
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dobová koncovka výfuku
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: Tady u tý úpravy píšou, že základem je mj. utěsnění zadního zavazadlovýho prostoru - to měly 105/120 už docela slušný, kdežto u kil a MB naprosto zoufalý - teda krom MBX. U ostatních když se strčila do meziprostoru přenoska, mohl sis v klidu za sedačkama i číst.

-> Jozka: s tím odhlučněním, ve 105ce sme měly za sedačkama 2x to co tam má bejt na sobě, tu gumu a boční "koberečky" a fungovalo to :)
-> Pavel P..: Já našel, je to asi 6/71 a 11/71 - až bude volná chvíle, zavěcím.
-> Jozka: tak já se podivám jestli to najdu...

-> Pavel P..: No, to nevím - ale zato vím, kde rostou dvoumetrový kopřivy..
Za ty léta jsem četl určitě víc jak stovku rad, jak odhlučnit škodovku, ale i kdyby se provedly všechny, tak kdoví, jestli by to těch 5dB hodilo - je to docela dost..
No, můžeš pohledat ve svém archivu ten Automobil, bylo to tak někdy 1970-71, pokud se pamatuju dobře..

No, můžeš pohledat ve svém archivu ten Automobil, bylo to tak někdy 1970-71, pokud se pamatuju dobře..
-> Jozka: to je zajímavá teorie.... asi máš pravdu, ovšem jaká je praxe?

-> Pavel P..: Psali může.. tak nevím. Vyčetl jsem to z nějakých rad a porad dobových, ten Automobil, kde to snad nějak testovali, jsem zatím nenašel. Ale mám dojem, že snížení hlučnosti bylo připisováno "ejektorovému efetku" a hlavně pak v podstatě zrušení zadního držáku výfuku a tý rozpěrce navíc. Takže spíš ne hlučnost výfukovýho systému jako takovýho, ale celkovej hluk vozidla od různejch vibrací a rezonancí.. jednoduše řečeno přeladění vlastní frekvence konstrukce mimo kritickou oblast
.

-> Jozka: to by mě teda zajímalo jak dutá koncovka snižiuje hladinu hluku
zřejmě tehdejší reklamní chyták


-> Pavel P..: Jsem jí léta neviděl a teď se s nima roztrh pytel..
Odposledně jsem někde vyčetl, že tato koncovka ještě spolu s dalším obvyklým ztužením výfuku snižuje hladinu hluku o 1 až 5 dB - a origo uchycení je krom toho k zadním držáků výfuku opravdu k zadnímu čelu, či dokonce nárazníku - ovšem "textilním páskem"..

Odposledně jsem někde vyčetl, že tato koncovka ještě spolu s dalším obvyklým ztužením výfuku snižuje hladinu hluku o 1 až 5 dB - a origo uchycení je krom toho k zadním držáků výfuku opravdu k zadnímu čelu, či dokonce nárazníku - ovšem "textilním páskem"..
-> Mr_Kubas: No, tak to už je trochu přeháňka - mě třeba upravený palubky a interiéry celkově u Felicií nijak moc nevadí, ale ty blikající přístrojky v některých - to už mi k tomu opravdu nesedí..
-> Yogi55: Ty a to je vlastně fakt, známej jí měl na takovýhle 311 či jak se to jmenuje, taky..
-> Jozka 24.11.09 10:04:42: ono sa to davalo hlavne na wartburgy, aby to dymilo do zeme
-> Jozka: Je fakt, že v tý feldě bylo i novodobý radio na mp3 a ovály vzadu na platě... Takže moc dobová nebyla 

-> Mr_Kubas: Ta je tedy opentlená.. zajímavý jsou ty příplatkový poklice s imitací centrální matky - jeden octavista mi nedávno tvrdil, že to posléze bylo zakázaný a ejhle, kdo by to dneska řešil. Třeba se taky dočkáme.. budem-li dost dlouho naživu..
-> Borin - Král tuzerů: To je takzvaná medvědí tlapa, nemýlím-li se.. tuning na spartaky, Octávie a Feldy zejména. Na tráboších to nepamatuju, ale ty jsem nikdy moc nesledoval.
-> El_Burro: to by ti ulítlo
-> El_Burro: to by ti ulítlo

-> Jozka: Já to chci taky za padesát!Bych si to navařil na Jettu
-> ondie: Díky, tím je asi originalita doplňku potvrzena dostatečně.. To snad svařoval i stejnej svářeč
.
Doufám, že inzerát neviděl i pán, co mi to mou na burze prodal za padesát..

Doufám, že inzerát neviděl i pán, co mi to mou na burze prodal za padesát..
Ten hluk mi je tak nějak celkem volnej - stejně je to na auto, co najede tak 1500 km ročně. Teda pokud ověřím dobovost, čili jakýs takýs schválení a budu mít to srdce odříznout 2/3 výfukový roury.
-> sep: Z dnešního CO-čkovýho pohledy ty svary působí šíleně. Ale zas bych to tak nehrotil - zkoušel jsi někdy 2 mm obalenou elektrodou svařovat 1,2 mm plechy?
Ten časopis nemám po ruce, možná vůbec nemám - snížení hladiny hluku bylo popsaný dost opatrně, takže kdo ví, jak to s ním bylo. Uchycení se jen dohaduju, ale i na to čelo bych to neviděl tragicky - pevně vpředu v podstatě na levým silnetbloku, vzadu přes pryžový podložky, na vajgl původní roury je to jen volně nasunutý..
-> sep: Z dnešního CO-čkovýho pohledy ty svary působí šíleně. Ale zas bych to tak nehrotil - zkoušel jsi někdy 2 mm obalenou elektrodou svařovat 1,2 mm plechy?
Ten časopis nemám po ruce, možná vůbec nemám - snížení hladiny hluku bylo popsaný dost opatrně, takže kdo ví, jak to s ním bylo. Uchycení se jen dohaduju, ale i na to čelo bych to neviděl tragicky - pevně vpředu v podstatě na levým silnetbloku, vzadu přes pryžový podložky, na vajgl původní roury je to jen volně nasunutý..
-> Jozka: :spojit výfuk se zadním čelem je hodně špatný nápad,pokud to s tím výrobce myslel vážně (soudě podle kvality svárů asi ve fabrice prošlo leccos tak proč ne i v konstrukci) potom poslední co tahle koncovka přinese je snížení hluku.
Jozka 16.10.09 15:04:15 napsal:
→ Tomo: V dobovým tisku – tzv „seriózním“
(Automobil, tuším 1970) testovali a pak tvrdili, že se (u stovky) mírně
sníží hladina vnitřního hluku.zaujimave ma to uz niekto vyskusane ? ja mam v tej mojej hluku na rozdavanie ... ale to asi nik nechce co ?

→ Tomo: V dobovým tisku – tzv „seriózním“
(Automobil, tuším 1970) testovali a pak tvrdili, že se (u stovky) mírně
sníží hladina vnitřního hluku.zaujimave ma to uz niekto vyskusane ? ja mam v tej mojej hluku na rozdavanie ... ale to asi nik nechce co ?


-> Tomo: V dobovým tisku - tzv "seriózním" (Automobil, tuším 1970) testovali a pak tvrdili, že se (u stovky) mírně sníží hladina vnitřního hluku.
-> Tomo: ne nezmění akorát ti pudou dva proudy "kouře"
-> Jozka: zmeni to dako zvuk ? 

-> ondie: Budeš hodnej - asi nejlíp uchycení a podélný svary přechodovýho kusu - a mrkni, jestli nenajdeš nějaké označení..
-> Jozka: podobnou koncovku mám taky doma,kdysi sem jí k něčemu dostal a zcelajistě už jí nepoužiju..můžu ti jí nafotit
Jo - jinak většinu těch autodoplňků pamatuju, ten mycí smetáček poz.2 dokonce ještě používám, ale barevná škála poklic Sprint mě tedy šokovala - ty si pamatuju jen s černým a červeným "dekorem".
-> Pavel P..: dík, to jsem sice před 14dny prohlížel, ale nevedlo se mi to znovuobjevit. Vypadá to hooodně podobně - navíc jsem koupil za méně než polovinu původní ceny
.

Tak nevím, jestli motor, nebo úpravy.. Koupil jsem dobovou koncovku výfuku na 1000/100, akorát nevím, zda originál nebo plagiát (plánky vyšly oficiálně tiskem). Nikde nic vyraženo ani natištěno, svary jak po obalený elektrodě.. Nevlastní někdo origo, mám dojem že Sprint se jmenovala - nebo info vedoucí k jejímu dopadení?