skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Up-grade embecka
22:51:51
27.06.2012
27.06.2012
PAV-PO
Panove, zatim jsem uvazoval o vymene prednich bubnu za disky a dvouokruhovy sytém se stovkovymi valci. Ma nekdo ale zkusenost nechat vsude bubny a vymenit jen pedaly s valci a pridat duhy okruh? V me situaci, kdy mi stale vlhnou boty od vytekajici kapaliny by to bylo rychlejsi reseni.
08:38:42
25.06.2012
25.06.2012
Jozka
-> PAV-PO: No, jen se to hodně nepohodlně montuje díky tý dvojitý podlaze.. přístup jak na číslovaný konto ve švýcarský bance.. jen na kolenou a na dlouhou ruku . Jinak prostup pro hadice byl v mým případě lahodnej, náhradní karosérie byla tak nepřesně svařená, že se dala jedna hadice prostrčit pohodlně i před mým zásahem.
23:13:31
18.06.2012
18.06.2012
PAV-PO
-> Jozka: jo ale ten plech neni pancir z T 72 takze se skrz nej lze dostat.
09:47:20
11.06.2012
11.06.2012
Jozka
-> PAV-PO: Způsob úpravy mi velmi usnadnil stovkovej most nápravy - stačilo odloupnout záslepky a přemístit je.. Jinak je důležitý otvory pro potrubí dělat až dle konkrétních hydraulických válců, to je asi jediný úskalí týhle úpravy - díky dvojitý podlaze zavazadlovýho prostoru..
21:57:33
05.06.2012
05.06.2012
PAV-PO
-> Jozka: Il y vouloir et ensuite pouvoir... tak nejak bych si to u Belouse predstavoval.
14:25:27
04.06.2012
04.06.2012
Jozka
.. a zakončení. Hadice trochu natěsno, ale na původně zamýšlené se zeleným opletem byla vůle tak akorát.
14:21:41
04.06.2012
04.06.2012
Jozka
-> PAV-PO: Nu, ne každá renovace se vydaří..
Jinak moje 2-okruhový veledílo (taky už za 8 let okyslý od brzdovky) zde..
Jinak moje 2-okruhový veledílo (taky už za 8 let okyslý od brzdovky) zde..
20:48:15
03.06.2012
03.06.2012
dragon_cb_cz
-> PAV-PO: Ah, bien
20:00:49
03.06.2012
03.06.2012
PAV-PO
-> dragon_cb_cz: Pas de problem. Me tece pouze spojkovy, ne brzdovy valec. Tim padem kdyz nespojkuje tak to neni tak hrozne a ten den to vydrzi. Brzdy jsou OK.
08:13:19
01.06.2012
01.06.2012
dragon_cb_cz
-> PAV-PO: S podobně tekoucím válcem bych snad radši na silnici vůbec nevyjel, kapalinu odsál a počkal až dorazí nový. Tohle je o život.
21:52:38
31.05.2012
31.05.2012
PAV-PO
-> dragon_cb_cz: Okamzite je pro me s prodlevou dodani jineho HBV. Uz by mel byt na ceste a mezi tim hlidam, utiram, omyvam a kdyz chci jet dolevam. Prave tuto sobotu jedu na sraz do Landeron (ode mne asi 100km) tak abych si vzal pekne velkou plechovku s sebou. O brzdovce vim sve, ale ma i dobre vlastnosti, kdyz chces povolit zarezle srouby.
08:53:52
28.05.2012
28.05.2012
Jozka
-> j_j 23.05.12 19:01:11: Tak to jsem byl asi úspěšnější.. a už taky vím, co jsem chtěl nafotit o víkendu..
-> saSaT: Jo, vzadu je litr to samý, co kilo v týhle partii. Ale potvrzuješ, co jsem psal - s áčkama, nízkým profilem pneu a dírou mezi podběhem a blatníkem se vejde leccos.. kdežto na origo autě přesně slícovaným by se muselo laborovat s ET, průměrem disků a profilem gum.. prostě na jinak originále se širokou nápravou je 165x14/80 maximum..
-> saSaT: Jo, vzadu je litr to samý, co kilo v týhle partii. Ale potvrzuješ, co jsem psal - s áčkama, nízkým profilem pneu a dírou mezi podběhem a blatníkem se vejde leccos.. kdežto na origo autě přesně slícovaným by se muselo laborovat s ET, průměrem disků a profilem gum.. prostě na jinak originále se širokou nápravou je 165x14/80 maximum..
00:56:22
28.05.2012
28.05.2012
saSaT
-> Jozka: Tak k tomu podvozku, já vozil na stovce eM nápravy, na obyč 4,5" plechu vzadu 175/70, Ačka jako prase, blatníky byly "vytažený" pouze rukou a nikde nic neškrtalo a to sme jednou jeli v 5 lidech! Na fotce Jsou 5,5" disky s límcem jako prase, obuto do 185/60 a až tohle při propružení drbalo o nosník (podotýkám že pořád se snížením jako prase), takže se nasadily delší pružiny, vzadu byly kola krásně rovně, možná spíš jen zlehka do A a fungovalo to bez škrtání, nebo čehokoliv jinýho. Ano, opravdu nevím jak přesně má litr tvarovaný blatníky a lemy, ale předpokládám, že to bude jedno a to samý.
00:28:00
28.05.2012
28.05.2012
dragon_cb_cz
-> PAV-PO: Docela brutal... tohle bych resil okamzite, jinak ti to sezere pul kastle. Brzdovka je svinstvo.
23:23:38
27.05.2012
27.05.2012
PAV-PO
Jo panove, louze, louze. To je prave moje soucasna starost po renovaci HBV... posudte sami.
19:01:11
23.05.2012
23.05.2012
j_j
-> dragon_cb_cz: právě to má být odstrašující případ
13:50:40
22.05.2012
22.05.2012
dragon_cb_cz
-> j_j: No tohle bych snad za vzor ani nedával, takový louže
12:21:24
21.05.2012
21.05.2012
Jozka
-> PAV-PO: Nu, kdysi jsem šrotoval MB, u kterýho byla kotoučová přední náprava z kila nějak napojená na klasickej jednookruh.. Jinak dá se dobře, jen mě onehdy nějakej den trvalo, než jsem vymyslel způsob, jak namontovat stovkovou konzoli a trubky tak, že tato akce obnášela jen 4 díry navíc do kastle (plus převařený šlapky pedálů).
18:40:36
16.05.2012
16.05.2012
j_j
-> saSaT: Kamenovat Tě nikdo nebude, ale říznout do Bělouše je vážně škoda, navíc pak dáš za vzor takovou hujdu kilo. Nemůžu si pomoct, ale embéčko mělo z východního bloku v roce 1966 jeden z nejlepších poměrů výkon/váha. Možná by stálo zato dát ho napřed do 100 % mechanickýho stavu. Posléze můžu Pavlovi oscanovat kroky, který se činily na embéčkách v soutěžních kategoriích A 1, A 2 atd v roce 1965. Jinak prej PAV VO nedal na naše rady a udělal z Bělouše tohodle Vraníka....
21:17:21
14.05.2012
14.05.2012
PAV-PO
-> Jozka: Samozrejme to je jeden z hlavnich duvodu. Rozjet auto je hezke, ale brzdit ho podpatkem je uz trochu problematictejsi.
08:44:40
14.05.2012
14.05.2012
Jozka
-> PAV-PO: Hlavně si otoč držáky hadic o 90°, jako jsou u stovky.. Bude i dvouokruh brzdovej?
06:12:32
11.05.2012
11.05.2012
PAV-PO
Panove diky za prispevky. Vidim ze jsem rozdmychal city. Belous siroke napravy nedostane, ale tu stovkovou napravu bych rad a s motorem uvidime az vyrazim na zdejsi kopecky co to udela. Podle toho se rozhodnu.
11:15:25
09.05.2012
09.05.2012
Jozka
-> saSaT: Ty široký nápravy nejsou moc dobrej nápad... vzadu potom bude velice omezená volba šířky pneu - na plecháčích se tam sotva vleze 165 mm a třeba takový kopretiny se 175-kou gumou jsou maximum i na úzký poloosy.. Takže pak se musí buď shánět kola s příslušným ET nebo vytahovat blatníky, nastavovat podběhy.. a to by u -> PAV-PO: Bělouše byla fakt věčná škoda..
00:40:19
08.05.2012
08.05.2012
dragon_cb_cz
-> saSaT: Kamenovat tě nebudu, ať lidi klidně ladí litry jak je libo, ostatně -> Jozka: razí cestu naprosto specifického a svým způsobem kouzelného tuningu A určitě je spousta litrů které lze "tunit". Ale prohlídnul jsi si kartu bělouše? Do toho auta šáhnout je hřích, pokud řezat flexou tak ruce které by chtěly zkurvit tunel pro pětikvalt a podobně. Na podobné experiemnty je dobrá opršená plechovka, ne Bělouš.
00:10:26
08.05.2012
08.05.2012
saSaT
Je to sice o generaci jinde, ale třeba něco takovýho...
Ale to já jen tak, nechtěl bych nikoho navádět
Ale to já jen tak, nechtěl bych nikoho navádět
00:02:59
08.05.2012
08.05.2012
saSaT
Já když to tady vidím ty diskuze...Jo, origo eMBo je siuce hezký, ale přece ho nemusí mít všichni dokonale origo nebo ve stavu bezproblémově vratným do originálu ne? S takovou by tady za chvilku nebyla jediná, byť lehce upravená škodovka. Za mě říkám ANO! Vem flexu, v klidu řízni do tunelu a dej tam 5q! Motor bych navrhl buď 130ku, nebo pokud by se ti naskytla možnost, tak 136ku. Uchladit to není zas až tak problém. Zdejší člen Aceboss má v eRku naladěnou feldu, chladič má vzadu a všechno se to tam vleze a světe div se, dokonce to i uchladí.
Jinak k těm nápravám...stovková dejme tomu...za mě bych tam dal širokou, pokud nechceš řešit pedály a řízení, tak sehnat z první široké 105ky, má taky šneka. Dozadu samozřejmě též širokou.
A ještě jednou k té originalitě...hezký, neřikám že ne, ale hrozně mě tady na virtu chybí hezky stylově naladěná tisícovka
Tak a teď mě ukamenujte, rozřežte a upalte originalisti.
Jinak k těm nápravám...stovková dejme tomu...za mě bych tam dal širokou, pokud nechceš řešit pedály a řízení, tak sehnat z první široké 105ky, má taky šneka. Dozadu samozřejmě též širokou.
A ještě jednou k té originalitě...hezký, neřikám že ne, ale hrozně mě tady na virtu chybí hezky stylově naladěná tisícovka
Tak a teď mě ukamenujte, rozřežte a upalte originalisti.
23:35:57
07.05.2012
07.05.2012
dragon_cb_cz
-> PAV-PO: No to je dost blbé řešení, protože za chvíli budeš mít lak na podlaze sežraný. Nech to opravit, tohle je jen oddalování nevyhnutelného.
23:12:52
04.05.2012
04.05.2012
PAV-PO
U Belouse se to zatim sklani k predni naprave ze stovky. Poslal jsem si zrenovovat HBV, ale je to spis horsi, nez lepsi. Ikdyz tomu co to delal je to lito a nabizi napravu v mem pripade je to na dlouhe lokte. Zatim to resim tak, ze s sebou vozim lahvicku kapaliny a pod spojkovym valcem vymenuji nasakle hadry. Dneska vsak lahvicka byla prazdna a spojka nasuchu. Musel jsem tudiz utikat k pumpe. Nastesti stacilo dolit a ani jsem nemusel odvzdusnovat.
08:22:18
27.04.2012
27.04.2012
j_j
-> Vít Heřman: má pravdu ten chlapec :)
08:20:36
27.04.2012
27.04.2012
dragon_cb_cz
-> j_j: A zadeklováním pod převodovkou a motorem pokud vím :)
23:39:00
26.04.2012
26.04.2012
j_j
-> škodec: není zcela pravda - když čteš pozorně, řádek po řádku, tak zjistíš, že první mechanik, co se měl zabývat přípravou MB na cestu kolem světa do něj chtěl narvat 5q, motor favorit atd.. Až druhý mechanik pochopil, že chtějí jet embéčkem co nejvíce seriovým a tak se lišilo pouze alternátorem a tlumiči (+manuál sytič, to je jasná věc). Cena dobrého motoru MB/kilo a motoru favorit je v dnešní době zhruba stejná bych řekl :)
23:24:40
26.04.2012
26.04.2012
škodec
-> j_j: cielom ich vypravy boli co najmensie naklady a spolahlivost, naco by im bol upraveny motor.
22:54:16
26.04.2012
26.04.2012
PAV-PO
-> Vít Heřman: Letos par kopecku vyzkousim a dam vedet jak to dopadlo.
16:14:51
23.04.2012
23.04.2012
dragon_cb_cz
-> j_j: Jenže ty kluci většinu času jeli po silnicích který ani zdaleka neumožňovaly využít výkon série na maximum a provoz na spoustě míst minimální, zatímco v Alpách to funguje trochu jinak Vyraž si na Stelvio a pak uvidíš jak budeš za každého koníka a vteřinu ještě neuvařených brzd rád
13:14:34
23.04.2012
23.04.2012
j_j
Můj názor znáš a ani ho říkat nemusím - kvůli 5ti koním (!) rozdílu motorů 1000MB (1968) a 110L dělat takovéhle opičárny, při váze 775 kg není 48 koní vůbec špatných - na veteránský účely, vždyť i kluci co objeli na embéčku svět (ted o nich čtu) měli normální sériovku. Ono je to jedno s druhým, auto je lehký, ouzký, dimenzovaný na dynamo, bubny a klidnou jízdu. Hlasuju pro stavu B 5 Studio !
12:25:01
23.04.2012
23.04.2012
dragon_cb_cz
Ještě mě napadl jeden "upgrade" - a tentokrát proveditelný i vratný velice jednoduše. Postav to na gumy s menším profilem. Pokud místo originálního rozměru dáš 165/60 R14 tak na profilu pneu ubereš 2.5cm. Ráfek má 35cm (pokud dobře počítám), původní profil 12.4cm, tedy dohromady 47.4 a obvod kola cca 149cm. Pokud ubereš těch 2.5cm, tzn 5cm na průměru, tak jsi na 133cm, tedy nějakých 89% původního obvodu. O tolik cca to bude živější ale taky budeš víc točit - to si musíš vybrat. Nezanedbatelným vedlejším efektem je výrazně lepší stabilita auta.
07:48:01
22.04.2012
22.04.2012
exwrcteam
joo kluci maj pravdu motor max 130 ka srouby by meli pasovat bez predelani pripadne osadit "lehce" poladenym LS motorem a musi to bej stihacka...
10:04:26
18.04.2012
18.04.2012
Jozka
-> Vít Heřman: Však vím.. ale když už to mám vykuchaný, chtěl jsem tenhle malý upgrade zkusit. Kvůli černýmu bleskovi - ten mi "ťuká" dle momentální nálady, chtělo by naporavit, ale bez ověření fce se mi nechtělo ani začínat - vůbec si totiž nepamatuju, kam jsem do něj ten přerušovač tehdy namontoval..
15:19:19
16.04.2012
16.04.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: To máš z toho že hrabeš do něčeho co funguje
08:53:01
16.04.2012
16.04.2012
Jozka
V sobotu jsem se pokoušel o jiný upgrade - ve flekoušovi mám doplněný výstražný ze 120, tak jsem dle rady odtud nahradil AL přerušovač elektronickým z Felicie.. A ouha, je krásně výstražný, ale má jednu malinkou vadu - normální blinkry teď nepracují...
08:50:27
16.04.2012
16.04.2012
Jozka
-> PAV-PO: Motory stěračů 100 vs. 1000 záměnný jsou (mám), šrouby silentbloků "sedí". I když s odřenejma prsama, kilí je velikej a dle toho, jak se povedla karosérie vleze těsně nebo těsně nevleze - ale když ne, stačí trochu propilovat otvor v čelní stěně. Bohužel si teď nevybvuju, jestli nejsou třeba i stovkový táhla - resp. ten unášecí kámen, nejsem si jist, zda mají hřídele stejný průměr.
Cyklovač mám jeden krásný dobový samodomo, plynule od MAX do 2 minut, bohužel nemám schéma a ani ho neumím "zmapovat". Jo a je to fakt opruz, furt nahánět ten kolíbkový spínač .
Cyklovač mám jeden krásný dobový samodomo, plynule od MAX do 2 minut, bohužel nemám schéma a ani ho neumím "zmapovat". Jo a je to fakt opruz, furt nahánět ten kolíbkový spínač .
17:59:22
15.04.2012
15.04.2012
PAV-PO
-> Vít Heřman: Jako kdybys mi cetl myslenky. To je take muj zamer.
15:31:29
15.04.2012
15.04.2012
dragon_cb_cz
-> PAV-PO: Tak dle cisla jsou jine, ale myslim, ze montazne budou zamene - snad se pristi tyden dostanu do garazi abych porovnal. Kazdopadne pokud hodlas upgradovat elektricka zarizeni na MBcku tak by asi na miste byla nahrada dynama alternatorem. Je to snadno vratna uprava a z hlediska spolehlivosti a vykonu jednoznacne prinosna. 22A (nebo kolik ma to dynamo) a 55A je sakra rozdil. Muzes pak pouzit treba i silnejsi vetrak topeni atd.
18:29:38
14.04.2012
14.04.2012
PAV-PO
-> Vít Heřman: Myslim ale ze ne protoze dvourychlostni bude mit 2x statorove vinuti.
13:08:04
13.04.2012
13.04.2012
PAV-PO
-> Vít Heřman: Diky za service
13:02:51
13.04.2012
13.04.2012
dragon_cb_cz
-> PAV-PO: Takhle z hlavy nevím, ale myslím, že kilí by tam jít měl. Zkusím doma kouknout do katalogu jestli nemají stejné číslo.