skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dotaz - lpg
prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 08.12.2004 do 19.12.2004, založil/a Jiří Skalný
12:31:54
19.12.2004
19.12.2004

Baghira
-> Jiří Skalný: Dej pozor, jsou dva (no možná víc) druhy, a ten jeden snad nemá připojení na podtlakovou regulaci k rozdělovači, což by ti asi chybělo :-).
11:04:05
19.12.2004
19.12.2004

Jiří Skalný
-> Baghira: dam na tve rady už se shani karburatot t613

10:59:33
17.12.2004
17.12.2004

Baghira
-> King2: No pár blbostí kolem sání mě sice napadá, ale jsou to blbiny zřejmě bez reálnýho základu, takže uvidim jestli to zkusim... Jde o pokus dostávat do motoru stále vlhkej a co nejchladnější vzduch, tak uvidíme... Jinak na LPG mě ta již zmíněná úprava jede velmi dobře, bez jakýchkoli negativních poznatků, takže kdo jezdí výhradně na plyn, směle do toho :-).
09:49:56
17.12.2004
17.12.2004

King
2 Baghira: Presne takhle se to chova na benal i me. Ta dira mezi 3000-3500rpm bude na 100pct tim rozsirenim difuzoru bez pretryskovani ten "strop" jasne ukazuje na to, ze druhej stupen saje smes jenom nouzove s doury, ktera je ale mimo nejuzsi misto, takze s mensim podtlakem. Taky na to uz seru :)
22:23:11
16.12.2004
16.12.2004

Baghira
Mno já rozprašovač na prvním stupni nechal právě jako nouzovku a na druhym odstranil. Jede to do 3000 ot. normálně, pak se to začne dusit a v 3500 se to najednou nakopne a docela to sviští, ale tak do 4800, pak to začne škubat a dál to nejde, ale jezdit se tim dá, pokud si na to člověk zvykne.
Já měl naštěstí karbec v pořádku, takže s podtlakem jsem problémy neměl a navíc jsem dotěsňoval i silikonem, takže v pohodě. Je možný, že se to dá všechno ještě nějak vypilovat a doladit, na to bohužel nemám už ani čas, ani náladu a ani nějak nápady.
Já měl naštěstí karbec v pořádku, takže s podtlakem jsem problémy neměl a navíc jsem dotěsňoval i silikonem, takže v pohodě. Je možný, že se to dá všechno ještě nějak vypilovat a doladit, na to bohužel nemám už ani čas, ani náladu a ani nějak nápady.
22:06:32
16.12.2004
16.12.2004

King
2Peter: Jj, predstavujes si to spravne. Ten rozprasovac je vlastne trubka, ktera vede do nejuzsiho mista difuzoru (misto s nejvetsim podtlakem) a tou trubkou se nasava smes. Rozprasovac na 2. stupni se da na druhym stupni v klidku ozelet, ale tezko rict, ¨jak by auto hopsalo i s vykuchnym prvnim stupnem :) To mechanicky ovladani 2.klapice do roztrhani tela obhajoval tvuj slovensky kolega z TW, co ma v nicku "50kW", tak ho zkus oslovit a kdyz tak se podel....
18:20:01
16.12.2004
16.12.2004

PeterP136
-> King2: Ti erozprasovace su tie rurky co su v tych dvoch dierach v karbuaratore a su rozvnobezne ss spominanymi dierami? A tie diery sa nazyvaju difuzory? Ak hej tak naco su tam vlastne tie rozprasovace? A co mozem vsetko z karbu vysmarit aby to este aspon nudzovo islo na benzin (hoci aj po pretryskovani)? No a ci ste este volakto neprisiel na jednoduchu ale spolahlivu upravu karburatoru na cisto mechanicke otvaranie druhej klapky suhlasne s prvou? To kvoli lpg, vtedy sa predpokladam lpg presnejsie nastavuje.
11:05:34
16.12.2004
16.12.2004

King
Takze slibene pokracovani po firemnim vecirku tzn. organismus se jeste vyporadava s metabolity ethanolu :) Jak jsem zjistil, tak po tzv. Baghirove uprave (zvetseni difuzoru na pr. 23 a 26) to na benal jede vylozene nouzove a to i pri zachovani rozprasovace na 2. stupni, ale mozna by pomohlo pretryskovani a "prevzdusnikovani&qu
ot;. Za to na lpg se to chova subjektivne zivejc a to i bez upravy ovladani 2. stupne. Hlavne proc to pisu je, ze ze zacatku byl podtlak. ovladani 2. stupne ouplne zdechly z nasledujiciho duvodu: Jednak po rozsireni difuzoru na 1. stupni zustala ´jedna "spona" v dource pro snimani podtlaku 1. stupne - to se lehce prostouchlo. Ale, a na tom jsem se dost vykostil, hlavne netesnilo vedeni podtlaku z telesa SEDRu do vika - podtlak totiz "cestuje" z telesa pres papirovy tesneni do vika a opet pres pap. tesneni do "UFA". Prave ten prvne zminenej prechod vubec netesnil ze dvou duvodu. jednak moje kladivovovo-sverakova metoda rovnani vika nezajisti 100pct vyrovnani stycne plochy a tato si musi postupne sednout. A nebo tento pochod urychlit prebrousenim na rovne desce se smirglem tzv. panelakova frezka :) Ale ani toto nestacilo, protoze muj presluhujici SEDR mel soucasne pohnutou i horni stycnou plochu samotnyho telesa karbu. Tzn., ze jsem musel vysroubovat hlavni vzdusniky, sundat injektor, vylisovat z obou komor rozprasovace (bohuzel precnivaji) a podrobit celou plochu prebrouseni na moji oblibene panelakove frezce. Deformace je hlavne v rozich, kde jsou zasroubovany srouby vika. Po sestavni se konecne podtlak dostava tam kam ma. Tak kdybyste se nekdo nudil, zkuste to treba taky :)
15:58:48
15.12.2004
15.12.2004

King
2 Baghira: V puvodni HW konfiguraci SEDRU je otevreni 1. klapky limitovany pomoci ty nosaty podlozky (kterou otacis pri tvoji uprave) a ty podlozky, co blokuje 2. klapku. "Nosy" techhle dvou klikopaku blokujou 1. klapku proti otevreni vetsimu, nez max. Kdyz se udela tvoje uprava zablokuje se 1. klapka jeste pred maximem. Je to videt jedine zespoda......Dopisu pozdeji :c)
18:58:33
14.12.2004
14.12.2004

Jiří Skalný
tak už schanim karbec, na to lpg s karb 120(motor 130) sem vytahl zatim jen 145 tacho...
22:15:50
13.12.2004
13.12.2004

Baghira
-> King2: Jakto, že se 1.klapka nedostane do max. otevřené polohy? Tam jsi přeci "limitován" v podstatě možností došlápnutí pedálu a ať je to původně, nebo takhle, tak dál jak k podlaze se nedostaneš :-)? Jinak v porovnání s neupravenym karbecem je ten rozdíl minimální, spíš jde o lepší nástup a pružnost, než že by to přidalo 5 koní. Je fakt, že nad těma "vzdušníkama" pro ovládání podtlaku jsem neuvažoval...no zase příště :-).
11:04:40
13.12.2004
13.12.2004

King
2 Baghira:Tak jsem se tak nejak ve ctvrtek odpoledne pustil do karbu a rek jsem si, ze kdyz Baghira ho ma votunenej (ten karbec :) tak ja taky (mam SEDRa 120 na favu). Vylisoval jsem z obou komor ty "rozprasovace" a jal jsem se radit 14kou vrtakem s vtackou s 2000rpm v obou difuzorech (1. stupen cca 23mm, druhej jsem protahnul na 26). Ty rozprasovace jsem tam ale oba vratil. Na aute me cekalo trosku zklamani, protoze podtlakova regulace moc nefachala, takze o vikendu to musim znova schodit a zkouknou, protoze ja tukan zapomel, ze doury pro podtlakovy ovladani 2. klapky jsou v difuzorech a mozna jsem je tim tuningem pomrsil. Jeste me napadlo, ze se zvetsenim difuzoru bych mel i zmenit ty "vzdusniky" v kanalkach pro podtlak. ovladani - nebo se na to vysrat a ovlat klapku natvrdo :) Jeste k Baghirove uprave ovladani 2. klapky: 2 minusy - 1. klapka se pri ni nedostane do max. otevrene polohy, 1. klapka nema definovanej klidovej doraz. Nicmene na lpg to funguje :)
03:41:18
13.12.2004
13.12.2004

DDX
-> Samantus: jake difuzory ma ten SEDR ze S1203?
10:04:41
11.12.2004
11.12.2004

Jiří Skalný
jo tak dik, uvidim co se da delat...
18:38:54
09.12.2004
09.12.2004

Samantus
ja mam karboň z 1203ky stejne tak i altik, akorat kastle je furt 120kova
18:37:56
09.12.2004
09.12.2004

Samantus
jo difuzory...... tak to jo, to me nenapadlo....
16:31:16
09.12.2004
09.12.2004

Veron
jj, karbec ze T613 je znát. na benzín jsem ho ještě nešteloval, ale LPG si dá říct. difuzory 23/27, proti stotřicítkovému je to znát.
09:00:09
09.12.2004
09.12.2004

Baghira
-> Marek: Ano ano, karb mám upravenej tak, že mám v podstatě místo druhý komory "velkou díru", odstranil jsem rozprašovač a zvětšil difuzor (asi o 1,5mm), na první komoře jsem rozprašovač nechal a difuzor zvětšil asi o 1mm. Celý jsem to do hladka zabrousil a vyleštil. Dále mám otvírání druhé komory uděláno tak aby otvírala téměř současně s první, což bylo znát asi nejvíc. Ovšem s těmito úpravami počítejte s tím, že bude dost problematickej provoz na benzín, bude to cukat a kolem 5000ot. už to nebude chtít jet, protože se směs ve 2 komoře nebude stačit rozprašovat. Takže pokud bude někdo jezdit z 95% na LPG jako já, tak směle do toho, je to fakt znát. Jo a...120 karbec vyhoď a začni upravovat 130kovej, nebo si sežeň z T613. 120kovej má menší difuzory a je to škoda práce.
08:07:40
09.12.2004
09.12.2004

Veron
zvětšit difuzory přece... a pak ještě poštelovat bohatost směsi lpg...
08:05:49
09.12.2004
09.12.2004

Marek
ale jo, Baghira ma neco upraveno a jede mu to lip, ale nevim co :-) vsak on se ozve...
23:10:11
08.12.2004
08.12.2004

Samantus
ja bych rek ze karbec a lpg spolu vubec nesouvisi.....
21:40:26
08.12.2004
08.12.2004

Jiří Skalný
jak upravit karburator aby to pořadně letělo na lpg? mam tam karb 120, motor 130... diky