skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Super motor 1.2 Htp
-> Labros: Ja si tu nesnazim dokazat vubec nic, ja jen pisu, ze dle me je to motor na hovno jak vykonem tak kvalitou. A ja bych si to urcite nekoupil. A neni v tom zadna zavist ani nic podobnyho. Hadejte se tu klidne dal, ale muj nazor je takovej uz dlouho a bude dal :)
-> Syny: přesně jak říká Saky - spoustu lidí vůbec nezajímá, jestli to pojede 160 nebo 180, a jestli budou nebo nebudou moct předjíždět. Hlavní je cena a aby se do kufru vešlo pár tašek. Takže i takovýhle low-end motory si svůj segment trhu najdou. Osobně taky moc nechápu, co si tady třeba ty nebo Matthes z Techwebu snažíte dokázat 

-> M-Viper: já ti dával odkaz na srovnatelný motor.
-> Saky: Tak zensky sou kapitola sama pro sebe. Ale z myho pohledu je ten motor proste k nicemu. Rikam z miho. Ostatnim se to treba zda super. Ale ja uz sem na zaklade skodovek a i rizeni HTP poznal, ze proste chci nejakou dynamiku - aspon trosku. Pac me treba nebavi premejslet, jestli muzu predjet felicii kdyz mi treba prida az budu vedle. Takze asi tak...
-> Syny: ja sem treba ted kupoval manzelce auto.. a predstav si ze vec jako vykon motoru kroutici moment, to jestli to ma kotouce nebo bubny ji vubec nezajimalo.. prvni dulezita vec bylo to aby bylo maly.. a druha vec cerveny.. a treti zasadni vec aby sla hejbat ridicova sedacka nahoru.. -) a pak samozrejme design nicmene ten je u tehle malejch aut dost podobnej.. a vsechno ostatni jestli to bude Hyundai Fiat nebo treba trabant ji bylo uplne fuk.. uprimne receno jako rodine auto by to nefungovalo.. ale jako druhe auto na nakupy do prace proc ne.. trasy co jezdim ujedu stejne rychle a je uplne jedno ze to ma polovicni vykon.. ono to ma taky o polovinu mensi hmotnost.. a na delsi rodinou cestu se jede velkym..
-> Saky: Tak me je to celkem jedno jestli se to nekomu zda lepsi nebo ne. Jedina fabie ktera se mi libi je RS :) A po tom co sem majitelem jedny 105ky a jedny 125ky muzu s klidnym srdcem rict, ze pristi auto nebude mit mensi objem nez 1,8 a nebude mit min koni jak 100
A nez si koupit novou fabku HTP za nevim kolik, tka radsi zajdu do bazadu a vodjedu s necim pro me 100x lepsim za pulku ceny... Me zkratka motor HTP prijde vykonem jako letenka zpatky do praveku. Sice chapu ze nekomu to staci, ale ja bych se z toho asi zbaznil. To je ma motor jiny, lepsi emise o tom asi nebude debat, ale to bych rek ze je tak jediny pozitivum (alespon z miho pohledu). Ale tak treba pro nakyho dedu proc ne.

-> Labros: To je jiný motor...
-> Labros: Jsem prodejcem vozů renault, -tvůj odkaz je nošením dříví do lesa ;-)
-> Syny: ja treba vubec nic.. me je to uplne jedno.. ja se do toho ani nezapojoval..ja jen nechapu ze to tady tak hanite.. pritom vetsina v tom ani nejela a ma otriskanou 30letou skodovku v KO stavu.. podle me je v tom jen zavist ze sami takove nove auto ( a je jedno jestli je to fabia, getz nebo jina mala mrcha v podobne cene a srovnatelnem typu auta) nemaji, a pak na tom hledaji jakekoliv mouchy... a nakonec jsou nejvetsi kingove kdyz to dovrseji tim ze jejich skodna je lepsi.. a ze by si nikdy takovou mrchu nekoupili.. kazde auto ma svoji cilovou skupinu, ja bych si fabii treba taky nekoupil ,ale manzelce jako druhe auto proc ne..
-> Labros: no neber me doslova myslim treba fabii s 40kw a rapida se 43kw.. a presto se lidi budou hadat jaka je to sracka ze je ten rapid ve vsem lepsi..
Muze mi jen nekdo rict, co si tady porad potrebujete dokazovat? 

-> Saky: papírově větší, ne? 33 x 44(51)kW...
-> Saky: No ja se svezl skoro ve vsem co ma minimalne 4 kola a musim s tim tvrzenim souhlasit 

-> Labros: vzdycky je nejlepsi porovnavat neporovnatelne.. -)
a nejlepsi jsou lidi kteri jedine v cem se svezli je jejich 105ka a porovnavaji to napr. s novym HTP ktery ma papirove mensi vykon a rikaji jaka je to sracka ze to nejede atd..
a nejlepsi jsou lidi kteri jedine v cem se svezli je jejich 105ka a porovnavaji to napr. s novym HTP ktery ma papirove mensi vykon a rikaji jaka je to sracka ze to nejede atd..
-> M-Viper: autokatalog.tiscali.cz/Re
nault/.../6177
-> Saky: tak to je jak u blbejch...
-> M-Viper: Samozřejmě nemůžeš srovnávat atmosférický a turbo motor. 3 a 4 válec srovnávat můžeš, pokud oba jsou čtyřtakty 

-> M-Viper: no a hyundai ma 1,1ku o osahu 1120 a ma 153Nm -) diesel..
Ale je to 4válec a navíc přeplňovaný...
Labros 27.06.08 11:41:18 napsal: -> Matthes z TechWebu: No co jsem zběžně prohlídnul 1.2 od Nissanu, Suzuki a Renaultu, tak ty mají všechny menší krouťák, teda Suzuki má 114 ale taky o 50 kubíků víc... Kolik je teda podle tebe nečekaně vysoký krouťák z objemu 1.2? Tady si dovoluji oponovat Renault 1.2 TCE má krouťák 145 Nm...

-> Labros: No praaave 

-> Syny: No však jsi to tady četl ne 

Takze proste HTPcko je super motor a proste je to tak 

-> Matthes z TechWebu: Tak to víš, u low-end motoru se při stejném zdvihovém objemu nedají dělat zázraky, pokud nepoužiješ drahé věci jako turbo, nebo variabilní časování ventilů, což u low-endu nepřipadá moc v úvahu. Musím tě ale poopravit, 112-82 je 30, ne 20. Je to tedy nárůst o 37%, což je srovnatelný s jinýma segmentama trhu. Btw., v roce 1989, kdy se stále ještě vyráběl motor 742/120, uvedla Honda na trh motory řady B16A s výkonem až 118kW u sériových modelů. Koukni se na parametry dnes vyráběných nepřeplňovaných motorů 1.6litru. Vem taky v úvahu, o kolik se za tu dobu zpřísnily emisní limity. Takže škodovácký motor nejen že má při stejném zdvihovém objemu o 37% vyšší výkon, ale plní emisní normu Euro4 - CO 1g/km, NOx 0.08g/km, HC 0,10g/km. Pro srovnání Euro1 (od roku 92) - CO 2,72g/km, HC+NOx 0,97g/km. Karburátorové motory ve škodovce pravděpodobně nesplní ani to Euro 1. Takže řekl bych že pokrok je zásadní, a to při srovnatelné ceně nového auta, očištěné od inflace.
-> Labros: Takze za 20 let vyvoje se zvysil kroutak o 20Nm ... to mas co rok to jeden Nm
No on by ten vykon sam o sobe nebyl spatnej, ale ne v tomto technickem zpracovani a v tomto tezkym aute 


-> Matthes z TechWebu: Jen tak pro srovnání, Š120 má ze stejného zdvihového objemu max. krouťák 82Nm, což je podle mě nečekaně málo.
-> Matthes z TechWebu: No co jsem zběžně prohlídnul 1.2 od Nissanu, Suzuki a Renaultu, tak ty mají všechny menší krouťák, teda Suzuki má 114 ale taky o 50 kubíků víc... Kolik je teda podle tebe nečekaně vysoký krouťák z objemu 1.2?
-> Labros: No od vysokeho krouticiho momentu bych ocekaval nejaky necekane vysoky kroutici moment




-> Matthes z TechWebu: -> Syny:
Jakej krouťák byste si představovali z objemu 1.2?
Mimochodem silnější verze HTP má Mk=112Nm/3000 ot, což podle mě není špatný (čtyřválec Škoda 1.4 OHV má 120Nm.) Horší podle mě je, že HTP by ho mělo poskytovat od nízkých otáček, jak deklaruje automobilka, což ale není pravda, pod 2000 otáček se s tím jezdit nedá.
Jakej krouťák byste si představovali z objemu 1.2?
Mimochodem silnější verze HTP má Mk=112Nm/3000 ot, což podle mě není špatný (čtyřválec Škoda 1.4 OHV má 120Nm.) Horší podle mě je, že HTP by ho mělo poskytovat od nízkých otáček, jak deklaruje automobilka, což ale není pravda, pod 2000 otáček se s tím jezdit nedá.
-> Nwkt: Dobre dobre ... bych ho hold musel omoderovat prinejhorsim 

-> Nwkt: Ty kurvo
A to sem predtim nic nejed 


-> Matthes z TechWebu: Teď to po něm nechtěj
00:04:09 Syny: ja uz zunkam 3. pivo :D
00:04:14 Syny: a dvanactky :D
00:04:18 Nwkt: Spíš 13. ne? :-d
00:04:19 Nwkt: :-D
00:04:28 Syny: a predtim ten gin a tonic :D

00:04:09 Syny: ja uz zunkam 3. pivo :D
00:04:14 Syny: a dvanactky :D
00:04:18 Nwkt: Spíš 13. ne? :-d
00:04:19 Nwkt: :-D
00:04:28 Syny: a predtim ten gin a tonic :D
-> Syny:
Kdyzbys tak aspon obcas neco napsal na TW


Kdyzbys tak aspon obcas neco napsal na TW


-> Matthes z TechWebu: zlata skodovka 

-> Syny: No min retezu vis co ... on ten retez je u HTP o dost delsi, asi vzali normalni dvouradej a ty rady rozdelili a spojili do jedny dlouhy rady 

-> Matthes z TechWebu: min valcu, min retezu 

-> Syny: No dvouradej urcite, ale ne takovyto retizek ze slapaciho kola 

-> Milan 136: ja nevim ale dle me je ten retez lepsi reseni ne? Takovy jistejsi... Sice pak rachta ale nepraskne jako remen...
-> Labros: My jsem si to už vyjasnily - Acryll to napsal poněkud nešťastně - může se to vyložit různě

-> Syny: má na ten objem
-> Labros: No ze škodovky má řetěz už akorát 1.6 FSI a 1.6. 16 V Fabia II a Roomster.Jestli 2.0 FSI taky si teď nemůžu vybavit ale ta má tuším řemen těch je fakt minimum. A v těch 1.6 je dvouřadej...Jinak proč by nechrastily když ho tam má někdo 150 tisíc myslím teda v 1.4 Mpi.
jinak já bych bral jedině a pouze 1.4 16V nebo budiž TDi 74Kw.
jinak Polo ze kterého je rozvod na foto se složilo a byl z něho slyšet zvuk jako by hydroštel kterej před tím přehlušil řetěz. Takže muselo vent. víko dolu, to je ale zároveň horní víko ložisek vačky
takže musela dolu vana, prsa, řetěz a pak až víko. pak šly dolu vačky a ejhle další hlava v háji. kompresi to mělo, podpálenej vetil ještě nebyl ale ve vysokých otáčkách to hlásilo vynechání. ale je to známej mechanika tak tu hlavu vezmou opravit asi nalisovat nový vodítka...
-> Labros: No ze škodovky má řetěz už akorát 1.6 FSI a 1.6. 16 V Fabia II a Roomster.Jestli 2.0 FSI taky si teď nemůžu vybavit ale ta má tuším řemen těch je fakt minimum. A v těch 1.6 je dvouřadej...Jinak proč by nechrastily když ho tam má někdo 150 tisíc myslím teda v 1.4 Mpi.
jinak já bych bral jedině a pouze 1.4 16V nebo budiž TDi 74Kw.
jinak Polo ze kterého je rozvod na foto se složilo a byl z něho slyšet zvuk jako by hydroštel kterej před tím přehlušil řetěz. Takže muselo vent. víko dolu, to je ale zároveň horní víko ložisek vačky

-> Labros: A kde je? Kam se podel?




-> Labros: To bych se hadal ze to ma vysokej kroutak 

-> Tommyk.81: HTP=High Torque Performance - vysoký krouťák
HTP - hovno to pojede
tomu height technologi performance .... tomu prostě nevěřím

tomu height technologi performance .... tomu prostě nevěřím

-> haso: Tak to možná udělal nejlíp 

-> David29: tatik chcel kupovat z pociatku fabiu tiez a ja som mu vyhovoril htp a chcel som 1,4 16v cerveny
ale nakonec kupil ford


-> David29: dobrá volba, podle mě. Motor se krásně a tiše vytáčí.
Rodiče kamaráda kupovaly tedka novou fabku (1. generaci), od začátku sem jim řikal, at nekupujou HTP.. nakonec koupily 1.4 MPI...
Tampajs 25.06.08 23:00:42 napsal: -> King: Pokud budu mít tu šanci tak mu do očí hezky povyprávim co si to pořídil za "střelu".. Vžždycky sem věděl že ten motor je o ničem ale ty rozvody to mě dodělalo
a co je horší, skoro všechny auta z 80.-90.let mají rozvody řemenem, jehož životnost je taky kolem 100.000km.
Sranda je spíš, že Škoda deklaruje tento řetěz jako "bezúdržbový" - výměnný interval není dán - ovšem tuto písničku už známe docela dobře z našich starých dobrých bezúdržbových dvouřadých řetězů
a co je horší, skoro všechny auta z 80.-90.let mají rozvody řemenem, jehož životnost je taky kolem 100.000km.
Sranda je spíš, že Škoda deklaruje tento řetěz jako "bezúdržbový" - výměnný interval není dán - ovšem tuto písničku už známe docela dobře z našich starých dobrých bezúdržbových dvouřadých řetězů

-> Milan 136: A je na jinejch autech ten řetěz bytelnější? Nemyslím OHV Škodovky :) Neviděl jsem na vlastní oči jiný rozvody než OHV anebo s řemenem.
BTW ty fábky 8V už začínají taky pěkně chrastit, kolikrát slyším zvuk a říkám si, á blíží se zrezlá felda nebo fáčko, a ona to krásná naleštěná fabia
BTW ty fábky 8V už začínají taky pěkně chrastit, kolikrát slyším zvuk a říkám si, á blíží se zrezlá felda nebo fáčko, a ona to krásná naleštěná fabia
