chcem poprosit o radu ohladom zotrvaku :)

prohledat
64 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.03.2005 do 16.03.2005, založil/a BEYER - zrušená registrace
řadit dle data
11:22:13
16.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Labros: tak tak 4
10:57:58
16.03.2005
Labros
Ok, zkusíš a uvidíš.
09:16:24
16.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Labros: este k tej pruznosti... mno ked chcem pridat z otacok 2500 na 3000 tak to bude mat fakt asi minimalny ucinok 1 v kazdom pripade ja to potrebujem skor na rychlejsi odpich zmiesta a ak mi ten zotrvak pomoze len min. v acc. tak je to pre mna len plus... ked potrebujem zakcelerovat napr. 80km/h tak podradujem 3q takze ked predbieham taham to celkom do otacok... popravde nechce sa mi nic prepocitavat... je dost logicke ze ked ide motor rychlejsie do otacok na volnobehu pojde asi aj pri zatazi... uz je otazne s akou efektivitou aj ked len z min. ale pojde... a zase logicky ak mi ide motor rychlejsie do otacok v zatazi ide mi aj rychlejsie acc. a tym padom neberam rychlejsie rychlost... ak sa mylim tak ma oprav... netvrdim ze mi to otoci bielka ked nato slapnem 1 to ne ale myslim ze trochu to na tej acc. asi len prida... a za tych par stoviek co ma to bude stat navrch... mozem to skusit... 4 zotrvaky mam dva... tak sa mozem hrat a testovat... ale to sa mi chciet teda urcite nebude 1
09:00:45
16.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Saky: zdvyhatka sa odlahcovali prevrtanim a zalestenim... nemam na mysli rozvodove tycky... ale aby sme sa rozumeli tie valceky v com su ulozene 4 mno niekto si povie zbytocne ale ked to da aj minimum k dobru tak preco nie... ide o to aby v nich neostaval olej myslim ze Tomas Sk ich ma doma tak ho poprosim nech posle fotku ked sa dostane domov... ak mas zaujem vidiet ako to vizera 4 ja viem ze najviac roby uprava sisky ale ta u nas stoji 10tis. sk tak nato kaslem... zahladil som kanaliky (zbavil ich otrepov) uz len stiahnut hlavu na kompres 10.5 a tot vsio...

Labros: mno odlahceny zotrvak ma este aj jedu inu dobru vlastnost a to ze ked uberes plyn idu otacky rychlsie dole coz by nemalo tak pretacat prdel v zakrute... neviem to som len pocul co je natom pravdy netusim 88
10:34:23
15.03.2005
Labros
Kdyžtak si to zkus spočítat, budeš mít lepší představu, jakej vliv má ten setrvačník. energie auta se spočítá jako polovina em vé na druhou, energie setrváku jako polovina jé omega na druhou, J je moment setrvačnosti, omega úhlová rychlost.
10:34:13
15.03.2005
Labros
myslel hliníkové. Beyere, dobře máš svůj názor, já bych jen podotknul že pružnost tak jak se chápe, že třeba jedu na čtyřku po silnici a chci zrychlit tak na to šlápnu, a auto zrychlí, tak s tim nemá setrvák nic společnýho, otáčky se zvednou třeba z 2500 na 3000 a energie auta vzroste třeba o pětinásobek energie setrváku... takže jak jsem říkal možná to poznáš při brutálním vytáčení na jedničku a dvojku, ale hlavně rychleji narůstaj a padaj otáčky při vyřazení.
10:30:46
15.03.2005
sep
..známý má motor od Kouřila a zdvihátka má odlehčená.....
09:43:32
15.03.2005
Saky
jak chces odlehcit zdvihatka? no jenze 95pct narustu vykonu prida prave to snizeni hlavy-)
08:19:24
15.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Saky: ok v poho lebo niekedy si robis srandu ktoru neviem ako zaradit 1 mno skusim dat stiahnut zotrvak dle LA a jemne upravenu a stiahnutu hlavu, odlahcene zvyhatka uvidim ako sa to bude spravat 1 pripadne to mozem hodit na motorvu brzdu ak bude mat kamos cas a pripadne prilozim graf ak bude 1 mozno sa dostanem aj na 46kW 333
21:22:57
14.03.2005
Saky
tim sem nemyslel tebe.. proste vetsina lidi si mysli kdyz da odlehcenej setrvak a koupi 280ku z annonce ze bude mit zavodni motor.. a tak sem to myslel.. ja jsem toho nazoru ze ta uprava je spis na obtiz pro beznej provoz a to z nize popsanejch duvodu.. pokud to nekdo stahne tak normalne tak to neudela nic.. to je muj nazor.. a nemusite s nim souhlasit, ale zkuste to (a nic jineho) a uvidite ..
13:30:06
14.03.2005
Pepino RS
-> Saky: tak tak ! a jeste vykon pridavaj tuningovy samolepky ! 4
10:38:48
14.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Labros: ja viem ci sa da nahanat vykon... ale toto bolo adresovane zrejme na moju adresu 1 => vsichni kdo vetsinou o motoru nevi skoro nic si mysli ze vykon dela odlehcenej setrvak pak mozna vacka a to je asi tak vsechno-) .... ja si furt myslim svoje zatial mi to nikto nevyvratil... fajn zotrvak neda nic na vykone ale da trochu na pruznosti bavme sa o 1.3 nie o fabke ! fabka je uplne nieco ine ta ma zotrvak zabudovany uz v kluke 1 pri nej to zmysel asi mat nebude... mno dobre nehajme tuto debatu radsej tak... 4 vidim ze sa tu toho moc nedozviem ale aj tak dik za ochotu 4
09:53:29
14.03.2005
Labros
klikou,pístama,hlavou,vačk ou,sáním,karburátorem - viz jeho stránky
09:49:21
14.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Saky: furt som nedostal odpoved... sa jej vyhybas ? a este mi prosim ta prezrad ze cim nahanas vykon okrem obsahu... ak nie vackou a upravou hlavy a pod. ? tak potom cim ? arabeleninym prstenom ci ako 1 zotrvakom podla mna nazenies trosiiicku zivosti tomu motoru... a preto som sa pytal ako ho odlahcit do rozumnej hodnoty aby som nemusel lietat z volnobehom 1500rpm 4 ja nechcem brutalnu upravu ale len decentu...
21:04:25
12.03.2005
Saky
ja rikam porad ze tak jak to je je to akorad max to vzit lehce ale kdyz uz to nedrzi volnobeh a neda se s tim poradne rozjet tak je to nahovno.. ale kazdej to chce-) vsichni kdo vetsinou o motoru nevi skoro nic si mysli ze vykon dela odlehcenej setrvak pak mozna vacka a to je asi tak vsechno-)
21:01:25
12.03.2005
lipnicak
aha,akorat me ta setrvacnost co momentalne mam vyhovuje.Kazdej podle sveho.Vic bych to neresil
20:34:44
12.03.2005
Saky
ono to ma vliv hlavne na to ze ti rychleji padnou otacky takze o zlomek sekundy rychleji zaradis a to na zavodech vliv ma..
12:30:34
12.03.2005
lipnicak
motor z lehcim setrvakem se nechova jako brus.Kdo jezdi v rozmezi 5500 az 7500 ot tak to mozna vyuzije.Akorat porad netusim proc ho na zavodnich autech odlehcovali,asi chteli jen zmensit celkovou hmotnost auta,nebo nevim.
21:14:55
11.03.2005
Saky
s tim zrychlenim.. pokud se mam rozjet co nejrychleji z nuly na sto tak se nikdy nebudu rozjizdet na plnej plyn aby gumovaly kola.. souhlasite? (teda za predpokladu ze ten motor je schopen zahrabat) pokud neni anebo pokud tam jsou tak siroky kola ze to nezahrabe tak to prinese mozna tech 5pct.. ale pokud to zahrabe tak me je to na nic.. tot muj nazor kdysy jsem to pocital.. a proste to fyzikalne ma zanedbatelnej vliv vuci celymu autu.. ja nevim jak na 120ce ale na motorech co stavim s fabkovou klikou je ta klika sama o sobe obrovska a proste to nema vliv.. naopak kdyz jsme zkouseli takovej ten loukotovej setrvak tak to sice bylo jak pila na volnobeh ale pri jizde je to nahovno.. ono kdyz je volnobeh na 1500 a rozjezd je s tim utrpenim je na nic.. at si kazdej dela co chce ja jen rikam ze to neprida ze je to jen subjektivni.. a kdo vyzkousel zmenu jen setrvaku (bez jinych uprav) tak ma podobnej nazor jako ja..

16:17:12
11.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Labros: 1 som rad ze si mi to vysvetlil ale aj tak som zvedavy na nazor pana majstra... ak napise ze to myslel tak tak ok ale ak to tak nemyslel tak jak... lebo ako myslim ze malo kto by odlahcoval tak ako sme spomenuli 1 takze ak je to spravne odlahcene a nato asi narazal tak chcem vediet preco... ?
16:12:16
11.03.2005
Labros
-> BEYER: já nevim ale když se zeptáš jak může lehčí setrvák mít větší moment setrvačnosti a já ti to vysvětlím 2x pokaždý jinak a ty mezitim napíšeš že to chápeš a pak to stejně chceš slyšet od někoho jinýho...
16:10:33
11.03.2005
Labros
-> BEYER: 3 3 tak to bylo dobrý 3 tak uvidíme jak to teda vysvětlí Saky 3
16:05:58
11.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Labros: ja viem co som napisal ale netusim ci mas daku schopnost telepata alebo pod. pretoze som sa to pytal sakyho a fakt netusim ci to myslel tak ako som ti to vysvetlil ja alebo ty mne to je fuk... alebo myslel nieco uplne ine... proste chcem vediet ako to myslel ON 1
15:44:55
11.03.2005
Labros
tak aby tě to nemátlo tak ten druhej prstenec bude mít průměr (nebo poloměr) 50 cm... ale i s těma 20cm je pořád platí co jsem řekl, díky tý druhý mocnině
15:42:33
11.03.2005
Labros
samozřejmě ty hodnoty jsou trochu ujetý... možná ne průměru ale poloměru.. ale pro princip je to fuk
15:41:23
11.03.2005
Labros
-> BEYER: vždyť už jsem ti to vysvětloval a sám jsi říkal že víš že když není důležitá hmotnost ale její rozložení vzhledem k ose... tak dobře například když vezmeš setrvák a přidáš k němu prstenec o váze 1kg a průměru 10cm, a stejnej setrvák a přidáš na něj prstenec o váze 500g a průměru 20cm, tak ten druhej setrvák bude mít moment setrvačnosti vyšší, než první setrvák, ok?
15:32:37
11.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Labros: precitajsi prispevok 21:11:53

08.03.2005 tomu na konci nerozumiem 4 a pre istotu: resp i lehci muze mit vetsi moment setrvacnosti
14:28:25
11.03.2005
Labros
-> BEYER: ale jo dej si to tam my tě neodrazujeme 4 a ví vůbec Saky na co se ho ptáš? Já ne
14:07:40
11.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Labros: mno podla mna ked ti toto hodi len 5% tak uz len to je dost... 4 nepocitajuc ine upravy k tomu 4 ked da vacka dalsich 5% ked da znizena hlava dalsich 5% ked da na pruznosti otvorene sanie dake 1-2% co da urcite... mno uz som na 17% coz je dost slusne a celkom postacujuce... 1
09:41:00
11.03.2005
Labros
věřil bych, že z 0-50 (jednička a dvojka v normálním provozu) to zlepší zrychlení o těch 5pct.
09:32:21
11.03.2005
Eidy
Takže musíš na co největšim obvodě. A řekl bych, že tak o 2 kg je tak akorát do normálního provozu. Měl jsem to na 120 motoru a bylo to tak akorát.

SAKY: To bych nesouhlasil. řekněme, že škoda má zrychlení např. 15s takže 5% je 0,75s. To by se díky dost lehkýmu setrváku mohlo podařit. Přeci jen to má velkej vliv hlavně na 1° a 2°, který tady dost potřebuješ.
08:52:56
11.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Saky: ale furt si mi neodpovedal 1 ja ten zotrvak mozem mat odhalahcny za par supek...

mno a ked to bude na pikacu mam este jeden z fava... 1
20:33:25
10.03.2005
Saky
akceleraci z nuly na sto to nezlepsi ani o 5pct to je zase muj nazor-)
19:33:10
10.03.2005
lipnicak
Rozjezdova akcelerace je lepsi,tot vse.Jiny vyhody to nema.Takhle je to ubrany
zvětšit chcem poprosit o radu ohladom zotrvaku :) - obrázek od lipnicak vložen 10.03.2005 19:33:10
15:58:12
10.03.2005
King
2 Saky: Ja to pri rozjezdu na kola prenesu :) Holt LPG zdechlina,no :) Odlehceni ma pro lpgistu jeste jednu nevyhodu - pro nastavovani plynu se vyuziva setrvacnost setrvaku a pri turovani se da usuzovat z rychlosti narustu otacek na vykon, ovsem s tim odlehcenym setrvakem jde i hodne uskrcenej motor hned "nahoru" a je houby poznat :( Proste, pokud muzu mit za par supu odlehcenej setrvak, proc ne, ale kupovat ho nekde za litr - bych se na to vyprd. Jinak jde se rozjet i bez plynu, ale leva nozka musi bejt hoooodne citliva a kdyz se na to zapomene jsem holt za tukana :)
10:33:05
10.03.2005
Labros
ale spíš jde o to, že když se chce někdo se šáde rychleji rozjet, tak ji musí nejdřív vytočit aspoň na 3000 - na jedničku už se vytáčí hůř ;) a k tomu by měl pomoct odlehčený setrvák.
10:23:34
10.03.2005
Labros
to je pravda, sice otáčky vyšší, ale energie stejná - je tak jako tak daná výkonem motoru (při stejný době roztáčení)
10:17:36
10.03.2005
Saky
a ja bych jeste doplnil, k cemu mit rychlejsi nabeh do otacek kdyz ten vykon neprenesu na kola?
09:47:23
10.03.2005
Labros
a nějak tak to říkají i lidi kteří to znají prakticky (já odlehčenej setrvák nemám a nebudu ho odlehčovat)
09:45:35
10.03.2005
Labros
abych to upřesnil tak mi tenkrát vyšlo že když jedničku vytočíš asi na 5000 otáček tak energie setrváku je asi 20 pct energie auta... u dvojky už je to samozřejmě daleko míň (kinetická energie roste s druhou mocninou rychlosti) tak 5 procent... pak už je to zanedbatelný.. a stejně tak je to zanedbatelný pokud vytáčíš třeba jen 3000. Podle mě to má 2 praktický přínosy: 1) na neutrál jde rychleji do otáček, ze stání na křižovatce se dřív odpíchnu. 2) při podřazení auto tolik necukne.
08:41:30
10.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Labros: ja to potrebujem hlavne na 1, 2 a 3 q... na 4 ani 5 moc nepredbieham, to nema moc zmysel 1

urcite sa bude dat rozbehnut aj bez plynu ale bude to chcet viac citu a aj tak sa rozbieham vzdy s jemnym plynom takze to mi je jedno... 4 mno ktomu sakymu ked je to dobre odlahcene nema preco ist proti zotrvacnosti teda toto mi nedava logiku ale fakt netusim ako to myslel 4 a celkom ma to zaujima... a to ze to pojde rychlejsie do otacok na volnobehu mi je tak asi na dve veci 1

lipnicak: a ty mas na kolko odlahceny zotrvak na 5.5KG 9
20:34:16
09.03.2005
lipnicak
oprava ma o par loukoti vic :-)
zvětšit chcem poprosit o radu ohladom zotrvaku :) - obrázek od lipnicak vložen 09.03.2005 20:34:16
19:21:14
09.03.2005
lipnicak
Sem se spatne vyjadril s tema 5,5 Kg.delal sem to podle toho vykresu na odlehceni pod stejnym uhlem jak tam pisou. Akorat pak zalezi kolik materialu uberes.Je logicky ze to nebudes odlehcovat v prostredku ale ze zacnes na kraji aby to odlehceni melo nejakej smysl.Jo a rozjet mi de taky v kolone bez plynu i s plynem(LPG)1 a chova se to lip na 1,2,3 qalt. 4,5 spis horsi pri velkem zatizeni (kopce). A co ten zavodackej setrvak co ma jen asi 4 loukote, venec a uprostred talir 9 ten asi taky nic neudela? Na necem je to holt dobry a na necem ne. Ten setrvak na 1.4 necham v serii, na ten obem je uz dost lehkej,kdyz konstrukcne i vahove skoro stejnej jezdil uz v 1000MB (necelej litr)
16:15:20
09.03.2005
Labros
jinak setrvák byl vypočtenej na danej moment setrvačnosti - aby se dalo třeba rozjet v koloně na volnoběh bez plynu
16:14:06
09.03.2005
Labros
já to psal protože jsem myslel že nerozumíš tomu že Saky psal že i lehčí setrvák může mít větší moment setrvačnosti.

a jestli to dá něco "navrch", tak já to jednou počítal a to odlehčení setrváku je zanedbatelný na trojku a vejš.. na jedničku a na dvojku by to mělo být cítit... a rychleji to půjde do otáček na neutrál... teďka se to tady rozebíralo a třeba King2 psal svoje zkušenosti s odlehčeným setrvákem, veskrze pozitivní - hlavně to tak necuká třeba při podřazení
15:47:46
09.03.2005
BEYER - zrušená registrace
mno tak s toho co si napisal som tak trochu zderivovany, umocneny a nasledne negovany 1 co si mi tym chcel povedat ? mno ono ta uprava by sa nerobyla pokial by nemala zmysel, takze zase na nej nieco asi len trochu bude... mno a je mi jasne ze ked odlahcis zotrvak v strede je ti to tak hovno platne... ked si mieril tam... ale neviem co to ma spolocne s tym co myslel Saky ? ovsem neviem co mal na mysli tak som zvedavy ako to myslel 4 nechcem s toho zavodaka, len trochu ho ozivit v ramci moznosti... a toto by mohla byt jedna z ciest... ja netvrdim ze je to cesta ved preto sa pytam, se neptas, nevis, vis 1 mozno ze to nema zmysel pri 90ps 1.4 od sakyho ale pri 62ps 1.3 by to v spojeni s jemnymi upravami nieco dat navrch mohlo... a to je ciel... 4 ak s toho dostanem napr. 5ps aj to potesi...
11:07:03
09.03.2005
Labros
integrál je přes celý objem tělesa
11:06:00
09.03.2005
Labros
-> BEYER: co konkrétně? moment setrvačnosti najdeš v každý učebnici fyziky.. Záleží na tom jak je hmota rozložená vzhledem k ose otáčení. Když je soustředěná kolem osy, je moment malej. Když je rozprostřená daleko od osy, velkej. Je to integrál z dm krát r^2, takže vzdálenost od osy je dokonce umocněná. Tak to je teorie a praxi bych hledal třeba na Sakyho stránkách.
08:34:38
09.03.2005
BEYER - zrušená registrace
Saky: tak to mi skus dako vysvetlit ak mas chut, lebo s toho som jelen 1 vies, ze si rad neham poradit... proste nejdem teraz stavat fabku, ale skoro seriovu 136-ku a chcem aby bola, aspon trochu zivsia, ako pred tym, myslel som, ze to dosiahnem odlahcenim zotrvaku a docasne vackou z feldy... zas nepotrebujem extra vykon, ale ked mozem dakym sposobom pomoct pruznosti tak preco nie... ano da sa aj upravou hlavy... dik, ale ja nedam 10tis. teraz za upravu, to dam radsej do naprav... 4 casom bude hlava, aj ina vacka, aj kluka... teraz musim vyzit s tym co mam k dispozicii 4 a ked mi pomoze dajme tomu aj taka blbost, ako odlahcene zdvyhatka tak ju tam dam... ale ta teoria co si navrhol zo zaciatku ma zaujima 4
21:11:53
08.03.2005
Saky
ja nevim proc tady tak laborujete s tema kilama to neni vubec dulezity resp i lehci muze mit vetsi moment setrvacnosti
Extreme Tyres