Prechod na bezolovnate palivo...

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 23.02.2003 do 08.03.2003, založil/a
řadit dle data
20:38:59
08.03.2003
U-Geen
Přesně tak. A navíc to vyjde levnějc než Benadit.
18:06:25
08.03.2003
Žaky
Použival jsem taky od OMV nebo ESSO,za 70 kachen a vydrzelo mi to cca na 200 -300 litrů,navic to ma fakt prima dávkovač a NECHČIJE to.
17:49:30
08.03.2003
Bob
Tak to já mám u pumpy aditivum zdarma jelikož maj pouze naturálek tak ho tam maj na stojanu 47 47
17:18:01
08.03.2003
Koči
No ten Benadit stojí 22,- Kč (alespoň u nás) 40 ml, což je na 40 l benzínu. Nedávám ho vždycky, ale zpravdla dodržuju doporučení AZNP MB, které v příručkách "povoluje" střídat olovnatý a bezolovnatý benzín v poměru 1:1.
16:39:03
08.03.2003
Jean
Slova JC mi rikal uz nedavno mechos s letitou praxi. Pokud je hlava zajeta, tak netreba davat aditiva. Jinak co jsem zkousel, tak nejlapsi aditiva mi prisli Aral. Dobrej davkovac a rekl bych supr cena.

11:09:15
08.03.2003
U-Geen
Používal sem aditivum od OMV, má výbornej dávkovač.
09:26:28
08.03.2003
Koči
I když musím dodat, že za dva roky provozu tam mám třetí karburátor. Tak nevím.
09:25:09
08.03.2003
Koči
Co máš proti Benaditu? Já ho používám a kromě toho, že je v debilních lahvičkách, takže si vždy při dávkování poleju ruce a blatník (jsem už dva roky líný pořídit si např. injekční stříkačku nebo něco takového) jsem nezaznamenal nic špatného.
09:01:42
08.03.2003
Jiří Čech
Takže k věci - není pravdou, že by se dále nemohl používat benzín typu Speciál, jen se snad změní jeho označení. Název Natural 91 (95) uni zavedl již před dlouhou dobou Slovnaft, protože už velmi dlouho olovnatý benzín jako takový nevyrábí, už za bolševika vyvinuli vlastní přísadu jako náhradu tetraethylu olova a tímto označením odlišuje aditivovaný a normální Natural. Nedělejte z EU strašáka, nikdo si nedovolí zrušit něco, za co musel těžce platit (pamatujete Schlinga a jeho pokus o vykupování starých aut za 90 000 Kč?) Takže klid a nohy v teple, jinak moje zkušenost je asi taková - několik let jsem jezdil se škodovkou na čistý Natural úplně bez problémů, pokud má motor už najeto aspoň 50 000 km, sedla jsou natolik zhutnéná, že provoz bez olova vydrží. Navíc i "bezolovnatý" Natural obsahuje mrňavé množství olova (najdi si www. crc.cz), které jaksi stačí k mazání sedel. Také aditiva v benzínu (nemyslím tím Benadit, mám na mysli čistící typu Shell Formula, Aral atd.) mají jakousi ochranou funkci na povrch kovů a tak motor běhal celkem bez problémů, ventily jsem seřizoval po 10 000 km a nadměrné odchylky jsem nezaznamenal.
09:45:25
01.03.2003
Koči
Já si myslím, že vše zůstane při starém, jenom název Speciál bude nahrazen něčím ve smyslu BA super 91 apod. Protože, když rušili Super a předělávali Speciál na ten bezolovnatý (s jinými aditivy) říkalo se, že dojde při této příležitosti i ke změně názvů a u některých benzínek se tak stalo. Např. Natural se "evropsky" řekne BA super 95 a náš starý SUPER 96, který už se nevyrábí některé benzínky míchají pod evropským názvem Super 95 uni. (Teď jen doufám, že ty dva názvy vzájemně nezaměňuju). Nebál bych se toho, že by to dopadlo tak, že by škodovky neměly na co jezdit.
22:04:13
24.02.2003
Bob
a není to jedno koupíš 95 Natural a flákneš tam aditivum
20:13:55
24.02.2003
Filip Ráž
No vidite kazdy rika neco jineho... 69

Ale nikde se neda dozvedet jak to teda bude... 92 je to blazinec 62
13:03:47
24.02.2003
Luděk
Abysme komplexně vlezli evropounionovejm soudruhům do prdelky,tak uděláme úplně fšechno,dokonce přejmenujeme i sami sebe,děláš,jako kdybys to tady neviděl,jak to chodí.
12:47:27
24.02.2003
wekky
Žeby zase další změna? Vždyť prodeje tohoto produktu jsou ještě pořád relativně velké a je výhodnější pro všechny strany přidávat aditiva ve velkém, i kdyby se to mělo jinak jmenovat, třeba tuzemák91++. To nechápu, to je stejné rozhodnutí jako balit koláčky...71
12:37:58
24.02.2003
Luděk
Jo Wekky,mluvíš jako kniha,akorát Lada může jezdit na Natural normálně a opravu s přechodem do EU údajně musí zmizet název Special,včetně aditivovaného benzínu,aby si soudruzi z EU neničili auta.
07:18:16
24.02.2003
wekky
Olovo je zrušeno už asi 3 roky28 Ty prameny, odkud ses tuhle informaci dozvěděl nebudou asi příliš aktuální...

To, co tankuješ u pumpy jako Speciál má s původním benzínem stejného označení společný jen název a to, že základ je z uhlovodíků. Přísady pro zvýšení oktanového čísla jsou na jiném základě. Tak jak píše Bob.

Udělalo se to tak proto, že spotřeba tohoto typu benzínu je ještě dosti velká a i z ekologického hlediska je výhodnější přidávat přísady v přesném množství do cisteren. Odpadli tak dotazy dědulů se 120, žigulíkama apod. na pumpaře, co mají tankovat, jméno se nezměnilo.

Jediné, co se tehdy změnilo, je, že přestal existovat Super. Vzhledem k jeho spotřebě je totiž neekonomické mít na pumpě ještě další nádrž pro něj. Pokud musíš používat benzín o více než 91 oktanech s "olovem", musíš použít Natural 95 a dokoupit zvlášť přísadu, která olovo nahrazuje.
22:03:12
23.02.2003
Filip Ráž
Kde bych na to asi mohl prijit nez z netu... Mnohokrat sem na to narazil... Techweb, škoda U-Geen.net, atd... Prave proto se ptam jak to je... Kazdy rika neco jineho... de mi z toho hlava kolem 76
20:56:44
23.02.2003
Bob
A na tos přišel kde 74

Podle toho co mě řek čerpadlář je Specal = 91Natural s už namýchaným aditivem takže proč by ho měli rušit
20:41:09
23.02.2003
Filip Ráž
Nekolikrat sem narazil, ze po vstupu do EU bude zrusen (nebude povoleny) Special jakozto olovnate palivo... Kolik stoji ta uprava tech ventilů co popisuje U-Geen v sekci Opravy-Upravy => motor => prechod na bezolovnate palivo... Docela by me to zajimalo, jelikoz to bude mozna za kratko aktualní...

Jak to budete resit vy???

jo mam skodovku 120L...

diky...
Extreme Tyres