skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
GUFERA na hlave???
-> Bucin: Jak píše Radekra , P.st Mudrovi je 75let a je ze staré školy - nezáleží mu na tom, aby si co nejvíce nahrabal, u něj je hlavní kvalita a ta je vždy 100%
-> Bucin: p.Mudra má praxi tak 50 let,jeho práce je vždy odvedená na 100 procent,takže se bát nemusíš.
-> djmaso: Ok zavolám mu a máš s nim nějaké zkušenosti ?? Abych nepřišel o jedinou 130 hlavu co mám.
-> Bucin: Strojní broušení Mudra Kralovice
Když to tady tak čtu je ještě někdo kdo upravuje litinový hlavy na bezolovnatej ?
Dyt i jednickova koktavka ma normu 1l/1000km
ono je to tezky kdyz chces takovydle upravovany motor ale pak s tim jezdis v normal provozu....

-> minno: Jenže bronzové, potažmo CuSn8 mají do moderní vodítkové slitiny daleko...
-> Urbi: Velka vule na voditkach by byt nemela. Ja je mam docela kratke a vule je naprosto minimalni. Jinak material je nejakej mangano-kremiko bronz, jak pise Marinek. Pokud mas original voditka, tak je Chovanec musel prevrtat a pak je otazka, jak presne a souose se mu to podarilo.
-> m8rinek: bronzové mám v 120 hlave :) No, až tak veľa to gufero asi neprepúšťa keď tie motory a s dobrým spodkom olej skoro nežerú.
-> minno: gufero propustí dost a vodítko samotné je z materiálu odolném abrazi. Dnes se dost často používají vodítka na bázi bronzů...
Ja mám podobnú otázku. Čím sa vedenie ventilov vo vodítkach primazáva, keď tam guferá sú? Či aj gufero prepustí 0,001 nič oleja a to stačí?
-> Urbi: Problém s vodítkama na sportovním motoru je hlavně v tom, že jsou schopný se samy vyškubnout, přetrhnout a podobně. Já bych je tam dal, přecijen, pokud pak olej nevyteče jinudy, tak je v motoru od výměny k výměně...
Na motoru, kterej by byl použitej jen na soutěže je to věc jiná.
PS: jsem na ty nájezdy zvědavej, myslim že toho s erkem najedu dost a už druhým rokem je to po 2500km/rok.
Na motoru, kterej by byl použitej jen na soutěže je to věc jiná.
PS: jsem na ty nájezdy zvědavej, myslim že toho s erkem najedu dost a už druhým rokem je to po 2500km/rok.
-> Urbi: :na tom nic moc k vymýšlení není,bez gufer minimalizuješ přidření vodítka za cenu teoreticky zvýšené spotřeby oleje ale nemusí to být taková hrůza,než se to trochu vybije chvíli to potrvá,dokud to nezkusíš stejně nebudeš mít jistotu,jako kompromis bych viděl gufera na 8ky ventily (za předpokladu že v hlavě jsou 7ky) a možná si pohrát s pružinou,chce to zkusit.
K tomu karbonu, gufero těsní jen olej z vahadel na dřík,nic víc,jestli bude vodítko vyrubané že půjde výfuk přes něj,pak už gufero které je stejně až nahoře moc nezachrání,maximálně drážka do vodítka a O kroužek jako poslední cesta ale k tomu se nikdy nedostaneš tak to nehroť.
K tomu karbonu, gufero těsní jen olej z vahadel na dřík,nic víc,jestli bude vodítko vyrubané že půjde výfuk přes něj,pak už gufero které je stejně až nahoře moc nezachrání,maximálně drážka do vodítka a O kroužek jako poslední cesta ale k tomu se nikdy nedostaneš tak to nehroť.
-> TTomas: Bohužel nejede, ale už se na tom pracuje, ještě musím převodovku ven, některé periferie na ní znovu a lépe. Nemám stále píst a těsnění pod hlavu od chovance,karby a zapalování dořešený, ještě řeším podvozek nový...je toho moc na mě. Já vlastně netuším kolik zvládnu za rok najet s takovým autem a pojízdnou pokladničkou pro policajty, ale 5000km minimálně. Ty vodítka jsou dost dlouhá, tzn. dobré vedení mají, ale ventily se mi v tom zdály že mají dost velkou vůli...nevím jak to má být, jsem bez zkušenosti s tímhle. Říkám si jestli při vyfukování....nepůjde výf. ventilem jemné částečky karbonu zpátky do hlavy či na dřík ventilu...zda to pro motor není ještě horší. Dobře primazávat se bude určitě sací ventil který to bdue podtlakem brat...jenže ten nemá takovou tepelnou zátěž a nemusel by to tolik potřebovat, zajímala by mě tady trochu teorie proč to nedávat, klady/zápory obou řešení.
-> Durnbach:
Dobře, ale fakt jen pro zajímavost. V8 přece nemůžeš srovnávat. A další věc: rozdíl je mezi maximální přípustnou (papírovou) spotřebou oleje a mezi běžnou spotřebou při nepříliš opotřebeném motoru. Naše Vectra má taky výrobcem stanovenou spotřebu 1l/1000 jako normální, přitom žere 1l/3000 a je to považovaný za ohromnou spotřebu a vejfuk je plnej sazí.
Dobře, ale fakt jen pro zajímavost. V8 přece nemůžeš srovnávat. A další věc: rozdíl je mezi maximální přípustnou (papírovou) spotřebou oleje a mezi běžnou spotřebou při nepříliš opotřebeném motoru. Naše Vectra má taky výrobcem stanovenou spotřebu 1l/1000 jako normální, přitom žere 1l/3000 a je to považovaný za ohromnou spotřebu a vejfuk je plnej sazí.
palinator 11.04.13 00:53:58 napsal:
→ Urbi:
1l/1000?
Jen pro zajímavost. Staré V8 od Mercedesu z let 1967-1991 mají max. spotřebu oleje 1,5 litru na 1000 km.
→ Urbi:
1l/1000?

Jen pro zajímavost. Staré V8 od Mercedesu z let 1967-1991 mají max. spotřebu oleje 1,5 litru na 1000 km.
-> Urbi: Ja tam gufera taky nemam a na ostrej motor opravdu nepatri. Kdyz bych s nim chtel jezdit jako ty 10tis km za sezonu, tak bych je tam dal, ale kdyz jsou dobre udelane voditka, tak to tolik rozhodne nezere. Teda za predpokladu, ze nejedes furt plnej a do plnejch. Pak je to vcelku normalni.
Takze uz ti to jezdi? Prvni dojmy?
Takze uz ti to jezdi? Prvni dojmy?
-> Urbi:
1l/1000?
1l/1000?

Nebudu zakládat další téma. Rád bych se zeptal zasvěcených co říkají na použití/nepoužití gufer v dost upraveném motoru. Sundám ventily a nestačím se divit že tam nejsou, volám panu nedbalému Chovanci proč, nejdřív že to není možné že by je zapoměl nandat, potom cosi že na upraveném motoru by stejně být neměly aby se tama ventil přimazával, spotřeba oleje kolem 1L na 1000km mi bylo řečeno, což je teda ukrutný nástřel pokud doliju 10w-60 10L za rok !
Kdo z vás jezdí top motor s gufery či bez, životnost vodítek či ventilů ? Motor bude: 1513ccm, vačka z odlitku 300st., větší ventily o 2mm - sací 7mm, výfuk 8mm dříky, zachovaná délka vodítek-nezkrácené, kanály 30mm, 4 klapka karb.
Kdo z vás jezdí top motor s gufery či bez, životnost vodítek či ventilů ? Motor bude: 1513ccm, vačka z odlitku 300st., větší ventily o 2mm - sací 7mm, výfuk 8mm dříky, zachovaná délka vodítek-nezkrácené, kanály 30mm, 4 klapka karb.
sedla ventilu jsou OK tlaky v jednotlivich valcich jsou cca13-15 atm. což je myslím OK
to je asi zabrušovat nemusím
ale nachce se mi sundavat hlava vypouštet voda a celé to rozebýrat když potrebuji vymnenit "pouze" gufera na ventilech
tak se snažím to nejak obchcat
a jeste bych mnel dotaz jestli mužu povolit ty šrouby co jsou zkrz "vahadla" aniž bych se musel bát že se mi zkroutí hlava????
DÍK
to je asi zabrušovat nemusím
ale nachce se mi sundavat hlava vypouštet voda a celé to rozebýrat když potrebuji vymnenit "pouze" gufera na ventilech
tak se snažím to nejak obchcat
a jeste bych mnel dotaz jestli mužu povolit ty šrouby co jsou zkrz "vahadla" aniž bych se musel bát že se mi zkroutí hlava????
DÍK
jenze ty nemackas ten ventil tou pruzinou, takze pokud mas gufero ktery udrzi ventil tzn ze proste ho vytahnes nahoru a on sam nespadne tak to zandas ty mesicky na ventil v pohode.. resp pokud na to mas pripravek.. nicmene standartne se to asi dela pri sundany hlave spolecne s zabrousenim ventilu atd..
a ten tlak 7-8atmosfer stlačením té pružiny nepremužu?????
(doufam že jsem to napsal srozumitelně??)
(doufam že jsem to napsal srozumitelně??)
musis mit kompresor a pustit stlacenej vzduch do otvoru po svicce
mne se nechce sundavat hlava
to prece musi nejak jit vymnenit ty gufera bez demontaže hlavy


to prece musi nejak jit vymnenit ty gufera bez demontaže hlavy
-> Zabak: Včera jsem pokusně sundal 2 ventily a bez podložení to nepůjde, pokud nemáš nějaký speciální přípravek. I když jsem měl sundanou hlavu, tak to šlo mizerně.
vahadla sundat není problem
mne jde hlavne o to jestli pujdou sundat a nandat pružiny z ventilu když si nebudu moct podepřít ventil zespodu!!!
mne jde hlavne o to jestli pujdou sundat a nandat pružiny z ventilu když si nebudu moct podepřít ventil zespodu!!!
V zásadě když budeš mít správnej přípravek na narážení tak je to jedno. Musíš buď sundat vahadla nebo je po povolení a vyndání tyček pootočit nahoru (pokud to jde neodskoušeno).

nevíte nekdo jak vyměnit gufera na ventilech v favoritacky hlave bez její demontaže z motoru ??????
teda jestli to vubec jde?????
teda jestli to vubec jde?????