skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
"el. turbo"
20:09:23
09.12.2004
09.12.2004

lubosgls
-> Baghira: stim ja samozdrejme souhlasim ze se ten vetrak nemuze tocit konstantni rychlosti, ale ja tam o vetraku nic nepsal reagoval jsem na to zuzeni kterou tvoru takovou prekazku ja k to nazval markus to jsem mel na mysli ze tam prjde stejne vzduchu za cas, jinak by me zajimalo jak to skutecne funguje jestli je tam SKUTECNE jen ten vetrak tak nejni co resit, -> markus: tim ze nevim jak to funguje jsem myslel jak to mel ten autor na mysli ja o tom neco taky cetl, ale znalce ze sebe nedelam , protoze v realu jsem nic takovyho nezkousel jestli ty jo to nevim???
14:35:58
09.12.2004
09.12.2004

Luukkyy
Udělá to velké hov....Přiznám se,že mě už taky napadlo totéž v bledě modrym,akorát místo té velké krávy z Avie sem chtěl dát úhledný malý kompresorek 12V vyvést ho do sání.Je to sice stejná blbost jako tohle,ale aspoň to není moc vidět.Kamarád mi to rozmluvil,tvrdí,že tlak "turbodmychadla"
; musí být závislý na otáčkách motoru,nemůže bejt stálej.I napadlo mě použít kompresor od Avie nebo Zetora a pohánět ho klínovým řemenem.akorát to chtělo nějaký vzduchový ventil,myslel sem že třeba od sklápěčky.To sem nakonec zavrhl pro velkou náročnost (kompresor potřebuje mazat).Pak sem chtěl normální turbodmychadlo,na které sem šetřil do doby,než sem si uvědomil,že by se mi rozskočil motor.Teď,když sem dost omezil alkohol,už takové nápady nemám,u stovčičky motor pouze čistim a natírám,Škoda Tatru realizuju zatim tužkou na papír.Až budou prašule,kilu se zgenerálkuje motor a dostane Webera místo toho zas Jikova....Takový experimenty sou ztráta času

12:36:54
09.12.2004
09.12.2004

Baghira
-> U-Geen: A nebo uplně obrácenej systém...vztule vysává vzduch z motoru, tím se tvoří podtlak, tak že to výfukem nasává splodiny z ovzduší, prožene je motorem a dělí zpět na benzín a vzduch, takže furt odebírá benál z nádrže, aby mu nepřetekla :-).
11:14:20
09.12.2004
09.12.2004

U-Geen
Lip nez markus bych to asi nerek :-) hihi :-) ale mozna to ma obracene, proudici vzduch roztaci ventilator a ten pak dodava elektricky prou, takova mala elektrarna :-)
09:08:59
09.12.2004
09.12.2004

markus
-->lubosgls:co k tomu dodat;o)??nečteš,-nevíš jak funguje,-co vlastně VÍŠ;o)?Mě dmychadla jednu dobu hodně zajímaly,--vím o nich opravdu dost.Ale neříkám,--je možné,že ten člověk má v tom,podle tvých slov"šneku"něja
ké převratné zařízení,které vyvíjel desítky let,a teď s tím vyšel na světlo boží.To si třeba myslíš ty,-nevím?Já jsem spiš toho názoru,-že je to úplně obyčejná touha,přijít za každou cenu(a za pár korun)s něčím novým,-i když je to totální nesmysl.
Jinak tvoje uvaha,-že jsem snad ještě neměl v životě"v prackách nářadí"mě taky docela pobavila-ale budiž,myslet si to klidně můžeš;o).Poslední co bych ale byl,-tak arogantní. To tedy opravdu nejsem.Ale zase nevidím důvod,když tady někdo nadhodí takovou ptákovinu,-se tomu nevysmát.Je to diskuze,-a pokud tím,že se do tohohle paskvilu"obuju" ,-odradím někoho od toho,aby tohle realizoval,-ztratil na tom spoustu času,a možná i nějaké peníze,-a to zcela zbuhdarma,--tak to má svůj smysl.
Jinak tvoje uvaha,-že jsem snad ještě neměl v životě"v prackách nářadí"mě taky docela pobavila-ale budiž,myslet si to klidně můžeš;o).Poslední co bych ale byl,-tak arogantní. To tedy opravdu nejsem.Ale zase nevidím důvod,když tady někdo nadhodí takovou ptákovinu,-se tomu nevysmát.Je to diskuze,-a pokud tím,že se do tohohle paskvilu"obuju" ,-odradím někoho od toho,aby tohle realizoval,-ztratil na tom spoustu času,a možná i nějaké peníze,-a to zcela zbuhdarma,--tak to má svůj smysl.
07:54:38
09.12.2004
09.12.2004

Baghira
-> lubosgls: Pomocí toho "větráku" tam opravdu projde za čas stejně vzduchu, ovšem motor nepotřebuje konstantní přísun, ale jeho odběr je závislej na otáčkách, takže je tenhle větrák topení z avie jak tu někdo napsal k ničemu. Kdyby to bylo honěný podle otáček třeba přes řemen, tak by to při správném zpřevodování mělo možná větší smysl, ovšem navýšenej výkon by nikdy nevyvážil brždění řemenem.
20:00:43
08.12.2004
08.12.2004

lubosgls
kdyz to beres takhle tak ja nechapu co ma tehle vytvor spolecnyho s jedlickovim ustavem treba stim ma neco spolecnyho tvoje ID karta treba jsi tajnej z KGB to je me uplne nekde, kdyz tak peclive ctes tak hlavne nezapomen vzit to pracek nekdy nejakej vercajk cist umi kazdej ale ty pracky ma dost lidi volsovi , kdyz uz jsme u toho ja to auto nikdy nevidel reagoval jsem hlavne na tvuj arogantni a urazlivej vystup, jinak si precti neco o proudeni plynu viz. reakce ""V tomto případě je to spíše obrovskou překážkou pro vzduch putující do sání"" ver tomu ze toho vzdu tam bude projde za cas stejne, tu fotku soudit nebudu protoze nevim jak to funguje nevim co am znamenat ta hadice z toho "filtru" tam je do to ho aji nejakej podtlak nebo co to je a co je v tom jako by "snekovy" uz nevim tuplem
17:47:37
08.12.2004
08.12.2004

markus
-->Lubosgls:člověče,-to vypadá,jako by si sám byl autorem;o).Jednak,-nevím co má moje reakce společné s ID kartou?Prázdná je proto,že k tomu mám své důvody.-po kterých tobě ovšem nic není.A jinak: jednoduchá úvaha spočívá v tom,-že rychlost proudění plynů do karburátoru,a tim následně i objemový průtok vyvolaný podtlakem,--je řádově větší(tím myslímo"o řád")než to,co je schopen vyprodukovat za stejný čas ten ubohý ventilátor,-ještě při tak obludném průměru toho"výstupu".V tomto případě je to spíše obrovskou překážkou pro vzduch putující do sání.Elektromotory synchroní se používají k přeplňování taky,-ale jsou to rotační dmychadla,--viděl jsi to vůbec někdy??Výrobcem je třeba firma" Pol-rot".Malá rada:dřív než začneš někoho napadat,-sedni,-vezmi knížku,a přečti si něco.A protože já tak narozdíl od tebe činím,-tak mi tahle"konstrukce&quo
t;, připadá jako perpetum mobile,-ketré se snaží obelstít elementarní středoškolskou fyziku.Výsledek je přinejmenším k pousmání.Nakonec,-zkus to ukázat někjakému"motoráři&q
uot;,-třeba Čepkovi,-myslím že se při pohledu na to potrhá smíchy.
23:04:54
07.12.2004
07.12.2004

Samantus
S ciste estetickeho hlediska a to se mu taky povedlo
23:02:26
07.12.2004
07.12.2004

Tom
Já teda nevim, ale kdyby to bylo tak jednoduchý, tak se to dávno používá. A místo toho vyrábej drahý kompresory. Z mého laidského pohledu tohle může mít přínos ve velmi malejch otáčkách, že by se motor mohl chovat o něco hodně malinko živěji, ale při větších to bude spíš překážkou. Jenom nechápu k čemu tam má ten filtr, když to přez něj nejde.
23:00:18
07.12.2004
07.12.2004

DDX
> a pokud by tam chtel nekdo "narvat"vice
> vzduchu tak by musel mit sakra silnej vetrak
> aby vyvinul vetsi rychlost proudeni vtzduchu
> do difuzoru nez jaky dokaze vyvinout odtlak > v motoru.......
Plnej souhlas Hermane
> vzduchu tak by musel mit sakra silnej vetrak
> aby vyvinul vetsi rychlost proudeni vtzduchu
> do difuzoru nez jaky dokaze vyvinout odtlak > v motoru.......
Plnej souhlas Hermane

22:53:43
07.12.2004
07.12.2004

lubosgls
-> Samantus: to jsem nepsal jen o prinosu tise pochybuju(me se nelibyl jeho vystup prijde me docela slusny uverejnit svoji teorii nefunkcnosti nez doslova zesmesnovat nekoho vytvor ), z te fotky toho moc poznat nejde
22:33:12
07.12.2004
07.12.2004

Samantus
-> lubosgls: moment ty si presvedcen o spravne funkci tohoto na pohled krasneho nesmyslu????
to lepsi funkci obstara naporovy sani.....
to lepsi funkci obstara naporovy sani.....
22:32:51
07.12.2004
07.12.2004

lubosgls
-> markus: jinak by jsi mohl zverejnit svou logickou uvahu aby jsme se taky pobavili na tvoje triko
22:28:10
07.12.2004
07.12.2004

lubosgls
kazdopadne vypada to vcelku pekne nehlede na funkci , ale neopodstatneny keci typu-> markus: se me urcite neliibi ty vis ho*no jak to funguje a nekteri liidi z jedlickova ustavu by si byli schopni vyplnit ID kartu
18:36:34
07.12.2004
07.12.2004

markus
-->Labros:no pravda,pravda,--za čistotu by mohl dostat i 11 bodů z 10-ti;o).Hlavně ten blankytně modrý karburátor,--ten mě zcela dostal!!Takovou romantiku by ocenily snad i ženy;o).že on to je nakonec ten"šoukár",-a bude zitra v pořadu:Sama doma;o))?!!
15:09:23
07.12.2004
07.12.2004

Labros
skoro ;-)
zajimavy jsou dve stahovaci pasky na jedinym konci hadice u cerpadla - chtel autor zvysovat hmotnost, nebo to nemohl jednou paskou utesnit?
zajimavy jsou dve stahovaci pasky na jedinym konci hadice u cerpadla - chtel autor zvysovat hmotnost, nebo to nemohl jednou paskou utesnit?
15:07:58
07.12.2004
07.12.2004

Labros
Ale ten motor je jak z fabriky
12:16:22
07.12.2004
07.12.2004

Tuxik
12:15:49
07.12.2004
07.12.2004

Tuxik
Nechcete tu fotku ve vetsim ? Mam nekde original z Doks
10:58:20
07.12.2004
07.12.2004

markus
tohle musel musel vymyslet opravdu nesvéprávný chovanec Jedličkova ustavu;o).Jednoduchou uvahou musí každý normální člověk dojít ke stejnému závěru,že tohle je hovadina jak vrata.
10:37:03
07.12.2004
07.12.2004

King
2 Herman: Jasne, staci se juknout do knizky kolik dokaze funet vetrak topeni (vetsinou v m3/hod) a spocitat si kolik projde za hodinu napr. 1,3kou motorem pri rekneme 4000rpm......Tohle je vetsinou faze, krerou spravnej "tunak" radsi preskoci :)
22:43:29
06.12.2004
06.12.2004

Herman
-> eidy: jo v poho,nic proti tobe,alespon jsem se fakt zasmal.....to vis elektrika me zivi......


19:50:42
06.12.2004
06.12.2004

Eidy
To byl pouze příklad. Jasně, že je to moc.
19:20:11
06.12.2004
06.12.2004

Marek
a tewn vetrak by mel bet nejak regulavatelny podle oatacek jak to ma klasicke turbo, ale nevim jak to maji resene treba nektere mercedesy s kompresorem
18:57:56
06.12.2004
06.12.2004

Herman
a pokud by tam chtel nekdo "narvat"vice vzduchu tak by musel mit sakra silnej vetrak aby vyvinul vetsi rychlost proudeni vtzduchu do difuzoru nez jaky dokaze vyvinout podtlak v motoru.......


18:55:24
06.12.2004
06.12.2004

Herman
chtel bych videt 5 kilowatovej vetrak........5 kw mas na poradnou cirkularku.......

17:48:16
06.12.2004
06.12.2004

Eidy
Ještě koukám a nevim jak mu funguje ten filtr. Protože přívod vzduchu husim krkem je dovnitř a odběr do motoru taky vnitřkem. Takže to nemá tažený přes filtr a to přidá onen výkon.
17:46:34
06.12.2004
06.12.2004

Eidy
-> Saky: Zrovna si nemužu vzpomenout jak jsem to myslel. Asi jako, že ten větrák má výkon např. 5kW. Při účinnosti přeměny mech. E na elektrickou a pak z5 na mechanickou je příkon ve výsledku např. 6kW. To se rovná přínosu -1kW což je značně neefektivní. Ale nevim jak jsem k tomu přišel. To je Eidyho teorie relativity. Ale po komplexním dosazení a vyřešení této nerovnice o 15236 neznámých dojdeme k výsledku, že to funguje. Otec řikal, že to zkoušeli v servisu a prej gut tak do 3-4tis.otáček. Pak špatný - už to spíš brzdilo nasávanej vzduch. A náš známej to má s nějakym lepšim elektromotorem a řikal, že mu spadla spotřeba asi o 1 litr/100km. Tak a teď se tu strhne debata.
22:05:26
05.12.2004
05.12.2004

Kurvapes
No tak ventilátor od topení z Avie asi moc nepřidá,ale takový elektriše softurbo to by bylo gut.Teda si myslim.
22:03:14
05.12.2004
05.12.2004

Simi
Mozna to tam toho vzduchu dostane o neco vic, ale vic vzduchu samo o sobe je k nicemu. POKUD by se tomu ADEKVATNE prizpusobily trysky a poustelo se tam i vic paliva, je mozne, ze by to nejak fungovalo. Pak k tomu je ale samozrejme potreba zvysit i prupustnost vyfuku, aby to zas stacilo adekvatne vypoustet, motor osadit jinou vackou, aby dokazala ten prebytek smesi vyuzit a kdovi co jeste.
Zkousel jsem experimentovat s pomery vzduch / benzin na triapule. Duvod byl jednoduchy, predchozi majitel vykuchal vyfuky a protoze to jelo hur, nez predtim, vymenil bavlneny filtr za ten stary z peraka s tou vrtulkou, protoze ten je propustnejsi. Jenze 350 se pri 80 zahrivala a kousala. Dalo se tomu pomoct pridanim plneho plynu, protoze naval smesi to zase ochladil. Tak dlouho jsem s tim experimentoval, aby to zacalo chodit a nekousalo se, az jsem misto puvodni trysky 98 dal nejakou 130-140. Zacalo to chodit jako fras a nekousalo se to, jenze se spotrebou 7-8litru, coz bylo o 3litry vic nez predtim...
Zkousel jsem experimentovat s pomery vzduch / benzin na triapule. Duvod byl jednoduchy, predchozi majitel vykuchal vyfuky a protoze to jelo hur, nez predtim, vymenil bavlneny filtr za ten stary z peraka s tou vrtulkou, protoze ten je propustnejsi. Jenze 350 se pri 80 zahrivala a kousala. Dalo se tomu pomoct pridanim plneho plynu, protoze naval smesi to zase ochladil. Tak dlouho jsem s tim experimentoval, aby to zacalo chodit a nekousalo se, az jsem misto puvodni trysky 98 dal nejakou 130-140. Zacalo to chodit jako fras a nekousalo se to, jenze se spotrebou 7-8litru, coz bylo o 3litry vic nez predtim...
21:24:32
05.12.2004
05.12.2004

jb
jako co to pomuze ..to jako karbec pozna ze tam ma vic vzduchu ?? asi neee .. a to si myslim ze to spis brzdi ten vzduch.. a pak se divim ze se smejou skodovkarum kdyz vymysli takove hovadiny
20:55:41
05.12.2004
05.12.2004

Kabal
-> Zabak: no kamos to zkousel...a ucinost 0% teda zadny zlepseni nepoznal
17:06:47
05.12.2004
05.12.2004

sep
než nějaké zasvěcené odhady podle fotky bych chtěl vidět výsledky z brzdy.....
15:29:56
05.12.2004
05.12.2004

kaipan
To si tam mohl rovnou dát vysavač....
14:57:57
05.12.2004
05.12.2004

Saky
proc by to jako nemelo fungovat ze zakona zachovani energie? ten s tim v tomhle pripade nema nic spolecneho.. nikdo netvrdi ze by to melo osidit fyziku zvyseni vykonu se deje tim ze se zvetsi ucinnost coz mozne samozrejme je ale ne timhle zpusobem to by ty otacky musely byt radove nekde jinde
14:52:06
05.12.2004
05.12.2004

Eidy
Z hlediska zákona zachování energie to nemůže fungovat resp. přidat výkon. Ale "podobně" funguje kompresor. Bere výkon z motoru ale víc dodává.
14:26:53
05.12.2004
05.12.2004

Samantus
kamarad to naprosto vazne nazval system TDP
Turbodynamicke preplnovani:-)))))))))
Turbodynamicke preplnovani:-)))))))))
14:26:06
05.12.2004
05.12.2004

Saky
to je jako vetrak z erka? no pokud jo tak bych rekl ze pokud to priida tolik co si ten vetrak sebere tak ze to bude zazrak-)
14:25:49
05.12.2004
05.12.2004

Samantus
ale je to hezky udelany
14:25:31
05.12.2004
05.12.2004

Samantus
totalni blbost
14:06:31
05.12.2004
05.12.2004

Zabak
tohle se ted porbira na autohifi co si o tom myslíte vy??????????
udela to neco ?????
udela to neco ?????