba mít měřící přístroje, jinak výsledný efekt může být horší.
Litrovka tlumičového oleje stojí okolo 3 stovek. V dostání u prodejců dílů na motocykly. Sám jsem si takhle měnil olej v tlumiči ve vidlici na kole.
20:40:29
10.04.2003
10.04.2003

Komár
Už to má udělaný Eidy z džonovýho webu. Rozšroubouval je, olej vylil a nalil tam převodovej. Do předního patří 1 decka a do zadních 1,6 dl. Taky se na to chystám příští víkend. A když tam toho oleje naleješ víc, tak to bude ke konci tužší než ze začatku. Akorát nevím, jakou viskozitu má ten tlumičovej olej, aby ten převodovej byl vůbec hustší... Nevíte někdo? U nás se to oc neprodává, takže fakt o tom tlumičovým nic nevím.
Eidy si to pochvalujem tak to snad bude v pohodě. Já uvidím. Jinak to taky dělaj v Motexu v Praze - celková repase+přitvrzení=cca1200
Eidy si to pochvalujem tak to snad bude v pohodě. Já uvidím. Jinak to taky dělaj v Motexu v Praze - celková repase+přitvrzení=cca1200
20:18:29
10.04.2003
10.04.2003

Marek
slo by to nejka se by se dal do tlumicu hustejsi olej? nebo se to dela nejak jinak? dik za odpoved