
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak vyndat tyc razeni?
Omlouvám se za obnovování. Jak vyndat tač řazení z auta aniž bych musel vyndavat převodovku? Někde pode mnou je psané že spustit převodovku. Tzn. (mám kyvku) odšroubuju 4 šrouby co držej příčku a na heveru ji spustim co nejvíc pude? 

jj, koberce no more...
-> Sita: Menej to bez nich v aute smrdi? :)
vyhazel jsem koberce a vyndal sedacky. tahlo jsem odpojil od prevodovky, cimz slo posunout dozadu a v tom druhym otvoru mezi sedackama jsem to svaril funguje to dobre, radit jde vsechno uz si jen malinko pohraju s nalazenim polohy konzole radici paky...
jinak ted jezdim bez kobercu a libi se mi to:-) uz je vracet nebudu ;-)))
jinak ted jezdim bez kobercu a libi se mi to:-) uz je vracet nebudu ;-)))
2 sita: Ne "to by asi pomohlo", alebrz "je to nutny udelat"
Predpokladam, ze tahlo vytahujes soucasne i se zaslepkou tunelu (brejle)....

king: prave ze prevodovku jsem dolu nepoustel... to by asi pomohlo. jinak vyndat podle me nejde.
Zkusim to bodnout, srovnat, a pak dovarit. Jestli to bude krive a nepujde radit tak me to spousteni prevodovky stejne nemine...
Zkusim to bodnout, srovnat, a pak dovarit. Jestli to bude krive a nepujde radit tak me to spousteni prevodovky stejne nemine...
2 Sita: Vytahnout samozrejme - osobne jsem to delal 2x na S105. Vleckari (5q)tvrdej, ze to jde taky. Mels pri tom spustenou prevodovku dolu, co to jde? S tim svarovani - hodne velkyho bacha na presnost, staci to navarit malinko pootoceny a presnost razeni je v riti.
Ohledne ridici tyce - podarilo se mi na rapidu ji zlomit - hned na zacatku v miste kde prechazi z toho rozplacnuti do trubky... zkousel jsem to vcera pred panelakem vyndat smerem dozadu a podle me to nejde... takze ted se chystam ji svarovat v aute v tom druhym otvoru odpredu :-/ Myslite, ze by mohla jit vytahnout?
-> PeterP136: Jejda tak to se mi jeste nepodarilo, aby me fofrpaka kopla... Ja na tom kloubu nechal malinkou vuli a tak je zaruceno vytovnavani pohybu prevodovky vuci karoserii. Ta mala vule nema na vuli otocnou temer zadny vliv a pak to chodi jak ma

-> jenik120: Mne tiez nic necinka :) ani radicka mi bezne nemlati, ale ked sa dostane motor s prevodovkoou v silentblkoch do akejsi rezonancie oproti kasni, tak vie radicka pekne kopnut. Zatial sa mi to stalo len raz na retarderi pred krizovatkou (len raz, preto, lebo som vtedy nejako utrafil tu spravnu rychlost :) ), a parkrat v zime na ceste (skor snehu :) ), ubitej do cohokolvek len nie do roviny :). Proste som do tych hrbolcov vletel ako muchy do hovna. Vsetko sa tak pekne belelo, ze to nebolo vidno az kym to clovek "neuvidel" zadkom a zubami :).
Na tom snehu sa mi radicke len vytrhla z ruky, ale na retarderi som chcel ist radit dvojku a ta potvora mi kopla do zapastia az to zabolelo.
Na tom snehu sa mi radicke len vytrhla z ruky, ale na retarderi som chcel ist radit dvojku a ta potvora mi kopla do zapastia az to zabolelo.
2 qwerz: v podstate to dela jakakoliv vule: muze bejt vycochtana kulicka na fofrklacku, muzes mit povolenou spojku kulisy a tahla.....
což voto..mě to taky na 3 drnčí, ale jen chvilku, to se dá přežít...horší je, že mě se tam občas místo jedničky zařadí 3...nevim jak je to možný, a poznat to fakt nejde, jedine až když se chci rozjet.. Nebude to v kulise..? Jak se to dá spravit?..taky mě napadlo jestli to nejni v tý kostce...nevim no..
mno ak mozem prispiet aj ja... uz som na svojej rapide vymenil asi 4tiahla... a vsetky stoja za ho*no... teda tie plastove... jedno som dokonca roztrhol
odkedy som dal to plastove tiahlo furt mi nieco cinkotalo ked som mal 3 alebo 4... uz mi to islo na nervy... tak som tu volu na tom spoji tiahla a toho klbu... vymedzil... je to podstatne lepsie ako to bolo, ale aj tak to cinkoce sice uz len minimalne ale aj tak... je to sposobene aj tym ze voditko tiahla v tunely je vypadnute alebo dako poskodene a tiahlo sa opiera kov a tym padom cinkota


...-))s tim ze to ted vrabi plastovy mas pravdu ale sehnal sem u nas prodejnu kde to maj jeste klasicky kov pogumovany........ale ta cena.-)
-> PeterP136: Ja takovy problem nikdy nemel a jezdim po cestach ktere za moc nestoji... Mi nikdy nic necinkalo a ani nemlatila radicka a to mam skoro bez vule a uz skoro jeden a pul roku. na posuv tam vule bude vzdy (diry v kosti nejsou presne kulate), ale vule v naotoceni nebude kdyz to sesroubujes akorat... nikdo nerikal ze to musi byt sesroubovane na fest
Mne sa to tiez videlo byt vycvachtane, lenze ono to vycvachtane nie je. Tam proste nejaka (dost velka) vola proste musi byt. Inac vam bude mlatit radicka aj na rovnej ceste. Aj pri tej voli, ktoru ma ta "cinka" na retarderoch a velkych jamach trochu radicka poskoci. Ale mozno jazdite len po talianskych dialniciach, takze vam je to jedno.
daji se vkladat podlozky mezi kost a plech tyce, tak aby se to plechove ucko zbytecne nedeformovalo stahovanim. je treba aby ta kost v tom ucku sedela po bocich nejveci plochou a tam je potreba obvyle jedne podkozky, protoze to ucko je sirsi nez kost
-> jenik120: A jak ji chceš vymezovat?tu prostě bud snejtuješ nebo sešroubuješ víc se s nídělat nedá.
noo podle me kdyz tu kost vymezis a sesroubujes tak mas do konce zivota pokoj. Bohuzel uz z vyroby byly volne. Akorat je treba to vymezeni udelat tak, aby to lehce zapadlo na tyc prevodovky, jinak se to bude krizit a pujde blbe tadit...
-> Martin: Teda plastovou sem ji ještě neviděl

Hlavně teďkon vyrábějí tu kost z plastu, dřív to byl pogumovanej kov. Výsledkem u mě bylo další rezonování, ještě že jsem měl ještě rezervní kost starého provedení.
-> Petr Miklík: nevim proč začaly dělat tuhle blbou kost.Tamta řádící tyč s tema 2 gumovejma kostkama byla lepší a hlavně neměla žádnou vůly.a dalo se to krásně vyměnit
jo presne pod autem.-))ale jako zlepseni u me nastalo docela dobry....misto nejtu sem dal krasny sruby s bezpecnostni matkou
To sem taky řešil.Měl sem takovou tu kost.Odvrtal sem to,ale průšvih je v tom že neseženeš ty nejty,ale pasujou tam z fáva akorát sou o fous delší ale stačí tam dát podložku a je to ok.Sem myslel že vůly v řazení dělá tahleta kost,sem ji vyměnil a vono to má určitou vůly už z výroby to mě docela nasralo.A ještě sem to dělal všechno pod autem no hrůza.
no jeste nemam nasazeny polonapravy ale na spalkoch je to super radito bezvadne
A jak to chodi? Melo by to byt poznat dost vyrazne...
hotovo odvrtano sesroubovano
Zkusit je odvrtat muzes, ale ja vzal rozbrusovacku, na obou stranach ten cep co je dal od prevodovky obrousil a pak ten cep vyklepal. davej bacha at si neprobrousis nadrz!
pak ten kloub vytahni odbrus i druhy cep, podloz to akorat pdlozkama a pak sesroubuj sroubama tak at tam je jen min vule. a matice pouzij samojistne.
pak ten kloub vytahni odbrus i druhy cep, podloz to akorat pdlozkama a pak sesroubuj sroubama tak at tam je jen min vule. a matice pouzij samojistne.
ok ale ona ta tyc nejde ven je na konci placata a nejde pres tu kulatou diru, okolo je vlastne takovy bili kulaty plast s vroubkovanim a pres ten to nejde ven.a to mam odvrtat ty cepy?
-> Petr Miklík: Vyměnit, kloub cca 80,- peněz.
no ja si koupil ty segmenty ctveraty na vymenu a zjistil sem ze tam takovou cinku jakoby s kloubama a je to vycvachtany co stim?
-> King2: ja vim ze jsou dve provedeni , ale myslel(myslet znamena ho*no vedet .)) jsem ze na petikvalty se davali jen ty s kloubama
-> King2: yes,máš pravdu,byly dva systémy s plechovou kostkou a s gumokovovým Hčkem s tím,že na 4Q a 5Q se lišila pouze délkou

2 lubosgls: Jsou dve provedeni tahla razeni - klicka s gumovejma "kostkama" a gumova cinka. Nema to nic spolecnyho s prevodovkou 4q vs 5q. Myslim, ze i prvni 130ky mely to starsi provedeni s klickou.
jakou myslis vubec tyc?? u 4q roztahnes sikovkama jen ty packy
a jak se da vymenit ten gumovy kloub? To se odvrtaji ty cepy?
nejni potreba ji vytahovat oddělej ji od kulisy a od prevodovky pak ji otocis , kdybys ji chtel vydelat tak ji musis bud ohnout nebo oddělat přícku na prevodovce

jak nejlip a nejrychleji vyndat tyc razeni chci zkusit vymenit ty gumovy segmenty.to se pak vytahne spodkem u prevodovky?