skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Super motor 1.2 Htp
minno 21.05.08 12:28:58 napsal: ozaj, a čím sa lišia 6V od 12V? Len hlavou s vačkami a rozvodom? Alebo aj niečim iným?jj, jen hlavou.
minno 21.05.08 11:59:51 napsal: -> Labros: alebo reklamy typu "Cena uz od 199 990 korun", pricom v tej cene mas napr. auto s vybavou kolesa a volant
právě, nadával bych mnohem víc na fabii, vždyť na tu základní ("Fabia") ani nejdou připlatit základní věci jako centrál nebo mlhovky..
právě, nadával bych mnohem víc na fabii, vždyť na tu základní ("Fabia") ani nejdou připlatit základní věci jako centrál nebo mlhovky..
ozaj, a čím sa lišia 6V od 12V? Len hlavou s vačkami a rozvodom? Alebo aj niečim iným?
-> Labros: a jedná sa len o 6V motory, alebo aj 12V, bo v prvom príspevku je vyfotená tá 6Valve verzia....
-> Labros: alebo reklamy typu "Cena uz od 199 990 korun", pricom v tej cene mas napr. auto s vybavou kolesa a volant

-> minno: Tak Milan136 jako mechanik Škoda servisu tady těch případů popsal už víc.
Já mám známýho, kterej si koupil málo jetou HTP jen na dva měsíce na přechodnou dobu mezi zaměstnáními a služebními auty, a akorát v té době mu odešla hlava :)) Řekli mu, že to bylo natankováním paliva s biosložkou, a aby neřekl, že jsou svině, tak mu to v rámci kulance udělali za nějakých 15 tisíc :))
Já mám známýho, kterej si koupil málo jetou HTP jen na dva měsíce na přechodnou dobu mezi zaměstnáními a služebními auty, a akorát v té době mu odešla hlava :)) Řekli mu, že to bylo natankováním paliva s biosložkou, a aby neřekl, že jsou svině, tak mu to v rámci kulance udělali za nějakých 15 tisíc :))
-> VeTëV: já vůbec miluju reklamy typu kupte si něco za pár stovek nebo tisíc - třeba dovolená v karibiku za pětikilo - nekup to - kor když tam není napsaná ani doba splácení 

je vás viac ktorí máte skúsenosti s tými odchádzajúcimi hlavami na HTPčkách po 100 tisícoch? Celkom by ma to zaujímalo.
-> Labros: kor kdyz to pak podporej akcema tipu - nova fabia za 3,5 mesicne :-))
-> VeTëV: je to tak 

-> Labros: to ja nerikam, jenze jak tak koukam kolem sebe tak snad 80% fabii ma prave tento zajimavej nesmysl 

-> VeTëV: na druhou stranu nikdo nikoho nenutí kupovat si zrovna motor 1.2 HTP, je tam možnost 1.4 16V nebo 1.6 16V, 1.4 nebo 1.9 TDi, takže kdo si koupil motor 1.2 a nadává, že je to líný, je podle mě blbec..
To, že těm motorům odcházejí hlavy po 100 tisíc km je podle mě horší, o tom ten kupec při koupi novýho auta asi nevěděl.
To, že těm motorům odcházejí hlavy po 100 tisíc km je podle mě horší, o tom ten kupec při koupi novýho auta asi nevěděl.
-> Crestik: tak co jsem se s nim nedavno bavil tak zatim spokojenost na max....
-> VeTëV: ono taky je levnější a chytřejší nacpat do auta deset tříbodových pásů, dát lampičky i do prahů a nasadit tam milion elektrických pičovinek, než udělat pořádně a trvanlivě nápravu, která nebude skvěle fungovat jen pár desítek tisíc km. Stačí když občas čtu/vidím nějaký test mot. novináře, tak si stěžuje, že to a tamto už není jak nové, a to to měli jen jiní kolegové z branže...
-> Labros: ja nikoho nepropaguju, jen konstatuju, ze kdyz chci vyhodit navic 200 za neco co ma kazdej jouda tak proc ne....
a Fabii jako takovou nechapu ale ani trosku - zrovna vcera sem mel moznost v ramci sponzorske cinnosti Skody auto ve VSE prolezt tento stroj v kombajnu - no sletlo se nas tam jako much a sici odchyzeli zklamani :))
to auto je proporcne sileny, ten motor to je wartas roku 2008, a sam ridic rikal ze se tesi az mu vratej zpet jeho starou octavu ktera je na oprave - se mu nedivim pac kdyz dozadu nalozi baby z podatelny + dopisy a baliky a veze to na postu - tak rika ze ta fabie je dejchavicna jak tehotna bachyne :-))
cemuz se nedivim pac kazda ta pani ma tak 100kg min a on sma neni zadne orezavatko :-))
a Fabii jako takovou nechapu ale ani trosku - zrovna vcera sem mel moznost v ramci sponzorske cinnosti Skody auto ve VSE prolezt tento stroj v kombajnu - no sletlo se nas tam jako much a sici odchyzeli zklamani :))
to auto je proporcne sileny, ten motor to je wartas roku 2008, a sam ridic rikal ze se tesi az mu vratej zpet jeho starou octavu ktera je na oprave - se mu nedivim pac kdyz dozadu nalozi baby z podatelny + dopisy a baliky a veze to na postu - tak rika ze ta fabie je dejchavicna jak tehotna bachyne :-))
cemuz se nedivim pac kazda ta pani ma tak 100kg min a on sma neni zadne orezavatko :-))
-> Labros: prave...tak prece jen je to pravda
to je ale hruza
a je to celkem dost hlasitej motor...i kdyz zvenku zvuk jak sici stroj


-> UltraFan.: to jo, taky se mi to jednou stalo ;) kámoš mě vezl v HTP a považoval jsem to chvilku za nafťák. Tři válce a vysoká komprese 10,3:1 dělaj takovej tvrdej zvuk. U benzínů miluju to sametový předení a bzučení, co zrovna HTP nemá ;)
-> VeTëV: no ale že zrovna ty jako zastánce socialistický kvality propaguješ zrovna korejce 

-> Labros: jo ted sem jel jako spolujezdec u ve Fabii HTP Combi a ma to vevnitr zvuk jak naftak:)) sem se ho ptal jestli ma neco s vejfukem a on ze nic ze to ma takovej zvuk normalne...to auto je jak novy...je to fakt normalni?
-> Labros: tak treba znamej porad schanel auto - zvazoval oktu, zvazoval kiu, zvazoval mondeo a kdesi cosi - nakonec koupil Kiu - stala o 200-250tis min nez konkurence a ma v zakladu takovejch veci, ze treba octa by byla o 300 drazsi 

Tak co, ještě nějaká zkušenost s HTP 

-> VeTëV: nechápu
-> Labros: a proto se obracejme na Korejske vyrobce ci Japonske, kteri maj v zakladu takovejch blbin ze cloveku prechazi zrak 

-> Labros: jak rikam to srovnani sem nemyslel doslova ale s nadsazkou
ze i tehda byl podobnej system ceniku:)
Tim nechci rict ze by oktavka byla nejak draha nebo spatna...v zadnym pripada tata ji mel v praci a super auticko...akorat nechapu ze neni nejlevnejsi v materske zemi nez v cizine

Tim nechci rict ze by oktavka byla nejak draha nebo spatna...v zadnym pripada tata ji mel v praci a super auticko...akorat nechapu ze neni nejlevnejsi v materske zemi nez v cizine

-> VeTëV: hm já bych to taky nikdy nesrovnával 

-> UltraFan.: a přední mlhovky nebo prostřední tříbodovej pás nejsou zdaleka samozřejmost ani dneska.
-> UltraFan.: koukni se třeba do ceníku Focusu, ten ani v nejvyšší výbavě Titanium za 671 tisíc nemá automatickou klimu (+11t), metalízu (+14t),plnohodnotnou rezervu (+1500), tempomat (+9t), čili ty nářky nad oktávkama jsou tady podle mě silně přeafektovaný.
Podle mě auta jsou čím dál líp vybavený za pořád nižší nebo stejnou cenu. Hořekovat nad cenou oktávky a Š120 (která stála stejně jako byt nebo chata) je úplně zcestný.
Podle mě auta jsou čím dál líp vybavený za pořád nižší nebo stejnou cenu. Hořekovat nad cenou oktávky a Š120 (která stála stejně jako byt nebo chata) je úplně zcestný.
-> Labros: -> rsvancara: nene ja myslel to srovnani se S120 ze i tam tehda psali kazdou picovinu jako treba tu zarovicku a tady u oktavky pisou taky kazdou hovadinu co uz mely spousty generaci skodovek treba ty "lampicky, mlhovky, sterac vzadu" a takovy samozrejmy veci
asi je to spis tak ze neco tam napsat musej:)))

-> Labros: je taky rok 2008
a srovnavat skodu 120 s octou 2 - no 


-> UltraFan.: já chtěl hlavně napsat, že není pravda, co tu někdo předemnou psal, že veškerou výbavu tvoří loketní opěrky a gumový koberce. Čili že to auto má automatickou klimu, computer, kotouče vzadu, všechno v elektrice, 4 airbagy, elektronickou kontrolu trakce. 650 to stojí s dieselem, s benzínem by to stálo kolem 500.
Když už to srovnáváš se Š120, tak takový zadní kotouče, jsou u Š120 vrchol tuningu, zatímco tady to máš v základu :)
Když už to srovnáváš se Š120, tak takový zadní kotouče, jsou u Š120 vrchol tuningu, zatímco tady to máš v základu :)
-> UltraFan.: V dobe teto nabidky nadstandardni vybavy u S120 byla uplne jina doba ;-) Pomerance, banany jen na vanoce, ananas taky a to jeste jen v konzerve, 2x rocne (v lete) privezli do samosky burizony. Na druhou stranu, vetsina veci byla necekane kvalitni a vetsina tehdy koupenych slouzi do dnes.
-> Labros: 90% vybavy co si vypsal ma vetsina aut za nizsi cenu
treba takovy tribodovy pasy, mlhovky, STERAC vzadu. lampicky a takovy picoviny...
to je jako u S120 za vybavu : "kontrolka zapnutych svetel,hlavove operky, bezp. pasy" a podobny ZAKLADNI a BANALNI veci ktery ma proste kazdy auto mit a nepsat to do zakladni vybavy auta za 650tis!!!!
Tohle u skodovky proste nepochopim
treba takovy tribodovy pasy, mlhovky, STERAC vzadu. lampicky a takovy picoviny...
to je jako u S120 za vybavu : "kontrolka zapnutych svetel,hlavove operky, bezp. pasy" a podobny ZAKLADNI a BANALNI veci ktery ma proste kazdy auto mit a nepsat to do zakladni vybavy auta za 650tis!!!!
Tohle u skodovky proste nepochopim
-> Petrxall:
škoda no. mě by stačila černá OI RS combi bohatě

Já kdybych si měl kupovat novou škodovku, tak asi jen RS nebo Superba, škoda jen že nejsem milionář :-(
-> Labros: nu pěkná cena já když to dal tak sem byl na 750 za kombičko v tdi, to jsem se úplně nerozchcapoval

-> Petr105l: co Ti vadí na řízení na octavii II?a co Ti tam vrže? to by mě zajímalo. a ty omezovače drží úplně normálně. třeba kterej plast Ti připadá lacině?
řekl bych že docela přeháníš s kolika autama máš zkušenost?
řekl bych že docela přeháníš s kolika autama máš zkušenost?
-> Petr105l: a z těch omezovačů dveří bych nedělal zas takovou trágu, jsou měkčí, ale možná je to záměr, aby se s dveřma nemuselo třískat. Ale v jinejch věcech máš možná kus pravdy.
-> Petr105l: Já jel o víkendu s 1.6 benzín a asi před 2 týdny s 1.9TDi, s hodně věcma co píšeš se dá souhlasit, taky mi vadí pedály, řazení, středová konzole tlačící do holeně, materiál sedaček, a možná ještě pár věcí, ale celkově mi to auto připadá docela solidní, v Avensisu mě vezl kolega docela dávno a nemám aktuální porovnání ani cenový, ale zas tak mega zázrak mi to nepřišlo... Já bych se jedničkový oktávce v kombíku nebránil, ta se mi moc líbí, samozřejmě bych to ještě porovnal s hodně autama ve stejný třídě. Škoda, že jsou oktávky u nás tolik okoukaný, hlavně ty jedničkový jsou podle mě vzhledově moc povedený.
-> Labros: ale ja nemluvim o vybave, az na dalkove otevirani nadrze to tam vsechno je, a tak nejak to povazuju u auta za vic jak 600tis za standart.
Mluvim o prisernem rizeni, omezovace dveri u noveho auta pusobi jako u rozpadle skodovky - skoro ty dvere v kopci ani neudrzi, auto ma najeto 6000km a uz zacinaji povrzavat plasty a spolujezdcova sedacka, kolem 120km/h je hladina hluku od kol a huceni vetru oproti treba Avensisu az zarazejici, plasty v interieru pusobi velmi lacine a ten kus gumy visici vzadu ze dveri to vsechno jen podtrhuje. A to nemluvim o tragickem motoru, drhnoucim razeni, pedalech naprosto bez citu a nepouzitelnem zadnim ostrikovaci.
Proste to auto pusobi hrozne levne a odflaknuta a vubec nepusobi dojmem, ze "stoji" za ten ranec co za nej u skodovky chteji.
Mluvim o prisernem rizeni, omezovace dveri u noveho auta pusobi jako u rozpadle skodovky - skoro ty dvere v kopci ani neudrzi, auto ma najeto 6000km a uz zacinaji povrzavat plasty a spolujezdcova sedacka, kolem 120km/h je hladina hluku od kol a huceni vetru oproti treba Avensisu az zarazejici, plasty v interieru pusobi velmi lacine a ten kus gumy visici vzadu ze dveri to vsechno jen podtrhuje. A to nemluvim o tragickem motoru, drhnoucim razeni, pedalech naprosto bez citu a nepouzitelnem zadnim ostrikovaci.
Proste to auto pusobi hrozne levne a odflaknuta a vubec nepusobi dojmem, ze "stoji" za ten ranec co za nej u skodovky chteji.
-> Petr105l: Oct II Combi Ambiente za 650 tis rozhodně není holobyt, jak píšeš.
Když si dáš konfigurátor a zvolíš toto auto, máš tam možnost kouknout se na výbavu.
Je tam:
ABS+MBA+EBV+MSR+ASR
Airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači před. bezpečnostních pásů
Bederní opěry vpředu
Boční airbagy vpředu
Centrální zamykání, SAFE systém + klíček s osvětlením
Climatic - klimatizace s automatickou regulací
Dálkové ovládání víčka palivové nádrže
Deaktivace airbagu spolujezdce
Dvě čtecí lampičky pro řidiče a spolujezdce
Dvoutónová houkačka
El. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
El. ovládání oken vpředu
Elektromechanický posilovač řízení
Tři hlavové opěrky vzadu
Imobilizér, štítek s VIN kódem
Kotoučové brzdy vzadu
Multifunkční ukazatel
Odkládací prostor v bočním obložení zavazadlového prostoru
Odkládací schránka s víkem pod rádiem
Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce osvětlená, klimatizovaná
Osvětlení zavazadlového prostoru - dvě lampičky
Přední mlhové světlomety
Roletový kryt v zavazadlovém prostoru
Příprava pro uchycení dvou dětských sedaček na zadních sedadlech
Radiopříprava (4 repro vpředu, sklopná neodnímatelná anténa)
Signalizace nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče
Síť pro upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru
Stěrač zadního okna s ostřikovačem
Tónovaná skla
Tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu
Výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
WIV (flexibilní servisní intervaly)
Zadní sedadla dělená a sklopná, s loketní opěrou
Zvuková signalizace nevypnutých světel
Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru
To mi zas tak málo za ty prachy nepřipadá.
Když si dáš konfigurátor a zvolíš toto auto, máš tam možnost kouknout se na výbavu.
Je tam:
ABS+MBA+EBV+MSR+ASR
Airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači před. bezpečnostních pásů
Bederní opěry vpředu
Boční airbagy vpředu
Centrální zamykání, SAFE systém + klíček s osvětlením
Climatic - klimatizace s automatickou regulací
Dálkové ovládání víčka palivové nádrže
Deaktivace airbagu spolujezdce
Dvě čtecí lampičky pro řidiče a spolujezdce
Dvoutónová houkačka
El. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
El. ovládání oken vpředu
Elektromechanický posilovač řízení
Tři hlavové opěrky vzadu
Imobilizér, štítek s VIN kódem
Kotoučové brzdy vzadu
Multifunkční ukazatel
Odkládací prostor v bočním obložení zavazadlového prostoru
Odkládací schránka s víkem pod rádiem
Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce osvětlená, klimatizovaná
Osvětlení zavazadlového prostoru - dvě lampičky
Přední mlhové světlomety
Roletový kryt v zavazadlovém prostoru
Příprava pro uchycení dvou dětských sedaček na zadních sedadlech
Radiopříprava (4 repro vpředu, sklopná neodnímatelná anténa)
Signalizace nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče
Síť pro upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru
Stěrač zadního okna s ostřikovačem
Tónovaná skla
Tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu
Výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
WIV (flexibilní servisní intervaly)
Zadní sedadla dělená a sklopná, s loketní opěrou
Zvuková signalizace nevypnutých světel
Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru
To mi zas tak málo za ty prachy nepřipadá.
-> Labros: ted koukam do ceniku Skodovky a Oct II Combi Ambiente (Classic se s 2,0TDI nedela) s filtrem pevnych castic stoji 665 900,- nevim co vsechno ta vybava obsahuje a nevim, kde se vzalo tech 50,000 navic u te "nasi" Octy, ale stejne mi to prijde trosku moc.
Proti jizdnim vlastnostem nemam kriveho slova a je mi jedno jakou napravu to ma, stejne tomu nerozumim :D Kazdopadne, kdyby tem jizdnim vlastnostem odpovidal i zbytek auta, tak si neni nac stezovat, ale takhle mi prijde, ze minimalne 100 - 150,000 platime za nic.
Proti jizdnim vlastnostem nemam kriveho slova a je mi jedno jakou napravu to ma, stejne tomu nerozumim :D Kazdopadne, kdyby tem jizdnim vlastnostem odpovidal i zbytek auta, tak si neni nac stezovat, ale takhle mi prijde, ze minimalne 100 - 150,000 platime za nic.
-> Petrxall: ok sorry, začátek jsem nějak ignoroval 

-> Petr105l: takže 1% z ceny auta je přes 7000, nebo jak jsi to myslel? Otec má Oct II teda v benzínu 1.6, ale s celkem bohatou výbavou, automatická klima, tempomat, rádio s cd, brzd.asistent, abs,esp,esr, metalíza, stála necelých 500 tisíc v době, kdy se akorát začala prodávat. Takže přes 700 tisíc se mi zdá fakt moc. A dvojková oktávka už nemá vzadu zkrutnou příčku.
-> Labros: jj 44kW.. má to teprv 6 tísic najeto, tak třeba se ještě probudí
-> Labros: se koukni na to video znova 

-> Nwkt: já nevim 

-> Labros: že by 44kW 

-> Petrxall:
16 vteřin? Tak to není tak zlý. Která verze motoru je to?

-> Crestik: ja nerikam, ze to jsou spatna auta a ti kdoz si je koupi jsou kokoti. Rikam, ze to jsou ve srovnani s konkurenci auta neprilis technicky vyspela s tristni nabidkou motorizaci a vzhledem ke svym kvalitam jsou, alespon u nas, trosku presprilis draha.
Nedavno dostala pritelkyne jako sluzebaka Octavii II 2,0TDI f pastelce, f kombalu, f sestikvaltu, na plechacih. Ma to volant, sedacky, gumove koberce, loketni operku a tempomat, tim seznam priplatkove vybavy konci .
Pouziva ho i k soukromym ucelum a za to ji mesicne zvysuji zaklad dane o 1% z ceny auta. Povozil jsem se v tom, prozkoumal interier a tipoval okolo 4500 mesicne.
Malem jsem ztratil vedomi, kdyz na me vybafla cifru zacinajici sedmickou.
Nechapu jak skodovka muze za auto s tak zastaralym motorem, na kterem je tolik videt, ze se trochu presprilis setrilo uplne vsude, chtit tak nehoraznou castku a jeste mene chapu lidi, kteri jsou ochotni si takove auto koupit za vlastni penize, kdyz za stejnou cenu poridi auto s modernim, tichym motorem, ktery nema krivku pociveho momentu napadne podobnou Diracovu impulsu, kde volant neni s rizenim spojen pres zelatinovou kostku, kde funguji omezovace dveri, kde po 6000km nezacne vrzat pristrojova deska, kde dostanes na dverich kufru opravdove madlo a ne kus gumy atd, atd, atd.
Nedavno dostala pritelkyne jako sluzebaka Octavii II 2,0TDI f pastelce, f kombalu, f sestikvaltu, na plechacih. Ma to volant, sedacky, gumove koberce, loketni operku a tempomat, tim seznam priplatkove vybavy konci .

Pouziva ho i k soukromym ucelum a za to ji mesicne zvysuji zaklad dane o 1% z ceny auta. Povozil jsem se v tom, prozkoumal interier a tipoval okolo 4500 mesicne.
Malem jsem ztratil vedomi, kdyz na me vybafla cifru zacinajici sedmickou.
Nechapu jak skodovka muze za auto s tak zastaralym motorem, na kterem je tolik videt, ze se trochu presprilis setrilo uplne vsude, chtit tak nehoraznou castku a jeste mene chapu lidi, kteri jsou ochotni si takove auto koupit za vlastni penize, kdyz za stejnou cenu poridi auto s modernim, tichym motorem, ktery nema krivku pociveho momentu napadne podobnou Diracovu impulsu, kde volant neni s rizenim spojen pres zelatinovou kostku, kde funguji omezovace dveri, kde po 6000km nezacne vrzat pristrojova deska, kde dostanes na dverich kufru opravdove madlo a ne kus gumy atd, atd, atd.