A co k tomu přehrávání eepromky v řj vytáhnout z desky svazek kabelů až k programátoru do kabiny? Použít stíněný kabel, aby to nebylo, jak anténa a hotovo? Nebo vyvést ,,programovací" konektor aspoň do stěny krabičky řj...?
A ještě bych se zeptal: proč tady je jen Cimbu od Tomasa a ne třeba Motor excel? Vím, že občas se tu řeší kdovíco,a el tak nějak o tom nemám přehled...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Chip, Jihomoravský kraj
22:08:02
05.02.2014
05.02.2014

dragon_cb_cz
-> darklord: Tak za IMF je to koukám nějakých 8 tisíc... jako láce to nejni, ale zase než pokaždý trhat eepromku ven...
22:06:04
05.02.2014
05.02.2014

darklord
-> dragon_cb_cz: jednoduchsie to mozno je, otazkou ostava ci to stoji za ty nekrestanske prachy. Ja som sa isteho casu hodne nudil, ked je na pracu v garazi zima napriklad - a tak som sa rypal v tomto, vydal som na to snad par stoviek za programator.
21:38:10
05.02.2014
05.02.2014

dragon_cb_cz
-> darklord: Jasny... a neni nakonec z hlediska lazeni jednodussi nahradit to treba IMF nebo podobnou jednotkou?
21:25:33
05.02.2014
05.02.2014

pavucina
Vypajis chip das SMD patici PLCC32, flash je 29f010. Programator klidne nejlevnejsi Willem (mam jiz 3 roky a chipu jsem nahral hory).
Jak pise DL ve fantazii se meze nekladou. Omezenej si HW, civky musis budit 3,5ms(ale nvm jak by te tohle fakt omezilo
). Nejdelsi delka vstriku je 25,5ms. Pripadne vymenis vstriky.
Problemy: Nikde o tom nikdo moc nepise, ptz to je malo pouzivana jednotka a dostat z nekoho, kde je omezovac neexistuje. To same najit poradne "sablonu" pro winols, kde by mapy byla nasly a popsany... Nejjednodusi je ECM2001, kde je aspon ovladac na zakladni mapu vstriku a zapalovani.
Nepocitej, ze je to jednoducha vec, nakej cas ti to urcite zabere, ale kdyz se do toho dostanes, tak se nidky nevratis ke karbci a rozdelovaci to ti muzu slibit.
A pokud si chces nechat cas, kdy budes dlouhy hodiny neco hledat a nakonec to v HEXu nenajdes, tak za ten cas jdi vydelavat a kup programovatelnou jednotku. IMFsoft nedoporucuji umi hovno za ty penize... Doporucil bych VEMS okolo 20k by jsi k tomu mel mit vsechno co je treba, je nsi to zapojit.
Jak pise DL ve fantazii se meze nekladou. Omezenej si HW, civky musis budit 3,5ms(ale nvm jak by te tohle fakt omezilo

Problemy: Nikde o tom nikdo moc nepise, ptz to je malo pouzivana jednotka a dostat z nekoho, kde je omezovac neexistuje. To same najit poradne "sablonu" pro winols, kde by mapy byla nasly a popsany... Nejjednodusi je ECM2001, kde je aspon ovladac na zakladni mapu vstriku a zapalovani.
Nepocitej, ze je to jednoducha vec, nakej cas ti to urcite zabere, ale kdyz se do toho dostanes, tak se nidky nevratis ke karbci a rozdelovaci to ti muzu slibit.

A pokud si chces nechat cas, kdy budes dlouhy hodiny neco hledat a nakonec to v HEXu nenajdes, tak za ten cas jdi vydelavat a kup programovatelnou jednotku. IMFsoft nedoporucuji umi hovno za ty penize... Doporucil bych VEMS okolo 20k by jsi k tomu mel mit vsechno co je treba, je nsi to zapojit.
21:21:12
05.02.2014
05.02.2014

Pešek
Diky za vysvetleni.
21:13:21
05.02.2014
05.02.2014

darklord
-> Pešek: obycajny cip je robeny na seriove nastavenie motoru - predstih, palivo, atd. Ty ked upravis jeden alebo viac parametrov tak je logicke ze to nebude uplne pasovat. Jazdit to zrejme bude aj s uplne "zlym" programom v jednotke, ale ked od toho ocakavas 100% tak jedine nechat naladit na tvoju konfiguraciu (alebo najst niekoho kto to uz riesil a dohodnut sa s nim)
21:11:49
05.02.2014
05.02.2014

darklord
-> dragon_cb_cz: vacsinou je tam len korekcny faktor ako vysledok funkcie otacky / vs zataz (objem vzduchu, poloha klapky, atd) a korekcna mapa len ubera/pridava palivo, takyto percentualny rozsah ti nepoviem, ale v klude sa moze jednat aj o 400% hore a dole. Tam si skorej limitovany fyzickou stranku pouziteho hardwaru - ci uz zapalovacich cievok, alebo vstrekovacich ventilov atd
20:39:03
05.02.2014
05.02.2014

Pešek
Takže obyč chip nestačí? Musí bejt na míru dělanej na motor?
20:36:17
05.02.2014
05.02.2014

dragon_cb_cz
-> darklord: Dávku paliva - nevím jak přesně je to tam definované (jestli doba vstřiku nebo jak) - jestli je třeba možnost s ní hnout v rozsahu +- 20%, nebo 50%? Tzn o kolik víc to jde "nakrmit"...
20:32:08
05.02.2014
05.02.2014

darklord
-> dragon_cb_cz: ako to myslis rozsah? :) Fantazii sa medze nekladu... Ovsem uz som z toho trochu vypadol, momentalne sa hrabem hlavne v starsich bosch jednotkach, takze siemens sa bude riesit az mi to konecne bude vrcat
20:27:57
05.02.2014
05.02.2014

dragon_cb_cz
-> darklord: Hmm, OK... a jak moc velkej rozsah pro úpravy tam je?
20:20:14
05.02.2014
05.02.2014

darklord
-> dragon_cb_cz: felda mpi ma nejaku malu epromku, snad plcc32, takze miesto svaba osadis paticu, miesto otp-eprom pouzijes flash cip, ktory sa da programovat "donekonecna" a holt pri kazdom pokuse budes prehadzovat cip v patici. Uvazoval som aj o nejakom emulatore, ale to je zbytocne drahe a tak ci tak jednotka potrebuje tvrdy reset pri zmene programu.
20:16:02
05.02.2014
05.02.2014

dragon_cb_cz
-> darklord: Trochu rozvést bys to mohl? :) Představa že pro každej pokus tahám ven EEPROMku z tišťáku mě úplně nadšením nenaplňuje...
20:13:46
05.02.2014
05.02.2014

darklord
-> dragon_cb_cz: kup si mikropajku, programator na epromky, stiahni z netu tunerpro a mozes si to ladit do aleluja :)
20:13:37
05.02.2014
05.02.2014

Tommyk
-> dragon_cb_cz: tudíž potom už je to těžké a chtělo by to upravit mapy
jedna cesta vede formou chip tuningu a sehnat firmu která to opravdu umí odladit na míru a nesází jen postahovaný mapy.. a druhá cesta formou imsoftu a podobných laditelných jednotek.. Potom už si s tím můžeš hrát sám a laborovat..

20:09:22
05.02.2014
05.02.2014

dragon_cb_cz
-> Tommyk: Jasně, tuhle variantu dále vyloučíme ano? 

20:07:06
05.02.2014
05.02.2014

Tommyk
-> dragon_cb_cz: je, postavit to na karbec 

19:45:17
05.02.2014
05.02.2014

dragon_cb_cz
Jestli nevadí že se připojím - taky mě asi v dohledné době čeká vlastnictví filety (1.3MPI) na které bych rád udělal pár úprav a došlo mi, že vlastně vůbec netuším jak tomu pak uzpůsobit dodávku paliva - jiná možnost než si někde nechat udělat chip na míru asi není?
19:18:39
05.02.2014
05.02.2014

castrol
-> Pešek: tam kde to budu programovat poradia ale ked nechces moc do toho investovat tak to je tazko
19:17:50
05.02.2014
05.02.2014

Pešek
Cimbu je daleko.. :/
Takže stačí obyč chip, kterej se dává i do série?
Takže stačí obyč chip, kterej se dává i do série?
19:14:25
05.02.2014
05.02.2014

darklord
Ono chip na mieru za 10k asi nezozenies. Az take super lacne niesu ked vies kolko je za tym prace
19:09:02
05.02.2014
05.02.2014

Tomaso435
19:04:35
05.02.2014
05.02.2014

Pešek
Ahoj kluci.
Mám v plánu dát na 1.3 BMM 50kW ostrou vačku - 278°/270°
Taky mám nachystanou druhou hlavu, která je dole o 1mm, taky mám vyleštěný kanálky.
A chci se vás zeptat, koho by jste mi doporučili na chip v Jihomoravským kraji?
Nechci za to dat třeba 10 000... Něco rozumnýnho a zároveň ne drahýho
A ještě mám otázečku.
Když to chci chipnout a budu tam mít tyto úpravy, tak to stačí obyč chip, kterej se dává do serií, nebo to musí bejt nějakej na zakázku upravovanej přesně na ty úpravy?
Děkuji, Pešek.
Mám v plánu dát na 1.3 BMM 50kW ostrou vačku - 278°/270°
Taky mám nachystanou druhou hlavu, která je dole o 1mm, taky mám vyleštěný kanálky.
A chci se vás zeptat, koho by jste mi doporučili na chip v Jihomoravským kraji?
Nechci za to dat třeba 10 000... Něco rozumnýnho a zároveň ne drahýho

A ještě mám otázečku.
Když to chci chipnout a budu tam mít tyto úpravy, tak to stačí obyč chip, kterej se dává do serií, nebo to musí bejt nějakej na zakázku upravovanej přesně na ty úpravy?
Děkuji, Pešek.