skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
KARBURATOR
prohledat
35 příspěvků (zobrazeno 1 až 35) od 25.03.2003 do 21.05.2014, založil/a
-> dragon_cb_cz: OK
-> Kadelus: ale předem mu zavolej a dohodni se, není tam pořád...
-> dragon_cb_cz: Děkuji - to mám kousek....
-> Kadelus: karburatory.sweb.cz/
A nějakej kontakt na pana Kratochvíla by byl?
Co takhle to poslat p. Kratochvilovi nez se s tim dlouho delat, a nakonec to stejne nefunguje ? Kdyz mi serizoval karburator na favoritu i s vymenou bimetalu a podlatkovejch banek, tak to stalo par stovek, a stejen byl nejdrazsi ten bimetal. Karbec jsem mu daval polorozebranej...
Nešlo by vzít spárovou měrku a skřípnout ji mezi klapku a stěnu a naladit to podle toho ?
-> knapido: Úchylkoměr si půjčíš asi celkem snadno, spíš ten držák na něj... ale to asi jde pořešit i bez něj. Ale u jetého kusu je prý to "tabulkové" seřízení téměř vždy moc - jak si přisává i přes vyběhané klapky atd, tak je potřeba je trochu přivřít oproti předpisu...
Udělat se to bude muset tak jako tak, to chápu že tomu se nevyhnu. Akorát bude potřeba sehnat někoho kdo má ten úchylkoměr. Přemejšlel jsem o tom chlápkovi co dělá SEDRy Praze.
Že by to rovnou prošel jestli je to v cajku celý.
Že by to rovnou prošel jestli je to v cajku celý.
-> knapido: S červíkem jsi nehejbal, ale klapka si po demontáži a opětovnej montáži mohla trochu jinak sednout, jde o odchylky v řádu setin milimetru... Když už jsi tomu věnoval takový úsilí, tak bych se tomu seřízení nevyhýbal (samozřejmě že chápu, že je to voser).
Vzduch by přisávat neměl. Těsnění jsou nový komplet.
Ta odchylka šteluje tím červíkem zespoda zakápnutým barvou ne ? S tím jsem nejbal.
Mohlo by to ale bejt tím že se časem "zaklepe" ?
Ta odchylka šteluje tím červíkem zespoda zakápnutým barvou ne ? S tím jsem nejbal.
Mohlo by to ale bejt tím že se časem "zaklepe" ?
-> knapido: Klapky, téměř jistě... seřídit znova.
EDIT: Lépe řečeno, najdřív seřídit a pak je stejně nejspíš ještě budeš přivírat...
EDIT: Lépe řečeno, najdřív seřídit a pak je stejně nejspíš ještě budeš přivírat...
-> knapido: Přisává ti to vzduch?
Tak já se sem taky přifařim s otázkama. Karbec totáně rozdělanej a vyčištěnej. Srovnaný příruby, nový všechny těsnění, O-kroužky a membrány. Do trysek a vzdušníků jsem nešahal.
Po nasazení napumpováno a chytnul na brnk. Jenže otáčky vyskočili až na maximum ( kolem 5500 ). chcípnuto. Po druhým stratu to samý a při třetím se to asi ohřálo a srovnalo a otáčky klesly na přijatelný 4000. Jenže nejdou seštelovat volnoběžný otáčky tak aby to mělo kolem 800 ot. a zároveň to šlo plynule za plynem.
Nějaký nápady a tipy ?
Mě napadá jen to že při vyndávání osiček a klapek jsem rozhodil tu odchylku 0,15mm.
Po nasazení napumpováno a chytnul na brnk. Jenže otáčky vyskočili až na maximum ( kolem 5500 ). chcípnuto. Po druhým stratu to samý a při třetím se to asi ohřálo a srovnalo a otáčky klesly na přijatelný 4000. Jenže nejdou seštelovat volnoběžný otáčky tak aby to mělo kolem 800 ot. a zároveň to šlo plynule za plynem.
Nějaký nápady a tipy ?
Mě napadá jen to že při vyndávání osiček a klapek jsem rozhodil tu odchylku 0,15mm.
-> Kadelus: BTW, katalog ND je tvůj kamarád
skoda-katalog.eu/ - rozměry podobných součástí tam většinou jsou.

-> Kadelus: Na sedru jsou O- kroužky stejne na šroubu bohatosti a na injektoru-měl by to být rozměr 2x6x1,3
-> Kadelus: Měli je jako korunovou položku v každé Mototechně, myslím, že když se na ně zeptáš, tak je seženeš i dnes
Kdyžtak vem s sebou ty šrouby a kup to podle nich.

Kdyžtak vem s sebou ty šrouby a kup to podle nich.
No je fakt že už jsou takové placato-trhavé. Tak já je někde seženu.... Díky.
Náhodou rozměr o-kroužků asi nevíč ,co? Mám tu nějaké ale takhle malé ee.
Náhodou rozměr o-kroužků asi nevíč ,co? Mám tu nějaké ale takhle malé ee.
-> Kadelus: Jo, jo, ten větší šroub nad šroubem směsi je šroub přídavného vzduchu.
A doporučuji rovnou na oba ty šrouby dát nové O-kroužky...
A doporučuji rovnou na oba ty šrouby dát nové O-kroužky...

Aha - ještě vzduch..... To by mohl být ten větší šroub nad směsí?
Příruba je rovná. Bylo to něčim zablemcaný a zapečený.Celý soupáčí na karburátoru.... Tak jsem to vyčistil a auto jede o poznání lépe ale prubnul jsem to jen v ulici páč nemám ještě vyřízený doklady a nebylo to pořádně zahřátý.
Příruba je rovná. Bylo to něčim zablemcaný a zapečený.Celý soupáčí na karburátoru.... Tak jsem to vyčistil a auto jede o poznání lépe ale prubnul jsem to jen v ulici páč nemám ještě vyřízený doklady a nebylo to pořádně zahřátý.
-> Kadelus: Na SEDRu šroub bohatosti 2 ot., šroub vzduchu 1 ot. od uzavřené polohy.
Kuličky tam, jak píšeš
Ta klapka 2. stupně - mrkni, jestli nemáš křivou přírubu - to by se přidírala pořád...
Kuličky tam, jak píšeš

Ta klapka 2. stupně - mrkni, jestli nemáš křivou přírubu - to by se přidírala pořád...

Zdar ve spolek, Potřebuju poradit.... Nastavení směsi na SEDR Rapid 136 (byla tam 1 ot.) a kde maj bejt ty dvě kuličky co na mně vypadli...... Jedna pod injektorem a ta druhá pod červíkem u AC pumpičky? viz foto. Jo a že se mi nehejbala klapka2 stupně asi nebylo OK - že? Bylo to zapečený a rozhýbal jsem to jen s velkým důrazem :-)
08:46:50
14.04.2003
14.04.2003
Zdravim
ta sada trysiek stala iba okolo 100Sk, takze rto bolo v pohod. Nakoniec som som ich nemenil, iba som to cele rozobral, zabrusil som spodok vymenil som tesnenia, gumicky s membrany a vsetko som poriadne prefukal. Ide to super, zajtra idem na emisnu, nech to nastavia aj na sonde. DAKUJEM, Juro
ta sada trysiek stala iba okolo 100Sk, takze rto bolo v pohod. Nakoniec som som ich nemenil, iba som to cele rozobral, zabrusil som spodok vymenil som tesnenia, gumicky s membrany a vsetko som poriadne prefukal. Ide to super, zajtra idem na emisnu, nech to nastavia aj na sonde. DAKUJEM, Juro
17:17:29
11.04.2003
11.04.2003
2 Juro: EDSR ma jine prumery difuzoru a jine tryskovani. Mechanicky jsou ty trysky i vzdusniky zamenne, jenze cela sada vetsinou stoji takovou palku, ze to nema cenu kupovat.
To Bob: Nevim, jestli je otvirani druhe klapky az pri otevreni prvni klapice o 70% to prave orechove. Opet nemuzu nedoporucit Cechuv clanek o karburatorech na TechWebu. Nekomu to treba muze vyhovovat, ale na spotrebu to ma kazdopadne negativni vliv. Ale prijde mi lepsi odstranit pricinu, ktera v je tomhle pripade nejspis zakopana v zadirajici se klapce 2. stupne. Hridel 2. klapky se proste musi umravnit, tak, aby se v lozisku lehce otacela a hlavne, aby klapka lehce dosedala na doraz. Casta je i derava membrana ovladani 2.stupne (cca 50Kc) nachazejici se v tom UFu, ktere 2.klapku ovlada.
To Bob: Nevim, jestli je otvirani druhe klapky az pri otevreni prvni klapice o 70% to prave orechove. Opet nemuzu nedoporucit Cechuv clanek o karburatorech na TechWebu. Nekomu to treba muze vyhovovat, ale na spotrebu to ma kazdopadne negativni vliv. Ale prijde mi lepsi odstranit pricinu, ktera v je tomhle pripade nejspis zakopana v zadirajici se klapce 2. stupne. Hridel 2. klapky se proste musi umravnit, tak, aby se v lozisku lehce otacela a hlavne, aby klapka lehce dosedala na doraz. Casta je i derava membrana ovladani 2.stupne (cca 50Kc) nachazejici se v tom UFu, ktere 2.klapku ovlada.
08:56:08
11.04.2003
11.04.2003
Prosim Vas o radu, potrebujem trochu pooperovat karburator, chcem vymenit trisky, v obchodoch maju celu sadu. Ale ja mam este EDSR a sady maju na SEDR, neviem ale, ci su tieto rovnake, alebo zamenitelne alebo nie. Ak niekto viete, prosim, poradte. DAKUJEM
Ja jsem pretryskoval 135 SEDR a vysledky jsou pomerne citelne, sice se mi povedlo vyvazeneho chovani, pro motor snesitelne smesi a prijatelne spotreby dosahnout tak na 40. pokus, ale je to opravdu dobre. Mam plnopruchozi vyfuk a KN, coz je dulezite zminit a nastaveni rad zverejnim, nicmene predpokladam, ze kazdy motor bude zadat neco trochu jineho...
Nojo blbej úklep a vy se hnedka můžete posrat



17:05:17
03.04.2003
03.04.2003
Adam Radimovič
ty krávo 21 stupňový karbec tak to je žrádlo


Já sem dělal mechanický vovládání 21 stupně protože podtlak nefungoval a když tak tak že když sem to vyhnal třeba na 6 tis tak se votevřel a zasek se votevřenej
jezdil sem tak asi 3/4 roku a dost mě sralo že to je tak líný a navíc byl ten karbec asi prohlej protože kfdyž sem brzdil tak cípal motor
tak sem vzal starej z starýho auta (stejnej problém z 2 stzupněm ale jinač jezdil uplně f poho) uplně sem vybrakoval ovládání podtlaku a hodil sem tam pár pružinek
votvírání funguje tak že takřka furt jezdím na 1 stupeň a 2 se votvírá asi poslední 2-3 cm před došlápnutím na podlahu když je 1 klapka votevřená asi tak na 70 0/0
jezdil sem tak asi 3/4 roku a dost mě sralo že to je tak líný a navíc byl ten karbec asi prohlej protože kfdyž sem brzdil tak cípal motor
tak sem vzal starej z starýho auta (stejnej problém z 2 stzupněm ale jinač jezdil uplně f poho) uplně sem vybrakoval ovládání podtlaku a hodil sem tam pár pružinek
votvírání funguje tak že takřka furt jezdím na 1 stupeň a 2 se votvírá asi poslední 2-3 cm před došlápnutím na podlahu když je 1 klapka votevřená asi tak na 70 0/0
S malymi upravami,vylestenim a natryskovanim jsem tam loni fouk po repasi karbec 613.Jak pise Dan,trysky a vzdusniky dle sani,kompres,vacka...
Já mám zvetšený difuzory:
1.st: 23mm
2.st: 26mm
+ vyleštěnej vnitřek + aerodynamicky upravený osičky a klapky
akorát ještě neví ,jak to pojede, prože jsem motor ještě nedal dohromady. a mám taky pocit, že ten rozebranej karbec už nedám dohromady. jinak trysky jsem neměnil, protože jezdím na plyn
1.st: 23mm
2.st: 26mm
+ vyleštěnej vnitřek + aerodynamicky upravený osičky a klapky
akorát ještě neví ,jak to pojede, prože jsem motor ještě nedal dohromady. a mám taky pocit, že ten rozebranej karbec už nedám dohromady. jinak trysky jsem neměnil, protože jezdím na plyn

11:01:24
03.04.2003
03.04.2003
Jukni se na techweb, clanek Karburator + komentare. Mechanicky sprazeni 1. a 2. klapky je krok zpatky tady musim souhlasit s Cechem a je to posledni zoufaly pokus, ktery bych ze SEDREM delal :o).
Trysky se musej vozkoušet : podle toho, tso tam máš za sání a vejfuck, popř i úpravy na samotným motoru.
Něgdo natvrdo spřahává 1. a 2. stupeň (má to např. Bob, taxe ho zeptej).
A něgdo dá rovnou SEDR z Tatry 613
Něgdo natvrdo spřahává 1. a 2. stupeň (má to např. Bob, taxe ho zeptej).
A něgdo dá rovnou SEDR z Tatry 613

Delali jste nekdo nejake upravy na seriovym karburatoru SEDR???
Pokud jo tak jake a s jakymi vysledky?? Nevim, v karbecu se tak nejak
nevyznam, takze nevim zda pomuzou nejake jine trysky apod. jestli to
je primo na dany typ motoru atd.
Pokud jo tak jake a s jakymi vysledky?? Nevim, v karbecu se tak nejak
nevyznam, takze nevim zda pomuzou nejake jine trysky apod. jestli to
je primo na dany typ motoru atd.