skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pomoc uprava skoda 120
-> izo2: ja som mal upravenu 120L teda motor: hlava znizena o 2mm vylestene sacie kanale v hlave aj sacie potrubie , Rko vacka , karburator sedr32 120tkovy prevodovka obycajny 4q 4,22 a islo to dost slusne bralo sa do otaciek aj vsetko. Teraz mam 120LS s Rko vackou vylestenym sacim potrubim a nejde to uz tak dobre jjak ked som mal opravenu 120L asi by to chcelo trochu zbrusit hlavicku nech ma trosku vädši kp. Teraz staviam favo 136. tam lestim kanale v hlave sacie potrubie idem znizit hlavz ale o 1,5mm zotrvak odlahceny , Rko vacku co mam teraz v LSke lebo som s nou v celku spokojny nepotrebujem ostrejsiu lebo uz tato ma laka vytacat motor do 6000:D aa uvidime jak pojde ten favo uoraveny. ale jak sa hovori objem nikdy nenahradis:) ale vela stastia s upravami
-> Karel.: -> Kapřík: já filtrbox vždycky řezal abych tam měl vo pí.... mín a líp to nikdy nejelo ale nádherně to syčí 

dakujem za pomoc uvidime co s toho bude sak to bude zadarmo ked nic seru nato dam tam facko
-> izo2: když 120 ...tak aspon LS ...to už je zase malinko jinde...Nicmeně ty máš evidentně svuj motor z ktereho chceš něco vytěžit.Tu hlavu si měl snižit aspon o milimetr aby tam byl krapet větší kompres.....bez toho asi riadne odpichy nebudů 

No prostě 120tkový motor je krokem zpět. Proč utrácet a snažit se ho upravovat, když můžeš zamontovat motor z favorita, který koupíš na každém vrakovišti za pár korun. A výkon bude už v sérii daleko vyšší a svezení daleko lepší..
m8rinek 01.06.10 09:24:28 napsal:
→ Kapřík: bez větších investic nevykouzlíš nic
kloudnýho ani z fáčka, hold každej má jinak daný hodnotyale tak podle dotazu soudím že majitel moc motor upravovat nechce a moc peněz do toho nechce cpát. Takže proto říkám neupravovat 120tku, ale dát tam sériovou 136tku a má tam 46 kw bez úprav...
tomvm 01.06.10 09:07:14 napsal:
hele kapříku, tys neporadil vubec nic…já se aspoň snažím. Podle toho
co píšeš tak s fáčkem jezdíš a 120cky nesnášíš,to si ale můžeš
nechat pro sebejá tak jezdím s fáčkem a nesnáším 120tky..dobrý
Sice se snažíš poradit, ale začínáš od nesprávného konce. Uříznutý filtrbox je blbost a ničemu nepomůže. Vyleštěné sání a kanály k hlavě taky ničemu nepomůžou. Karburátor ze 130tky? Na 120tku? Proč? Důležité je správné natryskování a kombinace difuzorů a trysek. A ne za každou cenu co největší difuzory a lít tam benzín pod tlakem. Vačka z erka tomu taky drakrát nic nepřidá. Takže to co jsi popsal by vznikl takovej krásnej bastl a všehochuť motor, ale koníků by tam moc nepřibylo
m8rinek 01.06.10 09:24:28 napsal:
→ Kapřík: bez větších investic nevykouzlíš nic
kloudnýho ani z fáčka, hold každej má jinak daný hodnotyale tak podle dotazu soudím že majitel moc motor upravovat nechce a moc peněz do toho nechce cpát. Takže proto říkám neupravovat 120tku, ale dát tam sériovou 136tku a má tam 46 kw bez úprav...
tomvm 01.06.10 09:07:14 napsal:
hele kapříku, tys neporadil vubec nic…já se aspoň snažím. Podle toho
co píšeš tak s fáčkem jezdíš a 120cky nesnášíš,to si ale můžeš
nechat pro sebejá tak jezdím s fáčkem a nesnáším 120tky..dobrý

Sice se snažíš poradit, ale začínáš od nesprávného konce. Uříznutý filtrbox je blbost a ničemu nepomůže. Vyleštěné sání a kanály k hlavě taky ničemu nepomůžou. Karburátor ze 130tky? Na 120tku? Proč? Důležité je správné natryskování a kombinace difuzorů a trysek. A ne za každou cenu co největší difuzory a lít tam benzín pod tlakem. Vačka z erka tomu taky drakrát nic nepřidá. Takže to co jsi popsal by vznikl takovej krásnej bastl a všehochuť motor, ale koníků by tam moc nepřibylo

-> tomvm: nic proti,ale řezat filtrbox je kravina
za chvilku je na vyhození a že by to něco udělalo? To teda nevím max to víc hučí! Když už tak KN filtr na 130 karbec a ten přetryskovat dle vačky co tam dá

-> tomvm: on ma 120tku ale motor z favorita,,,
kazda uprava motoru se odpichuje od jednoho ... lepe naplnit prostor valce a umoznit lepsi vyplach... tim se upravuju ventily.. meni casovani vackove hridele, zvetsuje objem a podobne,zlepsuje karburace , predstih a podobne
potom se snizuji rotacni hmoty k efektivnejsimu pouziti otacek, upravuje sani,vyfuk
ty si musis zjistit jakej kompresni pomer budes mit pri sundani o 0,5mm..
osobne bych tam dal vacku z feldy BMM 50kw ktera ma casovani 254/254 a vacku na ac-pumpu.. je to takovej kompromis mezi ''lepsim povozenim'' a motorem do provozu
a kluci se ti snazi vysvetlit to ze motor z favorita uz je lepsi protoze je to celohlinikovy motor s osmikanalovou hlavou s trosku vetsim objemem ..
nez 120tka motor s litinovym 5tikanalem..
na druhou stranu 120tky byli taky soutezni motory a taky jeli
kazda uprava motoru se odpichuje od jednoho ... lepe naplnit prostor valce a umoznit lepsi vyplach... tim se upravuju ventily.. meni casovani vackove hridele, zvetsuje objem a podobne,zlepsuje karburace , predstih a podobne
potom se snizuji rotacni hmoty k efektivnejsimu pouziti otacek, upravuje sani,vyfuk
ty si musis zjistit jakej kompresni pomer budes mit pri sundani o 0,5mm..
osobne bych tam dal vacku z feldy BMM 50kw ktera ma casovani 254/254 a vacku na ac-pumpu.. je to takovej kompromis mezi ''lepsim povozenim'' a motorem do provozu
a kluci se ti snazi vysvetlit to ze motor z favorita uz je lepsi protoze je to celohlinikovy motor s osmikanalovou hlavou s trosku vetsim objemem ..
nez 120tka motor s litinovym 5tikanalem..
na druhou stranu 120tky byli taky soutezni motory a taky jeli
-> Kapřík: bez větších investic nevykouzlíš nic kloudnýho ani z fáčka, hold každej má jinak daný hodnoty
hele kapříku, tys neporadil vubec nic...já se aspoň snažím. Podle toho co píšeš tak s fáčkem jezdíš a 120cky nesnášíš,to si ale můžeš nechat pro sebe
-> m8rinek: tak na blbou otázku blbá odpověď
Ze 120tky bez větších investit nic kloudného nevykouzlí

Okolo úprav motoru vždy píší: upravíš jednu věc hodně-rozdíl je nepatrný, úpravíš co se jen dá, i málo, tak výkon je vyšší. To jako chci říct že je blbost se ptát jestli je dobrý tam dát ostřejší vačku nebo ne. Pokud chceš silný auto, tak běž postupně od sání až po výfuk a uprav to celý. Měl bys o motoru něco vědět, než se pouštíš do úprav,ale abych nekecal tak bych to být tebou udělal takhle od začátku...1) filtrbox bych z půlky ufikl, nebo dal bavlnu,aby tam mohl jít lehce vzduch 2)karburátor ze 130tky nebo z čehokoli, aby to mělo velký průměry difuzorů 3) vyleštit sací potrubí a nejlíp i kanálky v hlavě 4) slícovat potrubí s hlavou...a ted motor...5 hlava dolů cca KP 10:1 vačka z 136B nebo 110R, pojede ale v malinko vyšších otáčkách..to by asi bylo všechno pro takovéto domácí jezděníí :D za co nejmíň peněz, ale určitě musíš mít v pořádku ostatní věci jako převodovka,nápravy,brzdy,
kola...atd...jinak si rozbiješ brzo hubu :D
:D

-> Kapřík: -> Jindas: jenže to je rada jako ,,pojď na mě z boku,,
-> Jindas: 

Kapřík 31.05.10 21:31:05 napsal:
→ izo2: pojede to pořád stejně blbě
pokud se
chceš povozit, dej tam fáčko…
Nebo fabii
→ izo2: pojede to pořád stejně blbě

chceš povozit, dej tam fáčko…
Nebo fabii
-> izo2: pojede to pořád stejně blbě
pokud se chceš povozit, dej tam fáčko...

no sak to nechcem davat motor s facka lebo ho nemam a nechcem kupovat mam tento a siel dobre ale chcem lepsie ja to potrebujem na sialenie a aby to malo riadne odpichy
-> izo2: keby si zohnal napr vačku z erky, mohlo by to byť zaujímave, ale to nech sa vyjadri niekto, kto 120 motor upravoval
zdravim upravujem 120-ku mam hlavu znizenu o 0.5mm lestene ventily,hlava a sanie.nieje to poskladane,chcem sa opytat ci to pojde lepsie a ci tam mam dat aj ostru vacku