Ecotronic - problem so startovanim

prohledat
12 příspěvků (zobrazeno 1 až 12) od 18.12.2004 do 09.01.2011, založil/a Dusan
řadit dle data
12:40:54
09.01.2011
Dušan
asi shoda jmen, ale dle me je to favo nekde jako obal na sardinky po 6ti letech 3
11:04:46
09.01.2011
Pepe.47
Mam kontakt na mechanika co opravuje system ecotronic 6
18:27:44
21.11.2009
jenik59
Expert na ecotronik.www.autovasko.wz.cz/
00:00:43
04.01.2005
Dusan
S autom som asi tyzden jazdil kazdy den a bez problemov - vzdy chytilo na prvy krat. Vcera som vsak nikde nebol a dnes rano som (po 48 hodinach) nenastartoval:(( Problem bol niekde v elektrike - nehadzalo iskru. Cievka nebola na vine - nesiel do nej prud z riadiacej jednotky.

Pozrel som vsetky konektory Ecotronicu (konektor do snimaca otacok, do snimaca teploty chlad. kvapaliny, do lambda sondy, ...), ci nie su navlhnute. Trocha vlhkosti bolo v konektore na karburatore, kde ide minus z baterie a kabel do RJ. Vymenil som dve spinacie rele na RJ - v jednom, co tam bolo, bolo dnu aj trocha hrdze:) Vybral som aj RJ a skontroloval som hlavny konektor na RJ. V kryte na RJ som nasiel aj dost cudny konektor - isli do neho dva vodice (obrazok som prilozil) a vnutri bolo nieco tuhe ciernej farby. Neviete niekto na co to moze sluzit?

No a nakoniec som trocha dobil bateriu (bola trocha vybita predchadzajucim neuspesnym startovanim) a skusil som nastartovat. Podarilo sa! Neviem, ci som tomu pomohol ja kontrolou kabelaze a vymenou dvoch rele alebo ci to bola nahoda... To sa ukaze az po dlhsom odstaveni auta. Potom dam vediet.

Zatial vam dakujem za vase rady.



Dusan
zvětšit Ecotronic - problem so startovanim - obrázek od Dusan vložen 04.01.2005 00:00:43
11:49:31
27.12.2004
PeterP136
-> Dusan: Ak auto nechce startovat/ist tak su len dve moznosti. Elektrika alebo palivo. Takze ak zase nenastartujes, tak Po tych 30s, proste vyber niektoru sviecku a pozri ci je zasvinena od benzinu. Ak ano, tak je problem v elektrike, alebo tom, ze to karburator uchlastava. Tak tu sviecku vrat nazad, vytiahni z nej kabel a nech niekto startuje a ty pozeraj ci z kabla ide pravidelne iskra.

Inac ak chces mat istotu v elektrine, tak vymen, kable sviecky, hlavu rozdelovaca, palec rozdelovaca a ocisti vsetky kontakty na viecke, rozdelovaci a etz. Este sa da vymenit cievka v rozdelovaci ak mas teda ten so zmagnetizovanou hviezdicou, ale ta bud odide uplne, alebo je bez problemov.

Ak je vsak sviecka po neuspesnom starte sucha, tak proste nejde z karbu palivo, takze sa asi odparilo a nez ho cerpadlo natlaci, tak to chvilu potrva. To ze je problem az po 2dnoch napoveda bud odpareniu a spadnutiu paliva alebo navlhnutiu niektorej casti VN elektriky.

A este moze byt problem v tom, ze nevies ako sa ma s ekotronikom startovat. Napriklad favo karburator ma iny predpisany postup startovania nez sedr na 120 a takisto aj ekotronik moze byt odlisny.
23:30:31
24.12.2004
lubosgls
skus si jednou vzit celej rozdelovac s kablama dom a nasad ho tam az treba po tech dvou dotycnejch dnech, jak to bude startovat
21:38:50
23.12.2004
Tommys
Ale kdyby některej škodovkář veděl v čem je zakopanej pes rád bych to taky věděl, kabely jsem všechny už měnil za nový a nepomohlo to, možná ta cívka, ale nevim, protože když to nastartuju už je to v poho, když to rozmrzne:-)))taky by mě rada prospěla, ale co je zvláštnost, tak původní motor 105 naskočil i ve velkejch mrazech líp než ta 120
21:36:46
23.12.2004
Tommys
Hele mám 120 klasiku, a tohle mám pokaždý když je tak od minus 5 a vejš, jak auto nejede třeba dva dny, skoro ukroutím baterku a strter než to naskočí, ale už jsem si zvyk a nějak to neřeším, protože jinak to jede jako víno a jen to naskočí, je po problémech problém jsem vyřešil pořádnou baterkou:-)))))))))na pořádný starty..ne prostě se snažim auto přes zimu moc nevyužívat, abych to zbytečně netrápil, ale když musim taky se mi to moc nelíbí, nechce to zapálit směs at s tim dělám co dělám, zrvona včera mi to chytlo asi až na podesátý, samozdřejmě v intrevalech, taky nevim co s tim, ale všichni škodovkáři okolo v baráku jsou na tom stejně, tak to přisuzuju kvalitě:-))
16:01:47
23.12.2004
Luděk
-> King2: řeší se to většinou výměnou za normální karbec,protože je to u nás neopravitelný,značkový servisy Škoda to řešily tak,že to vozily opravovat do rakouska,nebo německa.
09:46:39
19.12.2004
lubosgls
zkus vymenit civku za vyzkouseni nic nedas
21:21:44
18.12.2004
King
Sice nejsem xpert na ecotronik, ale co jsem tak v konferach vycet, tak chyba je v tom ecotronicu samotnym tzn. uz to, ze vzniknul :) Prej od toho davaji vsichni servisaci ruce pryc a lidi, ktery to umej sestelovat do chodivyho stavu je jak safranu. Ale dost kecu, necht se vyjadri povolanejsi :)
16:08:16
18.12.2004
Dusan
Zdravim,



mam Skodu Favorit 135 Le - Ecotronic, r. v. 1991. Ked sa s autom chodi pravidelne (kazdy den), tak nie su takmer ziadne problemy so startovanim (auto vacsinou naskoci na prvy krat). Staci, aby auto stalo asi tak 2 dni a startovanie sa stane obrovsky problem. Mam tam aj prirobeny "sytic", co je vlastne podla mna iba ovladanie skrtiacej klapky 1. stupna. Vzdy startujem s vytiahnutym "syticom".

Opisem vam napr. vcerajsie startovanie: Prve startovanie: startujem 10 sekund - nic, iba sa pretaca motor bez zapalenia zmesi. Pockam 30 sekund. Druhe startovanie: startujem 10 sekund - obcas bolo pocut, ze zmes bola zapalena, ale to asi iba tak 3-krat pocas druheho startovania, motor ale nenastartoval. Pockam 30 sekund. Tretie startovanie: startujem 10 sekund - zase nic - motor sa iba pretaca bez zapalenia zmesi. Vybral som stredny kabel z rozdelovaca (ten, co ide od cievky) a prilozil som ho cca. 5 mm ku motoru. Manzelka zacala startovat a videl som iba jednu slabu iskru hned na zaciatku startovania a potom uz nic. Tak som startovacimi kablami prepojil moju bateriu s bateriou s druheho nastartovaneho auta. Znova pri startovani preskocila iba jedna slaba iskra na zaciatku startovania a potom nic. Proste ani s druhou pripojenou bateriou nebolo mozne nastartovat. Zmeral som napatie pri zapnutom zapalovani medzi + na cievke VN a kostrou auta - bolo to okolo 12 V. Nakoniec ma kamarat roztiahol a auto po par metroch chytilo. Potom motor v priebehu dna nemal ziadny problem nastartovat. Prilozil som VN kabel z cievky ku motoru a pocas startovania to "poriadne iskrilo". Ani dnes nemal motor problem so startovanim.

Toto sa mi stalo velakrat, ze po dlhsom odstaveni auta som vyskusal po tretom neuspesnom startovani, ci to "hadze" iskru a nic. Vzdy pomohlo iba roztiahnutie. Potom staci s autom pravidelne jazdit a nie su problemy. I ked uz parkrat sa mi zopakoval tento problem aj pri pravidelnom jazdeni. Ale pri dlhsom odstaveni auta, je takmer iste, ze tento problem nastane.



Budem vam velmi vdacny, ked mi pomozete s mojim problemom, pretoze ja si s tym neviem vobec dat rady. Myslite, ze bude chyba vo VN cievke alebo v riadiacej jednotke Ecotronicu?



Za kazdu radu vam vopred velmi pekne dakujem a ostavam s pozdravom,



Dusan
Extreme Tyres