
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
chladenie S100
prohledat
21 příspěvků (zobrazeno 1 až 21) od 02.01.2013 do 03.01.2013, založil/a skoda ls 120
-> afro100: Vždyť chce chladit né , co měl Jirka Zlámal na 1000 MB tak měl chladič z octávie a ventilátor z klímošky a říkal ,že je to na hraně když to sype a expansku měl z octávie, taky má větší přetlak. Pokud bude chladit i olej bude na tom lépe. Tám kde já jedu 90° na oleji tak Chrt na fáčku má 110°-120° . S elektrikou nevím, možná to nějaká uchladí,ale jestli bude točit 6000 tak nevím. V 86 roce jsem jezdil na 110 ls ventilátor ze Žigula 1600 a vlétě to nešlo uchladit pokud jsem jel víc jak 110. Od podzimu do jara pohoda. Pak jsem udělal náporák a byl pokoj. 

-> Luky: Ono je důležitý taky říct na coe se motor bude využívat, točivej motor s malou řemenici taky uplně nefunguje...
Já oleják montoval, nicméně jeho účinnost nejsem schopen posoudit, vzhledem k faktu, že jsem řešil chlazení i jinak.
-> Šupi: spínat ventilátor ručně je kokotina, když už tak použít dvoustupňový čidlo...
Já oleják montoval, nicméně jeho účinnost nejsem schopen posoudit, vzhledem k faktu, že jsem řešil chlazení i jinak.
-> Šupi: spínat ventilátor ručně je kokotina, když už tak použít dvoustupňový čidlo...
podla mna 2rychlostnu vrtulu z nejakeho moderneho auta napr VW urobit si to na čidlo aby samo zaplo 1. rychlost a druhu az na vypinac kedy to uznas za vhodne.

-> Luky: Dle mých nevelkých zkušeností při běžným ježdění nijak výrazně.. Po odpojení oil chladiče se v létě, při ustálený jízdě, se po nějakým tom km jen ručička teploměru (vody) usadila jen velmi nepatrně výše..
Pomůže chlazení nějak výrazně olejový chladič? Vím že pro chlazení oleje je vlastně zbytečný, ale je to přeci jen další místo, kudy z motoru uteče teplo...
-> afro100 02.01.13 16:34:02: no...
1) dej jiný chladič, ať chladíš víc
2) olámej větrák, ať chladíš míň
Takže jsme tam kde jsme byli
Samozřejmě s minimalizováním výkonových ztrát s větrákem a optimalizováním potenciálu chladiče ale jak říkám, ty dvě rady jdou vlastně proti sobě 
-> afro100 02.01.13 16:34:02: no...
1) dej jiný chladič, ať chladíš víc
2) olámej větrák, ať chladíš míň
Takže jsme tam kde jsme byli


-> afro100: ja jazdím v lete 5 listov, a inak 3 listy, Chladič mám z erka, a chlaím s pohode, motor s fakana aj s dopingom. Na kapsách mám urobené nádychy a kapota je trochu zdvihnutá.
-> Martin120L: tvl
tak oni mu tu radia, aby to este povyrezaval tu vrtulu a dal vacsiu remenicu a ty mu poradis uplny opak .. cital si to tu vobec ?


-> skoda ls 120: Dej 10 listovou možná někde sezeneš i plastovou, myslím že se dělala do tropů a máš vystaráno.
-> Luky: jj, jezdím 5 listů a velkou řemenici
-> Luky: pokial ide o vysledok, tk v podstate je to to iste ..
-> m8rinek: jo vím že se to dělá, já jen jestli jsem to správně pochopil ve vztahu ke vznesenému doatu, když Venca radí vlastně něco jiného 

-> Luky: jasnačka skoda110r.eu/110r/kveten1
230002.jpg
-> vhml 02.01.13 14:18:14: To znamená, že chlazení je tak předimenzovaný, že i na silnější motor je zbytečně chladící a proto je možné chladit méně a ušetřit výkon na pálení pneumatik?
-> m8rinek: možná, ale pořád tomu nevěřím vzhledem k účinnosti řemenovýho převodovu vs alternátor+elektromotor.
-> vhml: ale jo, proč ne elektrika, když zainvestuje do profi ventilátoru cca 2200 a bude ho nějak rozumě řídit (ideálně dle teploty)
-> skoda ls 120: elektrika je blbost, je to blbost, a je to blbost. Přečti si o tom prvně něco, je tu popsáno mnoho.
Vodní pumpu dle otáček. Na normální ježdění s velkýma lopatkama.
Vodní pumpu dle otáček. Na normální ježdění s velkýma lopatkama.
a elektricky ventilator by potom stacil vpohode to uchladit si myslim ci nie????????????
a vodnu pumpu mam aku pouzit s velkymi alebo z malimy lopatkamy??
Obecně je chlazení v Š100 je šíleně předimenzovaný, tudíž nemusíš mít strach.
Pomůžeš tomu chladičem LS/R + větší! řemenicí. Aby ve větrák točil pomaleji a neodebíral tolik výkonu zbytečně motoru. Popř vyřezat listy z vrtule.
Pomůžeš tomu chladičem LS/R + větší! řemenicí. Aby ve větrák točil pomaleji a neodebíral tolik výkonu zbytečně motoru. Popř vyřezat listy z vrtule.
-> skoda ls 120: nemám s tím zkušenost,ale myslím,že by bylo lepší použít chladič ze 110LS/R s měděnými lamelami,případně ještě jinou řemenici na vrtuli.
ked vo skode 100 vymenim motor za upraveny favorit ktory ma 95 koni, bude stihat to chladit chadic v zadu z mechanickou vrtulov????


