skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odvětrávání klikové skříně
-> jb: To bude jen zkondenzovaná voda, smíchaná s olejovými výpary. To bych vůbec neřešil, možná natočím to, co mi to dělá, aby měli ostatní představu...
chci se zeptat trochu to kourit musi ne kdyz jsou ty vypary teple ?? tedko jsem to zkousel sice mokry vzduchac nemam ale takovy tenky slic mam na vicku a v hadici ale dela to hodne kdyz nejezdim dlouhe trasy ale poskakuju po meste. No a po roce v airboxu taky bylo trochu oleje srazeneho. Al eja to neresim olej to nezere ani vodu a nic nikde nekouri. Este me napadlo nemuze byt ten slic na vicku tim ze je tam polosynt?
Ještě bych se rád zeptal na pár drobností...
Netušm, zda jsou v háji "pouze" pístní kroužky, nejde mi do hlavy, jak by se mohly zapéci všechny, protože ztráta komprese je celkem znatelná (kdyby to byl jen stírací, snad by to nebylo tak znát ???).
Dále se chci zeptat, zda nemůže být upálený ventil, popř, zda nemůže být také chyba na ventilu (jestli je upálený či nějak v háji vodítko, kudy by utíkal tlak ???).
Hlodá mi hlavou, co všechno by mohlo být v háji...
Netušm, zda jsou v háji "pouze" pístní kroužky, nejde mi do hlavy, jak by se mohly zapéci všechny, protože ztráta komprese je celkem znatelná (kdyby to byl jen stírací, snad by to nebylo tak znát ???).
Dále se chci zeptat, zda nemůže být upálený ventil, popř, zda nemůže být také chyba na ventilu (jestli je upálený či nějak v háji vodítko, kudy by utíkal tlak ???).
Hlodá mi hlavou, co všechno by mohlo být v háji...
Tak mám další poznatky.
Dnes jsem se na to kouknul a zajímavá věc nastane, když zacpu na chvíli tu hadici na odvětrávání, tak po cca 3 sekundových cyklech to vystřeluje víčko na olej, vypadá to celkem komicky, kdyby nebyl v háji motor
...
Jinak z té hadice jdou výfukové plyny a to dost intenzivně. Když vyndám měrku na olej, tak to tím otvorem kouří jen slabě.
Dnes jsem se na to kouknul a zajímavá věc nastane, když zacpu na chvíli tu hadici na odvětrávání, tak po cca 3 sekundových cyklech to vystřeluje víčko na olej, vypadá to celkem komicky, kdyby nebyl v háji motor

Jinak z té hadice jdou výfukové plyny a to dost intenzivně. Když vyndám měrku na olej, tak to tím otvorem kouří jen slabě.
Martin:Pokud říkáš,že to není ani dva roky po Go
.Jestli ti to dělal servis a máš na to doklad,tak ho můžeš reklamovat(pokud tonejsou dva roky)


Bohužel, vaše zkušenosti se opravdu zakládají na pravdě, a kdo tvrdil, že to budou kroužky, má zřejmě pravdu
. Ten motor nemá nárok, aby šel do důchodu, není ani dva roky po GO a najezdil jsem s tím prd a snažím se o to pečovat, jak mohu.
Změřil jsem si tlaky ve válcích a výsledky jsou následující 16;16,5;16,5;9 . Takže zde bude asi něco špatně.
Kolem měrky prosakuje olej, a filtr byl plný oleje, takže přesné příznaky, jaké zde uvádíte.
Jsem z toho docela smutný, protože o to auto se starám jak nejlépe umím a motoru jsem zrovna věřil nejvíce z celého auta.
Jinak na výkonu jsem žádnou drastickou změnu nepozoroval, akorát volnoběh se mi zdá být takový neklidný...

Změřil jsem si tlaky ve válcích a výsledky jsou následující 16;16,5;16,5;9 . Takže zde bude asi něco špatně.
Kolem měrky prosakuje olej, a filtr byl plný oleje, takže přesné příznaky, jaké zde uvádíte.
Jsem z toho docela smutný, protože o to auto se starám jak nejlépe umím a motoru jsem zrovna věřil nejvíce z celého auta.
Jinak na výkonu jsem žádnou drastickou změnu nepozoroval, akorát volnoběh se mi zdá být takový neklidný...
King2:Teplota víka taková určitě není,ale ten olej jde ze spoda nahoru přez největší tepelně namáhaný díl a to je hlava.No a už to neřeš
.prostě je to zasviněný nebo to dělá sračka "alá" voda+olej .Čau


2 Zdenda130: Ale nechces mi tvrdit, ze teplota sten ventilovyho vika je 105C? A presto se tam taky "zapeka" olej

King2.Jo,ty myslíš teplotu vody.Motor nemá jen teplotu vody,ale i oleje,halvy a bloku a všude je jiné rozhraní teploty.
.Voda 80-90,olej110-140,hlava něco přez 105 a blok jako chladící kapaliny.Zapeklý motor není žádná stráta,jen "to sviní" toď vše


tak ja mel samej problem, a sou to krouzky, vid foto u meho auta, vyhdzovalo to hodne oleje, vzduch filtr, byl dopolovice nasakly olejem, a kdyz sem skousel zacpat odvetravani na viku, tak mi skoro olejova merka vypichla oko, no nic tohle se da vyresit GO motoru panove

2 Baghira: Kdyz zanedbame volnobeh tak sanim jde do motoru o nejakej ten rad vetsi objem "chladnyho" vzduchu, nez se tam dostane z odvetrani klikovky. V provoznich otackach sosne motor radove desitky litru/s takze to funeni teplotu nasavanyho vzduchu moc neovlivni, ale kdo chce byt precizni...... :)
2 sep:
, ale nezapomen, ze jsou mezi nami taci, co maji skudku jako hlavni vozidlo a nemuze si dovolit ztravit vikend rejpanim se v motoru pri kazdem priznaku opotrebeni
2 sep:


tady je to samej EXPREZIDENT s umelym vyvodem (do flasky ne do pytliku?)
-> sep:
-> King2: Mě tak napadá když se motále kolem toho LPG, by asi bylo vhodné tem přívod do aiboxu zaslepit, protože z klikovky to bere ten vzduch určitě ohřátej což pro nás moc dobré nebude. Takže buď filtr nebo vývod do flašky.

-> King2: Mě tak napadá když se motále kolem toho LPG, by asi bylo vhodné tem přívod do aiboxu zaslepit, protože z klikovky to bere ten vzduch určitě ohřátej což pro nás moc dobré nebude. Takže buď filtr nebo vývod do flašky.
mno kdyby měl můj motor ruce tak mi tak maximálně plácá děkovně po zádech ,páč se má jako prase v žitě..........ale počítám že pár lidí ze stránek by chodilo s rozbitým xichtem obden

A aby ten ručník jednou nenamočil a nevzal vás s ním přes prdel. 

...skoro bych řek že motor tímhle háže ručník do ringu...
Tina to konecne osvetlil. Kdyz ten bordel z klikovky tranzituje pres rozumne velkou flasku s dratenkou, tak treba me osobne se tam za mesis nalapalo treba pul litru kentusu - ale jak jsem rek motor skoro KO, pripeceny krouzky.
2 Peklo_evo-lubos: Vysvetleni neni zadna veda - kdyz ten koktejl vodni pary, spalin a olejovy mlhy, co fuci z klikovky privedes do airboxu, kterej je ochlazovanej nasavanym vzduchem, kondenzuje olej v tom prostoru nad karbem a stejka do prostoru filtru. Kdyz uz k tomuhle dochazi, motor bije na poplach :)
2 Peklo_evo-lubos: Vysvetleni neni zadna veda - kdyz ten koktejl vodni pary, spalin a olejovy mlhy, co fuci z klikovky privedes do airboxu, kterej je ochlazovanej nasavanym vzduchem, kondenzuje olej v tom prostoru nad karbem a stejka do prostoru filtru. Kdyz uz k tomuhle dochazi, motor bije na poplach :)
jsme jednou spravovali uno 1,4 kdyz jsem ho byl projet tak jsem mu dal trochu zahul(nebyl tam filt) na dvojaky pri 80 si to natohlo olej jsem myslel ze horim jak se zacalo z motoru kourit(vsude olej,ale vsude.))
pokud ti to hodně čadí z odvzdušnění tak je možný, že máš zapečenej kroužek (osobní zkušenost). Jinak ten vzduch se tam opravdu dostává přes kroužky, když motor saje. U závodních motorů je blok kvůli tomu odvzdušněnej na několika místech a měrka se vyndavá a nahrazuje šroubem, aby nevylítávala...
mě u stodvácy jde trochu voda do oleje,tu hadici mám jen tak vytaženou podle zadního čela vysí dolů a hulí se z ní jako z varný konvice.Kolem měrky to taky házelo ten vzniklý šlem voda/olej ale už se hladina ustálila a je to OKa.Až začne přimrzat,tak to bude prů..r až mi zamrzne klika ve skříni...
Fouká to pak dolů do vany a proto to vyhazuje ten olej.
He, to je stejne divny. Sem ji daval pekelny tocky, kdyz sem s ni jel a ve flasce stejne nebyla ani pamatka po oleji...ale okolo merky bylo nacajdano....coz ale stejne nevysvetluje, jak se ten olej dostaval do vzduch filtru...
Jiřík má recht.........eto takoj...
Tak si ucpi to odvětrání klikovky a pak poreferuj co to dělalo. 

-> Jirik: Krz kroužky? To mi je nějaký divný, při těch točkách a tlaku by to muselo pak tak jako tak vyhazovat olej.
Kudy by tam šel ten vzduch. Přece z válců krz kroužky. Žádný kroužky netěsní na 100%. To by se to zadřelo. 
Když měl motor totál v prdeli kroužky, tak to házelo olej kolem měrky a kolikrát to vyhazovalo i měrku samotnou.

Když měl motor totál v prdeli kroužky, tak to házelo olej kolem měrky a kolikrát to vyhazovalo i měrku samotnou.
-> U-Geen: Já to zatím neřešim, jen jsem reagoval na to co tu kluci psali...ale na jaře to řešit budu :-/.
-> Baghira: tak si tam dej filtrik...
-> U-Geen: Právě, proto mě děsí představa, že to v podstatě do oleje bude bez filtru (když to dám někam do lahve) nasávat nějakej prach a bordel.
-> Baghira: stejnou hadici jako ji vyfukuje? :-) nevim o tom ze by tam byla jina dira :-)
Blbá otázka...kudy jde do klikové skříně ten "vzduch" který to pak tou hadicí vyfukuje?
-> Martin: Resim skoro stejnej problem, akorat ze mam vzduchovej filtr nasaklej olejem. Tak sem myslel ze to bude tem krouzkama, ze to jde ven, ale kdyz sem dal hadici do flasky, byla jenom trochu orosena, jak tam bylo teplo, ale nikde ani pamatka po oleji... Tak me napadlo, jestli si motor ten olej proste neprisava, ale to se mi nezda...proste nevim :-/
vyrovnani tlaku???to slysim poprve,podle me je to tam neco jako AGR(pro nemce EGR:))ventil ve sve primitivni verzi je to tam kvuly emisim aby ti nesly vypary do ovzdusi,snizuje to spotrebu a chladi motor.vetsinou to huli kdyz jsou mrtvy krouzky nebo kdyz ti tam de voda do oleje pak se to zahreje a odparuje se...jinak ja to mam vyreseny(ne ze by mi to z toho hulilo ale mam K&N i na odvetrani-viz mam to nafovceny u me kary

Mam 136 a mam to taky vyhozene tu hadicku ale me to necmoudi nesmrdi a nekouri tak nevim....
2 Zdenek: A jak se muze na cca 80-90C stupnu teple stene motoru neco zapekat? Tam snad vznikaj usady, ale ne "zapekanim"....
.
Nevím v jakém máš stavu motor,ale řekl bych,že nejlepší co můžeš udělat je...Hodit do motoru výplach a novej olej
a pak uvidíš jelikoš se motor nevyplachuje(nečistí zevnitř),tak se usazuje olej na vnitřní straně motoru a zapéká se a to je právě ten smrad
.Otázka je pak jestli máš v pořádku těsnící kroužky(gufero) na ventilech,ty dělají taky své




Jo taky jsem videl nejaky navody, kdy ten odlucovac byl z nejaky slenicky o horcice (cca 2dcl) a namontany je to nekde v teple na motoru. Osobne jsem vyzkosel jako prvni krok a muzu potvrdit, ze to funguje jenom symbolicky a ten sajrajt z klikovky pres to nerusene tranzituje. Musi to bejt vetsi nadoba a nejlip co nejdal od motoru aby byla "v chladku"....
a nebo filtr jako má třeba U-geen...
2 Martin: Jestli ti to takhle svini karbec, pak uz si bud zacinaj krouzky rikat o vymenu :) Na moji 105ce to doslo uz tak daleko, ze to zaolejovalo i filtr a olej kapal z otvoru pro nasavani ...Elegantne se to da vyresit odvedenim tech par hadickou do bocni kapsy v mot. prostoru, kde to prochazi min 2l flaskou (lepe 4l lastovej kanystrik do kteryho se hodi obycejna kuchynska dratenka) . Z tohodle "odlucovace" jde pak hadicka do sani a je po smradu.
-> Jirik: Mám fa136, a kroužky bych řekl, že budou těsný, alespoň tlaky má ten motor slušný. Možná je to normální, jen mě vyděsil brácha, kterej si to půjčil a řval, že to kouří, jak když ta škodovka vaří. Já jsem to ještě neviděl, jen jsem se chtěl zeptat, zda to nemůže být něco vážného.
Jo a ještě. Smrdí to z tý hadice jakoby výfukovejma plynama ?
No jde o to, že odvětrání klikovky jde do filtru kuli vyrovnání tlaku v klikové skříni, sání to pomáhá vycucnout a pak se taky olejový páry nesmí větrat do ovzduší.
Počítám, že máš 5tikanál 105, 120 nebo 130. Ty měly litinovou hlavu a víc tam kondenzovaly vodní páry, tak proto to taky v chladnějších měsících čmudí z té hadice.
Když méně jezdíš, nebo krátké vzdálenosti, tak se u škodovek s litinou taky víc sráží ty mrdky na olejovým víčku.
Nebo je tu ještě jedna varianta, že motor má něco odježděno a už dost pouští kroužky. S tím nic neuděláš. Jedině GO, nebo výbrus.
Jinak na flašku se vyser a udělej to jako já.
Já mám i teď hadici od víka ventilů vytaženou doleva a vraženou u příčky motoru mezi silentblok. Takže to foukalo ven a kondenzáty odkapávaly na zem. Na STK neřek ani fň.
Počítám, že máš 5tikanál 105, 120 nebo 130. Ty měly litinovou hlavu a víc tam kondenzovaly vodní páry, tak proto to taky v chladnějších měsících čmudí z té hadice.
Když méně jezdíš, nebo krátké vzdálenosti, tak se u škodovek s litinou taky víc sráží ty mrdky na olejovým víčku.
Nebo je tu ještě jedna varianta, že motor má něco odježděno a už dost pouští kroužky. S tím nic neuděláš. Jedině GO, nebo výbrus.
Jinak na flašku se vyser a udělej to jako já.
Já mám i teď hadici od víka ventilů vytaženou doleva a vraženou u příčky motoru mezi silentblok. Takže to foukalo ven a kondenzáty odkapávaly na zem. Na STK neřek ani fň.
Chtěl bych se zeptat, sundaval jsem vzduchový filtr i s krytem z karburátoru a celý karbec byl úplně černý od oleje. Tak jsem se rozhodnul, že tu hadici, co vede z ventilového víka hodím jenom do flašky, aby to nešlo do karburátoru. Ale nyní to děsně z tý hadice hulí, děsím se, čím by to mohlo být ???
Nezdá se mi, že by to bylo normální.
Nezdá se mi, že by to bylo normální.