skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ostra vacka
-> Tom: Jo máš pravdu těch vaček je hodně a tvar palce udává průběh. Je to jen názorná ukázka. Ta 280 na obrázku je polotovar.
-> Tom: Ale to jsi měl z polotovaru ne? Tyhle budou zřejmě přebrušovaný série.
Já teda nejsem žádnej odborník, ale řekl bych že tvar palce nemá nic společného s časováním vačky. Ten snad udává průběh a rychlost otevření a zavření ventilu. Já měl vačku 320/320 a ta měla tvar vostřejší než 260 na obrázku.

-> lubosgls: Jo můžu, ale nevím jestli na tak malém rozlišení to půjde vidět?
-> Tomicraw: a nemuzes tu fotku sem hodit??
Taky se mi stalo, že jsem od jednoho závodníka haluzově koupil blok ze 130LR, kterou dřív jezdil za 500Kč, prej to pro ně nemá žádnou cenu, leželo to pod rýnou a když jsem ho rozdělal, byla tam 320/300 origoš MB polotovar-to bylo štěstí najednou

-> Crisp: Úhel otevření tak nepoznáš, je to jen názorně ukázaný rozdíl mezi vačkami s určitým časováním. Já mám doma fotku, kde jsou vedle sebe vyfocený 260-270-280 vačka a zřetelně vidíš ten rozdíl. Je to, ale jenom názorná ukázka rozdílu.
-> Tomicraw: No ja se na ten clanek dival. Ja sice nejsem exprt, ale jak se z tech dvou rozmeru pozna uhel otevreni? Bo kdyz ji vic zakulatim, tak se to bude pri stejnych rozmerech otevirat driv, ne? Nebo si to myslim spatne? 

-> Vici: hm,ale musis davat bacha vetsinou jsou tupy


jinak..... ostravacka..tech je prece v Ostrave dost ne? stacit jit a nejakou jiste potkas, jen at ma ale aspon trochu spravnou barvu, jinak by zazitek mohl byt opravdo ostry :o)))
Nebo si přečtete nějaké info, třeba na home.tiscali.cz/hotrally/
.../vacka.html
no jasne jenze on to popisuje tak ze seriovou vacku vymeni tzn za jeste tupejsi-) jeste se da pridat na kroutaku zvednutim komprese nekam ke 20ti a litim nafty-)
sak "tupou" vacku to ma uz z fabriky ne

no ono tupou-) vacku na motor o obsahu 1,3 a min je docela blbost.. tim kroutak nezvednes
vacka je fakt nejvdecnejsi tema



-> miku: je spousta moznosti jak si vylepsit auoto....a jedna z moznosti jak si vylepsit motor je dat si tam jinopu vacku.pokud chces aby mel motor "vykon" musim tam dat "ostrou"vacku napr.300/300 atd...a to se ti projevi az v otackach nad 4000 ot/min.
A nebo si budes vylepsovat motor tak ze si zvednes kroutici moment a to znamena,ze si tam das"tupou" vacku-motor bude mit kultivovanejsi beh a lepsi zatah od nizkyh otacek a nebudes muset tak casto radit a budes mit lepsi "odpich" bohuzel tuto upravu nikdo moc nedela.......
A nebo si budes vylepsovat motor tak ze si zvednes kroutici moment a to znamena,ze si tam das"tupou" vacku-motor bude mit kultivovanejsi beh a lepsi zatah od nizkyh otacek a nebudes muset tak casto radit a budes mit lepsi "odpich" bohuzel tuto upravu nikdo moc nedela.......
Oki tak ju zmeram,dakujem pekne za rady :)
majte sa zatial pekne
majte sa zatial pekne
zajimava metoda-) nicmene pokud vytocis petku a zaradis dvojku-) tak mas extra ostrou vacku ktera bude tocit jak v F1-) nicmene mozna zjistis ze na to neni dimenzovanej zbytek-) ne vazne jedine vyndat a zmerit..
jedina presna metoda je vyndat a zmerit, musis mit delicak a hodinky (ne ty natahovaci ale ciselnikovej uchylkomer
), cokoliv jinyho sou jenom dohady

Rozdiel medzi ostrou a normalnou vackou spoznam az vo vysokyx otackax,alebo pomaha aj v tyx nizsich?Dalo by sa to zistit aj tak ze to budem tocit co to da a ked to nepojde nad dakyx 5500-6000 tak to znamena ze je tam obycajna?
vdaka
vdaka
Nejlepší je vyndat a nechat u někoho změřit, třeba Čepek v Praze, mě to stálo asi 100Kč. Nebo změřit sám, návod tady www.skoda110r.cz/article.
php?id=123

no nevim nevim jestli to jen tak zmeris...mozna bys to zmeril takove ty hodne ostre vacky ale takove ty 260/260 apod bude asi hodne tezko zmerit ale i kdyz :))
vyndat a zmerit

Bol by som velmi vdacny keby mi niekto napisal ako mozem rozoznat ze ci mam v eRke ostru vacku alebo mi ju daky dobrak vymenil za obycajnu..