skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vyssi zadok
15:22:15
23.12.2004
23.12.2004

PeterP136
-> fine_ray: Ved to, ak sa to neda poriadne pripevnit, tak to tiez radsej nic nez nieco co moze raz dva vypadnut.
14:07:10
23.12.2004
23.12.2004

fine_ray
-> PeterP136: mě ale příde že všechny tyhle přípravky na vkládání mezi závity nebo na jejich stahování (už sem to tu někde taky viděl) sou pěkně na prd.. vem si že se to všechno hejbe a to jako dost.. vezmeš někde větší díru a něco vypadne nebo se skřípne víc než mělo.. buhví co to pak s autem udělá.. ee to by do krámu nesmělo. Radši nic, nebo trošku připlatit..
14:03:11
23.12.2004
23.12.2004

PeterP136
-> fine_ray: Progresivnost s gumami je uplne ronvaka ako pruziny specialne navrhnute akurat by zavity nedosadali kov na kov (komaxit na komaxit :) )ale kov na gumu. Ta by potom este trosku pruzila, ale uz nie vela.
11:57:27
23.12.2004
23.12.2004

fine_ray
-> Jirik: No.. tak budiž pravda, že takhle sem se na to ještě nekoukal, ale když říkáš

11:51:38
23.12.2004
23.12.2004

Jirik - zrušená registrace
-> fine_ray: A nebo souložit. 

11:25:02
23.12.2004
23.12.2004

fine_ray
Nemůžu si pomoct, ale tahle "progresivnost" by mi nesměla do auta
. Klucí vykašlete se na vymejšlený super nápadů. Je pár možností a myslim si že první dvě za to stojí.
1.Nechat origo vše a jezdit.
2.Koupit od Sakyho, nebo lidí (firem) co to dělaj, pružiny navinutý přimo pro shade. (pozor na kšunty jak už se tu říkalo).
3.Nebo říznout origo max. o 1,5 závitu.(víc si myslim je prostě moc)
4.Sedět u netu a povídat si o kravinach.
howk..

1.Nechat origo vše a jezdit.
2.Koupit od Sakyho, nebo lidí (firem) co to dělaj, pružiny navinutý přimo pro shade. (pozor na kšunty jak už se tu říkalo).
3.Nebo říznout origo max. o 1,5 závitu.(víc si myslim je prostě moc)
4.Sedět u netu a povídat si o kravinach.
howk..


08:44:44
23.12.2004
23.12.2004

PeterP136
Teda mal som na mysli nie tie kratke kusky gumy, ale tie vlozky, ktore maju dlzku jedneho zavitu.
08:43:22
23.12.2004
23.12.2004

PeterP136
-> chooki: A navyse Ta nutime skakat na obrubniky parkovisk :).
Inac v noci ked som zaspaval som si uvedomil, ze je to uplne o hovnach, lebo na to spravit progresivne pruziny mi staci kupit 4 alebo 6ks tych gumenych vloziek do pruzin a upravit ich tak aby zavity dosadali postupne do tychto gum. Mozno by bol problem nejako ich prichytit ale nerezovy drot alebo lanko to isti :). Akurat na stk by bolo po vtakoch. :) Jeden kus stoji asi 70Sk, takze maximalna cena 500Sk plus nejake pruziny (z vrakaca, alebo hoci aj od Sakyho ak ich uz mate). Dolezite je to len vopred poriadne premerat, lebo rezat sa daju tie gumy len raz, potom sa cena trochu zvysuje nakupom dalsich :).
Inac v noci ked som zaspaval som si uvedomil, ze je to uplne o hovnach, lebo na to spravit progresivne pruziny mi staci kupit 4 alebo 6ks tych gumenych vloziek do pruzin a upravit ich tak aby zavity dosadali postupne do tychto gum. Mozno by bol problem nejako ich prichytit ale nerezovy drot alebo lanko to isti :). Akurat na stk by bolo po vtakoch. :) Jeden kus stoji asi 70Sk, takze maximalna cena 500Sk plus nejake pruziny (z vrakaca, alebo hoci aj od Sakyho ak ich uz mate). Dolezite je to len vopred poriadne premerat, lebo rezat sa daju tie gumy len raz, potom sa cena trochu zvysuje nakupom dalsich :).
20:51:02
22.12.2004
22.12.2004

chooki
Pani ze sa vam do toho staram, nexce sa mi to vsecko citat, ale napr. pruziny na uzovku su z hrubsieho drotu ( cca 13 namiesto 12 ?), nestacilo by na Mkovej vymenit len pruziny za uzovkarske ?
Peter, ja jazdim momentalne vpredu na skratenych dorazoch, takze pruziny ani nepotrebujem :)) chystam sa na komplet prestavbu (Mkove ramena plus otocit vrchne, prevarit dorazy a uchytenie tlmicov), aby som mohol ist este nizsie. Ku*va nemam ale cas...Zatial jazdim ale takto, a do roboty a zroboty mam dobru cestu, ale ked ma na zrazoch nutite chodit na cestach ako vajnorska tak to je na prd...:))
Peter, ja jazdim momentalne vpredu na skratenych dorazoch, takze pruziny ani nepotrebujem :)) chystam sa na komplet prestavbu (Mkove ramena plus otocit vrchne, prevarit dorazy a uchytenie tlmicov), aby som mohol ist este nizsie. Ku*va nemam ale cas...Zatial jazdim ale takto, a do roboty a zroboty mam dobru cestu, ale ked ma na zrazoch nutite chodit na cestach ako vajnorska tak to je na prd...:))
19:15:33
22.12.2004
22.12.2004

PeterP136
A kurna niekde mi uslo cislo 2 :).
19:14:56
22.12.2004
22.12.2004

PeterP136
Ale co tu fantazirujem. Na skodovku sa mozem vykaslat, aj tak akakolvek uprava na slovenskych STk neprejde a pruziny su tie posledne veci, ktore ma teraz na skodovke zaujimaju. najprv musim opravit napravy a sedacky.
19:11:38
22.12.2004
22.12.2004

PeterP136
-> Saky: Ja nechcem parametre tych 250tok ak su teda ako tak vhodne na skodofku, ale ich planik, proste nakres. Drot ma pises 1mm priemer, ale pocet zavitov a stupanie neviem. A neviem aka im ostane dlzka po stlaceni v skodovici bez sofera a nakladu a ak pri plnom zatazeni (to jedine omerat). No na aku dlzku sa mozu stlacit, nez neupravovane dorazy na skodofke dosadnu. No a potom by som si napriklad navrhol pruziny, ktore by mali polovicu volnej dlzky drotu naskladaneho na sebe v okamihu dosadu na dorazy s nejakym narastom tuhosti nie linearnym, ale este neviem akym.
18:51:12
22.12.2004
22.12.2004

Saky
no vypocitat to problem neni pokud vis ty vstupni udaje coz samozrejme nikdo jen tak z hlavy nevylovi.. nicmene i to by se dalo dopocitat.. zadej si model auta a muzes pocitat ale jednodusi je metodou pokus omyl a pokud budes v mezich +- nekolik 10 procent od serie tak se to nemuze tak skurvit..
18:46:57
22.12.2004
22.12.2004

Saky
no pokud ty pruziny budou ze stejneho dratu stejne dlouhe stejnej pocet zavitu a stejnej prumer zavitu tak budou stejny az do te doby nez se nektere zavity stlaci na sebe..
parametry k tem 250kam nemam resp vychazeji z LAcek a jsou o 10pct tvrdsi a parametry LAcek jsou v plankach na webu..
parametry k tem 250kam nemam resp vychazeji z LAcek a jsou o 10pct tvrdsi a parametry LAcek jsou v plankach na webu..
18:28:51
22.12.2004
22.12.2004

PeterP136
Ono ako vypocitat to nie je az taky problem. Staci mat len zakladne vstupy. A jedine, ktore nemam su tie nakolko sa ma auto naklonit v zakrute o istom polomere pri prejazde istou rychlostou, pripadne nakolko si ma dosadnut auto, ked bude nalozene o X kg vpredu alebo vzadu viac nez je pohotovostna hmotnost. Sice nie ktovieako presne ale o par mm sa uz hadam hadat nebudeme :).
18:24:34
22.12.2004
22.12.2004

PeterP136
-> Saky: Ak je Tvoja odpoved na predoslu otazku ano, tak kde najdem planiky tej 250? A pochvalte sa niekto fotkami skodovky na 250tkach nezrezanych.
18:23:44
22.12.2004
22.12.2004

PeterP136
-> Saky: Cize ked pocet volnych zavitov ponecham a hrubku drotu takisto a volnu dlzku tiez, tak kym si zavity nedosadnu na seba bude mat pruzina rovnaku tuhost ako predloha? Myslim tym pruzina, ktora bude mat zavity trosku ineho tvaru ako jednoduchej zavitnice.
18:19:24
22.12.2004
22.12.2004

Saky
cena tezko rict pruziny na zakazku jsou tak za 800-1000kc/kus u me jinak ofiko pocitej tak dvojnasobek.. kdyz presvedcis dalsich X lidi ze je tvuj vypocet spravny a ze to skutecne bude fungovat potom je cena cca polovicni..
18:16:55
22.12.2004
22.12.2004

Saky
no ty LAcka jsou podle planu na LAcka a ty 250ky jsou z tlustsiho dratu 12mm.. nicmene si to dobre zamluvil.. ale to G se da dopocitat nicmene tim te nebudu zatezovat tak skus vymyslet zatezovej diagram spocitat pruzinu pak k tomu uz neni takovej problem..
17:57:17
22.12.2004
22.12.2004

PeterP136
-> Saky: Vlastne ked nad tym rozmyslam, tak Ty robis pruziny z rovnako hrubeho drotu ako su origo?
17:53:02
22.12.2004
22.12.2004

PeterP136
-> Saky: Tie pruziny co tu volakto ukazoval ze su vraj progresivne som videl a velmi progresivne mi nepripadali. Ak neberiem do uvahy to, ze na skodovke mohol byt problem s dorazmi, tak ich progresivost skutocne spocivala v tom,z e v istom bode zacali "prudko tuhnut" a potom zase rovnako len tuhsie.
S tym zavernym zavitom: ciastocen sa to da dorovnat opracovanim konca zavitu a pri stlacani sa nieco ako zaverny zavit zacne vytvarat deformujucou sa pruzinou. Ta guma to v mieste kde konci dort asi odnesie a neviem co je pod nou, takze to moze trochu viac drncat alebo skripat.
A navrhnut pruzinu si netrufam, lebo nemam udaje o tuhosti drotu, z ktoreho su vyrobene origo pruzinky (dlzku a priemer si uz omeriam alebo zistim v knizkach) a uz vobec nemam udaje o moznych a dostupnych drotoch, z ktorych by sla urobit nova pruzina. A nemozem ani dodat len tvar drotu, kedze neviem aku hrubku by mal mat a teda neviem ani dlzku drotu. Takze sa nediv, ze Ti nikto nic neposle. :) Ale take progrsivne pruzinky by som si objednal aj ja :). kolko by stala vyrobva mnou navrhnutych pruziniek v pocte 4ks (teda 2 dopredu a odlisne 2 do zadu) ?
S tym zavernym zavitom: ciastocen sa to da dorovnat opracovanim konca zavitu a pri stlacani sa nieco ako zaverny zavit zacne vytvarat deformujucou sa pruzinou. Ta guma to v mieste kde konci dort asi odnesie a neviem co je pod nou, takze to moze trochu viac drncat alebo skripat.
A navrhnut pruzinu si netrufam, lebo nemam udaje o tuhosti drotu, z ktoreho su vyrobene origo pruzinky (dlzku a priemer si uz omeriam alebo zistim v knizkach) a uz vobec nemam udaje o moznych a dostupnych drotoch, z ktorych by sla urobit nova pruzina. A nemozem ani dodat len tvar drotu, kedze neviem aku hrubku by mal mat a teda neviem ani dlzku drotu. Takze sa nediv, ze Ti nikto nic neposle. :) Ale take progrsivne pruzinky by som si objednal aj ja :). kolko by stala vyrobva mnou navrhnutych pruziniek v pocte 4ks (teda 2 dopredu a odlisne 2 do zadu) ?
17:27:39
22.12.2004
22.12.2004

Saky
mimochodem nejde o to vyrobit progresivni pruzinu jde o to ji navrhnout tak aby skutecne fungovala a to si myslim ze na 4cm zdvihu to nepujde.. nicmene kdyz tu pruzinu vymyslis tak ti ji klidne udelam ja jdu jen osvedcenou cestou.. nebot ono neco navrhnout tak aby to fungovalo je jedna vec a kecat kraviny bez znalosti navrhu pruziny je vec druha.. timto se teda omlouvam mistnim inzenyrum kteri to samozrejme vsechno zvladaji..skoda jen ze nepripisi svuj nazor.. ja se jen divim ze si lidi ty pruziny kupuji.. ja mam napsane ze postavim pruziny jakekoliv bohuzel jeste nikdo takovy nebyl ze by prisel s plankem ze chce to a to.. resp nikdo neprisel s vlastnim navrhem.. a co se tyka zaverneho zavitu myslis ze je tam jentak ? tak si treba spocitej jaka je asi tak sila pokud pusobi na tu gumu v jednom miste tim koncem zavitu a jaka je tam asi sila kdyz se rozlozi do cele plochy jednoho zavitu.. nevim co myslis pojmem silne zakalit.. nicmene pruzinu samozrejme muzes udelat ze silnejsiho dratu tim bude taky vyrazne tuzsi..
17:10:00
22.12.2004
22.12.2004

PeterP136
-> fine_ray: Mozem vediet co je to "pohyb tlumiče nebo pružiny vůči sobě"? To asi nie je terminus technikus, takze neviem o com hovoris.
Ak podlozim pruzinu, tak trochu povytiahnem tlmic, a zmenim geometriu a dvihnem zadok inac nic.
Ak podlozim domcek tak zmenim geometriu a dvihnem zadok.
Ak vlozim gumu do zavitov tak mozno trochu povytiahnem tlmic (mozno preto, lebo dlzka gumy je vacsia nez vzdialenost zavitov v pruzine a neviem) takze mozno dvihnem zadok a mozno zmenim geometriu ale pritvrdim pruzinu a mozno ju trochu "sprogresivnim" .
Ak sa to "mozno" nestane, tak len pritvrdim pruzinu. A teraz otazka do plena. Co je zle na tom ked je przina tvrdsia nez od vyroby? A nepiste kraviny typu ze zadok bude vyssie a geometia sa zmeni, kedze som ako predpoklad napisal ze nic take sa nastane.
k tomu rezaniu. Jediny problem vidim v zavernych zavitoch. Su potrebne? Na co? Ked pruzinu rozumne zrezem (teda volnu dlzku do 10%, tak okrem zavernych zavitov a pekneho noveho komaxitu sa od Sakyho lisia len volnou dlzkoou. Keby tak Saky urobil progresivne pruziny, to by bolo zaujimavejsie, lenze pri progresivnych pruzinach len vdaka samotnemu drotu by tam bol taky dlhy drot ze by asi boli fest makke bez zatazenia a neviem ci by to slo az tak silno zakalit.
K tomu kurveniu prednych naprav pri upizlanych perach. Ked to niekto upizle o 3 zavity a jazdi na dorazoch tak to mohol tu napravu rovno zavarit a to sa clovek nemoze divit ze sa naprava lame.
Ak podlozim pruzinu, tak trochu povytiahnem tlmic, a zmenim geometriu a dvihnem zadok inac nic.
Ak podlozim domcek tak zmenim geometriu a dvihnem zadok.
Ak vlozim gumu do zavitov tak mozno trochu povytiahnem tlmic (mozno preto, lebo dlzka gumy je vacsia nez vzdialenost zavitov v pruzine a neviem) takze mozno dvihnem zadok a mozno zmenim geometriu ale pritvrdim pruzinu a mozno ju trochu "sprogresivnim" .
Ak sa to "mozno" nestane, tak len pritvrdim pruzinu. A teraz otazka do plena. Co je zle na tom ked je przina tvrdsia nez od vyroby? A nepiste kraviny typu ze zadok bude vyssie a geometia sa zmeni, kedze som ako predpoklad napisal ze nic take sa nastane.
k tomu rezaniu. Jediny problem vidim v zavernych zavitoch. Su potrebne? Na co? Ked pruzinu rozumne zrezem (teda volnu dlzku do 10%, tak okrem zavernych zavitov a pekneho noveho komaxitu sa od Sakyho lisia len volnou dlzkoou. Keby tak Saky urobil progresivne pruziny, to by bolo zaujimavejsie, lenze pri progresivnych pruzinach len vdaka samotnemu drotu by tam bol taky dlhy drot ze by asi boli fest makke bez zatazenia a neviem ci by to slo az tak silno zakalit.
K tomu kurveniu prednych naprav pri upizlanych perach. Ked to niekto upizle o 3 zavity a jazdi na dorazoch tak to mohol tu napravu rovno zavarit a to sa clovek nemoze divit ze sa naprava lame.
16:08:12
22.12.2004
22.12.2004

Bagrr
Já efekt motorovýho člunu řešil u 105tky následovně: 1) přední pjužiny o 1,5 závitu ufiklý
2) zadní pružiny nastavený jedním závěrným závitem (vybrat si ty delší Mkový, ale ne ze 130 a rapida, pružiny a na jeden konec nabodovat ten závit) Zatim ty zadní pružiny nic zlýho neprovedli, přední jakbysmet.
2) zadní pružiny nastavený jedním závěrným závitem (vybrat si ty delší Mkový, ale ne ze 130 a rapida, pružiny a na jeden konec nabodovat ten závit) Zatim ty zadní pružiny nic zlýho neprovedli, přední jakbysmet.
15:20:20
22.12.2004
22.12.2004

chooki
Moj pocit bol ze su tvrdsie, isiel som z autom ku kamosovi, a po skrateni som z garaze isiel rovnakou cestou a boli tvrdsie, jasne ze ne brutalne, mozno niekto by to ani tak necitil, ale jednoducho so to citil, tlmice boli dobre...
15:10:20
22.12.2004
22.12.2004

Saky
ale v tom mas vicemene pravdu.. staci vzit stare pruziny opiskovat je zkratit ohrat udelat zavernej zavit a znova je zakalit a pak obarvit a prodavat.. no a otazka co vyjde levneji a efektivneji..
15:01:00
22.12.2004
22.12.2004

Eidy
Težko zahřeješ pouze posledních pár cm drátu. Zahřeješ mnohem větší kus. Takže ti pružina změkne. A př. pružiny mam taky řezaný. Sice už mam od Sakyho 250mm o 10% tvrdší, ale na fiklejch jsem jezdil 3 roky. Ale nikdy jsem neřikal, že jsou tvrdší.
-> Saky: Zřejmě jsi hlupák. Protože ty se vyrábíš s novejma pružinama zatimco stačí vybrat péra na vrakáči, fiknout je, přelakovat a můžeš je prodávat za 1000. Budou tvrdší než před ufiknutim a skoro bez práce. A ty se takhle dřeš.
-> Saky: Zřejmě jsi hlupák. Protože ty se vyrábíš s novejma pružinama zatimco stačí vybrat péra na vrakáči, fiknout je, přelakovat a můžeš je prodávat za 1000. Budou tvrdší než před ufiknutim a skoro bez práce. A ty se takhle dřeš.

14:51:18
22.12.2004
22.12.2004

Saky
nicmene tuhost pruziny z kruhoveho dratu se pocita c=G x d^4 / 8 x D^3 x n a na tom se mozna shodneme ne? a pokud G je nejaka konstanta kterou pokud to nebudes znova kalit (nebo ohrejvat autogenem) tezko zmenis pak je tam d to je prumer dratu to taky malokdo zmeni (nicmene je zde patrne jak rezavejici pruzina kdyz se ji ubira material-) slabne s 4 mocninou) pak je tam 8 to je konstanta to taky malokdo zmeni pak D to je prumer pruziny to je taky nemenne a pak uz jedine n a to je pocet zavitu.. takze je zde jasne patrne ze pokud zmensite n treba z deseti zavitu na 8 pritvrdite pruzinu o 25pct.. volna delka pruziny na to nema vliv.. resp pri beznejch pruzinach nebude mit vliv.. proste natazeni dratu a vetsi rozestup zavitu je na delce stoceneho dratu zanedbatelnej oproti skutecne delce jednoho zavitu.. snad je to jasne..
14:51:15
22.12.2004
22.12.2004

chooki
eidy jako co sa rozculejes ?
1. tie ventilove pruz. si zopakoval len to co som napisal. a do sakyho som tiez neskakal, tak neviem co sa ho zastavas, ked som na neho nepovedal nic zle.
2. ja ked som ufikol cca 4 cm (1-1.5 zavit) tak som to pritvrdenie citil, proste nerovnosti som citil viac ako predtym, a nebolo to dorazmy , ani tlmicmy, viac k tomu sa nebudem vyjadrovat.
3. to nahrievanie sa bezne robi, si myslis ze ten posledny zavit sa zlomi ????? ha-ha... alebo nebude tak "pruzit" alebo co, vsak sa uz zobud.
4. nie som a ani nebol som student mechaniky, studoval som ine, nebudem sa uz opakovat, aj ked s autami priamo teraz nerobim.
Eidy, ty si asi tiez z tych co nadavaju na skracovanie pruzin, prevaranie diskov atd..., ze ? vzdy sa to tak robilo, len teraz v poslednej dobe, s dostupnostou firemnych komponentov, zacinaju ludia trosku machrovat.
Neviem si predstavit jak ti rozumne skratena pruzina sposobi nehodu, alebo co....
Teraz si ma ty nasral... :))
1. tie ventilove pruz. si zopakoval len to co som napisal. a do sakyho som tiez neskakal, tak neviem co sa ho zastavas, ked som na neho nepovedal nic zle.
2. ja ked som ufikol cca 4 cm (1-1.5 zavit) tak som to pritvrdenie citil, proste nerovnosti som citil viac ako predtym, a nebolo to dorazmy , ani tlmicmy, viac k tomu sa nebudem vyjadrovat.
3. to nahrievanie sa bezne robi, si myslis ze ten posledny zavit sa zlomi ????? ha-ha... alebo nebude tak "pruzit" alebo co, vsak sa uz zobud.
4. nie som a ani nebol som student mechaniky, studoval som ine, nebudem sa uz opakovat, aj ked s autami priamo teraz nerobim.
Eidy, ty si asi tiez z tych co nadavaju na skracovanie pruzin, prevaranie diskov atd..., ze ? vzdy sa to tak robilo, len teraz v poslednej dobe, s dostupnostou firemnych komponentov, zacinaju ludia trosku machrovat.
Neviem si predstavit jak ti rozumne skratena pruzina sposobi nehodu, alebo co....
Teraz si ma ty nasral... :))
14:05:05
22.12.2004
22.12.2004

Eidy
-> chooki: Je vidět, žes Sakyho příspěvek nečet pořádně. On vysvětluje, že ty progresivní co se prodávaj jsou na hovno. Ne, že VŠECHNY. Na motoru se pružiny počítaj s jinými požadavky. Protože při 6000 ot/min 1 pružina udělá 3000 zdvihů což je 50/sekundu. To je trochu jiná frekvence než na podvozku. To za prvý.
A za druhý, ta uříznutá pružina se nemůže přitvrdit. To se jako změní průměr, chemický složení, nebo "pořádně" vykalí? Podle vzorce na výpočet tuhosti pružiny bude mít pružina s 8 závity větší tuhost než ta s 10. JENŽE PŘI STEJNÉ VOLNÉ DÉLCE. Takže pokud ji ufikneš tak sice dostaneš míň závitů, ale taky menší volnou dýlku! Takže se nic nezmění!
No a za třetí. Ty radíš zahnout konec drátu pomocí autogenu? To si děláš srandu? Bys moch taky vědět, že ten materiál uplně změní strukturu. Něco jako popouštění. Takže to změkne.
Do prdele to jsem vytočenej. Jak nás nějakej "student techniky" poučuje o mechanice a radí takový blbosti.
A za druhý, ta uříznutá pružina se nemůže přitvrdit. To se jako změní průměr, chemický složení, nebo "pořádně" vykalí? Podle vzorce na výpočet tuhosti pružiny bude mít pružina s 8 závity větší tuhost než ta s 10. JENŽE PŘI STEJNÉ VOLNÉ DÉLCE. Takže pokud ji ufikneš tak sice dostaneš míň závitů, ale taky menší volnou dýlku! Takže se nic nezmění!
No a za třetí. Ty radíš zahnout konec drátu pomocí autogenu? To si děláš srandu? Bys moch taky vědět, že ten materiál uplně změní strukturu. Něco jako popouštění. Takže to změkne.
Do prdele to jsem vytočenej. Jak nás nějakej "student techniky" poučuje o mechanice a radí takový blbosti.
10:01:36
22.12.2004
22.12.2004

chooki
Stresman : ja ti chcem len dobre, nerob blbosti, a nepodkladaj si tie pruziny !!! Kup nove (1200SK), nic tym nepokazis, ale efekt clna nezmizne, ta nova bude oproti starej max. o 1-2 cm vyssie, ale jak som pisal budes mat Vecka, a horsie jazdne vlastnosti, chalani co to tu maju podkladane maju vlecky (ina konstrukcia),a aj tak to podkladaju len kvoli vzhladu, neviem co tym sleduju mat vysoke auto, a myslim ze tym dost trpia klbi poloos (moj nazor). na tvojom mieste by som zrezal predne 1-1.5 zavitu, nic tym nepokazis, a ked si zarovnas este koniec autogenom, tak to bude bez chyby, neviem ako ti trpi viac naprava ? Mozno ze niektore capy pracuju v trosku inej polohe, ale tie rozdiely su zanedbatelne, kopec aut takto jazdi roky a OK...alebo si kup tie sakyho, budes ich mat pekne farebne, ale pocitaj tak 1200 kc (tj. ca. 1500-1600 SK) + doprava z prahy...
zrezanie mas zadarmo, a ked nebudes spokojny (tomu neverim) tak sa nic nedeje...das nove, alebo pouzitez vrakaca alebo sakyho...
ako myslis.
Saky, ja som auta samotne nikdy nejak nestudoval, ale spalovacie motory, tam sa pruziny pocitaju trocha inac (najma frekvencie kmitania), ale myslim ze tie progresivne pruz. asi maju tie vyhody ked ich vsetci pouzivaju...
aj ked suhlasim s tebou o tych riegeroch a pod. vsak preto si ich ja zrezavam, a nekupujem ani tvoje, a nemusim nikomu nic vysvetlovat : zrezane vpredu, vzadu, ine kola, pneu (175/60-185/60), a v zatacke kde si idem na 23 roc. skode v pohode (proste drzi) mi na sluzobnom, zanovnom passate piskaju gumy a auto sa naklana jak dive.
Ja som proste spokojny.
zrezanie mas zadarmo, a ked nebudes spokojny (tomu neverim) tak sa nic nedeje...das nove, alebo pouzitez vrakaca alebo sakyho...
ako myslis.
Saky, ja som auta samotne nikdy nejak nestudoval, ale spalovacie motory, tam sa pruziny pocitaju trocha inac (najma frekvencie kmitania), ale myslim ze tie progresivne pruz. asi maju tie vyhody ked ich vsetci pouzivaju...
aj ked suhlasim s tebou o tych riegeroch a pod. vsak preto si ich ja zrezavam, a nekupujem ani tvoje, a nemusim nikomu nic vysvetlovat : zrezane vpredu, vzadu, ine kola, pneu (175/60-185/60), a v zatacke kde si idem na 23 roc. skode v pohode (proste drzi) mi na sluzobnom, zanovnom passate piskaju gumy a auto sa naklana jak dive.
Ja som proste spokojny.
07:41:57
22.12.2004
22.12.2004

Saky
k tem progresivnim pruzinam kdyz vidim ty progresivni pruziny co se nabizeji na skodovku vezmu si maximalni stlaceni pruziny nez dojde k dosedu ramene na doraz od bezne zatizene polohy v provoznim stavu tak to je treba vzdalenost 10cm a ta pruzina je sice progresivni nicmene pri zatizenim takovem jakym je bezne zatizena ma treba 4 hustsi zavity a 4 sirsi nicmene princp je takovej ze ta pruzina se stlacuje rovnomerne az do doby nez narazeji ty hustsi zavity na sebe cimz se zkrati delka pruziny a bude to tvrdsi.. nicmene na co narazim-) u vetsny pruzin co jsem videl k tomuhle stavu totiz nedojde nikdy resp nedojde k tomu stavu nebot ta naprava ma driv doraz nez se ta pruzina dostatecne stlaci aby se projevila progresivni charakteristika.. tim ted mluvim konkretne o zadni pruzine na Rapida od nevim koho .. takze z toho vyplyva co? ze takovahle progresivni pruzina je v tomto pripade uplne nahovno a je totozna z jakoukoliv jinou beznou pruzinou s obdobnymi parametry, tim chci jenom rict ze pokud chcete pruzinu ktera ma volnou delku treba 250 pak mate chod ty pruziny treba 4cm ted zase mluvim o predni.. tak me nekdo vysvetlete jak na tomhle zdvihu namrskate ty zavity tak aby byly progresivni.. jako nerikam ze to nejde ale bude to asi zbytecny.. nicmene to je moje teorie a cekam od mistnich inzenyru jak nemam pravdu.. ono totiz ne kazda pruzina s oznacenim Riegger atd jeste neznamena ze ji spocital nekdo kdo tomu rozumi a to at je ci neni progresivni..
06:18:52
22.12.2004
22.12.2004

stresman
chlapy tesi ma ze na jednoduchu otazku sa da tolko pisat. ja som si urobil jeden zaver z toho vsetkeho.
vymenim pruziny za nove. predne urezavat nebudem lebo som ani nechcel, a ked bude zadok stale dole tak ich podlozim nejakou podlozkou.
opravte ma ked sa mylim. ale diky aj za prednasku.
vymenim pruziny za nove. predne urezavat nebudem lebo som ani nechcel, a ked bude zadok stale dole tak ich podlozim nejakou podlozkou.
opravte ma ked sa mylim. ale diky aj za prednasku.

19:38:09
21.12.2004
21.12.2004

chooki
hosi co to je pizlat ?
Fine ray, ten obr. jak si neviem vylustit (ale ked sa pytas,ze ked opustiime prac. rozsah tak to suvisi s namahanim na unavu), ale ked som este studoval tak sme kreslili diagramy sila vs. draha stlacenia. (pozri moj obrazok). mam pocit ze ten tvoj obrazok plati pre 2 pruziny, cize s nasou temou to nesuvisi ?
Jak som uz pisal pri pruzine dochadza k namahaniu drotu krutom, len pri velkych priemeroch aj k ohybu drotu, pri dlhsich pruzinach aj k vzperu. Samozrejme sa pruziny pocitaju okrem pevnosti aj na vlastnu frekvenciu a frekvenciu sustavy v ktorej su ulozene.
Progresivnost znamena meniaca sa hustota zavitov, nechceme mat linear. priebeh sily so stlacovanim, to znamena ze pri mensom stalceni je pruzina "mekksia" a dalej sa pri stlacovani sama "pritvrdzuje", aspon tak som to ja pochopil, maju to dnes vsetky auta. Neviem aka je nevyhoda progresivnosti.
Proste mne osobne zrezavanie pruzin vyhovuje, mam s tym dobre skusenosti, jazdim takto 1500 km mesacne, den co den, naprava sa jaksi nestazuje :)) loziska pravidelne kontroluejm...Nechcem tym povedat ze saky robi zle pruziny, aj ked som nemal moznost ich skusit. Urcite zrezana pruzina nesposobi nehodu, to je blbost, a STK mam na haku, kto ma pozna vie preco :))
Fine ray, ten obr. jak si neviem vylustit (ale ked sa pytas,ze ked opustiime prac. rozsah tak to suvisi s namahanim na unavu), ale ked som este studoval tak sme kreslili diagramy sila vs. draha stlacenia. (pozri moj obrazok). mam pocit ze ten tvoj obrazok plati pre 2 pruziny, cize s nasou temou to nesuvisi ?
Jak som uz pisal pri pruzine dochadza k namahaniu drotu krutom, len pri velkych priemeroch aj k ohybu drotu, pri dlhsich pruzinach aj k vzperu. Samozrejme sa pruziny pocitaju okrem pevnosti aj na vlastnu frekvenciu a frekvenciu sustavy v ktorej su ulozene.
Progresivnost znamena meniaca sa hustota zavitov, nechceme mat linear. priebeh sily so stlacovanim, to znamena ze pri mensom stalceni je pruzina "mekksia" a dalej sa pri stlacovani sama "pritvrdzuje", aspon tak som to ja pochopil, maju to dnes vsetky auta. Neviem aka je nevyhoda progresivnosti.
Proste mne osobne zrezavanie pruzin vyhovuje, mam s tym dobre skusenosti, jazdim takto 1500 km mesacne, den co den, naprava sa jaksi nestazuje :)) loziska pravidelne kontroluejm...Nechcem tym povedat ze saky robi zle pruziny, aj ked som nemal moznost ich skusit. Urcite zrezana pruzina nesposobi nehodu, to je blbost, a STK mam na haku, kto ma pozna vie preco :))
19:26:21
21.12.2004
21.12.2004

lubosgls
ale to bys mel .)
18:30:01
21.12.2004
21.12.2004

Saky
zadni ja nenabizim tak sem je nekomentoval..
18:17:00
21.12.2004
21.12.2004

lubosgls
to jsi ted napsal o prednich pruzinach, ale tady se jedna o zadni nebo ne?? a jak psal JIRIk stema pizlanyma pruzinama , to taky nechapu ja jsem jezdil celej rok se zvedlim cumakem a vubec me nenapadlo(ja nic uspechvat nemusim) je pizlat takova pitomost, jsem si pockal az 250tky pak teprve budu neco delat s predni napravou to samy plati o tlumicich k pruzinam
16:51:42
21.12.2004
21.12.2004

Saky
ty pruziny nejsou progresivni treba proto ze jsou to kopie zavodnich LAcek a jsou to pruziny ktery snizi auto tak ze se nebude jeste drbat o seriovej doraz ale znatelne zlepsi jizdni vlastnosti.. a na tom se shodnou vsichni kdo je maji .. resenim ze ji skratis pokud to udelas o zavit tak si to sedne tak o 2cm a neni toani poznat na charakteristice nebot skratis mrtvej zavit akorad to pak doseda do jednoho mista pokud to skratis o vic 2-3zavity jak je tady bezne zvykem vyrazne ji pritvrdis to se da spocitat.. ale taky popravis napravu.. a seriovy tlumice.. ono neni problem navrhnout a namotat jakoukoliv pruzinu at uz progresivni nebo normalni.. me by jen zajimalo kdyz se tady vsichni tak ohanite tema progresivnima pruzinama jestli aspon vite vyhody nevyhody a rozdily v techto pruzinach a to ne obecne (jako progresivni jsou lepsi ale nevim proc je to plynulejsi a stupnovita regulace a podobny kecy) ale charakteristiku v zavislosti na zatizeni na rozdilnosti vinuti atd.. tak povidejte mistni experti na mechaniku-) ano da se delat tuning jednoduchy a takovy co stoji penize.. to uz je kazdeho volba.. ale pokud mu radite at si koupi nove pruziny pricemz jedna predni stoji cca 500 tak ja si myslim ze ma lepsi investici koupit s ty LAcka za 1200 v komaxitu obe a to nerikam proto ze bych je prodaval..
14:42:55
21.12.2004
21.12.2004

fine_ray
-> PeterP136: No myslim že ty gumy do pružin sou úplně naho*no. Lepší je podložit celý uložení, nebo nic. V jiným případě měníš pohyb tlumiče nebo pružiny vůči sobě.
14:40:09
21.12.2004
21.12.2004

fine_ray
-> Jirik: jj, jak říkáš.. dvakrát přes boudu a člověk přemejšlí trošičku jinak.. ale je pravda že sem taky řezal a myslel jak mam sportovní podvozek..

13:24:11
21.12.2004
21.12.2004

TUNER
-> Jirik: ALe no tak Jižíku...každej jsme nějak začínaly...A já asi před 5-6 lety taky....

13:14:50
21.12.2004
21.12.2004

Jirik - zrušená registrace
Já to nechápu, za ty žižlaný pružiny bych vyrážel z STK a dával flastry jak prase.
Dost lidí to tady vodsaď už pochopilo a tak si raději koupí nový pružiny dělaný profi firmou.
Žižláním to začíná a kdoví čím končí, doufám že nikoho na silnici nezabijete.
Dost lidí to tady vodsaď už pochopilo a tak si raději koupí nový pružiny dělaný profi firmou.
Žižláním to začíná a kdoví čím končí, doufám že nikoho na silnici nezabijete.

13:07:55
21.12.2004
21.12.2004

PeterP136
A co tak este skusit gumene vlozky medzi zaity pruziny. Ja sa na to furt neviem odhodlat. mam strach aby sa mi potom v mieste, kde je guma pruzinky nepolamali. Nemam ich za co vymenit. Na vlecku len tak lahko na slovensku pruzinky nesplasite. Mam kupene tie kratke kusky 6ks v baleni.
12:53:50
21.12.2004
21.12.2004

Labros
Saky může nechat udělat i progresívní pružiny jestli si dobře pamatuju...
12:36:16
21.12.2004
21.12.2004

fine_ray
-> chooki: nejde o to dostat tě.. chci aby to tu konečně viděli všichni.. na přednášku se těšim.. budu taky u netu tak třeba můžu reagovat, nebo vymejšlet dotěrné dotazy

12:33:56
21.12.2004
21.12.2004

Labros
-> fine_ray: Si piš, že pak předek bude tvrdší, když tam bude o 1,5 závitu míň, který by se jinak mohly stlačovat.
No jo plyn to je neco jinýho... se nedivim žes tam musel dát něco co se nestlačí..
No jo plyn to je neco jinýho... se nedivim žes tam musel dát něco co se nestlačí..
12:18:30
21.12.2004
21.12.2004

chooki
ej, si myslel ze ma dostanes ? :))
Prednaska aj s obrazkami bude vecer ked budem doma, som v robote. Slubujem !
Ale myslim ze sa zhodneme na tom, ze dlhsia pruzina je makksia a naopak.
Prednaska aj s obrazkami bude vecer ked budem doma, som v robote. Slubujem !
Ale myslim ze sa zhodneme na tom, ze dlhsia pruzina je makksia a naopak.
11:56:01
21.12.2004
21.12.2004

stresman
FINE_RAY :

11:54:40
21.12.2004
21.12.2004

fine_ray
-> chooki: s timhle obrázkem asi budeš souhlasit.. a tedy prosím o malou přednášku toho jak funguje pružina když se dostanu z oblasti "pracovní rozsah"? Necham se poučit a aspoň pochopíme tu mechaniku všichní, ne?
11:41:30
21.12.2004
21.12.2004

chooki
To je presne to o co hovorim, chalani tu su fajn, ale prave ze jaksi nemaju zaklad. znalosti z mechaniky.
Fine ray, samozrejme bude tvrdsi !!! dost to je rozdiel : tvrdost pruziny je dana dlzkou drotu a jeho hrubkou (vinuta pruzina je vlastne torzna (skrutna) tyc ), meniaca sa hustota zavitou ovplyvnuje charakteristiku, progresivnost (nevsimol som si ze by sakyho pruziny mali progresivne vinutie, ale mozno som sa nekukal dobre).
Ked mam M skodu, tak dobry sposob je vyemna za uzovkove (hrubsi drot), + skratene. Len tolko...
Fine ray, samozrejme bude tvrdsi !!! dost to je rozdiel : tvrdost pruziny je dana dlzkou drotu a jeho hrubkou (vinuta pruzina je vlastne torzna (skrutna) tyc ), meniaca sa hustota zavitou ovplyvnuje charakteristiku, progresivnost (nevsimol som si ze by sakyho pruziny mali progresivne vinutie, ale mozno som sa nekukal dobre).
Ked mam M skodu, tak dobry sposob je vyemna za uzovkove (hrubsi drot), + skratene. Len tolko...