skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
spojleri bez atestu
-> Jozka: takže už to tak nejspíš bude :) v tom případě mužu defakto jakejkoliv ráfek z čehokoliv když dodrzžím rozměr :) to se budou dobře sháněl kola i s gumama za 50kč kus :)))))
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: Kolega zrovna vybírá kola na nový Clio III, v TP už jsou dneska jen rozměry, Alu - NeAlu, padni kam padni. Na MB jsem si taky proto nechal zapsat jen 4,5"x13 se 165-13, že plecháč a Metaz jedno jest - ale na STK jsem takhle ještě nebyl..
-> Jaktak 04.02.10 20:00:09: Dřív to byl velikej problém, známej dodnes vypráví, jaký měl problémy se svým prvním Saabem 99 v roce 1969, kterej měl ALu při individuál dovozu jako novej, aniž se to z origo papírů dalo vyčíst. Ten snad byl až na správě dopravy na Ministerstvu vnitra, než to pořešil - nebo to alespoň dneska tvrdí.
-> Jaktak 04.02.10 20:00:09: Dřív to byl velikej problém, známej dodnes vypráví, jaký měl problémy se svým prvním Saabem 99 v roce 1969, kterej měl ALu při individuál dovozu jako novej, aniž se to z origo papírů dalo vyčíst. Ten snad byl až na správě dopravy na Ministerstvu vnitra, než to pořešil - nebo to alespoň dneska tvrdí.
Marti 03.02.10 21:53:13 napsal:
→ Jaktak: jo chci proč se ptaš zadni sem tam už měl
protoze užovka ma zadek naprosto stejnej jako Mko...proto si tam zadek narval normalne.
ale az zacnes pasovat ten predek, zistis, ze predek uzouna je uplne jinaci nez mko a pak zistis, ze tym budou spary jak hovado a celkove bude odstávat ono jde i o to, ze predni uzke celo je svete div se o 2 cm uzsí nez mko celo....
ja kvuli spasovani narazniku rval na uzovku Mko celo, blatniky musely o 1cm bejt kratsi a celkove jsou ty predky proste uplne jiné
→ Jaktak: jo chci proč se ptaš zadni sem tam už měl
protoze užovka ma zadek naprosto stejnej jako Mko...proto si tam zadek narval normalne.
ale az zacnes pasovat ten predek, zistis, ze predek uzouna je uplne jinaci nez mko a pak zistis, ze tym budou spary jak hovado a celkove bude odstávat ono jde i o to, ze predni uzke celo je svete div se o 2 cm uzsí nez mko celo....
ja kvuli spasovani narazniku rval na uzovku Mko celo, blatniky musely o 1cm bejt kratsi a celkove jsou ty predky proste uplne jiné
-> Jaktak: no když sem koupil svoje první alu tak sem docela lítal po uřadech jak na nich jezdit legálně. i při zachování rozměrů..... zatím to teda nikdoneřešil, ani stk ani cajti a ani při bouračce, a ted ten chlápek z chrudimi z úřadu mi to takhle řekt, takže v TP mám 5,5J ¨R13 167-->185 /70 takže sem si sehnal alu příslušnejch rozměrů a je to :)
-> afro100: jj 135ky to měly už z výroby KN anglie a ještě Energoinvest jugoslávie :) z lehké slitiny,,
ale jestli ej to vážně tak jek mi řekli v chriudimi, tak je vyhráno :)
-> afro100: jj 135ky to měly už z výroby KN anglie a ještě Energoinvest jugoslávie :) z lehké slitiny,,
ale jestli ej to vážně tak jek mi řekli v chriudimi, tak je vyhráno :)
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: na 135ke facku boli v TP aj hlinikace (KN Delta a este nejake) ale tiez tam bolo hafo inych rozmerov diskov aj gum co si tam (asi?) nechali pozapisovat predosli majitelia ... holt treti technicak no :)
osobne by som to nehrotil, jazdil som uz aj uplne iny rozmer ako je v TP a nikdy to prislusnici neriesili, z pouzitia hlinikov namiesto plechov v tom istom rozmere by som sa nebal :)
osobne by som to nehrotil, jazdil som uz aj uplne iny rozmer ako je v TP a nikdy to prislusnici neriesili, z pouzitia hlinikov namiesto plechov v tom istom rozmere by som sa nebal :)
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: Dneska v TP urcite byt nemusi, v zivote jsem neslysel ze by alu musely bejt zapsany v TP, ale nehadam se mozny to je ze drive na tom nekdo baziroval.
-> Jaktak: do ted sem měl za to že když alu, tak jedině v tp....
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: Mam dojem ze do TP se nikdy alu kola zapisovat nemusely, jen pokud mas jiny rozmer kol nez vyrobce tak ho musis mit zapsanej.
-> Luky.: tak každopádně je plastovej original poružnější a odolnější,než lamino tuning. ale bavíme se li o "spoilerech" obecně tak ty plastový sou z tak tenkýho plastu, že sebemenší škrtanec nebo v mrazu i kamínek a je po něm, minimálně prasklina tam je.ale věčinou se prostě urve......lamino vydrží víc, ale když už tak se zase "rozdrtí" ale furt drží po kupě věčinou :))))
tak to tak čtu, a co mi bylo řečeno urady a stk a policií je asi kravina :D
dokonce mi na jednom uřčadu řekli že už nemusí bejt v TP alu kola, prostě stačí dodržet rozměr ráfku a pneu, a muže bejt i plechovej i hliníkovej. :) tak nevim :)
tak to tak čtu, a co mi bylo řečeno urady a stk a policií je asi kravina :D
dokonce mi na jednom uřčadu řekli že už nemusí bejt v TP alu kola, prostě stačí dodržet rozměr ráfku a pneu, a muže bejt i plechovej i hliníkovej. :) tak nevim :)
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: Mě běžný originální plastový nárazník teda připadá o mnoho pružnější než laminátový. Ale pokud to tak je, tak jo
Někde jsem četl že když máš individuální schválení TÜV z Německa (třeba zapsaný ochranný rám), tak ti při vystavení českého TP už nezapíšou, tu úpravu neschválí, i když byla schválená a zapsaná v Německu.
Něco o nepřenosnosti TÜV přes hranice je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=1178
(zejména Dějství sedmé a osmé)

Někde jsem četl že když máš individuální schválení TÜV z Německa (třeba zapsaný ochranný rám), tak ti při vystavení českého TP už nezapíšou, tu úpravu neschválí, i když byla schválená a zapsaná v Německu.
Něco o nepřenosnosti TÜV přes hranice je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=1178
(zejména Dějství sedmé a osmé)
-> Luky.: www.tuv-sud.cz/cz
ojojoj




-> Luky.: i plast muže mít ostrou hranu ty psakaj snad víc než lamino,,,,, já měl atestovaný křídlo z měkýho (pěnovýho) plastu, spoiler z laminatu a prahy z normálního plastu...
jinak TUV by měl bej evropský certifikát že s výrobkem mužeš jezdit po celej EU. akoráít to se na výrobek už nerazí ale dávaj k tomu spešl papíry, který nelze nakopírovat, maj v sobě takový ochraný známky, bud zalisovaný logo, nebo jako peníze koukneš proti světlu a je tam věčinou nápis výrobce :)
jinak TUV by měl bej evropský certifikát že s výrobkem mužeš jezdit po celej EU. akoráít to se na výrobek už nerazí ale dávaj k tomu spešl papíry, který nelze nakopírovat, maj v sobě takový ochraný známky, bud zalisovaný logo, nebo jako peníze koukneš proti světlu a je tam věčinou nápis výrobce :)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 03.02.10 21:38:52: Ale TÜV je německá norma, kterou české předpisy "neznají"
EDIT: ještě mě napadá - laminátoví spojleři se dají homolohovat? Já myslel že jen plastoví spojleři? Protože ti laminátoví rádi praskají a pak mají ostré hrany...
EDIT: ještě mě napadá - laminátoví spojleři se dají homolohovat? Já myslel že jen plastoví spojleři? Protože ti laminátoví rádi praskají a pak mají ostré hrany...
-> Marti: za jeden, a nakonec ti řeknou že to homologaci nemuže dostat že je to nebezpečný a má to ostrý hrany :D
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : a tech 20tisic je za jeden nebo za oba
-> Marti: Protoze si to na ni neumim vubec predstavit, bude to vypadat hrozne, ale je to tvoje auto.
-> Jaktak: jo chci proč se ptaš zadni sem tam už měl
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: tak to mi dej vědet jestli je má dik
-> Marti: se zeptám kámoše jesi má ještě ty lamino destičky s vyrytým atestem 8SD, dělal si je na svoje a oatestoval si hodně veliký brutálnosti :D
akorát až někoho sejmeš a zjistěj že to atest nemělo tak to asi se rači voběsíš :D
akorát až někoho sejmeš a zjistěj že to atest nemělo tak to asi se rači voběsíš :D
Hmm takze radlice na snih. Co vic dodat...
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 03.02.10 21:23:03 napsal: → Marti: ano samozřejmě, vezmi lihovou fixu a na ty „spojleri“ si ho napiš 



-> Marti: udělat to samozřejmě jde, kontaktuj nejbližší zkušebnu s pověřením TÜV. Ty ti sdělí podrobnosti co dále, bude to určitě obnášet to, že tam ten nárazník budeš muset přivézt a oni na něm provedou zkoušky a testy. Potom ti vydají příslušná potvrzení o schválení. Jo a málem bych zapoměl - bude tě to stát od 20tisíc Kč výše... potom je samosebou i jednoduší verze, viz. to co jsem psal níže.
-> Marti: To chces dat na tu uzovku co mas v ID?
jsou to tyhle spojlery, a jako udělat tak aby ktomu byl ten papir pro poliše a ta nalepka na spojleru
-> Marti: ano samozřejmě, vezmi lihovou fixu a na ty "spojleri" si ho napiš 

A jak asi jako udelat? Si ho tam leda nalep samolepkou apod. Ale jestli ti to zblajznou to je uz jina. Jakej spojlej to je neco decentniho nebo radlice na snih??
zdravim škodovaky mam dotaz koupil sem si spojleri na moji šade a nemaj atest tak se chci zeptat jestli de u dělat dik za odpovědi:)