skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odvzdušnění brzd
prohledat
15 příspěvků (zobrazeno 1 až 15) od 06.04.2003 do 20.06.2012, založil/a
18:38:03
20.06.2012
20.06.2012
Eidy
-> Kočislav: Tak předek je jeden okruh, jest tak? Takže pokud PP flekuje, tak přívod k LP nebo třmen je v čoudu. A po tom bych šel.
22:34:51
19.06.2012
19.06.2012
Kočislav
-> Eidy: To jsem právě zkoušel, znatelně brzdí jen PP kolo. To flekuje v podstatě jako jediné. Ale nenapadlo by mne, že by se z HBV mohl dostat bordel někam do hadičky či brzdiče.
21:05:26
19.06.2012
19.06.2012
Eidy
-> Kočislav: Tipuju to na zničené gumičky v HBV. Ještě zkus zvednou předek, pomalu sešlapovat pedál a zkoušet, které kolo začne kdy brzdit. Nebo můžeš zkusit zašlápnout brzdu někde na prachu, abys viděl, jestli přední kola brzdí obě stejně. Pokud ne, bude chyba někde v rozvodu mezi HBV a třmeny.
21:05:25
19.06.2012
19.06.2012
Kočislav
-> Kuladmin: Humusbordel tam dost možná byl, takže zvážím výměnu HBV. S tím sundáním odvzdušňováku to zní taky celkem logicky, dík za podnět. Jinak se s problémem přesouvám do tématu Brzdy Š105gl problém !
Dík.
Dík.
19:43:43
19.06.2012
19.06.2012
Kuladmin
-> Kočislav: Pokud v tom byl humus bordel hlavne v hbv tak jak si ho asi proslapl az na ,,dno,, tak jsi znicil jeho gumicky. Nebo dalsi vec muze byt jeste v haji predni hadicky - ucpane tam ale by melo stacit povolit / vysroubovat odvzdusnovak a musi to tect samospadem pokud nepotece je jeste nekde chyba tam.
21:40:55
13.04.2003
13.04.2003
Martin
Tak další víkend pod autem. Odvzdušnění se již podařilo. Zkoušel jsem zmíněný způsob s motorkem od ostřikovačů, ale s mizivým úspěchem.
Nakonec nejlepší způsob se projevil otevřít odvzdušňovák a šlapat na pedál. Nezavírat přitom odvzdušňovák, ale furt šlapat s OTERVŘENÝM .
Stejně ale nakonec není hotovo, protože mi rosí jedna ZKURVENÁ trubice (ta pod celým autem vzadu) a jelikož sem neměl už novou, tak čekám na příští víkend .
Nechápu proč teče, protože vše je nové. Jak trubice tak kostka. A dotáhnul sem to fakt fest.
No nic, snad přiště to už vyjde...
Nakonec nejlepší způsob se projevil otevřít odvzdušňovák a šlapat na pedál. Nezavírat přitom odvzdušňovák, ale furt šlapat s OTERVŘENÝM .
Stejně ale nakonec není hotovo, protože mi rosí jedna ZKURVENÁ trubice (ta pod celým autem vzadu) a jelikož sem neměl už novou, tak čekám na příští víkend .
Nechápu proč teče, protože vše je nové. Jak trubice tak kostka. A dotáhnul sem to fakt fest.
No nic, snad přiště to už vyjde...
21:25:04
07.04.2003
07.04.2003
Martin
No už se těšim na víkend. To je poprvé, co sem musel nechat auto nepojízdné na zahradě. Chudinka stojí na kozičkách, bez kol, sama . Jenom mě dost nepotěšilo to počasí. To se hned vše dělá hůř, když má člověk zmrzlé ruce. Asi zkusím ten fígl s tim motorkem na ostřikovače. Už aby to bylo hotový. Představte si to. Celá rodina (tj. já, bratr, rodiče a kočka s obrovskou přepravkou) musela cestovat do Prahy Trabantem . A to ještě v hnusným počasí a proti větru. Ale dojeli sme v pohodě. Dokonce i kočka to přežila.
20:56:02
07.04.2003
07.04.2003
Skus najprv odvzdusnit hlavny brzdovy valec a potom to ostatne (v servise si tiez s tym nevedeli rady a nakoniem sme to odvzdusnili s bratom za pol hodiny)
06:40:25
07.04.2003
07.04.2003
wekky
Při odvzdušňování čtyřpístků postupuješ od spodního (nejdřív vnitřní) k hornímu odvzdušňováku postupně.
22:43:28
06.04.2003
06.04.2003
Kurvapes
Kompresorem tlakem vzduchu se odvzdušnuje spojkovej posilovač na liazce.Jestli to chceš zkusit na brzdách tak ti musí někdo hadicí od komresoru tlakovat expanzku s brzdovkou,a ty potom normálně odvzdušnuješ.Já sem ten posilovač dělal vobráceně,čerpadýlkem na ostřikovače jsem brzdovku napustil přez ovzdušnovací šroub trvalo to asi čtyři minuty a bylo hotovo ale je tam jenom jeden odvzdušnovák.
22:19:43
06.04.2003
06.04.2003
Martin
Tímto stylem sem to dělal (začínal sem levým zadním kolem). Problém je v tom, že žádný vzduch už z toho prostě nešel, ale přitom tam musel bejt. Brzda zabírala jenom u podlahy. Já myslel, jestli někdo neví ten fígl s tím kompresorem.
21:28:28
06.04.2003
06.04.2003
diablo
Jo a nejlíp se to dělá ve dvou. Vem mladou aŤ ti šlape na pedáli.Jakmile našlapeš povolíš vovzdušňovák a pustíš pedál tak to natáhne vzduch a můžeš začít znovu.
21:21:28
06.04.2003
06.04.2003
Milda
Jestli mas 4 pisty tak se dela nejdriv zadek (klasicky) a pak ty srouby vepredu v nakym poradi ktery nevim . Najdes v chytrych knihach nebo na techwebu. SPojku odvzdusnis tak ze povolis odvzdusnovak a pockas az to zacne tect, klasickej zpusob z brzd zde nefunguje (kdybys to teda nevedel, me to taky museli rict )
21:20:54
06.04.2003
06.04.2003
diablo
Ja to dělám takhle. Nejdřív spojku.Pak pravy zadní jako další levý zadní.Jako třetí udělám pravý přední a tam sou 3 ovzdušňováky.1 ten ke středu pak ten ven a nakonec horní.Pak udělám na levzm to samý a je to OK.
21:11:26
06.04.2003
06.04.2003
Martin
Tak jsem o víkendu provedl kompletní výměnu potrubí+hadice s přestavbou na 4písty. Vše jsem vyměnil (komplet i s potrubím na spojku). Ale bohužel se mi to nepovedlo odvzdušnit. Z odvzdušňováků už žádnej vzduch neleze, ale pedál je jak když šlape do hoven. To samý spojka. Neporadil by někdo správný postup ? Já nevím, jestli to u 4 pístů není jiný. Jenom se bojím, jestli není něco s brzdovým válcem. Ten jediný sem negenerálkoval. Ale protože fungoval, neviděl sem důvod se v něm hrabat.