ze nastupca 120 :D
nech sa nehnevaju, ale 120 by som za toto nevymenil ani nahodou. je mi jedno aka bola doba, ale keby aj hento vyslo ako seriovka tak predpokladam ze by to tu uz teraz nebolo tak ako 120... rovnako ako vsetky tie stare sracky z toho obdobia ako polo, golf, lada ....
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda 781
10:28:48
28.06.2008
28.06.2008

Staf1221
09:50:25
28.06.2008
28.06.2008

Qwak
-> Labros: za tím 781 si nestojím pišu to jen tak jak to bylo na youtubu :P .. :)
08:05:22
28.06.2008
28.06.2008
maajkee
Podle mě i když je škodovka starší, tak přeci jen její karoserie je zajímavá a osobitá, no viděli jste jiný podobný auto? :) kdežto tohle je jen proste karoserie alá jen aby se neřeklo, bezpáteřní, bez emocí, není na ní fakt nic hezkýho, to že an to nebyli prachy apod. o to tady nejde, je to prostě hnusný, je vidět když se pak na designem někdo zamyslel a trochu si pohrál (bertone) vzniknul favorit, který zas svojí osobnost a krásu rozhodně má, stejně jako potom i felda. Fabia se dle mýho názoru zas příblížila právě tomu autu co je na tom videu, prostě jen praktická, bez nějaký zajímavosti, jen aby uplně neurazila.
16:15:59
25.06.2008
25.06.2008

Labros
-> Risan: Taky si nemyslím, že na design srali, to si naštěstí nedovolil dokonce ani za socialismu. Většinou tam nějaký dobrý úmysl byl. Tady u tohohle auta je vidět podobnost přední masky se Š120 a zbytek je v podstatě to co později dodali Bertonemu jako zadání základních proporcí karoserie. Hnusný se mi to na 70.léta nezdá, připomíná mi to třeba Opely z tý doby. Třeba Š120 je hnusná podle stejný logiky, jako je hnusný tenhle prototyp, a přesto se většině lidí z tohohle webu líbí.
Přesto je třeba se smířit s tím, že i dneska auto prodává především design (neplatí akorát pro low-end jako Fabia) a že ten se povede někdy líp někdy hůř (u tohohle prototypu to není nějaká sláva, ale myslím, že šlo hlavně o to ověřit celkovou koncepci, ne ladit design do detailů.)
Přesto je třeba se smířit s tím, že i dneska auto prodává především design (neplatí akorát pro low-end jako Fabia) a že ten se povede někdy líp někdy hůř (u tohohle prototypu to není nějaká sláva, ale myslím, že šlo hlavně o to ověřit celkovou koncepci, ne ladit design do detailů.)
16:09:15
25.06.2008
25.06.2008

Risan
-> aDAm: Tak sorry, problém je teda někoho jinýho.
08:16:53
25.06.2008
25.06.2008

p.b.
-> Risan 24.06.08 14:34:10: Tak to je moc 

08:09:12
25.06.2008
25.06.2008

aDAm
-> Risan: jakz muj problem?ja tu estetice tohodle auta nic nenapsal, jedine na co jsem reagoval byl tvuj prispevek o tom jak to bylo....
08:01:22
25.06.2008
25.06.2008

Risan
-> aDAm: Já myslím, že na design nesrali a snažili se, aby auto vypadalo k světu. Problém Tvůj a dalších podobných je, že se na to díváte optikou dneška. Tehdy byly
a) trochu jiné představy o estetice automobilu (nezapomínejme taky, že běžela normalizace),
b) omezené technologické možnosti,
c) omezené prostředky na vývoj.
V té době šlo více-méně o fabrickou iniciativu a z toho je třeba vycházet. Státní úkol dovolující objednat si (za nekřesťanské peníze, které byly navíc jiné než peníze, které obíhaly uvnitř státu) věhlasného karosáře (např. Bertoneho) a dovolující vymýšlet si nová světla a další blbosti, která dávají autu tvář, se z toho stal až později.
"Neni to pěkný" umí říct každej trouba, co udrží v ruce myš. "Naši tátové byli hloupí" umí říct každej trouba, co si sám zvládne vytřít zadek. Chce to ale zamyslet se nad souvislostma. To je všechno, co jsem tady chtěl říct.
a) trochu jiné představy o estetice automobilu (nezapomínejme taky, že běžela normalizace),
b) omezené technologické možnosti,
c) omezené prostředky na vývoj.
V té době šlo více-méně o fabrickou iniciativu a z toho je třeba vycházet. Státní úkol dovolující objednat si (za nekřesťanské peníze, které byly navíc jiné než peníze, které obíhaly uvnitř státu) věhlasného karosáře (např. Bertoneho) a dovolující vymýšlet si nová světla a další blbosti, která dávají autu tvář, se z toho stal až později.
"Neni to pěkný" umí říct každej trouba, co udrží v ruce myš. "Naši tátové byli hloupí" umí říct každej trouba, co si sám zvládne vytřít zadek. Chce to ale zamyslet se nad souvislostma. To je všechno, co jsem tady chtěl říct.
19:09:59
24.06.2008
24.06.2008

Athlonek
16:57:44
24.06.2008
24.06.2008

aDAm
-> Risan: a ja měl za to že když se dělala-dělá nějaká studie šlo-jde o to zjistit jak na to lidi na výstavě zapůsobí, jestli se líbí atd a podle reakcí odborné i laické veřejnosti a podle dalších aspektu nasadí automobilka studii s nějakými obměnami do serie a ne že jen zkusí jak by to vypadalo s motorem vpředu místo vzatu a na design serem....
15:31:44
24.06.2008
24.06.2008

Kloggie
-> Risan: Jj, naprostej souhlas:)
14:38:00
24.06.2008
24.06.2008

Pedros
-> Risan:



14:34:10
24.06.2008
24.06.2008

Risan
-> Labros: Máš možná pravdu, že i pro většinu chlapů je auto o vzhledu, ale to se asi bavíme o případu, kdy si vybírají auto pro sebe, aby mohli dobře machrovat.
V tomto případě však jde o funkční vzorek z doby před pětadvaceti lety. Proto hodnocení z tohoto pohledu je naprosto irelevantní. Rozumný člověk to nebude hodnotit z pohledu lifestylového magazínu, ale (když už se teda soustředí jen na vzhled a pomine, že to byl například zase po nějaké době jeden z pokusů o průlom v koncepci "všechno vzadu) zamyslí se nad tím, proč to auto vypadá tak, jak vypadá. Rozumnému člověku pak vyjdou i jiné odpovědi než že šlo o neschopné designéry. Samozřejmě, současný metrosexuál nevymyslí nic, ten se od pohledu "kdybych tímhle přijel na promenádu v našem městě, všichni by se mi smáli" oprostit nedokáže.
V tomto případě však jde o funkční vzorek z doby před pětadvaceti lety. Proto hodnocení z tohoto pohledu je naprosto irelevantní. Rozumný člověk to nebude hodnotit z pohledu lifestylového magazínu, ale (když už se teda soustředí jen na vzhled a pomine, že to byl například zase po nějaké době jeden z pokusů o průlom v koncepci "všechno vzadu) zamyslí se nad tím, proč to auto vypadá tak, jak vypadá. Rozumnému člověku pak vyjdou i jiné odpovědi než že šlo o neschopné designéry. Samozřejmě, současný metrosexuál nevymyslí nic, ten se od pohledu "kdybych tímhle přijel na promenádu v našem městě, všichni by se mi smáli" oprostit nedokáže.
13:59:35
24.06.2008
24.06.2008

Labros
-> Qwak: akorát tohle asi nebude Š781? 781 je favorit.
13:59:12
24.06.2008
24.06.2008

U-Geen
me to hnusny neprijde... zcela poplatny dobe vzniku
13:58:55
24.06.2008
24.06.2008

Labros
Risan 24.06.08 11:35:56 napsal: -> pitrs-84@: , -> Pedros: Když takto hodnotí vozidlo nějaká baba (nedotčená jakýmikoli estetickými a historickými zkušenostmi), pro kterou celé auto tvoří tvar karoserie a lak na ní, tak se nedivím. U chlapa (řekněme raději jinocha) se zájmem o motorismus bych ale čekal, že se zamyslí hlouběji.
vůbec, pro naprostou většinu chlapů je auto především o vzhledu. Pominu virt, to je speciální případ, ale i mezi "normální" populací je to zdaleka nejdůležitější faktor.
vůbec, pro naprostou většinu chlapů je auto především o vzhledu. Pominu virt, to je speciální případ, ale i mezi "normální" populací je to zdaleka nejdůležitější faktor.
13:48:00
24.06.2008
24.06.2008

ken-lam
spíš golf se škodovkou...
13:43:39
24.06.2008
24.06.2008

iDawe
od 82. toho moc nevymysleli teda do doby nez vyjel favorit.. asi vsechno zustalo.. jenom poklepali jinak plechy
12:57:05
24.06.2008
24.06.2008

Pedros
-> Risan: hodnotím to co se týče vzhledu a je to opravdu hnus
samozřejmě že motorově nebo jízdníma vlastnostma to může být jinde

11:35:56
24.06.2008
24.06.2008

Risan
-> pitrs-84@: , -> Pedros: Když takto hodnotí vozidlo nějaká baba (nedotčená jakýmikoli estetickými a historickými zkušenostmi), pro kterou celé auto tvoří tvar karoserie a lak na ní, tak se nedivím. U chlapa (řekněme raději jinocha) se zájmem o motorismus bych ale čekal, že se zamyslí hlouběji.
16:43:13
23.06.2008
23.06.2008

Pedros
vypadá to jako fáčko křížený se stodvacítkou :) Peknej šajz
15:45:45
23.06.2008
23.06.2008

pitrs-84@
to hnus jako lada samara s golfem vykrizena