jenze stejne ma daleko vetsi vliv to jak brzdi motor nez to jak se roztaci setrvak
to by treba masina nebrzdila motorem vubec kdyz je tam vsecko maximalne odlehcene
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Setrvák
prohledat
32 příspěvků (zobrazeno 1 až 32) od 04.02.2003 do 27.02.2003, založil/a
12:00:34
27.02.2003
27.02.2003

Zazaa
11:56:01
27.02.2003
27.02.2003

Luděk
Takže je zapotřebí rozlišit pojem decelerace - to je sundání nohy z plynového pedálu a tam budou otáčky motoru s menší hmotou setrvačníku klesat rychleji a termín brždění motorem při podřazení z vyšší rychlosti na nižší rychlost a tam se projeví to,co jsem popisoval.
11:50:21
27.02.2003
27.02.2003

wekky
No, ale brzdění motorem je právě stav při podřazení, kdy motor roztáčíš a jeho otáčky stoupají. Když pustíš plyn a necháš zařazeno, tak to klesají, ale velmi pomalu, protože se točí i vše ostatní až po kola stejnou rychlostí, na to má hmota setrvačníku malý vliv.
11:47:25
27.02.2003
27.02.2003

Luděk
Já to zase myslím tak,jako že když máš 2tis. otáček na 4ku a podřadíš,tak než roztočíš na 3tis. otáček motor s těžším setrvákem,tak klesne víc rychlost,protože je na to potřeba víc energie.
11:44:04
27.02.2003
27.02.2003

Zazaa
ludek > neeeeee kdyz mas lehci setrvak a treba jedes s motorem v zaberu a das nohu z plynu tak to brzdi motorem lip nez kdyz mas tezkej setrvak
jedine kdy by lip brzdil motor s tezkym setrvakem je ve chvili kdy bude motor bezet na volnobeh a bude se roztacet (pri podrazovani) ale az se roztoci opet bude brzdit lip ten lehci
jedine kdy by lip brzdil motor s tezkym setrvakem je ve chvili kdy bude motor bezet na volnobeh a bude se roztacet (pri podrazovani) ale az se roztoci opet bude brzdit lip ten lehci
11:34:34
27.02.2003
27.02.2003

Luděk
Díky lehčímu setrváku to bude naopak hůř brzdit motorem,páč to nebude muset roztáčet takovou velkou kinetickou energií.
11:27:13
27.02.2003
27.02.2003

Zazaa
BlackSun > na volnobeh to pojede furt stejne to nema s motortem vubec co delat
Vici > MPi jako MPi motor ale s karbecem ne ve felde ale ve skodovce a fakt je to hodne znat bracha ma stejnej motor ale snizenou hlavu a dost stazenej setrvak a remenici atd a ten motor de podstatne rychlejc do otacek a z otacek
Dan > jakej ma auto setrvak nema v jizde na petku do kopce absolutne zadnej vyznam tam je rozhodujici vykon motoru a ne vaha setrvaku v podstate kdyby tam ten setrvak nebyl vubec tak to ve chvili kdy je motor v zaberu nevadi !!!!
diky lehcimu setrvaku by to akorat lip brzdilo motorem (setrvacnost roztoceneho motoru je mensi takze lip brzdi) a pri jizde do kopce vetsinou brzdit nepotrebuju :))
Vici > MPi jako MPi motor ale s karbecem ne ve felde ale ve skodovce a fakt je to hodne znat bracha ma stejnej motor ale snizenou hlavu a dost stazenej setrvak a remenici atd a ten motor de podstatne rychlejc do otacek a z otacek
Dan > jakej ma auto setrvak nema v jizde na petku do kopce absolutne zadnej vyznam tam je rozhodujici vykon motoru a ne vaha setrvaku v podstate kdyby tam ten setrvak nebyl vubec tak to ve chvili kdy je motor v zaberu nevadi !!!!
diky lehcimu setrvaku by to akorat lip brzdilo motorem (setrvacnost roztoceneho motoru je mensi takze lip brzdi) a pri jizde do kopce vetsinou brzdit nepotrebuju :))
11:02:35
27.02.2003
27.02.2003

Vici
myslite MPI jako MPI ve felde? MPIcko se chova mirne jinak, pomalej mu klesaji otacky a ma jinou reakci na seslapnuti pedalu plyna kvuli SW. ale ne kvuli setrvaku, to je blbost
22:23:42
26.02.2003
26.02.2003

BlackSUN
Jo, asi to bude podobný.. Otázka je, na co chce člověk ten motor, jestli na lepší akceleraci a podobný užívání si a nevadí trošičku ta spotřeba, nebo radši se dýl rozjíždět a pak to nechat na volnoběh dýl setrvačností...
19:38:08
26.02.2003
26.02.2003

Dan
To jo, ale vemte si, ubrat setrvák na sérijovým Favu 135 s převodofkou 3,9.
To auto by vůbec nejelo na pětku, pustil-li by se plyn, hnedka by se to zastavilo....
A myslim, že nejen ta 135, ale i 136.
Jaxem u Fava136 (3,9) pustil plyn na pětku, hned to přestalo ject, např. dyž sem to rozjel na 120.
Pokud to udělam u Fábije, tak to krásně dlouho jede setrvačností.... To Faker ni omylem.
To bude tim, že Fábij má 2x těžší klikofku....... Tagže s tim setrvákem by to mohlo bejt podobně, ne ?
To auto by vůbec nejelo na pětku, pustil-li by se plyn, hnedka by se to zastavilo....
A myslim, že nejen ta 135, ale i 136.
Jaxem u Fava136 (3,9) pustil plyn na pětku, hned to přestalo ject, např. dyž sem to rozjel na 120.
Pokud to udělam u Fábije, tak to krásně dlouho jede setrvačností.... To Faker ni omylem.
To bude tim, že Fábij má 2x těžší klikofku....... Tagže s tim setrvákem by to mohlo bejt podobně, ne ?
13:12:09
26.02.2003
26.02.2003
Jirik
Zazaa má pravdu. Gumovej. A všimli jste si jak u nich pomalu padaj otáčky ?
23:15:28
25.02.2003
25.02.2003

JEIT
Hm.. no on je motor jedna velká laborace:-) a hlavně je každý originál
07:39:46
25.02.2003
25.02.2003

Zazaa
pruzinama to neni
tema bude to ze to nechce tocit prez 5500 ale i do techle otacek je to linejsi
proste to nejde tak rychle do otacek a z otacek a to je tezkym setrvakem
tema bude to ze to nechce tocit prez 5500 ale i do techle otacek je to linejsi
proste to nejde tak rychle do otacek a z otacek a to je tezkym setrvakem
22:09:46
24.02.2003
24.02.2003

JEIT
Zazzo jestli to u tebe nebude spíš těma pružinama na ventilech
07:13:55
24.02.2003
24.02.2003

Zazaa
no nevim ja mam ted motor z MPi i se setrvakem a jak je tezkej tak ten motor je takovej "gumovej" proste jde pomalejc z otacek a do otacek .....
17:13:43
22.02.2003
22.02.2003

JEIT
Kámoš to zkoušel a tvrdí, že je to lepší... dal tam setrvák z MPIčka, prej je trochu těžší..
15:58:10
22.02.2003
22.02.2003

CHIP
No jak by asi jela... Nez bys ten motor roztocil na nejaky rozumny otacky, tak by to trvalo hodinu a podle me by to na ctyrku nebo petku nemohlo vubec jet, protoze by to ten setrvak nezvladlo udrzet v chodu (obvzvlaste do nejakyho kopecka.....)
Ikdyz zase kdyz to vezmeme z druhe strany, tak kdybys ten setrvak roztocil, tak pak ho zase budes jenom tezko zastavovat ... a takovy brzdeni motorem by pravdepodobne bylo to tam....
Ikdyz zase kdyz to vezmeme z druhe strany, tak kdybys ten setrvak roztocil, tak pak ho zase budes jenom tezko zastavovat ... a takovy brzdeni motorem by pravdepodobne bylo to tam....

12:49:36
22.02.2003
22.02.2003

JohnyJ&120M - zrušená registrace
to je porád jen odlehčování a hovno.přemýšleli jste už někdo nad !zatížením! setrváku???vim,že budete remcat "a jak ho pak chceš dát zpátky do motoru",ale to teď neřešte.jak by asi škodná jela s těžším setrvákem???
18:07:54
15.02.2003
15.02.2003

JEIT
Dark.lort : věnec je na setrvačníku normálně nalisovaný a jde dolů celkem snadno pomocí kladívka:-) Zpátky to jde ještě líp, když si pomůžeš mrazákem a troubou:-)
18:04:38
15.02.2003
15.02.2003

JEIT
Ale ze zkušenosti vím, že to nemá cenu tolik ubírat.. na jiný motor už takhle lehký nedám, je to dobrý akorát na nějaký brutální motor na sprinty. Jak to líp akceleruje, tak to taky rychleji ztrácí sílu do stoupámí. A ten rozdíl v akceleraci není nijak výrazný..
18:01:06
15.02.2003
15.02.2003

JEIT
Teda hoši já nevím, ale mám tušení že 7kg váží setrvák normálně a doporučené odlehčení je o kilo méně. A pokud se týká volnoběhu, tak můj setrvák váží 4.1kg a volnoběh mi nijak nekolísá.. ale motor je komplet vyvažovanej.
16:27:54
12.02.2003
12.02.2003
Hafan
No a nevi nekdo kolik vazi neodlehcenej setrvak???
19:35:29
11.02.2003
11.02.2003

Tom
Děkuji, ale že to trvalo. To je samej rozumbrada ale nikdo k věci.

21:06:49
08.02.2003
08.02.2003

Jiří Čech
7 kg je údajně minimální hodnota pro rozumné udržení volnoběhu v nízkých otáčkách. Pokud se chci dostat níže, musím co nejvíce hmotnosti kumulovat na obvodu, potom mohu jít i na nižší hodnoty. Hmotnost platí včetně věnce.
19:17:46
06.02.2003
06.02.2003

U-Geen
Já co sem měl autíčka na setrvák tak ani moc težkej nebyl.
19:13:26
06.02.2003
06.02.2003

Tom
Tak to jste mi moc nepomohli.

09:21:00
05.02.2003
05.02.2003

Vici
kolik vazi setrvak normalne?
08:23:55
05.02.2003
05.02.2003

wekky
7 kg je homologační hodnota. Jestli to bude o nějaké deko víc nebo míň není tak rozhodující.
Hmotnost je jen pomocná veličina, protože moment setrvačnosti se zjišťuje hůř.
Hmotnost je jen pomocná veličina, protože moment setrvačnosti se zjišťuje hůř.
08:17:47
05.02.2003
05.02.2003

Vici
no jo ale on asi myslel jestli ma vazit 7kg s vencem nebo bez nej..... asi spis s vencem..
07:26:58
05.02.2003
05.02.2003

Dark.lort
Pokud si to dobre myslim tak venec je ozubeni pro starter a to se neda stahovat,a nebo jsem o tom neslysel.Odlechci se jenom setrvak,a planky jsou myslim nekde aji na pande.
23:26:48
04.02.2003
04.02.2003
Adam Radimovič
Věnec těžko odlehčíš...a setrvák odlehčí podle LA

21:54:25
04.02.2003
04.02.2003

Tom
Poradí mi někdo jak je to s váhou setrvačníku. Řiká se odlehčit na 7kg, ale s věncem nebo béz ???
