sdělujeme Vám, že pístní kroužky na motor ŠKODA 130 máme na skladě:
75,5 x 2 Cr v.č.14-075-20-01 62,00 Kč/ks
75,5 x 2 D v.č.40-075-20-02 17,40 Kč/ks
75,5 x 4 Ex v.č.64-075-40-01 53,80 Kč/ks
Uvedené ceny jsou bez DPH.
Pokud o některý druh budete mít zájem, tak zavolejte prodejnu a oni Vám
zašlou kroužky na dobírku.
Číslo telefonu: 311 573 005 nebo fax 311 573 006.
toť informace z firmy Buzuluk Komárov,výrobce pístních kroužků,počítám s tím,že mi dnes příjdou poštou :c)))
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
*74*překroužkování*74*
prohledat
43 příspěvků (zobrazeno 1 až 43) od 03.02.2003 do 10.03.2003, založil/a
08:37:55
10.03.2003
10.03.2003

Luděk
22:39:13
09.03.2003
09.03.2003

Jean
Zkus spis brusirny. A kdyby jsi nic mistne nemohl sehnat, tak napis a ja zjistim, jestli to sehnat umim.

22:18:56
09.03.2003
09.03.2003

Dan
Tak gde teda ?!
16:33:35
08.03.2003
08.03.2003

Jean
2dan: Spis shoda nahod. Ja uz par 130 videl a o tomhle problemu jsem neslysel. Spis jde o spatne serizeni. Nemusis jezdit jak hovado abys takhle odrovnal motor. detonacni spalovani je fakt svine.
2JC: takze funkcni rozdil zadny, jestli se nepletu...Jinak podle mych zkusenosti dily na 130 nejsou problem. Pisty, krouzky i cokoliv ostatni se da koupit. Ale v klasickych prodejnach ND to byva problem.
2JC: takze funkcni rozdil zadny, jestli se nepletu...Jinak podle mych zkusenosti dily na 130 nejsou problem. Pisty, krouzky i cokoliv ostatni se da koupit. Ale v klasickych prodejnach ND to byva problem.
08:46:35
08.03.2003
08.03.2003

Jiří Čech
Blok Fa se liší od bloku 742/135, 136 umístěním měrky oleje, jinak je vše totožné, snad jestli tam není větší průměr jednoho šroubu na vodní čerpadlo (nepodstatný detail, lehce díru převrtáš). Dá se použít bez problémů blok z Fa, akorát je třeba použít hliníkovou vanu a sací koš ze 742 (kvůli lepšímu chlazení oleje a jinému sklonu motoru, olej se odlévá jinam než by měl). Měrak se musí použít upravená, původní je moc dlouhá. Rysky vyznačit při plnění oleje, nejdřív 2,5 l, motor nastartovat, zhasnout, za 5 minut změřit, vyznačit dolní rysku, dolít do 4 l, opakovat vše, vyznačit horní rysku. Jinak oprava - písty na 130 se vyrábějí na kroužky z Fa, ale pouze v rozměru 75,5 mm. Propalování pístů bývá způsobeno špatným seřízením motoru, kdy vlivem špatně nastaveného předstihu dochází v jednom z válců k detonacím ve vysokých otáčkách, hluk detonací není normálně slyšitelný. Bohužel propálený píst nejde opravit, že jo. Uhřátý motor měl většinou poškozené vedení ventilů a tudy teče více oleje, než je zdrávo.
20:59:42
03.03.2003
03.03.2003

Dan
Chipe, nechci tě znepokojovat, ale 130 prej trpěly propalováním pístů.
Tady známej koupil Rapida 130 v perfektním stavu, po prvním majiteli (žádnej divočák) a blbě to běželo na volnobjech. Tak klasika - svíčky, seřídit. Nic. Tak to rozebrali a hle, dva děravý písty. Jen tohle, nic jinýho. Vložky netknutý, bez hranky nahoře, no prostě krása. Komprese na ostatních skvělá.
Zajímavý je, že před časem tu koupil kluk taky Rapida 130 a ten samej problém.... Žádný ventily, ale děravý písty. A byly to dva Rapidy 130 za cca půl roku. Buď velká náhoda nebo v tom fakt něco bude....
U obou aut se to řešilo motorem z Fava.
Ale u toho posledního se pokusí dát do 130 bloku písty z Fava a pak ten motor prodat.
Tady známej koupil Rapida 130 v perfektním stavu, po prvním majiteli (žádnej divočák) a blbě to běželo na volnobjech. Tak klasika - svíčky, seřídit. Nic. Tak to rozebrali a hle, dva děravý písty. Jen tohle, nic jinýho. Vložky netknutý, bez hranky nahoře, no prostě krása. Komprese na ostatních skvělá.
Zajímavý je, že před časem tu koupil kluk taky Rapida 130 a ten samej problém.... Žádný ventily, ale děravý písty. A byly to dva Rapidy 130 za cca půl roku. Buď velká náhoda nebo v tom fakt něco bude....
U obou aut se to řešilo motorem z Fava.
Ale u toho posledního se pokusí dát do 130 bloku písty z Fava a pak ten motor prodat.
11:46:57
01.03.2003
01.03.2003

Jean
Me slo spis o nejaky funkcni rozdil

07:53:49
28.02.2003
28.02.2003

Luděk
To není pravda,třeba mají ještě jinak olejovou měrku atd.Všechno záleží taky,z jakýho typu ,resp. roku výroby se to bere (ty první Fa mají ještě nálitek).
06:28:32
28.02.2003
28.02.2003

wekky
Akorát v nálitku pro číslo. navíc je velmi nedostupný.
18:11:28
27.02.2003
27.02.2003

Jean
A jakej je mezi temi bloky podle tebe rozdil


13:20:50
27.02.2003
27.02.2003

CHIP
No jo cas, cas, ale jestli potom ty motory nebudou, tak ti teda podekuju..
Ale je fakt, ze to jede vice nez slusne, takze proc do toho vrtat......

12:36:49
27.02.2003
27.02.2003

Luděk
Já nevím,jestli bych bejt Tebou šel do fáva,radši bych počkal a sehnal blok 742.136,ale to má čas.
12:27:25
27.02.2003
27.02.2003

CHIP
No tak presne tuhle odpoved jsem cekal.... a potreboval.... Inu mas pravdu, poseckam jak se to vyklube.. A jinak motoru do faforitu je vsude fura...

11:32:27
27.02.2003
27.02.2003

Luděk
Buď těsnění,ale taky třeba spíš je potřeba zabrousit ventily do sedel.Vydž,jak dopadnu,páč,kdybys to začal opravovat,tak jestli by nebylo lepší třeba dát i kroužky (třeba i s písty).Větší oprava by asi postrádala smysl,páč pak můžeš jít hnedle do 136sky.
10:29:41
27.02.2003
27.02.2003

CHIP
No olej mi nebere, ale nejaka masinka v servisu ukazala ze druhej a treti valec nemaji tlaky v limitu.... Tak nevim... Uz jsme se o tom bavili borec rikal generalka hlavy, ale to se mi nechce a hlavne se mi to nezda, protoze to nezere zadnej olej. Tak jsem myslel na to tesneni pod hlavou......
09:55:51
27.02.2003
27.02.2003

Luděk
Zase hledáš mouchy
Uvaření není dobrá věc,ale pokud to těsnění a hlava vydrží,takbych do toho asi nelezl.Ty snad žádný problémy s motorem nemáš
Jestli Ti bere olej,tak vydrž,jak pochodíma paxe můžeš poučit.


09:41:24
27.02.2003
27.02.2003

CHIP
Hmm, no pravdu dis, od Polskych soudruhu, se moc veci koupit neda.
Hele Ludo, kdyz uz jsme u to ho motoru, kdyz clovek uvari motor, myslis, ze je vhodne nechat vymenit tesneni pod hlavou, vis jako jestli by to tesneni nemohlo byt nejak castecne zruseny.....
Hele Ludo, kdyz uz jsme u to ho motoru, kdyz clovek uvari motor, myslis, ze je vhodne nechat vymenit tesneni pod hlavou, vis jako jestli by to tesneni nemohlo byt nejak castecne zruseny.....
09:29:34
27.02.2003
27.02.2003

Luděk
Ještě nevím,pokud bych sehnal origo kroužky (né polský),tak asi jenom vyměním ty kroužky.Pokud je neseženu,taxe vypravím do H.K. do brusírny pro ty písty,jaxem popisoval.S klikou v každým případě nic dělat nedudu,jednak to není potřeba a druhak by to stálo spoustu dukátů.
09:22:10
27.02.2003
27.02.2003

CHIP
Hele abych se ale vratil k tomu prekrouzkovani, das tam ty pisty z te 136 a novou kliku... Ja nevim, ale na kolik by takova uprava prisla....

09:21:03
27.02.2003
27.02.2003

Luděk
Nápodobně

09:19:42
27.02.2003
27.02.2003

CHIP
No jo kazdopadne se vzdycky pobavim, kdyz si neco od tebe prectu...


09:14:41
27.02.2003
27.02.2003

Luděk
Šak jsem nic takovýho nigdá nenapsal,tak proč to sem píšeš
a objektivně,myslíš si,že jseš normální
Kdo zůstane normální v tomto bláznivém světě,je sám o sobě šílencem.To je citát,moje hlava by to asi nevymyslela.
No,na mě už dozajista svůj názor máš,tak proč bych Ti ho měl potvrzovat,nebo vyvracet


Kdo zůstane normální v tomto bláznivém světě,je sám o sobě šílencem.To je citát,moje hlava by to asi nevymyslela.
No,na mě už dozajista svůj názor máš,tak proč bych Ti ho měl potvrzovat,nebo vyvracet


09:08:03
27.02.2003
27.02.2003

CHIP
Ludku, co ty ses za cloveka.... Me povazujes za mentalne postizenenho.
, by me zajimalo, za co mame potom my povazovat tebe.....


09:06:07
27.02.2003
27.02.2003

Luděk
Nemám sebemenší důvod machrovat,proč taky,jenom by asi ze mě byl asi moc dóóóbrej ošetřovatel mentálně postižených atd.

09:02:34
27.02.2003
27.02.2003

CHIP
Ludku, budu vazne uvazovat... To zni zajimave..... No, .... ale ..... prece jenom ..... si necham svyho Rapida.....
No Ludku, ja mel pocit, ze kdyz se na neco trivialniho zeptam, tak te docela tesi ze muzes zamachrovat a vysvetlit mi to......
No Ludku, ja mel pocit, ze kdyz se na neco trivialniho zeptam, tak te docela tesi ze muzes zamachrovat a vysvetlit mi to......


08:09:39
27.02.2003
27.02.2003

Luděk
2Dan:psal jsem onehdá,že jsem prodával Favorita a ještě mi zbyly kola na Formana,páč jsem už měl koupenýho Formana.No a kola šly pak i s Formanem,kterej nakonec natekl do základů stavby r.d.
Jinak to byly 13" Z&V, s roztečí 4x98,no stejně nic zajímavýho pro Tebe.

19:29:09
26.02.2003
26.02.2003

Dan
Velmi šikovné......
CHIPe, ber to, jedinečná možnost !
Mam dotaz na Luďu :
Ludánku, tudle si něgde prohodil, žes měl Formana a zbyly ti kola.... Jaký ?
Typ, rozměr, rozteč. Díx

CHIPe, ber to, jedinečná možnost !

Mam dotaz na Luďu :
Ludánku, tudle si něgde prohodil, žes měl Formana a zbyly ti kola.... Jaký ?
Typ, rozměr, rozteč. Díx

16:36:21
26.02.2003
26.02.2003

Luděk
2Chip:je škoda,že jsem se sem nedostal dřív,páč jsem 7 hodin instaloval Windows 2000 Professional. Včera jsem totiž přišel na to,že vzhledem k tomu,že nové kroužky stojí 320,- Kč a jsou od Polských soudruhů,tak to udělám následovně:
smontuju motor dohromady,aby byl jako celek a vyměním i se stojanem za Chipova Rapida.Výhody pro Chipa:
1, bude mít móóóc pjeknou skulpturu do pokoje se Škodováckým tématem
2, nebude mít obavy z toho,že přítelkyně má čerstvý řidičák a chce jezdit
3, přestane nás otravovat triviálními dotazy
Výhody pro mě:
1, zbavím se kusu hliníku a železa z garáže
2, budu provozovat 2 totožná auta na jedny papíry,SPZ a povinné ručení,resp mít jedno záložní
3, konečně bude od Chipa pokoj
a vóóó tom to je
smontuju motor dohromady,aby byl jako celek a vyměním i se stojanem za Chipova Rapida.Výhody pro Chipa:
1, bude mít móóóc pjeknou skulpturu do pokoje se Škodováckým tématem
2, nebude mít obavy z toho,že přítelkyně má čerstvý řidičák a chce jezdit
3, přestane nás otravovat triviálními dotazy
Výhody pro mě:
1, zbavím se kusu hliníku a železa z garáže
2, budu provozovat 2 totožná auta na jedny papíry,SPZ a povinné ručení,resp mít jedno záložní
3, konečně bude od Chipa pokoj
a vóóó tom to je




11:26:43
26.02.2003
26.02.2003

CHIP
Vis, mozna mam jistou vyhodu, ze kamarady mam rad, ale je mi jedno, co si o me ostatni mysli a uz vubec nejsem egoistickej nebo vztahovacnej. Ja ty tvoje vtipky mooc dobre chapu. Podival jsi se na moje auto a ted zavidis...
ze mam lepsi nez ty



13:47:46
25.02.2003
25.02.2003

Luděk
Když Ty máš na rozdíl od jinejch smysl pro humor,nebo nejseš egoistickej,no a já si zase nenechám nic líbit a všechno říkám na plnou

13:41:07
25.02.2003
25.02.2003

CHIP
Ludku, az te potkam, tak asi m=budu delat ze te neznam...
. Vzdyt ty ses horsi nez ja a to uz je co rict....



13:38:26
25.02.2003
25.02.2003

Luděk
Já bych si s ní Chipe povídal o Tobě,jak se máš,jaký jseš atd.,pak bych jí vysvětlil jak lpíš na těch plechách na 4
nastříkaných na modro,no a pak už by to nebyla Tvoje přítelkyně a pak už je to jedno,né
Už to zachází hrozně daleko a nechci být impertinetní,na to,že se osobně neznáme,si opravdu dovoluji dost,už toho nechám.
Navíc se mě líbílo před týdnem v hospodě kecám s manželkou známýho,zůstali jsme u stolu sami a já jí povídám,aby z toho nebyly nějaký problémy,že tady spolu kecáme,načež ona odvětila,proč,však všichni víme,že Ty nejseš nebezpečnej.
Protože co
Protože,chlapi si vypijou


Už to zachází hrozně daleko a nechci být impertinetní,na to,že se osobně neznáme,si opravdu dovoluji dost,už toho nechám.
Navíc se mě líbílo před týdnem v hospodě kecám s manželkou známýho,zůstali jsme u stolu sami a já jí povídám,aby z toho nebyly nějaký problémy,že tady spolu kecáme,načež ona odvětila,proč,však všichni víme,že Ty nejseš nebezpečnej.
Protože co


13:30:34
25.02.2003
25.02.2003

CHIP
Ludku, nevim jak to delas, ale krasne to vzdycky otocis proti me.
Hele a vubec co bys delal s mou pritelkyni, kdyz mas zenu a dum.....


12:44:11
25.02.2003
25.02.2003

Luděk
2Chip:dobrý no
,ale pak by ten motor měl větší cenu,než ten Tvůj Rapid,takže naopak bych musel ke svému dokonalému motoru nafasovat Tvého nedokonalého Rapida,potažmo i s přítelkyní a notnou částkou Tvých úspor na dobrý záběh a vychytání fšech much
a to by bylo kurewsky drahý.Ale Ty máš motor určitě O.K.,takže můžu být v klidu



12:23:31
25.02.2003
25.02.2003

CHIP
No Ludku, ja si myslim, ze bys to mel nechat cely opravit, vcetne kliky a pistu ze 136 a pak mi to prodat na nahradni dily....




11:34:15
25.02.2003
25.02.2003

Luděk
Taxem obvolal dostupné brusírny (bohužel všechny jsou v H.K.) a mám takovéto informace:
firma Ahra nabízí výbrus na vrtání 76 mm, včetně pístů a kroužků 1,5-1,5-3 za 3 230,- Kč vč. DPH
firma Lopaur nabízí nové písty,vrtání 75,5 na kroužky 1,5-1,5-3 za 265,- Kč/ks (ale tvrdila mi to nějaká ženská,tak nevím,jestli tomu rozumí)
tak teď nevím,co mám udělat,jestli:
1,vyměnit jenom kroužky,spasovat a jít od toho (nejlevnější záležitost) a pak to někomu prodat
2,vyměnit celé písty včetně kroužků,pokud jsou v H.K. k dispozici
3,nechat přebrousit (jenomže to už bych zrovne mohl udělat i kliku a všechno a cenově se dostávám na nesmyslnou cifru,páč motor 130 nemá perspektívu,i když já mám dost auťáků,kam ho namontovat)
tak mi poraďte
firma Ahra nabízí výbrus na vrtání 76 mm, včetně pístů a kroužků 1,5-1,5-3 za 3 230,- Kč vč. DPH
firma Lopaur nabízí nové písty,vrtání 75,5 na kroužky 1,5-1,5-3 za 265,- Kč/ks (ale tvrdila mi to nějaká ženská,tak nevím,jestli tomu rozumí)
tak teď nevím,co mám udělat,jestli:
1,vyměnit jenom kroužky,spasovat a jít od toho (nejlevnější záležitost) a pak to někomu prodat

2,vyměnit celé písty včetně kroužků,pokud jsou v H.K. k dispozici
3,nechat přebrousit (jenomže to už bych zrovne mohl udělat i kliku a všechno a cenově se dostávám na nesmyslnou cifru,páč motor 130 nemá perspektívu,i když já mám dost auťáků,kam ho namontovat)
tak mi poraďte
09:15:56
25.02.2003
25.02.2003

Luděk
Taxem v sobotu dopoledne rozhodil motor a toho som sa bál,třetí válec částečně a čtvrtý má úplně stírák v háji,jinak je vše O.K.,soused podrobil klikovku a vše důkladnému testu a prošlo bez závad.Včera jsem dostal do ruky píst 135tkovej,ale ten teda má 1,5-1,5-4 (co Ty na to Jirko),ale samozřejmě nemá ty nálitky,jakpak asi vypadá píst 136skovej?
09:36:59
04.02.2003
04.02.2003

Luděk
Konečně musím ocenit názor Jirky Čecha,protože všichni ostatní buď nečtete,nebo nevíte kde jste.Hlava je tam nová,resp byla nová a najel jsem pár km,ten olej to bralo hned.Jediný,co si myslím je to,že ty kroužky stačí vyměnit,páč budou připečený,ale uvidím,až to rozeberu,pak to napíšu.
Ještě dotaz:a nebylo by jednodušší nechat si udělat písty na kroužky z Fáva na míru?
Ještě dotaz:a nebylo by jednodušší nechat si udělat písty na kroužky z Fáva na míru?
19:46:03
03.02.2003
03.02.2003
Jiří Čech
Kroužky z Fa nelze, mají menší tloušťku. Původní jsou 2 - 2 - 4 mm, Fa má 1,5 - 1,5 - 3 mm. Bohužel se písty pro Š 130 na tyto kruhy nevyrábějí (na rozdíl od Š 120). Lze použít písty s rovným dnem z Fa včetně vložek, ale musí se silně zbrousit hlava na dodržení komprese. Olej to žere přes kruhy, nebo to někde teče. Přes vodítka ventilů sice jde olej také, ale v daleko menší míře. Jinak výměnu pístů s vložkami jsem už dělal několikrát, vše pasuje jak má. Nejde o kruhy zapečené, ale opotřebené - tlaky zůstanou dobré, ale kruhy špatně stírají.
19:16:40
03.02.2003
03.02.2003

Martin
Také si myslím, že to jsou spíš ventily. Pokud by to byly pístní kroužky, poznalo by se to na ztrátě komprese (max. odchylka komprese na jednotlivých válcích má být myslím +-0,1MPa). Volil bych postup asi takovýto :
1.) změřit kompresi na všech válcích
2.) nalít do válce trochu hustého oleje
3.) změřit kompresi
- pokud se komprese zvýší, jsou v háji kroužky
- pokud se nezvedne, jsou to ventily
1.) změřit kompresi na všech válcích
2.) nalít do válce trochu hustého oleje
3.) změřit kompresi
- pokud se komprese zvýší, jsou v háji kroužky
- pokud se nezvedne, jsou to ventily
18:45:52
03.02.2003
03.02.2003

Baghira
A nebere si to olej spíš přes ventily? Když jsou tlaky v pořádku, tak to na kroužky nevypadá. Mě se na jednom válci u 130 zapekli kroužky a jelo to pak (na volnoběh do zahřátí) na 3 válce, plivalo to olej z vejfuku a tak... Ale když si to odplivne taky... nebo že by spíš prasklá hlavinka? A pokud si správně vzpomínám, tak kroužky ze 130 jsou stejné jako u Fava, ale nejsem si tim jistej.
11:16:13
03.02.2003
03.02.2003

Luděk
Ještě abych to upřesnil,motor by měl mít najeto okolo 80tis. a tlaky má dobrý,jenom mi vadila ta spotřeba oleje a když se vzalo za heft,taxe objevila na nohavici mastná skvrna,ejhle si odplivnul z výfuku,takže to tipuiju ny připečený stírací kroužky..
10:42:36
03.02.2003
03.02.2003

Luděk
Chystám se po příštím víkendu (až soused vytvoří prostory v garage) vytáhnout zpod ponku svůj starý dobrý motor 130 se zánovní hlavou a demontovat jeho vnitřnosti za účelem indikace spotřeby oleje.Vzhledem k tomu,že než jsem se stal vlastníkem vozu,tak mnoho lidí mnohokrát dělalo kuchaře s prasklou hlavou a vařili,taxe domnívám,že budou připečený stírací kroužky.Nevíte někdo,zda-li se tam dají dát lamelové kroužky s Favorita (vrtání je stejné,tak si myslím,že by to šlo).