-> Milan 136: Čoveče, dělat diagnostika ve Škodě přece jenom není tak těžký. Stačí umět změřit kompresi na HTP ;)
O víkendu jsem se ptal známýho, kterýmu taky odešla hlava na HTP. Tak že prej mu odešla komprese na dvou válcích na jednou, takže spíš věří tý teorii o bio palivu, pokud se to stává takhle najednou na víc válcích, tak by na tom mohlo něco bejt. Respektive byla by to kombinace dvou faktorů, špatnýho materiálu ventilů a případně nějaký tý sračky v aplivu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Super motor 1.2 Htp
10:43:24
08.07.2008
08.07.2008

Labros
10:08:37
08.07.2008
08.07.2008

Saky
-> Vici: podivej se do ceniku a porovnej buben plus oblozeni a kotouc plus desky.. podival sem se namatkove na tri auta a vzdy vychazi varianta kotouce levnejsi.. ano pokud s autem nejezdis tak kotouce reznou..stejne tak ale bubny a dojed si pak na STK a zmer si rozdil ucinnosti.. nicmene pokud jezdis obavy z reznuti kotoucu jsou liche.. zvlast dnes kdyz to delaj z vysoceuhlikovejch mekkejch slitin ktery mizej kdyz se na ne podivas..
09:34:58
08.07.2008
08.07.2008

Vici
-> Milan 136: s tema kotoucema vzadu naprosty souhlas. u vetsiny aut jsou tamjen proto aby nakladyna udrzbu byly drazsi a shnijou opravdu driv nez se sjedou desky. brano vnormalnim provozu, pokud nekdo stale lita 200 po dalnici tak asi vydrzi dele. ale pri normalnim provozu se kotouce vzadu ani nezahreji a rezavi.....
21:40:35
07.07.2008
07.07.2008

Samantus
-> Saky: pokud je to novy auto tak je mi uplne jedno jestli rozvodovej remen vede pres zadni naraznik nebo ne a je uplne jedno jaka to je znacka... ale prekvapi me kdyz si clovek koupi 7let staryho focuse tdci a prvni co ho zajima je jak se v tom sedi, kolik to zere a kolik to jede, ale kdyz musi vymenit spojkovej komplet tak se strasne divi ze musi i se setrvakem, kterej je dvouhmotovej a stoji cca 6litru:-).... ja treba preferuju vyber auta nejdriv servis a pristupnost ke komponentum, pac u staryho auta je servis vetsinou na prvnim miste a pak jak se v tom drzi volant:-)....... i kdyz ja se u svyho pekace trefil dvakrat na dobry misto:-) trochu OT ale taky nazor:-)
21:28:05
07.07.2008
07.07.2008

Saky
-> Milan 136: no myslim si ze uz si nekdo konecne uvedomil ze kotouc je na udrzbu daleko lepis nez buben.. sice to vyjde vyrobne asi o neco draz.. ale.. no sice nechapu proc by mel kotouc shnit driv nez desky, kdyz treba na golfu kterej ma podobnou hmotnost a podobnou koncepci to funguje.. do skodovek ktery predelavam to taky funguje atd.. a co se tyka toho jestli je to litr to jeste neznamena ze se to nerozjede a neni potreba brzdit.. ano uznavam ze to nejede na dvojku 100 ani to nema zrychleni pod deset jako vetsina virtackejch skodovek ..ale urcite si nemyslim ze to, ze je to predimenzovany je v necem horsi nez kdyby tam byly vepredu jednoduchy kotouce a vzadu bubny jako treba vetsina konkurencnich aut v teto tride.. ono dat na 120ku dopredu chlazene kotouce si taky spousta lidi muze myslet ze je nesmysl.. a presto Ti co je maji nelituji..
21:00:19
07.07.2008
07.07.2008

Milan 136
-> Saky: No. Kotouče vzadu na litru mi přijde jako rozmar. A navíc na takovým autíčku ten zadek jen lehtá. Takže ty kotouče snhnijou dřív než se sjedou destičky...
Jinak dnes dlaší hlava KO
v zakázce jsem měl kontrola volnoběžných otáček, motor se třese. a ono vynechání zapalování 2. válec a on nemá kompresi....
Jinak dnes dlaší hlava KO

16:00:44
07.07.2008
07.07.2008

Saky
-> Labros: no prave ze me to taky prekvapilo.. nebot ja je mam na aute ktere je cenove na vic jak dvojnasobku a pokud vezmu nejslabsi motorizaci tak to tak nema.. samozrejme kdejaky skodovkar muze namitnout ze bubny a kotouce u skodovky brzdi daleko lepe nez to co ma nejaky korejec... taky uz slysim nazory jak je na tom s zivotnosti atd.. a ze by si nikdo do takoveho auta nesedl ze zlata skodovka proti tomu atd.. a uz jenom cekam na to az tady nejaky automechanik od hyundaie napise jak je resenej rozvodovej remen nebo co tam je atd-)
15:12:44
07.07.2008
07.07.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: No ale co jinyho je vrcholem co se tyka brzdy u jakyhokoli auta? Max chladaky dozadu popripade vystrelovaci padak 

15:07:09
07.07.2008
07.07.2008

Labros
-> Saky: tak teď jsi urazil škodovkáře, protože na škodovce jsou vepředu chlaďáky a vzadu kotouče vrchol tuningu, zatímco ty jsi napsal že je má nějakej korejskej lowend ;)
09:13:17
07.07.2008
07.07.2008

Saky
-> Fifa: to co chtela-) hyundai i10 .. v kategorii malych aut v cenove relaci do 250000 a obsahu do 1350ccm to vypada celkem zajimave a ma to solidni vybavu.. a v porovnani mezi jednotlivejma prckama to ma i docela velkej kufr.. proti treba C1 .. a natoze to ma cca 1050ccm to jede lip jak felda.. docela me prekvapilo ze to ma vepredu chlazene a vzadu jednoduche kotouce.. to se nevidi ani u vetsiny tezsich aut o tridu vys..
13:47:19
06.07.2008
06.07.2008

Fifa
-> Saky: A kdyz uz jsi to tak nacal, co jsi tedy te manzelce nakonec poridil?
19:31:01
30.06.2008
30.06.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: No ... treba takovej lodni motor velkej ... ten ma treba jednu otacku 

19:26:56
30.06.2008
30.06.2008

Labros
debaty o rozsahu provozních otáček vynechávám, to by se to dostalo úplně jinam 

17:20:40
29.06.2008
29.06.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
King 29.06.08 16:07:41 napsal: Mojí top10 vede nejmenovanej vidlák ze Škvorce se Š125, kterýho jsem stopnul v Úvalech a kterej se mnou drtil stoupání v rychlosti 50km/hod na 5tku (fakt nekecám :), s plynem na podlaze a klením, že ty škodovky vůbec nejedou :)
50 do kopce na petku jo? To pri zrychlovani akorat davam ze 2 na 3
50 do kopce na petku jo? To pri zrychlovani akorat davam ze 2 na 3

16:07:41
29.06.2008
29.06.2008

King
-> Milan 136: "-> Labros: Pod 2000 se nedá jezdit s ničím. vynechávám TDI..."
Ale,ale, to jsou mi věci :-) Čili rozsah otáček řekněme 1500-2000 je u běžnýho benzínovýho motoru tabu?
Netvrdím, že časování ventilů, mazání atd. počítá spíš s provozníma točkama 2000+, ale na nějaký udržení rychlosti při úsporný jízdě se dá lechtat plyn i pod 2000. Pacienti z eko-rallye a podobnejch zhovadilostí by se asi ozvali :)
Znal jsem i pár týpků, co si ani v 1500 rpm moc nežinýrovali a klidně akcelerovali. Mojí top10 vede nejmenovanej vidlák ze Škvorce se Š125, kterýho jsem stopnul v Úvalech a kterej se mnou drtil stoupání v rychlosti 50km/hod na 5tku (fakt nekecám :), s plynem na podlaze a klením, že ty škodovky vůbec nejedou :) Dále pak můj bejvalej mistr od montáží, kterej měl formana "stříkačku" a extrémním jízním stylem ho nutil k extrémním hodnotám spotřeby, protože rozdíl tabulkový a skutečný spotřeby končil v nádrži jeho soukromýho auta. Jednou nás ten kolenovrt vez na stavbu, 5 chlapů a plnej kufr. Silnice Poděbrady-HK, tenkrát ještě frekventovaná "silnice smrti", a 40tkou se pložící Avie. Chvíli za ní nesmyslně kvasil a odvahu předjet dostal až když se v protisměru v dáli objevil kamion. Vyrazil, pěkně na pětku (aby to míň žralo :), motor nadával jak dlaždič, mi se modlili a po několika kurevsky dlouhých vteřinách se klepající fofrman stačil zařadit těsně před Avii.
Mě už jsou ty víkendový bouračky částečně jasný :)
Ale,ale, to jsou mi věci :-) Čili rozsah otáček řekněme 1500-2000 je u běžnýho benzínovýho motoru tabu?

Znal jsem i pár týpků, co si ani v 1500 rpm moc nežinýrovali a klidně akcelerovali. Mojí top10 vede nejmenovanej vidlák ze Škvorce se Š125, kterýho jsem stopnul v Úvalech a kterej se mnou drtil stoupání v rychlosti 50km/hod na 5tku (fakt nekecám :), s plynem na podlaze a klením, že ty škodovky vůbec nejedou :) Dále pak můj bejvalej mistr od montáží, kterej měl formana "stříkačku" a extrémním jízním stylem ho nutil k extrémním hodnotám spotřeby, protože rozdíl tabulkový a skutečný spotřeby končil v nádrži jeho soukromýho auta. Jednou nás ten kolenovrt vez na stavbu, 5 chlapů a plnej kufr. Silnice Poděbrady-HK, tenkrát ještě frekventovaná "silnice smrti", a 40tkou se pložící Avie. Chvíli za ní nesmyslně kvasil a odvahu předjet dostal až když se v protisměru v dáli objevil kamion. Vyrazil, pěkně na pětku (aby to míň žralo :), motor nadával jak dlaždič, mi se modlili a po několika kurevsky dlouhých vteřinách se klepající fofrman stačil zařadit těsně před Avii.
Mě už jsou ty víkendový bouračky částečně jasný :)
12:54:58
29.06.2008
29.06.2008

Milan 136
-> spartra: jakou myslíš že to má spotřebu?
21:22:12
28.06.2008
28.06.2008

spartra
-> Milan 136: asik jo 59kw nebo podobně, nejede špatně ale ta spotřeba, nevím za to samý možná pojede 1,9tdi v oktávce
21:11:59
28.06.2008
28.06.2008

Milan 136
-> spartra: myslíš TDi? to bych řekl že není špatnej motor. nízká pojistka a spotřeba ujde..
-> Labros: Pod 2000 se nedá jezdit s ničím. vynechávám TDI...
-> Labros: Pod 2000 se nedá jezdit s ničím. vynechávám TDI...
21:05:46
28.06.2008
28.06.2008

spartra
není to štatsnej motor, o spotřebě by se dalo též polemizovat
1,4sdi je taky 3 válec ne, tam se dá též polemizovat o spotřebě
jinak proti autu nic nemám akorát, že je tvrdý na mě, nekoupil bych si to, ač kombi přesto to je malý
1,4sdi je taky 3 válec ne, tam se dá též polemizovat o spotřebě
jinak proti autu nic nemám akorát, že je tvrdý na mě, nekoupil bych si to, ač kombi přesto to je malý
15:15:31
28.06.2008
28.06.2008

Milan 136
Bude čtyřválec 1.2 ve fabii.
-> Syny: řetěz v HTP určitě není jistější. ještě se snad nestalo aby prasknul řemen při dodržení výměn a neprasácké montáži. řetěz u HTP se vytahá a je schopnej přeskočit to už tu taky bylo. prasklej jsem ještě neviděl ale dle toho jak vypadá to podle mě není nemožné:)
-> Syny: řetěz v HTP určitě není jistější. ještě se snad nestalo aby prasknul řemen při dodržení výměn a neprasácké montáži. řetěz u HTP se vytahá a je schopnej přeskočit to už tu taky bylo. prasklej jsem ještě neviděl ale dle toho jak vypadá to podle mě není nemožné:)
12:56:02
28.06.2008
28.06.2008

Honza "Bobr"
Já osobně si myslim, že jedinej správnej třívalec měl Wartburg, vše ostatní ne jen parodie . . .
-> Crestik: Co třeba Thalie? Ta má taky 1.2 a dokonce o jeden válec navíc . . . wow

-> Crestik: Co třeba Thalie? Ta má taky 1.2 a dokonce o jeden válec navíc . . . wow

16:27:12
27.06.2008
27.06.2008

Syny
-> Crestik: Ano myslim to tak, ze pro me by to bylo na hovno 

16:05:52
27.06.2008
27.06.2008

Crestik
-> Syny: možná se blbě vyjadřuješ, ne podle tebe, ale pro tebe je ten motor na hovno. Ty potřebuješ např něco svižnějšího, ale proč by si měl někdo, kdo jezdí jen po městě a couračky, kupovat dvoulitr s 1400kg, když mu na ty semafory stačí poloviční motor, který bude rozhýbávat jen 900kg. Bude jezdit po tom městě za 8, né za 12 litrů, pojistku taky veme v úvahu, páč najede do 10tis km, tak takový člověk by zas tvrdil, že cokoliv velkého a těžkého je na hovno a nikdy by si to nekoupil...
btw jací jsou konkurenci HTP v oblasti cena, stáří, obsah, ceny ND....
btw jací jsou konkurenci HTP v oblasti cena, stáří, obsah, ceny ND....
15:58:09
27.06.2008
27.06.2008

M-Viper
-> Labros: V pohodě nic Ti nevytýkám... Jinak co se týče HTP, je můj názor tak nějak neutrální, spíše záporný...

15:26:34
27.06.2008
27.06.2008

Syny
-> Labros: sak ja to chapu jak to myslel a proc tady to tema je a plne s nim souhlasim. Ano pokud s tim autem nekdo jede 2x do roka tak mu vydrzi mozna i dlouho. Ale na bezny jezdeni, sluzebky a podobne je to proste na prd. Neni to o rychlosti, ale o dynamice. Alespon ja mam takovej nazor...
15:24:36
27.06.2008
27.06.2008

Labros
-> Syny: Možná jsi to téma nepochopil. To "Super motor HTP" bylo myšleno s ironií, protože Milan136 sem vlastně chtěl napsat, kolik je s těmi motory problémů a jak často u nich opravujou hlavy. Možná se teda nervuješ zbytečně 

15:23:22
27.06.2008
27.06.2008

Labros
-> Matthes z TechWebu: Nechci vůbec hodnotit tu fotku, moje rozvodový kola na obou autech vypadají úplně jinak, taky mají jiný druhy rozvodu. Pokud vím, tak ty motory mají velký problémy hlavně s napínákem a řetězem samotným, a pak s kvalitou ventilů a vodítek. To je fakt. O čem jsme se my dva začali bavit (ty se Synym jsi začali), byl krouťák toho motoru. Ten jsi kritizoval. Teď se mě snažíš nutit komentovat kvalitu rozvodovejch kol, který jsem v životě neviděl a z tak malý fotky moc nepoznám. Mně je ten motor celkem ukradenej, nikdy jsem ho neměl a mít nebudu, ale když někdo bude kritizovat jeho výkon a krouťák, tak budu rád diskutovat.
15:19:57
27.06.2008
27.06.2008

Syny
-> Labros 27.06.08 15:05:42: Tak at si to ta spousta lidi koupi a sou stastne, ale at me nikdo nepresvedcije je ze to je super motor a ma super vysledky a dokaze dokonce rozpohybovat auto.
Co sem se bavil s lidma v ervisu nebo mim motorarem, tak na to vsichni akorat nadavaj. Takze si tu za ten motor lobujte dal, ale ja bych do toho fakt nesel.
Co sem se bavil s lidma v ervisu nebo mim motorarem, tak na to vsichni akorat nadavaj. Takze si tu za ten motor lobujte dal, ale ja bych do toho fakt nesel.
15:17:52
27.06.2008
27.06.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: No dokazat si nic nechci, podivej se na ty obrazky rozvodu treba. Tomu rikas kvalita? Nejde mi ted konkretne o to jak rychle to pojede, ale jak daleko to dojede ... Za ty prachy radsi neco jineho nez HTP 

15:11:16
27.06.2008
27.06.2008

Syny
-> Labros: Ja si tu nesnazim dokazat vubec nic, ja jen pisu, ze dle me je to motor na hovno jak vykonem tak kvalitou. A ja bych si to urcite nekoupil. A neni v tom zadna zavist ani nic podobnyho. Hadejte se tu klidne dal, ale muj nazor je takovej uz dlouho a bude dal :)
15:05:42
27.06.2008
27.06.2008

Labros
-> Syny: přesně jak říká Saky - spoustu lidí vůbec nezajímá, jestli to pojede 160 nebo 180, a jestli budou nebo nebudou moct předjíždět. Hlavní je cena a aby se do kufru vešlo pár tašek. Takže i takovýhle low-end motory si svůj segment trhu najdou. Osobně taky moc nechápu, co si tady třeba ty nebo Matthes z Techwebu snažíte dokázat 

15:00:44
27.06.2008
27.06.2008

Labros
-> M-Viper: já ti dával odkaz na srovnatelný motor.
14:44:13
27.06.2008
27.06.2008

Syny
-> Saky: Tak zensky sou kapitola sama pro sebe. Ale z myho pohledu je ten motor proste k nicemu. Rikam z miho. Ostatnim se to treba zda super. Ale ja uz sem na zaklade skodovek a i rizeni HTP poznal, ze proste chci nejakou dynamiku - aspon trosku. Pac me treba nebavi premejslet, jestli muzu predjet felicii kdyz mi treba prida az budu vedle. Takze asi tak...
14:38:29
27.06.2008
27.06.2008

Saky
-> Syny: ja sem treba ted kupoval manzelce auto.. a predstav si ze vec jako vykon motoru kroutici moment, to jestli to ma kotouce nebo bubny ji vubec nezajimalo.. prvni dulezita vec bylo to aby bylo maly.. a druha vec cerveny.. a treti zasadni vec aby sla hejbat ridicova sedacka nahoru.. -) a pak samozrejme design nicmene ten je u tehle malejch aut dost podobnej.. a vsechno ostatni jestli to bude Hyundai Fiat nebo treba trabant ji bylo uplne fuk.. uprimne receno jako rodine auto by to nefungovalo.. ale jako druhe auto na nakupy do prace proc ne.. trasy co jezdim ujedu stejne rychle a je uplne jedno ze to ma polovicni vykon.. ono to ma taky o polovinu mensi hmotnost.. a na delsi rodinou cestu se jede velkym..
14:19:09
27.06.2008
27.06.2008

Syny
-> Saky: Tak me je to celkem jedno jestli se to nekomu zda lepsi nebo ne. Jedina fabie ktera se mi libi je RS :) A po tom co sem majitelem jedny 105ky a jedny 125ky muzu s klidnym srdcem rict, ze pristi auto nebude mit mensi objem nez 1,8 a nebude mit min koni jak 100
A nez si koupit novou fabku HTP za nevim kolik, tka radsi zajdu do bazadu a vodjedu s necim pro me 100x lepsim za pulku ceny... Me zkratka motor HTP prijde vykonem jako letenka zpatky do praveku. Sice chapu ze nekomu to staci, ale ja bych se z toho asi zbaznil. To je ma motor jiny, lepsi emise o tom asi nebude debat, ale to bych rek ze je tak jediny pozitivum (alespon z miho pohledu). Ale tak treba pro nakyho dedu proc ne.

14:16:45
27.06.2008
27.06.2008

M-Viper
-> Labros: To je jiný motor...
14:14:32
27.06.2008
27.06.2008

M-Viper
-> Labros: Jsem prodejcem vozů renault, -tvůj odkaz je nošením dříví do lesa ;-)
14:13:26
27.06.2008
27.06.2008

Saky
-> Syny: ja treba vubec nic.. me je to uplne jedno.. ja se do toho ani nezapojoval..ja jen nechapu ze to tady tak hanite.. pritom vetsina v tom ani nejela a ma otriskanou 30letou skodovku v KO stavu.. podle me je v tom jen zavist ze sami takove nove auto ( a je jedno jestli je to fabia, getz nebo jina mala mrcha v podobne cene a srovnatelnem typu auta) nemaji, a pak na tom hledaji jakekoliv mouchy... a nakonec jsou nejvetsi kingove kdyz to dovrseji tim ze jejich skodna je lepsi.. a ze by si nikdy takovou mrchu nekoupili.. kazde auto ma svoji cilovou skupinu, ja bych si fabii treba taky nekoupil ,ale manzelce jako druhe auto proc ne..
14:04:36
27.06.2008
27.06.2008

Saky
-> Labros: no neber me doslova myslim treba fabii s 40kw a rapida se 43kw.. a presto se lidi budou hadat jaka je to sracka ze je ten rapid ve vsem lepsi..
14:03:13
27.06.2008
27.06.2008

Syny
Muze mi jen nekdo rict, co si tady porad potrebujete dokazovat? 

13:58:30
27.06.2008
27.06.2008

Labros
-> Saky: papírově větší, ne? 33 x 44(51)kW...
13:57:53
27.06.2008
27.06.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Saky: No ja se svezl skoro ve vsem co ma minimalne 4 kola a musim s tim tvrzenim souhlasit 

13:54:37
27.06.2008
27.06.2008

Saky
-> Labros: vzdycky je nejlepsi porovnavat neporovnatelne.. -)
a nejlepsi jsou lidi kteri jedine v cem se svezli je jejich 105ka a porovnavaji to napr. s novym HTP ktery ma papirove mensi vykon a rikaji jaka je to sracka ze to nejede atd..
a nejlepsi jsou lidi kteri jedine v cem se svezli je jejich 105ka a porovnavaji to napr. s novym HTP ktery ma papirove mensi vykon a rikaji jaka je to sracka ze to nejede atd..
13:50:15
27.06.2008
27.06.2008

Labros
-> M-Viper: autokatalog.tiscali.cz/Re
nault/.../6177
13:46:29
27.06.2008
27.06.2008

Labros
-> Saky: tak to je jak u blbejch...
13:45:08
27.06.2008
27.06.2008

Labros
-> M-Viper: Samozřejmě nemůžeš srovnávat atmosférický a turbo motor. 3 a 4 válec srovnávat můžeš, pokud oba jsou čtyřtakty 

13:44:38
27.06.2008
27.06.2008

Saky
-> M-Viper: no a hyundai ma 1,1ku o osahu 1120 a ma 153Nm -) diesel..
13:21:50
27.06.2008
27.06.2008

M-Viper
Ale je to 4válec a navíc přeplňovaný...
13:20:32
27.06.2008
27.06.2008

M-Viper
Labros 27.06.08 11:41:18 napsal: -> Matthes z TechWebu: No co jsem zběžně prohlídnul 1.2 od Nissanu, Suzuki a Renaultu, tak ty mají všechny menší krouťák, teda Suzuki má 114 ale taky o 50 kubíků víc... Kolik je teda podle tebe nečekaně vysoký krouťák z objemu 1.2? Tady si dovoluji oponovat Renault 1.2 TCE má krouťák 145 Nm...

12:48:21
27.06.2008
27.06.2008

Syny
-> Labros: No praaave 
