skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyhřívané zadní sklo
prohledat
32 příspěvků (zobrazeno 1 až 32) od 14.12.2002 do 29.08.2012, založil/a
18:36:56
29.08.2012
29.08.2012
Bobesh
-> chalupsky.v: A takhle vypadá zevnitř. Dovnitř se dává keramická pojistka,jak se na starý stroj sluší a patří. Tedy pokud trváš na tom,aby to bylo originál,jinak tam nabastlíš pouzdro s nožovou pojistkou.
18:32:30
29.08.2012
29.08.2012
Bobesh
-> chalupsky.v: Jak kde. Obecně vzato,pokud to byla zvláštní výbava nebo to šlo na export,tak se dávalo pojistkové pouzdro mezi alternátor a relé,už jsem to tady s kýmsi rozebíral.
18:23:00
29.08.2012
29.08.2012
chalupsky.v
Zdar všem.Když se podíváte na schémata v knížce od Andrta tak jsou tam i schéma kde je spoj mezi alternátorem a rélatkem jištěný pojistkou.Jen se to montovalo jen na některé modely.Já jsem to jištění na své 130 neměl takže jsem si to tam dodělal
18:54:12
14.01.2003
14.01.2003
Komár
to Martin: Ne, fakt tam to relátko mám. Je trochu dál (směrem dopředu) než to dobíjení. A lavně je to obyč relátko, takový černý:-) - stejný jako u světel.
12:33:51
14.01.2003
14.01.2003
Luděk
Jo,jinak v prodejnách s autodoplňkama se dá koupit vyhřívaná fólie na zadní sklo je vcelku velká a vypadá už úplně normálně moderně,né jako ty kdysi dávno ta od Jugoslávskejch soudruhů.
21:44:18
08.01.2003
08.01.2003
Nojestli to neni jisteny, tak je to peknej humus, sice se nam izolace za 15 let neproderral, ale pro ten pocit do toho asi zavrtam, jeden nidky nevi a hlavne, cert nikdy nespi. Nadruhou stranu kdyz si vemu, ze ke spinacce to vede bez jisteni, k vicve, spinaci svetel (jeeezisi, co s tim jsem vyvadel jeste ze jsem to nikdy neoprel o kastli
21:41:47
08.01.2003
08.01.2003
zuppa, diiikuju
21:40:13
08.01.2003
08.01.2003
Bob
Ne jištěnej není de to napřímo Jo kámoše se zeptám pokud na něj seženu číslo
21:34:06
08.01.2003
08.01.2003
Ted jsem koukal na to schema a zjistil jsem, ze tan kablik co vede od alternatoru do toho relatka (do kontaktu) a z nej jako zivej vodic ke sklu neni jestenej. Jestli jo, tak je to os Skodovky peknej bastl (uznavam, ze jsem to mohl blbe nakreslit)
21:24:15
08.01.2003
08.01.2003
bob: kua to je vyborny, nesehnal bys mi recept? Fakt by me to zajimalo jo a postup jak dlouho cekat na zashnuti a tak by se taky hodil
Martinovi: nevis co rikas, jukni na www.nejedly.com/cerny-tom as/.../schema.gif a budes hned chitrejsi. Jsou tam dve relatka, jedno polovodicovy (v meme pripade a jedno uplne stejny jako to ke svetlum) protoze 1+1=2 tak ten nekdo ma pravdu ze je to na okno
Martinovi: nevis co rikas, jukni na www.nejedly.com/cerny-tom as/.../schema.gif a budes hned chitrejsi. Jsou tam dve relatka, jedno polovodicovy (v meme pripade a jedno uplne stejny jako to ke svetlum) protoze 1+1=2 tak ten nekdo ma pravdu ze je to na okno
20:49:27
08.01.2003
08.01.2003
Bob
Kámoš to dělall smíchal elektrovodivej lak s grafitem a stoho to tam patlal myslim že nalepil vedl sebe 2 izolepy 1,5 mma přesto to nějak napatlal a pak to vodřezával skalpelem docela pakárna le funguje mu to
14:12:17
08.01.2003
08.01.2003
wekky
Martin: Jo nalepovací se dělali. Tak před 15-20 lety to bylo hodně vidět na žigulech - takovej ten hnusnej obdélník na zadním okně.
Na originálu je to natištěný. Zkus se spíš zeptat ve firmě, kde okna vyrábějí, jestli to nejde nějak dodatečně dodělat, jinak nemáš šanci to tam dostat.
Na originálu je to natištěný. Zkus se spíš zeptat ve firmě, kde okna vyrábějí, jestli to nejde nějak dodatečně dodělat, jinak nemáš šanci to tam dostat.
13:52:49
08.01.2003
08.01.2003
Martin
Komar: To jak píšeš, že máš relátko vedle motoru, tak to je na dobíjení a ne na z sklo!!!! Musíš si tam dát ještě jedno a zapojit ho uplně stejně jako třeba u světel. (přívod proudu, kostra, kontrolka a přívod od spínače). Já bych se naopak chtěl zeptat, jestli ty vyhřívací dráty nejsou náhodou nalepovací, protože já mam 100 a tam se originál vytápění nedávalo a sko je jiný než z 105, takže originál to nemam šanci tam sehnat.
09:09:21
20.12.2002
20.12.2002
Luděk
To Samantus:tak to Ti řeknu zcela přesně:na píču,protože ty motorky,to je neštěstí obzvláště u aut,kde se používají občas (tchýně a její 120LE,bratr a jeho ARO M10),ani se nedivím,že jsi to v něm našel. To U-Geen,Dan:mno permoníci,to mi připomělo jeden ftip,za chvíli ho tam vysmahnu
20:41:51
19.12.2002
19.12.2002
Dan
Mechanicus ejaculatus.
To jest onen choulostivý mechanizmezeček.
To jest onen choulostivý mechanizmezeček.
12:29:27
19.12.2002
19.12.2002
Samantus
Ja sem jednou rozdelal motorek ostrikovacu a byl v nem kus kundy, tak potom nevim na jakym pracuje principu motorek ostrikovacu.
12:17:14
19.12.2002
19.12.2002
U-Geen
Já sem tudle jedno relátko rozdělal a vyběhli z něho permoníci, fakt
22:47:37
17.12.2002
17.12.2002
Dan
Vysvjetlete panu webmajstrovi, že relé je na principu elektro-machanickém. Nikoli na ručním či manuelním. Tudíž se v něm žádní trpaslítsi neb permonítsi neb černošíčci NEVYSKYTUJÍ !
11:59:06
16.12.2002
16.12.2002
U-Geen
A nebo umřeli v relátku permoníci. R.I.P.
11:57:35
16.12.2002
16.12.2002
Bob
No to už je lepší
11:55:38
16.12.2002
16.12.2002
Luděk
Pokud bude relé mít zaoxidované kontakty,tak dojde k jevu,kdy ačkoli bude sepnuté,tak buď nebude vůbec převádět,nebo bude převádět s obrovským přechodovým odporem,tudíž nenakrmí sklo 12V,tudíž bude mizerně hřát (už jsem to měl na 135/4D při montáži nového skla a nového relé).Pak taky může mít špatný kontakt u nožových konektorů u skla,nebo špatnou kostru,toť vše.
11:50:34
16.12.2002
16.12.2002
Bob
nebo mu málo dává relátko šťávy.
11:47:37
16.12.2002
16.12.2002
Luděk
To Bob:proč myslíš (a čeho se to má týkat),já si za tím stojím.
11:37:25
16.12.2002
16.12.2002
Bob
Teďkas řek Luďku absolutní píčovinu
10:15:56
16.12.2002
16.12.2002
Luděk
Vyhřívaná skla se dělala v několikati (min. dvou) provedeních,já bych dokonce řekl ve třech.Pozná se to podle barvy a síly těch ksindlů ve skle.Dráty to má nataený zcela normální,od pojistky č.2 na vypínač a kontrolku zároveň,z toho to jde na relátko u motoru a pak hned do skla,pozor na přerušený cesty,opravarenský element jest vcelku mastný.Komu to mizerně vyhřívá,tak má buď sklo nahowno,nebo mu málo dává relátko šťávy.
10:53:56
15.12.2002
15.12.2002
U-Geen
:o)
10:49:13
15.12.2002
15.12.2002
Dan
Cars, pokud to budeš dělat dodatečně, nezapomeň na POŘÁDNÝ dráty !
Min. 2,5mm průřezu. Malou dírou velkou věc neprotlačíš, nebo jaxe to řiká......
Min. 2,5mm průřezu. Malou dírou velkou věc neprotlačíš, nebo jaxe to řiká......
08:07:29
15.12.2002
15.12.2002
Komár
Jo, relátkotam mám, je v motorovým prostoru, vpravo od motoru na takovým tom nosníku, co je i cívka. Ale fakt to skoro netopí, musím to přes zimu trochu pozlobit.
00:48:31
15.12.2002
15.12.2002
cerny_tomas
pro komara: a mas to udelany pres rele? Jestli ne a mas to rovnou na ten spinac, tak bych to zkusil dozapojit. Vam si ze od baterky (paradoxne tak 60cm od skla) to jde ke starteru (samozrejme kdyz mas nastartovano, tak se to krmi primym spojem alternator - starter a pak uz uplne stejne), od nej ke spinacce pres cely auto, od ni (pres dva FASTONY a spinac) ke dvojce pojistce (svorka, pak malopritlacujci dva pliska, pak zase svorka) z dvojky to de do svorkovnice (konektor samec-samicka) z nej do spinace (ten jsem rozebral, tomu jde docela verit, ale ty pliska taky moc nepritlacujopu) z nej zase do svorkovnice (zase spoj samec-samicka), a pak teprve pres cely auto zpatky dozadu ke sklu (pokud to nejde ke kontrolce a pak teprve dozadu) Coz je docela hodne sanci na nejakej prechodak, kdyz ne tak hodne malejch jich tam je a draty urcite nemas supravodivy. Jestli je to opravdu 100W tak se toho strati fakt dost. Pokud mas rele, tak to jde primo !!! od altiku do spinacich kontaktu rele a z nich pak rovnou na sklo. Jenze pak jsem nekde zaslechl, ze se delaly i mene vykony, proto si "carsy" dej pozor, taky si dej pozor, jeslti vedou vsechny dratecky, jestli ne tak to rovnou neber, je to peknej voser to zpravovat. Pak koukni, jestli to neni zpravovany nebo poruseny (nasnuty, precijonom driv sedavali na zadnich sedackach maly deti). Jak vybrat neposkrabany vokno radit nemusim. Mejte se a dobry chod preje Tomas
21:09:03
14.12.2002
14.12.2002
Komár
To skloje úplně stejný, jen má na sobě ty vyhřívací drátky. Takže montáž je stejná jako u toho tvého, akorát k němu musíš natáhnout dráty. A bacha dost to žere, myslím že 100 W. Já s tím vyhříváním mám problém a to takovej, že je nějaký moc slabý, skoro nefunguje, ale v jiných škdovkách co znám je to v pohodě.
21:06:24
14.12.2002
14.12.2002
cerny_tomas
Nikdy jsme to neresil, ale ver mi, ze vyhrivani zarizuje odporovy drat, coz je prave to mrizka, kterou je videt pri pohledu na sklo lepe vybavenych modelu. U nasi S120L je zapojene vse tak, jak je videt na schematu viz odkaz u meho jmena a mailu, proste pres dvojku pojistku prijde proud k rele, kde se po sepnuti spinacem protlaci az ke sklu, ktere je uzemeno. Kdyz to shrnu, tak staci nainstalovat skolo a privod dratu a je zas o radost z auta vic. Toams
18:09:11
14.12.2002
14.12.2002
Prosím o radu. Je možné namontovat do škody 105 L (kastle M), kde dříve bylo normální sklo, zadní vyhřívané sklo? Není k tomu zapotřebí jeste nejaké jiné zařízení (které to vyhřívá), a není velmi složitá instalace toho skla? Děkuji mnohokrát za odpoved.