skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ako lestit ??? :))
prohledat
38 příspěvků (zobrazeno 1 až 38) od 18.01.2005 do 20.01.2005, založil/a BEYER - zrušená registrace
22:50:50
20.01.2005
20.01.2005

Baghira
-> BEYER: O.k. v pohodě :-).
17:13:42
20.01.2005
20.01.2005

BEYER - zrušená registrace
Baghira: nic ve zlym je to podobne ako svami tiez nam niekedy nerozumiete

15:07:27
20.01.2005
20.01.2005

BEYER - zrušená registrace
DOOlittle: aha
mno to mas tak ked musis prekladat z CZ do SK 






14:55:19
20.01.2005
20.01.2005

DOOlittle
proste ze na urcitom mieste ( pri sroboch priruby na karbec...) to neni gulata ale ovalna rura

12:53:48
20.01.2005
20.01.2005

BEYER - zrušená registrace
Baghira: heh asi som prepracovany ale nehapem

10:54:56
20.01.2005
20.01.2005

Baghira
-> BEYER: to ani nezkoušej, ono origo sání není všude kruhovýho průřezu, ale v místě rozdělení u příruby na karbec je průžezu oválného, takže je určitě širší jak 27, ale rozhodně nižší.
10:10:11
20.01.2005
20.01.2005

BEYER - zrušená registrace
Saky: to mas pravdu ale skusim si usulat gulicku o takom rozmere :)) a ufidim co to povie :)) ako moze byt uplne v poho... ale budem cucat ked prejde
xixi len aby som ju odtial dostal ked sa tam sekne :)) ale to by malo byt v pohode
inac to tvoje lestenie je pekna pracicka



18:01:24
19.01.2005
19.01.2005

Saky
jenze on je velkej rozdil mit 27na kraji kanalu saciho potrubi a 27 v celym kanalu.. garantuju ti ze kdyz si udelas kulicku prumeru 25mm ze ti tim kanalem neprpadne-) a to uz nemluvim o 27mm .. -) jinak ta fotka co mam na webu to neni lesteny tam jsou videt pouhyma ocima jemny drazky.. tak to ma byt..
12:41:56
19.01.2005
19.01.2005

BEYER - zrušená registrace
DOOlittle: yuo ale nieco ine 

11:19:21
19.01.2005
19.01.2005

DOOlittle
chlapci chapci...... vy si meriate?



10:38:56
19.01.2005
19.01.2005

BEYER - zrušená registrace
chooki: mno to je super aspon viem kde meraju :)) ale new motor si nemusim nehat znicit meranim :)) a ked to zabehnem tak urcite to uz nebudem tahat z auta von :)) takze ked tak jedine na taku autiii brzdu... celkom by ma zaujimalo kolko to bude mat ? kW 

pred a po vacke :))



10:22:53
19.01.2005
19.01.2005

chooki
-> BEYER: duri, kludne si lesti
ked ti to robi radost, som si vsimol ze autu venujes strasne vela casu :) niekedy mozno az zbytocne
pozriem nejake fota zavodnych motorov a dam sem foto...nieco ine je zahladit nerovnosti, ako lestit do zrkadloveho lesku... na sani sa ti proste zachytava palivo, na vyfuku je to ine...
neviem, u 2taktov moze mat aj vplyv aby sa ti na lestenom vyf. povrchu nezachytavali karbonove usady, takze aj preto.
co sa tyka brzdy, mozno by som ti vedel vybavit nieco u nas na katedre, ale na vozidlovej brzde nenameras ziadne zvysenie, normalne sa presnost pohybuje 5%, na tej starej co tam je, tak je vykon len informativny udaj :). Nieco ine je motorova brzda, tych tam je viac, ale musel by si tam dat len motor, + by sa museli prisposobit nejake veci... inac je to dost zahul na ten motor, take meranie :))
Komercne robia meranie vo VURUPe (SLovnaft), na vozidlovej brzde xceli tusim za jendo meranie 1000 SK, (viac merani je to tusim lacnejsie)...


pozriem nejake fota zavodnych motorov a dam sem foto...nieco ine je zahladit nerovnosti, ako lestit do zrkadloveho lesku... na sani sa ti proste zachytava palivo, na vyfuku je to ine...
neviem, u 2taktov moze mat aj vplyv aby sa ti na lestenom vyf. povrchu nezachytavali karbonove usady, takze aj preto.
co sa tyka brzdy, mozno by som ti vedel vybavit nieco u nas na katedre, ale na vozidlovej brzde nenameras ziadne zvysenie, normalne sa presnost pohybuje 5%, na tej starej co tam je, tak je vykon len informativny udaj :). Nieco ine je motorova brzda, tych tam je viac, ale musel by si tam dat len motor, + by sa museli prisposobit nejake veci... inac je to dost zahul na ten motor, take meranie :))
Komercne robia meranie vo VURUPe (SLovnaft), na vozidlovej brzde xceli tusim za jendo meranie 1000 SK, (viac merani je to tusim lacnejsie)...
08:45:03
19.01.2005
19.01.2005

BEYER - zrušená registrace
teda netvrdim, ze to sanie musim byt jak zrkadlo, ja s tym preteky jazdit nebudem... znovu je to len pre pocit dobre vykonanej prace a pre radost z pohladu mna taketo veci tesia...

08:31:45
19.01.2005
19.01.2005

BEYER - zrušená registrace
chooki: kua si videl naoko vylesteny povrch pod mikroskopom
ak nee tak sa kukni... zatial som to vzal 40 smirkacom... mne ide hlavne o to zbavit sa tych posranych otrepov poviem ti ze miestami maju 1-2mm jeden som mal extremny na siske min. 3mm ma skoro jeblo kym som ho zlozil
co sa tyka zavodnych masin videl tu niekto z vas tovarensky upravene sanie pre dakeho japonca na preteky... asi ne... ked hej nech posle foto... mimochodom to co robym bude x krat lepsie aj keby som to dako dosral ako je to v serii ... pretoze ta seria je uplne strasna...
a ja som nespomynal ze stym chcem behat na brzdu teda ak mi ju niekto zaplati tak budis :)) mimoto nemam to ani s cim porovnat pretoze 136 motor mam uz rok a pol rozobraty... teda mozno hej mal som nieco podobne ako brano... nie az take ale podobne.... ty vies o akom autiii tocim...
Saky: neviem preco ale moje sanie ma 26-27mm ako ktora diera :)) to musi byt zaujimave ked to ma povodne 24mm asi som to prehnal tym lestenim :)) mno a do hlavy su dieros 27-28mm zase podla toho ako sa im chcelo :)) je to seriove neupravene sanie aj hlava... pochybujem ze by som za 3hod... na kazdom kanaliku zhodil 2-3mm to by som bol aka bruska :))
este perlicka... mam znameho co jazdieval za komancov vrchy... on sice jazdil na wartase1150 myslim... a tam lestili sacie aj vyfukove kanaliky do zrkadloveho lesku... a vravel ze rozdiel bol poznat strasne moc... ale to je 2takt zeby to tam fungovalo inac
???



Saky: neviem preco ale moje sanie ma 26-27mm ako ktora diera :)) to musi byt zaujimave ked to ma povodne 24mm asi som to prehnal tym lestenim :)) mno a do hlavy su dieros 27-28mm zase podla toho ako sa im chcelo :)) je to seriove neupravene sanie aj hlava... pochybujem ze by som za 3hod... na kazdom kanaliku zhodil 2-3mm to by som bol aka bruska :))
este perlicka... mam znameho co jazdieval za komancov vrchy... on sice jazdil na wartase1150 myslim... a tam lestili sacie aj vyfukove kanaliky do zrkadloveho lesku... a vravel ze rozdiel bol poznat strasne moc... ale to je 2takt zeby to tam fungovalo inac

01:05:56
19.01.2005
19.01.2005

fine_ray
sme zas o něco chytřejší díky..
mimochodemSaky: jaktože se hlava na vejch stránkach leskne jak psí kulky? Chápu že je to zvetšovaný kvůli průměru, ale stejně máš ty kanály vyleštěný..
to bylo jen rejpnutí
v klíídu.
mimochodemSaky: jaktože se hlava na vejch stránkach leskne jak psí kulky? Chápu že je to zvetšovaný kvůli průměru, ale stejně máš ty kanály vyleštěný..


22:55:23
18.01.2005
18.01.2005

Saky
jenze ono je taky rozdil teoreticky dokonaly tvar a proudeni kapaliny trubkou ktera nema zadny odpor (dokonale hladka) a tim co si clovek udela sam.. proste nikdy to neudelas dokonale jakmile nekde budes mit skok (coz bude skoro vsude) tak se tam to palivo jakoby porusi a uz nepujde idealne a paradoxne je prave lepsi potrubi ktery ma jemne vrypy nebot se to na tom jakoby drzi.. proste zadny zavodni potrubi neni lesteny jako lesteny do zrcadloveho lesku ale vzdycky je zvetseny a drsny (nejaka 100ka smirgl treba) proste ne lapovaci pasta jak si nekteri predstavuji.. a to same plati v hlave.. proste dela se to jvuli zvetsovani a slicovani a dosazeni idelaniho tvaru ale nelesti..
20:18:43
18.01.2005
18.01.2005

chooki
mi vysvetli pojem zavodne auto ?
za kazdym zavodnym autom, motorkou su len ludia, a urcite kazdy zavodnik ti potvrdi ze kopec veci sa robi preto lebo to tak niekde videl, alebo sa to tak robi...pozri ja ti hovorim co nas ucil docent na tuto problematiku (prudenie zmesi v motore), budem uprimny moc som na prednaskach nedaval pozor
alebo ked si vezmes napriklad (uz to tu niekto spominal) zahr. motorku, s total vymakanym motorom, s litrovym vykonom 150 ps a viac, tak nema lestene kanale...keby to japoncom prinieslo 2 ps tak urcite by to spravili...
za kazdym zavodnym autom, motorkou su len ludia, a urcite kazdy zavodnik ti potvrdi ze kopec veci sa robi preto lebo to tak niekde videl, alebo sa to tak robi...pozri ja ti hovorim co nas ucil docent na tuto problematiku (prudenie zmesi v motore), budem uprimny moc som na prednaskach nedaval pozor

alebo ked si vezmes napriklad (uz to tu niekto spominal) zahr. motorku, s total vymakanym motorom, s litrovym vykonom 150 ps a viac, tak nema lestene kanale...keby to japoncom prinieslo 2 ps tak urcite by to spravili...
19:22:38
18.01.2005
18.01.2005

Tomáš SK
-> chooki: Takze na zavodnych autach sa to potrubie nelesti?
18:01:34
18.01.2005
18.01.2005

chooki
tomas, praveze urcite mini virenie je prave ziaduce-zrkadlovy lesk je vyslovene nevyhodny..., pozri, pozic si napr. skripta prudenie v spalovacich motoroch, doc. poloni,... praveze co sa tyka prudenia tekutin, tak to nie je uplne exaktna veda, vela veci sa overuje pokusmy, nie su este moc programy na modelovanie prudenia v 3D uzavretom priestore... ale bavime sa o blbostickach ktore mozno ledva poznas na brzde, o jazde v aute ani nehovorim...
17:35:31
18.01.2005
18.01.2005

Tomáš SK
-> chooki: Peto, prave kvoli tym drsnym plocham sa ti tam bude drzat viac paliva. Takisto sa zvacsuje medzna vrstva, kde zmes "stoji", nikto asi nepovie, o kolko sa to zlepsi lestenim, ale je to poznat.... takisto virive prudenie spomaluje zmes, co je tiez zle pre sanie...
17:14:41
18.01.2005
18.01.2005

DOOlittle
a [pri tom .ehm.lesteni tie ruky aj striedas, alebo aku techniku pouzivas?


16:29:40
18.01.2005
18.01.2005

chooki
Beyer, kasli na taketo blbosti, Saky ma 100 perc. pravdu, vylestenim moc neziskas, dokonca nejaka drsnost je potrebna, x krat som to cital, a aj sme sa to ucili v skole, lebo inac sa ti budu zachytavat ciastocky paliva na stenach sania. Okrem velkosti kanalku je dost dolezite zarovnat vyrobne nerovnosti, a zlicovat kanaliky, aby hrany dosadali presne na seba.
15:52:54
18.01.2005
18.01.2005

fine_ray
-> Saky: ta rada zní logicky
Při tom vysokootáčkovým broušení pak použiješ co za brusiva? Myslim tim to první zvětšování průměru, ne doladění.. normální smirk asi těžko, že?:)

15:15:51
18.01.2005
18.01.2005

BEYER - zrušená registrace
Saky: zobral som to len potial kam mi prstiky dociahli
zase saxana niesom :)) mno a keby som to nerobyl zo zabavy tak asi preco ? nemam moc moznost zohnat sanie z BMM-ka a aj keby som ho zohnal tak neviem kto mi to tu v SK prevariii a ked sa taky clovek najde tak sa nedoplatim
toto je jeden den nicenia si prstov
a netvrdim ze to bude davat brutus vykon.... ani nemusi je to len aby som sa nenudil
a chcem si trochu pomoct lebo enem nedociahnem vsade....
a je mi jedno ci to budem lestit mesiac alebo dva... 






15:06:23
18.01.2005
18.01.2005

BEYER - zrušená registrace
mno skusim a uvidim mam len dve moznosti bud to dosrat alebo spravit
kam som dociahol tam som zbavil otrepov a podobnych veciii uz len dorovnat steny
keby som vedel zohnat brusne runo a spojil to z vasou radou... bolo by to hadam gut ale kde ho zohnat
mam taku sikovnu frezku co ma 10tis. ot. to by hadam mohlo stacit otackami ci nie ? 




14:59:07
18.01.2005
18.01.2005

Saky
tomas Sk.. tvoje sani jsem nevidel tak nic netvrdim.. rikam jen ze vetsina takovejchhle raoby lestenejch sani je jen tak pro pocit dobreho dila..
14:58:04
18.01.2005
18.01.2005

Saky
ne na klasickou brusku-) ale na vysokootackovou pneumatickou brusku treba ta ma treba 30000 ot/min.. no prave musis zacit necim drsnejsim abys ubral material, aby se zarovnaly ty odlity cary co jsou videt na ty spodni fotce (tam jsou viditelny cary, nebot ten kdo to delal tam ani nehrabl a nebo hrabl jen tak ze to nemelo zandej vliv) ono nejde ani tak o to to mit nalesteny aby se to lesklo daleko dulezitejsi a vic prinosny je tomu zvetsit prurez.. proste kdyz vezmu seriovy prevareny potrubi z BMM fava s otrepama od odliti a nezabrousenym svarem tak ma kanaly 27mm a je to podstatne lepsi nez kdovijak lesteny rapidacky potrubi ktery ma kanal 24mm .. takze pravej ucel toho "lesteni" je zvtsit ty kanaly treba nekam k 29-30mm (aby byl stejnej kanal jako dal do hlavy) a to ja tvrdim ze takovimhle postupem a smirglem nemuzes udelat ani kdybyses posral-) resp budes to delat mesic.. a z ty spodni fotky je jasne videt ze to tak je.. jako nejakej prinos to ma, ale troufam si tvrdit ze tuhle upravu co je tady nafocena na brzde nepoznas.. akorad subjektivne kazdej bude tvrdit ze to jede lip nebot ho jeste bolej prsty-)
14:30:56
18.01.2005
18.01.2005

Tomáš SK
-> Saky: Chces povedat, ze to moje sanie je "aby se nereklo"?

14:14:44
18.01.2005
18.01.2005

fine_ray
No takže udělat nějakej bazmek na brusku.. tywe to bude pořezanejch a zraněnejch 
Na jakým brusivu začít? brusná pasta? Nebo něco ještě jemnějšího?

Na jakým brusivu začít? brusná pasta? Nebo něco ještě jemnějšího?
14:07:26
18.01.2005
18.01.2005

Saky
akorad takovymhle smirkem nebo hadici je to na posrani-) a vrtacka nema zadne otacky.. chce to kvalitni brusivo a vysoceotackovou brusku s bovdenem nejlepe pneumatickou.. pak to ma vysledky jinak je to jen takovy "aby se nereklo"
13:53:03
18.01.2005
18.01.2005

fine_ray
-> lubosgls: Takže by šla udělat kombinace těch našich věcí :)) To bude zase mrtvejch

13:43:30
18.01.2005
18.01.2005

lubosgls
na tu hadici samozrejme jemnej smirek a do te hadice musis nacpat nejakej bazmek a uchyceni do celisti vrtacky
13:41:21
18.01.2005
18.01.2005

lubosgls
a nebo hadici, das na vrtacku a jedes
13:05:33
18.01.2005
18.01.2005

fine_ray
Mam radu od kamaráda, sám sem to nezkoušel... do vrtačky dát kus bovdenu(rozumnej kousek) z tachometru a na konec smirk papír..
Zní to dost divně a hlavně nebezpečně, ale udajně to fungvalo.. Mam pocit že už se takovýhle nástavce nechaj koupit i originál (Obi atd..).

12:58:37
18.01.2005
18.01.2005

BEYER - zrušená registrace
foto 4
12:58:11
18.01.2005
18.01.2005

BEYER - zrušená registrace
foto 3
12:56:16
18.01.2005
18.01.2005

BEYER - zrušená registrace
foto 2
12:54:12
18.01.2005
18.01.2005

BEYER - zrušená registrace
pani potrebujem zistit ako nalestim taketo zakutia ci uz v sacej prirube alebo v hlave valcov... robieva sa zalestenie celeho kanaliku alebo len cast... kam sa dociahne
diky...
