
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
stribrna maska
hmm na Vsetíně jsem už potkal minimálně 2 šadé které tu masku měli stejně nastříkanou

-> Slavek 18.03.08 07:46:38: Ne, šlo o módu... koncem 70. let už nebyl chrom a lesklé věci v módě a tak i škodovka nahradila nerez masku plastem a na LS a GLS přestala montovat ty nerezové obroučky kolem bočních oken... mám doma brožurku, kde se píše "v souladu se světovým trendem" atd., bla bla bla
Syny 15.03.08 23:53:22 napsal: -> mb136gl: potom udelali i GLSku s plastovou, pac to bylo opatreni proti oslnovani odrazem slunce...Já myslim že šlo jen o prachy,oslňování podle mne nikdo neřešil

-> Rapi1: Nejen na prototypy..
Nic jinýho jsem na 2-oku neviděl, čímž netvrdím, že to neexistuje. Ale toto je velice oblíbená dobová úprava, takových jezdilo.. více či méně zdařile napatlaných, nejlépe barvou na roury od kamen.. A osobně souhlasím se se -> Syny: m, je to hnusný.
-> mb136gl: v pohode



-> Syny: uz viem ja som si to zle precital sorry, a viem ze ta cervena ma tu masku len nastriekanu.
Tie obrazky zmazem, kedze su tu zbytocne
Tie obrazky zmazem, kedze su tu zbytocne
-> mb136gl: Jenze ta nerez maska o kterej byla rec je na 2 oko - to znamena 2 svetla... GLS maj 4 oko - to znamena 4 svetla... Seriove se nerezova maska na 2 oko nikdy nedelala - proto se tu mluvi o rarite ktera mozna existuje...
A co se tyce toho obrazku dole - tak to je normalni plastova maska, kterou nakej koumak natrel stribrenou a dle me je to pekne hnusny :)
A co se tyce toho obrazku dole - tak to je normalni plastova maska, kterou nakej koumak natrel stribrenou a dle me je to pekne hnusny :)
-> Nwkt: ach ja som pako sorry chalani narobil som zbytocni rozruch tam je napisane dvojoko, sorry este raz....
musim pozornejsie citat
musim pozornejsie citat
-> mb136gl: Jakub M. 10.03.08 11:43:37 napsal:
-> Pavel P.: jednou jsem se potkal s jedním bývalým vývojářem škodovky a ten mi tvrdil, že měl navženou nerezovou masku na způsob GLSy pro dvouooko... docela by mě zajímalo, co je na tom pravdy, prý se nějaká dostala i ven... (myšleno z česany)
-> Pavel P.: jednou jsem se potkal s jedním bývalým vývojářem škodovky a ten mi tvrdil, že měl navženou nerezovou masku na způsob GLSy pro dvouooko... docela by mě zajímalo, co je na tom pravdy, prý se nějaká dostala i ven... (myšleno z česany)
no tato tema bola zalozena lebo targa 2 chcel vediet ci je origo strieborna maska na tu uzovnku co je celkom dole, to vies a ked si si to cital cele tak vies ze sa debata zvrtla na to či existuje stieborna maska na uzovku, pisali o tom tak ako keby to bola nejaka rarita tak som sa zacudoval a hodil som sem tie obrazky lebo tiez som nechapal co riesia
-> mb136gl: tak vo co celou dobu de teda?
aj princezna ma taku masku
-> Syny: ved toto sa tam nad tym vzrusuju a je to obycajna bezna vec, ma to zmiatlo, ze o com tam pisu ved ja som takych uzoviek videl plno
-> mb136gl: Jen GLS mela nerezovou masku - ano, pak ji predelali na plastovou s nerezovim lemovanim prostredniho dilu a tahokovem...
-> mb136gl: pisou tma ze nerez masku mela do r. 79 a od r. 79 do r. 83 to melo masku plastovou...
ved jedina maska co nebola plastova je ta na 4 fotke nie ????
-> mb136gl: potom udelali i GLSku s plastovou, pac to bylo opatreni proti oslnovani odrazem slunce...
-> Nwkt: hej ved teraz pozeram, ze neviem o com tam dole pisu
-> mb136gl: Uzovka GLS mela NEREZ masku a LS mela plastovou... Ale secko bylo na 4 oko...
-> mb136gl: Až na to že je měli normálně
-> Nwkt: ale so striebornou maskou
-> mb136gl: Normální užovka GLS
raz mal jeden sused taku 120 GLS
aj okolo svetiel
-> Mr.Lumpy: ta na 4 obr. má chrómovanu masku
-> mb136gl: nepomůže protože to může být jen několika kusová série 

-> Slavek: jj myslim ze narazas na prototypy co? jj je to skoda ze vyvoj nepokracoval dalej

-> Rapi1: Jj v minulém režimu kvůli lidem kteří seděli na vysokých postech jenom díky své politické aktivitě a rozhodovali o věcech kterým nerozuměli,se zmařilo hodně kvalitních nápadů..to nebyla jen vlečka na garde.. 

-> 125l: no neviem bolo to uz sice davno ale povedal by som ze to nebola ta cierna prestriekana nievem to urcite
-> ondie: s balickom boli neake problemy tak som ho musel vziat nazad ale uz ho zajtra posielam maju na to blbe pravidla na tie baliky
-> Slavek: konecne som sa dozvedel snad celu pravdu ale kazdopadne je to skoda 



-> Rapi1: Je to přesně jak píše Ondráš
Lebra byly za valuty a klouby z NDR dostali přidělený v podstatě povinně na rozkaz bývalého politického vedení této země.I když se konstruktéři bránili,věděli že stojej za h...o..
Stejně tak se vědělo o nedostatečné tuhosti těch šikmých ramen..Existovala samozřejmě varianta která by byla v pořádku-jednalo se o princip podobný jako měli LR.Jenže "z hora" byla stanovená podmínka,že brzdové ústrojí a část "roury" s ložiskem musí být z důvodu unifikace dílů(výrobní náklady,možnosti dodavatelů brzd a ložisek,situace trhu náhradních dílů..)shodné se základním typem Š105-120..



-> Rapi1: to ti asi nepoví nikdo :-) ..ale koupit licenci ze sachsenringu v DDR vyšlo určitě levnějc...
Co balíček,už si odeslal ?
Co balíček,už si odeslal ?
-> Rapi1: a nebyla to náhodou jen dobře nalakovaná černá?

-> ondie: jj pocul som uz vela teorii ale ktora bola spravna ??
-> Rapi1: protože byly příliš drahé a za valuty..
-> Slavek: ..áá pan inženýr
...kolikrát si řikám,že by bylo prima ukázat mu jeho bývalé zrenovované Garde 
-> Slavek: ..áá pan inženýr


-> Slavek: jo tak ked sa podielal na tvorbe vlecke tak by sme sa mohly konecne dozvediet preco prestaly na garde davat lobra ne??

-> Slavek: bohuzal nemam ked som to vydel mal som este maly takze ma v tej dobe neake skodovky netrapily a uz vobec som nevedel ze by to mohla byt vzacnost

-> Rapi1: Ale fotku určitě nemáš,co?
Tak já se optam pamětníka jednoho mého známého pana profesora z ČVUT,který v 70. a 80. letech pracoval v ÚVMV a v "česaně"..To je vůbec zajímavej pán,ten by tady s náma měl pohovořit
Asi by nás z rozličných bludů rychle vyvedl.Jenže on má na rozdíl od nás jiné a daleko smysluplnější úkoly než tady kafrat na foru jako my o věcech které nikam nevedou
To je člověk kterej se spolupodílel na vlečce Garde,pak je autorem konstrukce kabiny kamionu Škoda Xena a jeho dílo je Felicia Fun.Tak se ho optam zda pamatuje nerez masku na dvouoko,v té době dělal v česaně skrze vlečku Garde tak by moh vědět




-> Slavek: jo presne tak 

-> targa 2: Jé šumperská značka.
-> Rapi1: Co si měl doma???Nerez masku na dvouoko??



-> Jakub M.: jo byla tak jednu som mal dokonca doma 

-> targa 2: Vždycky jen a jen černá

-> Jakub M.: Ti t.zv. "bývalý vývojáři" toho nakecaj...

-> Pavel P.:
nedohledatelné, myslím, že by to ani nevypadalo hezky... ale to jen tak pro zajímavost...
nedohledatelné, myslím, že by to ani nevypadalo hezky... ale to jen tak pro zajímavost...
-> Jakub M.: zajímavý... ovšem kde to najít? 

-> Pavel P.: jednou jsem se potkal s jedním bývalým vývojářem škodovky a ten mi tvrdil, že měl navženou nerezovou masku na způsob GLSy pro dvouooko... docela by mě zajímalo, co je na tom pravdy, prý se nějaká dostala i ven... (myšleno z česany)
na 120gls se dělala stříbrná... nebo spíš nerezová maska, na první gls celá na novější jen střed a kraje byly plastový.
-> targa 2: byla jen a jen cerna..
-> targa 2: samo domo