skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vyladění motoru
co je ve výsledku samý? :D
-> havlik: áno a škodovka se k tomu už nevyjadřuje tak je to ve výsledku úplně to samý 

-> tomvm: kup fáčko to je levnější
Asi ano, já bych chtěl zehnat hliníkovej osmikanál. 742.135 nebo 742.136
-> tomvm: bibendum zřejmě myslel 1mm snížení u motorů 130 a výš....ale když už tak už...do 130 bych nešel
-> tomvm: 130 je litina
Tak ste se nějak dohodli, že 105tku upravovat je nic moc, tk někde seženu nějakou 1.3jku a pustím se do ní. Ale docela nechápu ten poslední příspěvek, jk tam píšeš že hlavu 2 mm dolů je pro motor smrt. Když ji přece sundám o 2 mm tak se dostanu na kp 9,7-9,8 to je stejný jak u sériový 120LS. U 130cky bych nemohl, tam už 9,7 je. A jaký je rozdíl mezi 130, 135 a 136 ? mají všechny hliníhové hlavy?
-> tomvm: Pokud upravíš filtrbox,je třeba upravit nejen karburaci ale i výfuk se svody atd.
Prostě v motoru souvisí jedno s druhým :-)
Na 105-kovém bloku se dá sice relativně hodně ubírat při upravách motoru,ale nic není nekonečné.
Chceš-li rychle pohřbít motor,pak to sniž o tolik jako jsi uvedl.Snižování hlavy motoru o víc jak 1mm je jen cesta na rychlý odpis motoru.
Základní pravidlo zní: OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ.
Lepší je cesta je rozhodně...sehnat motor s vyšším objemem a ten komplexně upravit
Prostě v motoru souvisí jedno s druhým :-)
Na 105-kovém bloku se dá sice relativně hodně ubírat při upravách motoru,ale nic není nekonečné.
Chceš-li rychle pohřbít motor,pak to sniž o tolik jako jsi uvedl.Snižování hlavy motoru o víc jak 1mm je jen cesta na rychlý odpis motoru.
Základní pravidlo zní: OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ.
Lepší je cesta je rozhodně...sehnat motor s vyšším objemem a ten komplexně upravit

-> Evž@: ja viem, osobne by som to nerobil, ale kedze tazatel trva na zachovani 105 bloku
... kto chce kam ...
... kto chce kam ...
-> afro100: takové upravy to je z bláta do louže
......

-> tomvm: ked uz tak chces ladit 105, nechaj liznut 120 vlozky o 1 mm na priemere a dostanes v 105 bloku 120 tku ... to uz je o nieco sviznejsie nie?
-> Tomáššš: volaky velky tuner z teba a nac novy blok ? kludne nastrka do stareho
tomvm 21.07.10 08:56:03 napsal: ...mě zastaví policaiti, když zrovna pojedu do kopca 90 ve městě a to jim bude ze 105tkou fakt nápadný....
105ka uzka valiaca 160 a predbiehajuca golfy je tiez nenapadna
ale neuverielna sranda je to
105 si nehaj na TK a hod tam aspon favo. neskor zistis ze upravovat 105 nema cenu
A ked tam das 130 motor a preklepes cislo na 105kové tak ti voobec nič nespoznajú
btw odkial si ?
tomvm 21.07.10 08:56:03 napsal: ...mě zastaví policaiti, když zrovna pojedu do kopca 90 ve městě a to jim bude ze 105tkou fakt nápadný....
105ka uzka valiaca 160 a predbiehajuca golfy je tiez nenapadna




btw odkial si ?
-> tomvm: máš trochu delší vedení, co? Jsem reagoval na tento Tvůj posměvek
Ale ale, objem ničím nenahradíš jo ? a co 1.2 TSI …
Nikde jsem nepsal, že tam máš dál 4litr
Ale ale, objem ničím nenahradíš jo ? a co 1.2 TSI …
Nikde jsem nepsal, že tam máš dál 4litr

-> tomvm: jestli ti jde jen o stk a policajty,tak bych to neřešil..Sežeň si 130tku a vylaď ju tak,jak si chtěl tu 105tku..za stejné peníze a stejnou práci budeš mít nesrovnatelně výkonější motor..105tka není motor na ladění,fakt ne..navíc,rozdíl mezi 105 a 130 skoro nikdo nepozná...
:D fakt dobrý :D chcu skusit jak jede poladěná 105 oproti sériovce a MATTESS na mě vyvalí 4 litr :D nemám tam dát V10 z mustanga ? :D ... tj 5,5 litr ne ? Já to zkusím a o výsledky se podělím. A už sem radši zticha :D fakt dobrý :D
-> tomvm: 1,2TSI nejsou motory...alespoň pro mě ne...já se bavil o klasice a né o těchto splácaných kostkách...
-> tomvm: uprav si hlavu zvac sacie ,vyfukove kanaly ,vylesti ,vacsie ventily,tvrdsie pruziny,spalovak ...
ja osobne som to este nerobil ... ale ze je to "zazrak"
a ci sa to oplati robit ? asi tazko ... ked tak novy blok Š120 mas vacsi obiem,poskladas novy motor a silnejsi-prerazis cislo na Š105 ... a ked to uz ma ku 100t.km na tachaci ... tak akurat ho skor posles do .... si myslim
precitaj si par kariet upravenych aut, knih a nemas o com kecat
ja osobne som to este nerobil ... ale ze je to "zazrak"

a ci sa to oplati robit ? asi tazko ... ked tak novy blok Š120 mas vacsi obiem,poskladas novy motor a silnejsi-prerazis cislo na Š105 ... a ked to uz ma ku 100t.km na tachaci ... tak akurat ho skor posles do .... si myslim
precitaj si par kariet upravenych aut, knih a nemas o com kecat

-> tomvm: si asi nikdy nejel s nějakým 4litrem, co?
Ty voturbený malorážky to současný trend, víš

Ale ale, objem ničím nenahradíš jo ? a co 1.2 TSI ...sice extrém oproti 120cítce ale objem stejnej. Kluci, přesně o tohle mi de, aby to bylo o něco svižnější, pružnější ;) ... chtěl sem jen slyšet jestli třeba hlava může jít do 10 víc ne...problém z těsněním, nebo karb že musím natryskovat nebo tak, turbo tam dávat rozhodně nebudu, by mě pak vydržel motor tak 5000 ne? :D
-> Gemini: To máš sice pravdu, že je to nejjednodušší a bezbolestné co dva roky si na chvíli motor na STK přehodit, ale že by se mě chtělo pyplat se ze zasraným motorem do leštěnky (mám stejný problém š105L a motor 130) a vše v motorovém prostoru naleštěné a vše v zářivé barvě a jen ten motor zasraný jak to prase mi nepřipadne moc nenápadné.
A jak tu bylo mnohokrát zmíněno....objem ničím nenahradíš a "vytuněnou" 105ku tak maximálně bude o něco svižnější, ale do kopce bude dýchat podle mě stejně.
A jak tu bylo mnohokrát zmíněno....objem ničím nenahradíš a "vytuněnou" 105ku tak maximálně bude o něco svižnější, ale do kopce bude dýchat podle mě stejně.
-> Evž@: a kto si hraje, nezlobí 

-> tomvm: jak říká Gemini......praktikuju to taky tak
-> Gemini: když ho to baví...at si hraje :)
-> Gemini: když ho to baví...at si hraje :)
-> tomvm: jazdim s fabiou 1.4 turbo kade tade a v zivote mi policajti nekukali motor (len jeden policajt skodovkar - zo zvedavosti :)
ked to bude tiche, nemaju dovod na kontrolu.......a na STK si nechach povodny motor, ktory raz za dva roky vymenis (robota na 2 hodiny)
ked to bude tiche, nemaju dovod na kontrolu.......a na STK si nechach povodny motor, ktory raz za dva roky vymenis (robota na 2 hodiny)
-> tomvm: ja v tom problem nevidim
ja mám tiež 105ku a teraz už druhu ale v tej prvej som mal favo motor trošku poladený a šlapalo to super a nikdy som z policajtami problem nemal, ked jazdiš normálne nemaju dovod sa ti pozerať na motor... a čo sa týka technickej... "Známe lidi, který znaj lidi, co znaj lidi" 


Gemini, 1.3 nebo 1.4 dát nemůžu, auto jezdí po silnicích a na technický by to poznali nebo mě zastaví policaiti, když zrovna pojedu do kopca 90 ve městě a to jim bude ze 105tkou fakt nápadný. Kdyby to bylo auto na sport, tak tam rozhodně 1046 ccm nechávat nebudu. Chci tomu trochu přidat a baví mě se v tom kuchat.
az to vsecko spravis a vono to nepojede, budes menit karburatory, rozdelovace a furt to nepojede......az potom zacnes rozmyslat o inom motoriku......a to su uz prachy v cudu....
btw..... odviezol ta niekto na poladenej 1.3 alebo fabke 1.4 ?? potom by si nerozmyslal nad debilinami
nic v zlom
btw..... odviezol ta niekto na poladenej 1.3 alebo fabke 1.4 ?? potom by si nerozmyslal nad debilinami

nic v zlom
-> tomvm: a co bys chtěl slyšet...jestli to má smysl ?
jestli od toho nečekáš zázraky tak nevidim problém...Otázka jaký to bude mít efekt.
jestli od toho nečekáš zázraky tak nevidim problém...Otázka jaký to bude mít efekt.
Ahoj kluci začal sem generálkovat a ladit podvozek tak se chylí k ladění motoru. Je to sériová 105tka. Silná i svižná mě přijde hodně, ale pořád mě láká vyšší výkon. Mám tak nějak předem namyšlené co bych s tím dělal, ale zkušenosti nejsou, tak bych chtěl slyšet váš názor. Co je zbytečné a co je zase nezbytné. Takže začal bych vzduchem, aby nebyl odpor sání vzduchu, tak bych překuchl filtrbox na bavlněný filtr. Karburátor bych dal SEDR 130. Má větší difuzory a podle vačky a hlavy bych možná mírně přetryskoval. Hlavu bych hodil dolů tak 2mm abych se dostal na kompresi mírně pod 10. Vyleštil bych sací a výfukové potrubí i kanálky. Nakonec bych dal vačku z 136B 254°. Čekal bych od toho mírně pružnější a silnější motor s max otáčkama 5500, max krouťákem kolem 3300. Co vy na to ? ... jo a jinej motor jako 120 cku nebo 130 tku, favorita, nebo cokoli nechcu. Prostě motor zůstane ;)