
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pomoc EXPANZKA
prohledat
10 příspěvků (zobrazeno 1 až 10) od 23.02.2003 do 24.02.2003, založil/a
19:21:05
24.02.2003
24.02.2003

Tom
Starej chladič se mi tam nevejde, páč nemám správný vejfukový potrubí. I když by to bylo jednodužší, ale novej bude určitě chladit líp.

11:42:16
24.02.2003
24.02.2003

Luděk
Taky bych tam asi nechal vzadu původní (anebo i jiný) chladič do původního otvoru (jde o to,jaký tam bude motor prostorově) Včera jsem se sousedem dokonce řešil fiktivní regulaci chlazení,resp topení u eRka z místa řidiče s tím,že v zimě si prostě nastavíš teplotu 90st. a v létě třeba 80st. a podle toho Ti bude spínat a točit se elektrický motor s vrtulí.
08:54:55
24.02.2003
24.02.2003

Zazaa
neee v te nadobce je nejaka hladina takze nad ni je vzduch nejakej pretlakovej ventil tam je a dalsi vicko/ventil? je na chladici, ale ten sem nijak nezkoumal mozna to je jen vicko
07:58:43
24.02.2003
24.02.2003

wekky
Zazaa: To znamená, že při zvětšení tlaku, přes mez na kterou je dimenzováno víčko, ven neproudí vzduch ale kapalina? Nebo je to jen nalévací otvor a přetlakový ventil není ve víčku ale přímo na chladiči (v nejvyžčím místě)?
07:54:22
24.02.2003
24.02.2003

Zazaa
uz sem to napsal do jine skupiny, ale jeste jednou
NENI to nutne expanzka muze bejt i pod chaldicem
urcite to jde aby byla niz treba ja mam v Pegy 205 expanzku dole je do ni z chladice vyverdena hadicka a cela expanzka je potom dana dolu
akorat pri dolejvani ji musis vyndat (je zacvakla a zajistena gumovym paskem) a dat nad chladic dolejt a zase vratit
NENI to nutne expanzka muze bejt i pod chaldicem
urcite to jde aby byla niz treba ja mam v Pegy 205 expanzku dole je do ni z chladice vyverdena hadicka a cela expanzka je potom dana dolu
akorat pri dolejvani ji musis vyndat (je zacvakla a zajistena gumovym paskem) a dat nad chladic dolejt a zase vratit
06:59:24
24.02.2003
24.02.2003

wekky
No, určitě musí být v nejvyšším bodě, jinak postrádá smysl. Když by byla níž, tak nemůže být chladič zaplněný celý. A pokud by se stalo, že ja zaplněný níž než je vstupní otvot, mohlo by to zapříčinit i nefunkčnost celého systému chlazení a kolaps motoru.
Proč vzadu nenecháš chladič původní, má v sobě již přetlakové víčko a expanzku nahrazuje?
Proč vzadu nenecháš chladič původní, má v sobě již přetlakové víčko a expanzku nahrazuje?
17:04:17
23.02.2003
23.02.2003

U-Geen
No tipuju že expanzka by měla bejt v nejvyššim bodě...
Jinak tady relativně funguje systém nečtených příspěvků....
Jinak tady relativně funguje systém nečtených příspěvků....
16:55:22
23.02.2003
23.02.2003

Tom
Omlouvám se, ale mám zkušenost že v některé skuoině může zůstat dotaz dlouho netknutý, a já nemohu pokračovat s přestavbou dokuď nezjistím jak to je.

16:35:49
23.02.2003
23.02.2003

U-Geen
Prsoim o fundovanou odpoved, opravdu je to treba psát do třech diskuzních skupin?
16:29:41
23.02.2003
23.02.2003

Tom
Chlapy potřebuji radu ohledně expanzní nádobky do eRka. Jelikož tam dávám trožku ostřejší motor a mám to éRo 4oký, takře jse mi tam vešel mezi ty oči pouze malej chladič z nisana Micra, tak dávám ještě jeden chladič dozadu z feldy, mezi motor a zadní stěnu, čímž bude výška chladiče tak vysoko že mohu jen stěží umístit expanzní nádobku výš než ten chladič. A tedy dotaz zní " Musí být expanzka výš než nejvyšší místo chladícího okruhu, nebo může být stejně, poř. níže, aniž by došlo k jejímu úplnému zaplnění a následnému přetečení??? " Prosím o fundovanou radu.


