rozdíl 120ls z Ačka a z Mka

prohledat
12 příspěvků (zobrazeno 1 až 12) od 26.01.2003 do 03.02.2003, založil/a
řadit dle data
19:47:45
03.02.2003
Jirik
Pravdu má Petkar. Ale rozdíly byly taky v typu karburátoru a to je znát taky dost.

Kompresi měly oba motory stejnou. A soudě dle starých Světů motorů kterejch mám plnej sklep se to nelišilo ani vačkama. Ona vám pojede taky jinak 120ka z roku 77 a 120ka z roku 87. A hlavně záleží na tom jak je celej motor zajetej. Můžeš mít línej motor a svižnej stejného objema.75
08:15:15
29.01.2003
sep
Ačka mají výkon měřený podle DIN(což je v podstatě totožná metodika jako ČSN),takže tím to není.U Aček ani u Mka výkon podle SAE uváděn nebyl.....

Vačkou to taky není(jak jsem psal,jenom u LS byla ostřejší,a to jenom nepatrně)a komprese byly stejný.........

Viz. můj předchozí komentář......
08:11:04
29.01.2003
Petkar
Já se ještě vrátím k tomu měření výkonu v kW (resp. následného přepočtu na koně). Do nějakého roku se tady počítal výkon motoru podle SAE a následně podle ČSN. Takže například motor škoda 110LS měl výkon podle SAE 45,6 kW (62 koní) a podle ČSN 38,25 kW (52 koní), takže je možné, že některé Ačka to měly měřené podle jednoho a Mka už podle druhého, pač ČSN normy začaly u nás platit někdy od žačátku 80-tých let (pokud se nepletu).



A rozdíl v měření podle SAE a podle ČSN?

------------------------- -------------------------- -----

Podle SAE se motor měřil nenastrojený - bez alternátoru (dynama), vodní pumpy a podobných "nesmyslů". Takže reálnému výkonu více odpovídá ČSNko.



Ale v tomto případě si myslím, že ten rozdíl 1,5 kW udělal kompresní poměr a vačka...

21:30:43
28.01.2003
flico
A nebude to tym, ze "A" mali karburator EDSR s ekonostatom a "M" mali SEDR ktory mal ine osadenie (trysky a vzdusniky) a nemal ekonostat ?
17:20:46
27.01.2003
Baghira
Ano, tak nějak to bylo, změna tolerancí ve výpočtu...
15:38:38
27.01.2003
sep
Výkon u aček byl uváděn s trošku jinou tolerancí(+-10%)a mka už jen-+5%,takže něco dělá tolerance,něco málo ta vačka(,ale jen u LS,která je mimochodem stejná jako u 130,tuším že do 78) a něco taky bohatší směs Aček....
11:39:33
27.01.2003
wekky
Přepočty jsou pořád stejný. A v kW to musí vyjít stejně dnes jako třeba před 80 lety.

Mírná odlišnost je v přepočítacím koeficientu z kW na ks (koňská síla) nebo hp (horse power). Je to zvláštní, ale u nás máme trošku silnější koně3 .



Jediný rozdíl mezi LS užovkového a M je ta vačka, jiný tvar vany (u všech M jeden šroub navíc) a plnoprůtokovým filtrem oleje (nevím jestli až u M nebo dřív - Garde je měli všechny)
11:25:15
27.01.2003
lukas
no mysim že to wekky myslel tak, že se zpřesňoval způsob měření a výpočtu ... určitě ani dneska se těm číslum nedá 100% věřit
08:53:00
27.01.2003
Luděk
Tož voni ty koňové mezitím vyrostli a tudíž se změnil přepočet z kW(viz. Šemík).
06:36:34
27.01.2003
wekky
Tuším někdy do 79 se do nich dávala jiná vačka a pak už stejná s normální 120.

Baghira: Jak změnil výpočet kW? To je snad záležitost daná fyzikélními zálležitostmi.

Jestli sis to nespletl jako rozdíl mezi českým koněm a anglickým HP, tam je trochu odlišný přepočet.
12:29:00
26.01.2003
Baghira
Pokud si vzpomínám, tak se v určité době měnil výpočet KW, takže výkon zůstal stejnej, ale v novém přepočtu to vyjde míň KW.
02:33:45
26.01.2003
Dušan
Nevíte jestli je rozdíl mezi 120ls z Ačka a z Mka. Výrobce a chytré knihy ukazují že Ačko ma při 5200ot/42kW a Mko při 5200ot/40,5kW. Já tam mám Ačko po GO a letí to mnohem líp. Nevíte někdo
Extreme Tyres