skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Poruchovost skodovek - vypekla me felda
prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 28.11.2008 do 29.12.2008, založil/a Jarda - zrušená registrace
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: ja to nehrotim :) jen jsem po mesici vytahl skodovku :)
mě už vylítlo mrzovek a vy to tu tak hrotíte, vždyt bysme se nudili kdyby se občas neco nepo
-> Surík: jo tak to je kvalitou asi trochu jinde nez ten muj mogul LV2-3, zkusim...

-> Jarda: Castrol LMX
ten vozík možno veľa nejazdí ale to sa práve vykompenzuje tou váhou kotrá sa na ňom vozí - takú felda isto nezažila a nehovorím ked s tým chodia po luke na zahradu a na chatu samá jama atd je to neodpružené
ten vozík možno veľa nejazdí ale to sa práve vykompenzuje tou váhou kotrá sa na ňom vozí - takú felda isto nezažila a nehovorím ked s tým chodia po luke na zahradu a na chatu samá jama atd je to neodpružené
-> Surík: a cim presne je mazes? v tom by mohl byt zakopany pes... ta puvodni vazelina se tak jako tahne... narozdil od LV2-3
vozik mozna pretezuje, ale zas asi nenajede mraky km, toto zacalo hucet pri rychle jizde cca 100km rychlosti 140km/h po dalnici, felda uz tak rychle dlouho nejela
vozik mozna pretezuje, ale zas asi nenajede mraky km, toto zacalo hucet pri rychle jizde cca 100km rychlosti 140km/h po dalnici, felda uz tak rychle dlouho nejela
-> Jarda: verím že nepredešel lebo tie ložiská po vypraní a namazaní jazdia na vozíku zloženého zo zadnej nápravy felicie taká skladačka vozia na tom tehly drevo a kopu ťažkých vecí a teraz tie ložiská dostávajú zabrať a nepovedal že sa mu rozpadlo
-> Surík: jj, tak vidis, jsi tomu mozna predesel... ja mam i to puvodni zadni oblozeni celkem OK, proste na spotrebaku delat veci preventivne mi prijde dost neekonomicke, tim proste tomu dilu snizim zivotnost, kdyz je este OK, ale pak nemohu ocekavat nejakou vysokou spolehlivost ze? predni brzdovy desticky jsem daval nedavno, tky tam byly jeste puvodni
-> Jarda: sú iné ložiská ale menili sa pri brzdách aj to len preventtívne
-> Surík: tak ted se divam do knizky a ta loziska jsou kazdych 20tis. km seridit... tak 10 to bylo psane nekde u favorita asi nebo nevim, kde jsem to vzal
-> Surík: ne dotahovat ale kontrolovat (resp. serizovat =>serizuje se, pokud je co) to je velky rozdil... a ty uz mas take jina loziska
me ani tak nestve, ze to lozisko po 118tis. km odeslo, ale ze to udalo bez varovani, kor kdyz jsem ho 300km pred tim kontroloval a ani jsem se ho nedotkl, proste spolehlivost auta je na ho*no

-> Jarda: aj tak nechápem kde je písané že máš doťahovať ložiská každých 10 000km ved to by som iné nerobil nechápem tieto ložiská sú tam 50 000km a po zložení krytky žiadna vôľa nebola
-> El_Burro: jo casta zavada volneho kolecka 5ky... vetsinou se projevi po vice jak 200tis. km, to mi zacina trochu ted delat u cervenyho roadstera... to zatim nastesti felda jeste nedela
-> Surík: jezis... ja je nerozebiram, sundam misku, vyndam zavlacku a sundam pojistku, kdyz to jde tou podlozkou moc lehce hybat, tak to dotahnu trosicku o jednu zavlackovou dirku (ted jsem pred tou cestou dotahoval takhle prave), na to leve, ktere se rosypalo nebylo potreba chmatnout, to jsem serizoval pred vic jak 20ti tis. km a rikam, ze bylo ted stale OK
u favorita me vychazelo dotazeni jednou asi az po 60tis. km o tu jednu zavlacku, ale kontrolovat se to ma po 10ti tis. km tak to delam pri oleji a vsem....
nenafotim, to tam zustalo, mohu tak leda zbyle kuzeliky v bubnu... je divne, ze je plocha proti kuzelikum - ta nalisovana v bubnu OK
Lozisko se vpodstate zacalo protacet na trmenu a upne se tam privarilo, neslo ven, tak se muselo rozbruskou rozbrousit vnitrni krouzek loziska, ktery na trmenu drzel
u favorita me vychazelo dotazeni jednou asi az po 60tis. km o tu jednu zavlacku, ale kontrolovat se to ma po 10ti tis. km tak to delam pri oleji a vsem....
nenafotim, to tam zustalo, mohu tak leda zbyle kuzeliky v bubnu... je divne, ze je plocha proti kuzelikum - ta nalisovana v bubnu OK
Lozisko se vpodstate zacalo protacet na trmenu a upne se tam privarilo, neslo ven, tak se muselo rozbruskou rozbrousit vnitrni krouzek loziska, ktery na trmenu drzel
-> Jarda: Moje Felda 1.6 když je studená tak tam něco hrozně občas vrže ale jenom za studena pak už to slyšet neni,je to takový divný skřípaní ale vodní pumpa byla na Jaře měnená,někdo mi říkal že to může být předovka a ta až na to že tam občas nejde zpátečka je v pořádku

-> Jarda: odfoť mi to ložisko a tú vôlu vymedzuješ zaujímavým spôsobom potom sa nedivým že odídu ložiská a nechápem načo každých 13000 kontrolovať zadné ložiská to im isto pomáha neustále rozoberanie
-> Surík: no pumpu menit nebudu, dokud funguje a ani neukapne, vozim si sebou jinou
olej (ted je tam mogul GX pro 15W40, predtim tam byl LM 10W40 s MOS, ale ten na benzince nemely a ja musel opravit tu mrazovku...) menim prave vzdy este o neco driv (asi po 13tis km) i s filtrama a pritom este serizuji ventily a zadni loziska + domazavam... loziska dotahuji tak, aby slo dvema sroubovakama tezko hnout tou podlozkou, nekdo utahne uplne a pak pul otacky zpet, to mi prijde nepresne, spis se bojim jestli to nebylo spatnou vazelinou, ja vsude davam Mogul loziskovou LV2-3
to lozisko fakt bylo uplne OK po cca 300km jizdy strasnej hukot, rozdal jsem to a uplne rozsypane... na druhe strane odeslo pred asi 2 tis. km ale nerosypalo se, proste melo najednou velkou vuli, tak jsem to rozdal a zjistil, ze je ploska proti kuzelikum KO
Me ta loziska nikdy u favorita neodesla, tak me to take prekvapilo

olej (ted je tam mogul GX pro 15W40, predtim tam byl LM 10W40 s MOS, ale ten na benzince nemely a ja musel opravit tu mrazovku...) menim prave vzdy este o neco driv (asi po 13tis km) i s filtrama a pritom este serizuji ventily a zadni loziska + domazavam... loziska dotahuji tak, aby slo dvema sroubovakama tezko hnout tou podlozkou, nekdo utahne uplne a pak pul otacky zpet, to mi prijde nepresne, spis se bojim jestli to nebylo spatnou vazelinou, ja vsude davam Mogul loziskovou LV2-3
to lozisko fakt bylo uplne OK po cca 300km jizdy strasnej hukot, rozdal jsem to a uplne rozsypane... na druhe strane odeslo pred asi 2 tis. km ale nerosypalo se, proste melo najednou velkou vuli, tak jsem to rozdal a zjistil, ze je ploska proti kuzelikum KO
Me ta loziska nikdy u favorita neodesla, tak me to take prekvapilo
-> Jarda: a radím oprav to búchanie popísané v poslednej vete lebo za týždeň bude téma že si stratil prevodovku
-> Surík 29.12.08 16:14:03: na to jsem uz docela pozapomenul, ze jsem to resil... jediny, co na ni zatim neni: koroze, to ze topi o dost rychleji a i se rychleji zahreje vidim ted uz jako jedinne +
-> Jarda: tú údržbu moc neverím už len že píšeš ako sa o ňu staráš a pritom povieš že po naštartovaní zrachotí pumpa tak o tom vieš a sereš na to tak sa nediv keď sa rozletí inak s tým ložiskom sa mi to moc nezdá pretože to ložisko na tom zadku je nulovo exponované sú tam relatívne veľká kuželíkové ložiská presne ten istý systém ako šáde na predku a to že sa zadrelo alebo rozsypalo - to buď muselo byť nejaké extra kvalitné alebo ho niekto veľmo pretiahol ale radšej si to neprizná...a inak neverím že len počas jazdy sa to ložisko len tak dosralo to už muselo byť počuť rachotiť . na felde na zadku máme 4 roky ložiská Made in Romania minule som robil brzdy a ložiská krásne bez vôle umyl som ich naplnil vazelínou a sú ticho a žiadny problém .
A o celom aute nepoviem ani jedno krivé slovo má 125 000km 1,3Mpi a na ceste sa nikdy nič nevysralo musím zaklepať ani defekt nebol - rezerva pôvodná všade nás odviezlo bez problémov . Ale ono to môže byť tým že sa o to staráme olej meníme pravidelne filtre sviečky používať kvalitné dielce
A to že po 10 rokoch a 100 000 km odišli predné tlmiče prípadne gumené diely je v pohode....
Ja len vidím že pre teba je škodovka auto áut a nič na ňu nemá . Ja takisto mám rád tieto staré autá a rád ich opravujem lebo je to jednoduché a baví ma to ale nebudem za každú enu tie autá všade pchať a vychvaľovať akoby boli najlepšie
A o celom aute nepoviem ani jedno krivé slovo má 125 000km 1,3Mpi a na ceste sa nikdy nič nevysralo musím zaklepať ani defekt nebol - rezerva pôvodná všade nás odviezlo bez problémov . Ale ono to môže byť tým že sa o to staráme olej meníme pravidelne filtre sviečky používať kvalitné dielce
A to že po 10 rokoch a 100 000 km odišli predné tlmiče prípadne gumené diely je v pohode....
Ja len vidím že pre teba je škodovka auto áut a nič na ňu nemá . Ja takisto mám rád tieto staré autá a rád ich opravujem lebo je to jednoduché a baví ma to ale nebudem za každú enu tie autá všade pchať a vychvaľovať akoby boli najlepšie
-> Surík: jj, rapid je urco lepsi auto...
nepouzivam ho na denni jezdeni jen proto, ze mi do nej tece a za chvilku by mi shnil... 2 roky jsem s nim denne jezdil a bez jedine zavady pres 70tis. km, samo jsem na tom veci musel opravovat, ale nikde nic na ceste... felda i pres stejnou udrzbu se sere total a ma najeto mnohem min... to jsem uplne zapomel na to, ze mi jednou chcipla v Praze a dalo mi to, nez jsem zjistil, ze je voda v ridici jednotce
favorit r. 1988 jsem s nim najel skoro 200tis. km, nikde me nenechal, ale parkrat to bylo jentak tak, ze jsem dojel... co si pamatuji vyhorela elektrika jednou, tak jsem to nouzove pospojoval, potom klasika kazdejch +-50tis. km civka v rozdelovaci... no a asi 2x ta prokleta mrazovka, jednou prorezla, podruhy vylitla a pak se musely delat i presahy...
uvazuji na denni jezdeni o golfu4C
je mi jasny, ze na kazdym aute budu muset veci opravovat a udrzovat to, ale abych nedojel kam potrebuji
pritelkyne tky rika, ze feldou uz semnou nikam nepojede a vubec se ji nedivim... to lozisko me slusne prekvapilo, spis bych cekal ze odejde vodni pumpa, po nastartovani si vzdycky zachrasti a za chvilku uz to je vpoho..., ted zacaly divny zvuky pri pousteni spojky a jeste tam neco mlati pri rozjezdu, jde to jako z prostred auta, asi nejakej silentblok

favorit r. 1988 jsem s nim najel skoro 200tis. km, nikde me nenechal, ale parkrat to bylo jentak tak, ze jsem dojel... co si pamatuji vyhorela elektrika jednou, tak jsem to nouzove pospojoval, potom klasika kazdejch +-50tis. km civka v rozdelovaci... no a asi 2x ta prokleta mrazovka, jednou prorezla, podruhy vylitla a pak se musely delat i presahy...

uvazuji na denni jezdeni o golfu4C
je mi jasny, ze na kazdym aute budu muset veci opravovat a udrzovat to, ale abych nedojel kam potrebuji

-> Jarda: neviem síce prečo ale každým príspevkom od teba mi pripadá že na nové auto - feliciu hádžeš všetku špinu a zastávaš sa starej škodovky fakt mi to tak pripadá v 80% príspevkov čo píšeš
No uplne nevydrzela :/ po cca 300km najednou hukot a odeslo me lozisko v levem zadnim kole, uplne se rozpadlo (do te doby bylo uplne OK). Nastesti jsem sehnal cloveka na slovensku, kterej mel u baraku 2 rozebrany feldy a jedno favo. Chtel za to komplet i s bubnem a trmenem (byl tky poskoznej, jak se protacelo) 500sk, tak jsem mu dal 20E. Pak uz vse nastesti bez problemu.... ale stve me, ze na auto, ktere ma najeto par km neni vubec spolehnuti, mnohem vic se mohu spolehnout na auto, ktere ma 4x vic najeto.
tak jsem ted trochu pripravoval feldu na zitrejsi cestu do Madarska do Miskolce, od te udalosti ma najeto bez problemu pres 2tis. km, tak snad tech 1500km vydrzi
dival jsem se (pri serizovani ventilu) i na tu mrazovku a zda se mi, ze trochu povylezla
az do mista, kde je to fakt hodne rozklepnute majzlikem, nic kolem ni neprosakuje, tak snad to bude OK
dival jsem se (pri serizovani ventilu) i na tu mrazovku a zda se mi, ze trochu povylezla

-> King: Navíc od určitýho data, tak ty klouby upravili a částečně to odstranili. Nejhorší jsou ty kloubky ala favorit.
-> Labros: A už to leze! :)
Ale přiznám se, že o tý závadě táhla jsem do teďka vůbec nevěděl - od r.96 rajtuju jenom sužební filcky, na kterejch se denně kvedlá 100x fofrklacekm, tak tam to asi tolik nehro.
Ale přiznám se, že o tý závadě táhla jsem do teďka vůbec nevěděl - od r.96 rajtuju jenom sužební filcky, na kterejch se denně kvedlá 100x fofrklacekm, tak tam to asi tolik nehro.
a další rozdíl je, že felda jezdí většinu života krátké trasy do práce cca.5km, a ještě k tomu ji tchýně brutálně podtáčí, což je dohromady asi příčina tak vychrastěného motoru.
-> King: samozřejmě stáří aut se liší - felda je jedna z prvních Mpi - 96, fábka je myslím 2001
-> King: tak zatuhlý řazení na feldách vůbec není žádná kuriozita, naopak je to denní chlebíček, protože to táhlo není zespoda nijak chránění proti bordelu. Je pravda, že to zatuhlo poté, co si koupili druhé auto.
-> Gryzly: My jsme to vyřešili výměnou kompletu táhla, koupil to tchán asi za litr a vypadalo to celkem solidně, tak já to neřešil.
-> Gryzly: My jsme to vyřešili výměnou kompletu táhla, koupil to tchán asi za litr a vypadalo to celkem solidně, tak já to neřešil.
-> Labros: Ale když to vemeš na náklady tak asi GO přední nápravy na Fábce vyjde tak jednou tolik.
Ta felda by na přední nápravě taky potřebovala GO? My měnili silent bloky ve 140 000km.
A táhlo řazení zatuhne v tom čepu na konci řadící páky, stačí vyklepnout čep namazat a dát nový čep a silonový pouzdra. Naši najezděj ročně tak 10 000km a taky jim to zatuhlo.
Ta felda by na přední nápravě taky potřebovala GO? My měnili silent bloky ve 140 000km.
A táhlo řazení zatuhne v tom čepu na konci řadící páky, stačí vyklepnout čep namazat a dát nový čep a silonový pouzdra. Naši najezděj ročně tak 10 000km a taky jim to zatuhlo.
-> Labros: Budiž, ale asi bude taky nepatrnej rozdíl v datu výroby těch aut, dál nepředpokládám, že tchýně jezdí každej den a delší trasy (zatuhlý táhlo řazení je vskutku kuriozita:)
Pro nějaký srovnávání si vybárám reprezentivnější vzorek, než jedno služební a jedno soukr. auto - např. v mým případě několik MPI feld bejvalý firmy a pak několik jejich nástupců z řed fóbií (provozovali se pár let paralelně).
Jako třešeň na dortu mám pak soukr. fábii, která patřila přítulkyni mýho kolegy, která byla pravidelně servisovaná a jezdila douhý štreky mimo město, ale na 100tkm se začala srát jedna věc za druhou a kolega jenom každej měsíc hlásil útraty za servis, který se v průměru pohybovaly v průměru 3000/měs.
Pro nějaký srovnávání si vybárám reprezentivnější vzorek, než jedno služební a jedno soukr. auto - např. v mým případě několik MPI feld bejvalý firmy a pak několik jejich nástupců z řed fóbií (provozovali se pár let paralelně).
Jako třešeň na dortu mám pak soukr. fábii, která patřila přítulkyni mýho kolegy, která byla pravidelně servisovaná a jezdila douhý štreky mimo město, ale na 100tkm se začala srát jedna věc za druhou a kolega jenom každej měsíc hlásil útraty za servis, který se v průměru pohybovaly v průměru 3000/měs.

Mno k těm feldám a fábiím musím něco říct. Mám k porovnání (ne vlastní) feldu a fábii, obě dvě mají najeto kolem 120 tisíc.
- Kolegova fábka 1.4MPi 8V, má za sebou generálku přední nápravy - čepy, ložisko na jedné straně. Zapalovací lišta je už třetí. Motor zatím výborný, ani nechrastí, jede dobře a relativně tiše. Karosérie netknuta.
- Tchýnina felda téměř v originále, nedávno měněné zatuhlé táhlo řazení, předtím manžety na poloosách. Měněné celé páté dveře, byly totálně shnilé. Hnijou oba lemy a oba prahy. Motor chrastí, po startu se valí černý dým (nějaké čidlo zřejmě v prdeli). Auto je hlučné, nepohodlné, tlumiče jsou na odchodu.
Takže když to srovnám, tak daleko zachovaleji působí fábka. Felda vypadá, jako že má najeto dvakrát tolik. Samozřejmě je to také tím, že fábka má pravidelný servis ve škodovce a má uděláno na nápravách co bylo třeba. Ale kdybych neznal historii těch aut, určitě bych radši jezdil v té fábce, která se jeví ve všech směrech lepší.
- Kolegova fábka 1.4MPi 8V, má za sebou generálku přední nápravy - čepy, ložisko na jedné straně. Zapalovací lišta je už třetí. Motor zatím výborný, ani nechrastí, jede dobře a relativně tiše. Karosérie netknuta.
- Tchýnina felda téměř v originále, nedávno měněné zatuhlé táhlo řazení, předtím manžety na poloosách. Měněné celé páté dveře, byly totálně shnilé. Hnijou oba lemy a oba prahy. Motor chrastí, po startu se valí černý dým (nějaké čidlo zřejmě v prdeli). Auto je hlučné, nepohodlné, tlumiče jsou na odchodu.
Takže když to srovnám, tak daleko zachovaleji působí fábka. Felda vypadá, jako že má najeto dvakrát tolik. Samozřejmě je to také tím, že fábka má pravidelný servis ve škodovce a má uděláno na nápravách co bylo třeba. Ale kdybych neznal historii těch aut, určitě bych radši jezdil v té fábce, která se jeví ve všech směrech lepší.
-> King: tieto tvoje zazitky sa super citaju

-> Jarda: My jsme jezdili buď do Janova, což někteří střelci dokázali s feldou za 8 hodin (asi 1050km) a nebo dolů do Caserty, což bylo 1700km a tolik se už nedivočilo :) Každopádně na Janov nezapomene můj slovenskej bejvalej kolega, kterej milou feldu zaparkoval na nádvoří hotelu, kterej byl asi 200m od moře. A protože to byl fanda filosofie "kšandy a opasek" a parkoviště mělo nepatrnej sklon, kromě zařazený jedničky, zatáhnul i ručku. A co se po 14ti dnech nestalo :) Správně, zadní bubny byly tak dokonale zahryzlý, že ani domlouvání vypůjčeným báchamrem je nepřesvědčilo a následoval potupnej odvoz do servisu. Poučení - felda, jakožto produkt vnitrozemské automobilky, nemá ráda to hnusný slaný moře :)
-> ondie: ak si od novoty poriadne vystriekal dutiny
zase tak nehnijou :-)
-> jate-line: jj, udelany to maji fakt hrozne... opravdu to podrzi barva
to cumim teda
-> King: no ona taky byla v Italii, teda jen 2x, ale zato az dole v Calabrii

-> King: no ona taky byla v Italii, teda jen 2x, ale zato az dole v Calabrii
Tak tak, zlaté feldy, to byly ještě držáky, ale fabie - přesně, přední náprava - ložiska, klouby, nic nevydrží, mění se to každou chvíli... o bídných brzdách ani nemluvě.
-> King: a hlavne tieto prvé modely fabie hlavne diesle trpely bohove podvozky všetko poddimenzované ložiská ujo stále menil
-> suri: Tak je to možný, já neměl nikdy problém se služební feldou. Pak se začali kupovat v roce 2000 fóbije a to bylo dílo! :) Tý první po 5000km jen tak upadla v centru Prahy zapalovací lišta, jiný zase začalo zadní ložisko hučet po roce provozu atd. Přední nápravy zhuntovaný po pár desítkách km....
-> jate-line: ok díky
-> suri: JJ dokonale odmastit a zakápnout něčím (já obyčejnou akrylátovou lakovou tužkou) co se v oleji nerozpustí.

-> jate-line: čiže by som to mohol skontrolovať a obtiahnuť to nejakým loctiteom?
Ty mrazovky to je hodně neštastná bolest hlav felicia a víš. Jsou tak blbě vylisované, že to tam drží jen silou vůle snad, a navíc v hlavě není ani osazení, do kterého by se to zakleplo!Takže tam vlastně drží jen v díře, nemají totiž přesně bod, ve kterém mají být. Já to řeším, že všechny zakapu po obvodu barvou a drží to na vždy!
-> King: a čo mne povedali tak felda hlavne 1,3 najspoľahlivejšie auto v proovnaní s cenou a rokom výroby
-> haso: Já si nemyslím,že ta mrazovka normálně povolí při nějakým honěním motoru nebo vařením. Prostě to buď byl nějakej šmejd nebo to tam někdo blbě narazíl, co já vím :)
Ve firmě jsme před lety několik feld a jezdilo se s nima na služebky do Itálie. Byli mezi náma i střelci, co skoro celejch těch 1000-1700km absolvovali taky s plynem na podlaze (160-170 tacho) a dojeli tam i zpátky a to ty auta měli i 200tkm. A pak si kup vyřazený referentský auto :)
Ve firmě jsme před lety několik feld a jezdilo se s nima na služebky do Itálie. Byli mezi náma i střelci, co skoro celejch těch 1000-1700km absolvovali taky s plynem na podlaze (160-170 tacho) a dojeli tam i zpátky a to ty auta měli i 200tkm. A pak si kup vyřazený referentský auto :)
no my sme sli s kamaratom na jeho felicii, hodinu na plny plyn co to da, proste dialnica a pedal dal na podlahu
/odvtedy som snim v aute nesedel/ a vsetko to vydrzalo...a auto malo nalietanych cca 70tis tak nemyslim ze ti na tych par sekund co si preradil a tocil cervene mohlo daco odist...ale zas, unava materialu ktovie...


-> home.mark: do 5500 ot. to semtam kratkodobe vytocim...a je fakt, ze asi 10km pred tou udalosti jsem tam mel tech 5tis., ale jen se rucka dotkla a preradil jsem... nemelo by to nic udelat, kdyz nejdu ani do cerveneho pole otackomeru
tie mrazovky su fakt "super" aj mne pretiekla voda do oleja cez mrazovku - ked som predbiehal, ale ja som tomu vyťal 5000ot. aj ked malo by to vydrzat