-> castrol: no zajimalo mě to tak slem si to byl poměřit a bude to chtít spiš vypodložit ja tam mám co jsem měřil podle kola nějakych 57mm a kotouč je 63,5 cca
-> castrol: tož tady kousek odnás je borec co dělá rámy do závodáků a nebo i komlpet auta tak ten by to snad mohl udělat jen záleží na středové díře ale tak to by se bud vysoustružilo nebo v opačném případě udělala nějaká vložka
-> castrol: to je sice pěkné že mi sem dáš odkazy ale už jsem hledal jen bych ctěl použít ty moje kotouče jěn nevím zda by byl moc problém s tím převrtáním a mám favorita s roztečí 4x98 takže celkem nepoužitelné to co si dal odkazy skosim zitra vyskušat jak by tam ten kotouč seděl a ty třmeny snad by měly bát stejné ty držáky jak na feldě tak stoho mondea případně nevite co ještě za třmeny pasuje s co nejmenšíma upravama???
lidi mám dotaz mam doma skoro nové vzduchem chlazené kotouče kotouče a desky z escorta rozteč tuším 4x108 tak mě napadlo jestli by se to dalo převrtat a rozteč 4x98 a použít tak na favorita + nejaké třmeny nekte jsem četl že snad ze sierry sedí na držáky nevim jak s toho escorta nevíte nekdo jestli je to stejné ?? popřípadě rady potřeboval bych stím něco udělat protože poměr výkon a brzdy nic moc jede dobře aale poměrně málo brzdí asi jako favorit
-> Nepér: nemyslím to že když někomu ťukneš blatník nebo srovnáš auto do banánu navíc se seriově vypadajícím autem tak že ti to bude zkoumat kriminálka las vegas ale myslel sem to , že když někoho přizabiješ nebo usmrtíš třeba s takovým autem jako má carles23 v kartě tak mi neříkej že by to auto nebylo podrobeno nějaké expertíze
trošku mimo ot ale silně pochybuju že policajti budou zkoumat co jsou na autě za brzdy.. to už by museli být nějací skalní fandové úprav a pokut aby ti až tak prolézali auto. Spíš bych se bál při nehodě toho že by nějakou blbou náhodou na to přišly ujové z pojišťovny a musel bys všechno hradit... já měl rapida jako pěst na oko,sportovní sedačky a pásy,vzadu bez sedadel, zamračená kapota,výfuk řval až za hory za doly atd... a vždycky to zkončilo jen jeďte a jednou i pochvalou za pěkný auto.. Jinak o změně brzd jsem taky přemýšlel protože párkrát do roka když nemám funkční srazový povoz jezdím feldou. Zadní kotouče jsem ale uplně zavrhl, to postačí funkční bubny a přední asi taky nechám v seriovém stavu protože jsem snima zatím ubrzdil vše.. je ale pravda že pokud máš v plánu jezdit nějaký okruhy tak bych asi jen uvažoval o těch lepších destičkách. Nebo výměna za brzdy např. Z fordu jak to má kolega Ondra krupi
-> Nepér: závodní desky když jsou studený, tak brzdí stejně (neli o něco líp) jak seriový. takže bych se toho nebál, akorát je otázka, zda se to dotyčnýmu vyplatí a zda to není škoda, kvuli 1, 2 ostrejm jizdam za rok kupovat drahy zavodni desky
Já v Mostě neutavil ani sériový brzdy, protože jsem z toho byl posranej, a brzdil opatrně.
Příměr s chlazením motoru na 20°C je blbost, žejo. Ta moje myšlenka by měla příměr - větší chladič místo kapaliny která se neuvaří při 200°C. Ideální je samozřejmě oboje - jendak větranej kotouč, co se hřeje výrazně míň a dýl, navíc desky, kterým vysoká teplota nevadí. Otázkou je jak takové desky budou fungovat v běžném "studeném" provozu. Dost možná bude jejich účinnost za studena horší, což je trochu proti původní otázce. Což mě vlastně vrací trochu zpět - jde jen o brzdný účinek nebo o to, aby se brzdy nepřehřívaly při dlouhodobějším přetěžování, jako třeba v Mostě?
-> Nepér: problém je v destičkách. Když koupíš pořádný destičky nepotřebuješ je zdaleka tolik chladit = nepotřebuješ chladak. Narozdil od chladaku, kterej sice bude krasne chladit, ale brzdit to bude pořád stejně blbě.