Pouzitie vyztuh na napravach

prohledat
126 příspěvků (zobrazeno 101 až 126) od 19.01.2005 do 25.01.2005, založil/a chooki
řadit dle data
15:08:19
20.01.2005
CHIP
-> chooki: Covece porad nerozumim tomu jak nam to tady popisujes ... z obrazku je patrne ze podelne rameno se pohybuje pouze okolo osy sroubu (nahoru dolu) ... nikoli do stran a sikme rameno se pokybuje okolo osy sroubu na pricce (nahoru dolu) a z toho prave plyne ta krasa, ktera by mela vypadat tak ze kolo je v celem uhlu kyvani napravy (nahoru dolu) porad kolmo k zemi, narodil od kejvadla ... to ze je to v praxi u spatnych naprav jinak je jina vec ...

Podivej ja se nechci hadat ... v podstate se chci neco priucit a to co tady popisujes ty proste nejde dohromady s tim co jsem videl, tak me to zajima ...

Zkus si auto vzadu zvednout, ale nikoli za napravu a sleduj co ty ramena delaji, kdyz to zvedas a co delaji, kdyz to pak spoustis dolu .... nebude to idealni hlavne na spousteni dolu by to chtelo jet, ale pri zdvihani nahoru uvidis to co jsem popsal na zacatku .... pak si zkus zvednou auto z kejvadlem a uvidis ten velky rozdil ....
15:05:56
20.01.2005
Labros
vidíš, že nakonec ti jen dobře radím 4
15:03:08
20.01.2005
Labros
-> chooki: nemáš pravdu... ze začátku jsem se snažil poradit, ale když jsem zjistil že podle tebe jsou diletanti všichni z MB a chyba je jenom v konstrukci tý nápravy tak jsem se fakt nasral.

samozřejmě, že se ten silenblok musí lehce kroutit při propérování, proto je to silenblok a ne ložisko, to já nikdy nevyvracel.

jestli se ti zdá, že máš kola strašně vysoko, koukni se na obrázky novejch sériovejch rapidů... prostě tak to je, pružina je delší, měkčí a komfortnější. A ještě něco, i takhle vysoká vlečka má tisíckrát lepší vlastnosti, než jakkoliv snížená kyvka... ale jak chceš. Ale ještě než jí odmontuješ, tak si zkus chytnout za zadní kolo a zalomcovat s ním ve směru hřídele... a pak až si dáš kyvku tak zkus to samý.. ale jestli chceš něco lepšího, radši už se ke kyvce nevracej, ale kup si úplně jiný auto.
14:53:35
20.01.2005
chooki
Labors, evidentne mi ides po krku, odkedy som zacal s temou vlecka, ako keby o vlecke mohli pisat len niektori, ti co maju spravny nazor...

Mne je to jedno, nemusim tu nikomu nic vysvetlovat, je to kurva moje auto, a uvidim aky bude vysledok...a kto sa bude smiat naposledy....

Labors, ten obr. je super , pekne tam vidis osu kyvania celej napravy (cize sikmeho ramena), to pozdlzne ma osu kyvania 32 stupnov voci sikmemu, a cele to pozdlzne rameno je pozostatok kyvky...vsak je jasne vidiet ze to pozdlzne rameno sa musi naklapat v tom silentbloku, keby tam nebol silentblok ale lozisko s pevnym usadenim v kasni, tak by sa deformovali tie ramena a spoj medzi nimi...

Inac pruziny mam 130kove 436mm, skratene asi na 400 ( mam uzovku) a Acka teraz nemam, ale je to strasne vysoko, preto to potrebujem za kazdu cenu znizit....ked mi to nevyjde, tak sa vratim naspat ku kyvke (samozrejme s 5Q)

4
12:49:24
20.01.2005
CHIP
-> Labros: No jsem rad ze jsem se nemylil ... jinak myslim, ze kazdej kdo napravy na skodovce zna, nepotrebuje ani obrazek ... staci si predstavit co to dela za jizdy a je kazdymu jasny ... ale samozrejme ze obrazek pomuze ...52
11:52:08
20.01.2005
Labros
jako souhlasím že to řešení na vlečce se dvěma sešroubovanýma ramenama je značně nestandardní, ale zdá se mi, že tady někdo už půl roku nechápe, že i když sníží jiné auto s úhlovou vlečenou nápravou, tak tam taky bude mít áčka... asi menší, podle úhlu kývání, ale budou tam.
11:41:09
20.01.2005
Labros
-> chooki: takže podle toho prvního příspěvku, ty jsi ten zadek snížil a pořád si stěžuješ, že máš áčka?
11:34:51
20.01.2005
Labros
Osa kývání je tam vyznačena čarou. Mělo by to být v nějakých FAQ, protože se to tu opakuje každý měsíc.
11:33:44
20.01.2005
Labros
Kdo v tom má pořád ještě bordel, pro toho je tenhle obrázek, v lepší kvalitě si ho najde na techwebu.
zvětšit Pouzitie vyztuh na napravach - obrázek od Labros vložen 20.01.2005 11:33:44
11:30:06
20.01.2005
Labros
je to tak, chooki netuší, co je úhel kývání, a zjevně mu to neporadil ani ten majstr.
11:07:26
20.01.2005
CHIP
-> chooki: No ano v silentbloku vykyvne ... a proto se na vlecku davaji silentbloky tvrdsi a ramena se vyztuzi ... ja myslim ze to myslime stejne ...
11:04:15
20.01.2005
chooki
chip samozrejme ze to je ulozene vyvkyvne, vzdyt ten silentblok je to ulozenie...

pozri, evidentne sme sa dostali na hranicu kde uz pomoze jedine nazorna ukazka na naprave, mozno sa niekedy stretneme na zraze...alebo udelam seriu obrazkov ako to vidim ja4
10:59:51
20.01.2005
CHIP
-> chooki: Pokud jsi vymenil vsechny dily, ktery uvadis a stale jsi mel acka ... tak jsi mel diky predtim zkroucenym podelnym ramenum vycvachtany pouzdra na pricce prevodovky a tedy uz to pricne rameno je spatne posazene a nepomohlo by mu nic ... jedine nova pouzdra na pricce ...



Dale ... na klasicke kyvce samozrejme neni v kastli nic ulozene vykyvne, ale to rameno samo o sobe je tak mekky a i silentbok na konci je mekkej ze cely to rameno se krouti ... a tim zpusobuje ty vykyvy ...

A protoze vlecka ma fungovat podstatne jinak nez kyvka je zde mekkost podelnych ramen na zavadu ... a proto se tyto ramena vyztuzuji ... pokud slozis vlecku z uplne novych dilu do uplne nove kastle bez jakyhokoli vyztuzeni, budou kola rovne ... pokud tak ale budes nejakou dobu jezdit, kola se postupne do A dostanou at chces nebo ne ... a to je primarne zpusobeno prave podelnymi rameny ...
10:39:50
20.01.2005
chooki
-> CHIP:

ja nehovorim ze to pozdlzne rameno je pevne, ale nema vyznam ho spevnovat, ked je v kasni ulozene vykyvne, a aj musi byt, pretoze najprv bolo projektovane pre kyvku, kde sa musi natacat, a podstate bezo zmeny bolo prevzate aj do vlecky, kde sa sice tiez musi natacat , ale nie tak velmi....
10:34:53
20.01.2005
chooki
-> Saky:

Saky, nic v zlom, ale mam pocit, ze vsetko beries moc osobne....

S tymi osami kyvania sikmeho ramena sa to velmi tazko takto vysvetluje, ale myslim,

ze velmi dobre vies co myslim, ta os je rovnobezna s horizontalnou rovinou auta, a voci priecnej

rovine je naklonena o uhol 32 ° . No a ja to chcem naklonit voci tej horizontalnej rovine auta, podla toho o kolko xcem znizit auto.

Zatial je dohoda taka, ze odreze usi (uchyty) na novej priecke, dam nove ramena (resp. neskrutene) , namiesto tlmicov tam da zavitove tyce, ktore stiahne tak ako xcem mat svetlu vysku auta, a podla toho tak privari tie usi ne pricku (naboduje, rozmontuje a seriozne privari)...

Nechcel som to pisat dopredu, lebo este neviem jak to dopadne, ale ked tu so mna robis debilka, tak sa branim J

Samozrejme, najlepsie by bolo prisposobit tomu aj os kyvania pozdlzneho ramena, ale kedze to rameno je ulozene vykyvne tak snad to nebude vadit a prisposobi sa....

Ohladom toho manika co mi to robi, som videl foto jeho aut, ked na vlecke (nie LRkove ramena) to mal vzadu brutalne znizene, a bez nejakych velkych Aciek, tak neviem preco by som mu nemal verit....nechcem ho ale chvalit dopredu, fakt som zvedavy...

A nikdo mi nevyvrati moj nazor, ze super pevne pozdlzne rameno je ti na nic, ked v kasni je ulozene neskutocne volne, samotne plechy v kasni kde je ulozene stoja za prd, a nekoniec aj spoj medzi sikm. a pozdlz. je pruzne.

Saky jak som tam nahodil vlecku, a mal som tie Acka, tak som kupil nove ramena, silentbloky, vyztuhy na ramena, navaril, a uz ked som rozobral tu napravu, ze to vymenim tak som zistil, ze to je uplne zbytocne...., aj tak som to tam vsetko nahodil, samozrejme som mal take iste Acka ako predtym....

A o celej vlecenej naprave si myslim svoje, keby som bol vedel tak necham kyvku...moja chyba...

Cela vlecka je nepodareny hybrid medzi kyvkou a LRkovym ramenom...

10:22:21
20.01.2005
BEYER - zrušená registrace
chooki: to co pise CHIP je pravda... mozem potvrdit pretoze ked som rozoberal staru napravu tak som to tak povediac ohybal v rukach... je to hodne makke... a to co mam teraz vystuzene je oproti tomu nebe a dudy ci ako sa tomu nadava 1
08:27:47
20.01.2005
CHIP
-> chooki: Jinak pokud jsou ty vyztuzeny ramena jako nova, tak si je od tebe vemu ... za cenu srotu ... ty uz je stejne nebudes potrebovat ...

Jinak vem si nove podelne rameno ... casti,kde se pridelava silentblok (at uz tvrdy nebo mekky a nebo lozisko), si ho upni do sveraku a pak pres nejakou paku (nemusi byt ani prilis velka) ho zkus stocit do vrtule ... uvidis, ze ti to neda ani moc prace a sam poznas jak je to rameno mekky ...
00:01:40
20.01.2005
Johny Death
-> TUNER: to lozisko me zajma nevis nekde o nejake fotce pripadne kde to sehnat montaz a tak?
23:43:57
19.01.2005
Saky
a tady opet inzenyri udelali chybu-) jak chces jako jakymkoliv posunutim ucha pricky zmenit uhel kejvani napravy? uhel kyvani je danej uhlem mezi rovinou kolmou na osu auta a pomyslnou rovinou mezi osami uchyceni napravy a to proste nezmenis.. musel bys zkratit nebo prodlouzit jedno z ramen pak muzes menit uhel kejvani.. posunutim ucha jak si to nazval nemenis uhel kejvani ale uhel postaveni kol jestli je do A nebo do V to si asi chtel napsat ale napsal si uplne neco jineho.. a jeste k tem vyztuham nez uvedes nekoho kdo to nezna do omylu tak napis "u nas na slovensku a mechanici z BAZu vravi ze je to zbytocne" nebot totiz u nas v cechach a mechanici z AZNP totiz napravu, konkretne hlavne podelne ramena vyztuzuji.. ale nechci se te nijak dotknout ale podle me (a nejen me) nemas pravdu a siris tady bludy.. ale treba se pletu treba se to opravdu z vas dela jinak..
21:55:55
19.01.2005
Petr F.
-> chooki: p.Breyer má pravdu, ten silentblok to neudrží.
21:47:33
19.01.2005
TUNER
-> chooki: Taky si vyplň ID kartu,abych věděl s kym mluvim...4 U nás by to neměl bejt problém,ale u vás to bude asi horší...Myslim že kluci od nás to kupovali.Asi 300/ks...
21:34:55
19.01.2005
chooki
no tie tvrdsie silentbloky sa nedaju zohnat... skusim s nim pokecat, ten seriovy silnetblok je neskutocny velky=makky 6
21:31:08
19.01.2005
TUNER
-> chooki: A nebo pokud nechceš čekat tak místo gumovýho silentbloku si předělej uložení do ložiska-unibalu.A nebo se dělají i tvrdý silentbloky,ale pokud chceš jezdit pořádnou kosu,tak by byli lepší ty ložiska...4
20:42:01
19.01.2005
chooki
-> TUNER: ved ja cakam :) zatial sa to spravi takto, uvidime ... zajtra sa stretnem s oliverom, snad mi ukaze jeho LRkove ramena :))
19:11:23
19.01.2005
TUNER
-> chooki: Počkej si na nápravu od Sakyho...4
18:13:50
19.01.2005
chooki
Chcem sa spytat, prave laborujem s jednym majstrom (byvalym zavodnikom okruhy-kopce na skodach-p.Karol Breyer) nad prevarenim usi priecky prevodovky vlecenej zadnej napravy, potrebujem zmenit uhol kyvania sikmych ramien-aby som mohol znizit auto bez vytvarania A-ciek na kolesach.

Mam na pozdlznych ramenach navarene vystuhy podla LA, vravi, ze je to zbytocne, pretoze to rameno sa kruti v silentbloku , to som si myslel aj ja, len som to zistil az potom co som tam daval tie vyztuzene ramena, tie vyztuhy mali rally jazdci, aby im to nepraskalo pri skokoch, ale zhladiska pevnosti napravy na ceste to nema vyznam...na okruhoch sa to nepouzivalo.

Takze mozno zase kupim nove ramena, tentoraz tam nebudem davat ziadne vystuhy...

Mate niekdo skusenosti so znizovanim vlecenej napravy ?
Extreme Tyres