Jak se vytahuje rezerva na krátké Feldě když je lpg bomba v kufru?
Mě to tak ted napadlo, Kamarád měl Favorita, nádrž měl aspoň na 60 litrů, kupoval větší. mezi nádrží a hranou kufru měl jen asi 20-30cm. ted mě to tak napadlo, kde asi vozil rezervu, protože v interéru nee.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
poraďte prosím-felda lpg
-> Slavek: Ba, ba :) Ale opatrně, potrefené husy jsou v poslední době obzvláště alergické na politická témata na virtu 

-> Libor: Mno.....zákony schválnosti jsou takové, že tu rezervu budeš potřebovat ve 3 v noci, -20C, 100km od baráku a sněhová vánice :) Tudy asi cesta nevede

ma skusenost pokud smim napsat je kladna, prvni plynak byla felda combi 1.3 BMM 50KW a nadrz v rezerve. s nakadanim veci nikdy nebl problem, rezervu sem tedy sebou nevozil ale taky dal jak 30km od domova sem snad nikda nebyl. spotreba 1.2kc na 1km narozdil od benzinu 2kc na km. ted mam druhyho plynaka jen ratkou, nadrz je v kufru velky valec. s obemem kufru je tedy trosku komplikace ale zas toho tolikrat moc nenavozim a kdyz potrebuju tak ma tazny a vse je vyreseno. spotreba stejna, starty horsi ale resim ze neco bud s klapkou nedrzi za studena volnobeh ani na benzin. jinak kdyz sou svice na plyn tudis s stribrnou elektrodou tak zadny problem.vykon bych posoudil jako skoro nepoznatelny rozdil kdyz plyn je serizen a chodi tak jak ma.
-> King: No to s těma voličema je ,pravda,už trochu smutný..Často jsou to ti,kteří se říděj hesly různých obchodních řetězců("Lidl je LEVNÝ"! "MALÉ CENY,to je Plus"!"Penny market-dobře žít a UŠETŘIT"!)No a pak je vidíme jak 3krát týdně hrnou z těchto "chrámů konzumu" plné vozíky zboží a cpou ho do svých aut..No a pak je slyšíme v hospodách nadávat,jak je všechno drahý,jak "ty nahoře" všechno zdražujou..A pak přijdou volby a ti samí co nadávaj nakonec svůj hlas daj znovu těm samým,aby na ně další 4 roky mohli nadávat.. A to je opravdu smutné.. Stejně jako je smutné,že nějaká babička ve volbách dá hlas Filipovi,protože slíbil,že zvýší důchody o 300... 

-> Slavek: Ten důvod proč to střílí si mlhavě pamatuju - žádná polemika :) Je jasný, že MPI, který má kvůli lepšímu průběhu krouťáku prodloužený sání, bude na ty prásky náchylnější - jsem zas o něco chytřejší :)
-> Slavek: Je to úsměvný, ale jenom do okamžiku, než si uvědomíš, že takovej a jemu podobný choděj jednou za čas k volbám :)
-> Slavek: Je to úsměvný, ale jenom do okamžiku, než si uvědomíš, že takovej a jemu podobný choděj jednou za čas k volbám :)
-> King: No a co se týče ceny-máš pravdu že když si šetřílek co najezdí s bídou 10tis. km ročně nechá do auta namontovat SGI "za 30 klacků",tak je to úsměvné,ale to neni problém toho SGI a už vůbec ne montážní firmy.Když to zákazník chce,tak mu to rozhodně rozmlouvat nebudu

-> King: Protože u karburátorového systému je škrťák s konstantním průtokem a tak je stále sací potrubí "zaplaveno" dostatečně bohatou směsí pro zrychlení motoru z volnoběhu.Kdežto u systému řízenym servoškrťákem může nastat situace že ve volnoběhu bude servo zavřený a když se náhle dupne na pedál plynu a otevře se klapka dokořán,tak reakce té nedokonalé věci jménem servoškrťák je přecejen pomalejší a najednou je málo plynu a moc vzduchu a malý sací účinek motoru a výsledek je zpětná "pumelice".Mimo
chodem při extrémě zaškrceným přívodem plynu do mixu dokáže pěkně prásknout do sání i karburátorové auto..Jenže ty mají převážně sací potrubí hliníkové tak to nezpůsobí žádnou škodu.
No a čim delší vzdálenost mix-sací ventil,tím je motor k tomu prásknutí náchylnější.Proto je to u karburátorového fáva či 120ky a i BMM jev méně častý.Vím že budeš mít teď řadu nesouhlasných argumentů,tak jen do mne!


-> Slavek: Mno a má někdo vysvětlení, proč to do sání střílí při sloní noze? elpídží jsem v shade provozoval nějakejch 180tkm a ať jsem šteloval, jak jsem chtěl nebo hamtal na podtočenej motor, výbuch ne a ne vyloudit :)
Jinak přestavba na plyn za 27 tkč u auta, který nemá o moc vyšší reálnou cenu mi příjde poněkud kontraproduktivní. Neřeknu když je shade za desítku a plyn za ddto to samý, ale je úsměvný, když si nějakej šetřílek nechá feldu přestavět skoro 30 klacků a pak jezdí s bídou 10tkm/ročně :)
Jinak přestavba na plyn za 27 tkč u auta, který nemá o moc vyšší reálnou cenu mi příjde poněkud kontraproduktivní. Neřeknu když je shade za desítku a plyn za ddto to samý, ale je úsměvný, když si nějakej šetřílek nechá feldu přestavět skoro 30 klacků a pak jezdí s bídou 10tkm/ročně :)
-> Max: Mimochodem klasika do 1.6 feldy stála s toroidní nádrží 23tis. kč,SGI s toroidem stojí asi 27tis. kč..Tak nevim..jestli je to SGI tak strašně drahý.

-> Max: Vysvětlim proč všude "nutěj" zákazníky pro SGI.Prostě proto,že to ten zášleh nikdy neudělá..Totiž když zákazník to sání který stojí několik tisíc kč svojí nešikovnou sloní hnátou "rozstřelí",tak první co udělá je,že začne obviňovat montážní firmu že mu to "špatně namontovala" a chce škodu nahradit..No a to většinou jsou i dost nechutné a únavné dohady a jeden nám hrozil i soudem a Občanským judem z Novy..Tak prostě do 1.6 jedině SGI a pokud chce klasiku,tak litujem,nemůžem sloužit..Totiž nějaké ty " protizášlehové klapky"jsou jen taková symbolická útěcha..někteří zákazníci to totiž dokážou rozstřelit i s klapkama..Tak asi tak.

a ještě k tomu čerpadlu...chtěl jsem tam taky dát relátko,ale pak jsem si to rozmyslel. otec byl neponaučitelnej a čerpadlo jsem mu měnil 2x. Ono se to tim benzínem chladí i v podstatě "maže". navíc jak psal už king....většinou jsou na dně sračky,který to ještě ucpou. Když se tam dá relátko,čerpadlo se vyřadí,tak při jízdě na lpg netlačí. jenže když pak někdo jako muj otec jezdil i startoval na lpg,tak se zalepí vstřiky a zas lehce odejdou vstřiky...proto jsem to tak nechal a po druhé výměně čerpadla jsem občal natankoval benzín já.
naši měli 1,6mpi na lpg, to je asi to co bych volil já.
Lepší je ale top s lpg koupit,pač když si to dneska chceš nechat zamontovat,nechtějí tam dávat nic jiného než sekvenci. COž je sice dobrý,ale drahý. Táta to nechával předělávat někdy přes 6 lety, tenkrát mpi v podstatě degradovali na lpg karbec :-) To byl hlavní důvod toho, že to občas střelilo do sání. U lpg pohonu je s tim ale počítáno a je to řešeno bud nějakou převlečnou gumou nebo klapkou,kudy se přetlak odpustí. U 1,6tek se dělá díra do sání zespod,přišroubuje se železnbý víčko přes pružinky.Blbý bylo že 1,6ka má sání platový,který má uvnitř příčku (kvuli proudění) a ta
se jednou otrhla. Než jsem přišel na to,že to nepříjemný klepání dělá práve tohle....
Jinak jsem s tim byl naprosto spokojenej. 1,6 bych volil proto,že jede o trochu líp než 1,3 a neztrácí dech v kopci. Dost často vozim plný auto nebo vlek. když jsem na to fakt šlapal,jezdil jsem za 11-12l/100. normální jízda těch 8-9l/100. U plynu mi nevadilo ani těch 12 :-)
Lepší je ale top s lpg koupit,pač když si to dneska chceš nechat zamontovat,nechtějí tam dávat nic jiného než sekvenci. COž je sice dobrý,ale drahý. Táta to nechával předělávat někdy přes 6 lety, tenkrát mpi v podstatě degradovali na lpg karbec :-) To byl hlavní důvod toho, že to občas střelilo do sání. U lpg pohonu je s tim ale počítáno a je to řešeno bud nějakou převlečnou gumou nebo klapkou,kudy se přetlak odpustí. U 1,6tek se dělá díra do sání zespod,přišroubuje se železnbý víčko přes pružinky.Blbý bylo že 1,6ka má sání platový,který má uvnitř příčku (kvuli proudění) a ta
se jednou otrhla. Než jsem přišel na to,že to nepříjemný klepání dělá práve tohle....
Jinak jsem s tim byl naprosto spokojenej. 1,6 bych volil proto,že jede o trochu líp než 1,3 a neztrácí dech v kopci. Dost často vozim plný auto nebo vlek. když jsem na to fakt šlapal,jezdil jsem za 11-12l/100. normální jízda těch 8-9l/100. U plynu mi nevadilo ani těch 12 :-)
-> King: Ten zášleh do sání je problém spíš empéíček,jednobodovky na to tolik netrpěj.
Jo,ano,taky jsem se mockrát setkal s názorem že "LPG ve felde zkurví čerpadlo.." No je to jak píše King-že majitelé aut na LPG vozej v nádrži místo benzínu sračky a nebo málo,takže si ta pumpa občas srkne vzduch a to jí taky na životnosti nepřidá..Jinak dle mne lepší řešení než vypínat čerpadlo je udržovat v benzínové nádrži dostatečné množství čerstvého benzínu..Stačí jednou za měsíc koupit za 200,- benzín a nakonec neuškodí vstřikum když se jednou za čas protahnou na benzin.
Co se týče "kopání" do sání..Zase mnohokrát opakované-kvalitní svíčky,které se pravidelně mění,pravidelně kontrolovat ventilové vůle a u MPi se naučit šlapat na plynový pedál "normálně" a ne jako idiot.Totiž pokud se na "pětku" ve 45km/h dupne na pedál plynu až do koberce,tak práskne do sání i když bude perfektně všechno seřízený.. 


To je na delší povídání. Krátká felda se standardní LPG nádrží je auto prakticky bez kufru, v kombíku je to o chlup lepší. Pokud to má toroidní nádrž (místo rezervy), tak se holt rezerva vozí na dně kufru, popř. se sežene nějaká ta tenká "nouzovka" ze srovnatelných koncernovejch nákupních tašek :)
Rozdíl výkonu není propastnej ani u BMM a naše kombi sosne 8-9l lpg. Hodně ale záleží na nastavení lpg a . U lpg feld dost odcházej palivový čerpadla v nádrži, hlavně pokud se na benzín jezdí jenom minimálně (v nádrži je břečka místo benálu). Lidi na konfeře LPG to obvykle řešily přídavným relátkem, který vypne napájení čerpadla při provozu na lpg. Jinak za celej rok, co filcku na plyn máme, jsem nezaznamenal jedinej zášleh do sání - jestli to má bejt to "kopání" :)
Rozdíl výkonu není propastnej ani u BMM a naše kombi sosne 8-9l lpg. Hodně ale záleží na nastavení lpg a . U lpg feld dost odcházej palivový čerpadla v nádrži, hlavně pokud se na benzín jezdí jenom minimálně (v nádrži je břečka místo benálu). Lidi na konfeře LPG to obvykle řešily přídavným relátkem, který vypne napájení čerpadla při provozu na lpg. Jinak za celej rok, co filcku na plyn máme, jsem nezaznamenal jedinej zášleh do sání - jestli to má bejt to "kopání" :)
Felicii 1.3 MPi na LPG mam a je to naprosto v pohodě,absolutně žádnej problém.Výkon téměř stejnej jako na benzín,dokonce se mi zdá že má "měkčí" tišší chod než na benzín.Spotřeba plynu mezi 7,5-8,5 l /100km,což je při ceně okolo 16 kč/litr plynu uplně fantastický.-> WGeorge: Ta automatika pro "benzinostart"j
e standartní součástí plynových sestav pro všechny auta se vstřikovánim.Bejvá i obvykle vybavená senzorem NTC,který dovolí přepnutí na LPG až po dosažení určité teploty..Ale to jsem odbočil od tématu..
Zkrátka feldu na LPG doporučuju!!


Taky zalezi jestli BMM nebo MPI. U MPI se prej uz skoro zadnej pokles vykonu nejedna-ale nevim, protoze jsem jeste nevyzkousel. U BMM je o neco mensi vykon, ale temer neznatelne. Je to poznat predevsim v akceleraci. Zase bych rekl ze je to podstatne tizsi. O starty se nestarej, protoze se dam necha udelat automatika, ze budes vzdy startovat na benzin a pak se ti to samo prepne na lpg. Jen pokud to auto planujes na dyl jak 5let, tak bych radeji koupil auto bez plynu a nechal si ho tam namontovat novej.
no toto je tiež 1.3 50 kw...ten podla papierov aspon....a ja som to kupoval pred zimou vlastne ako zimné auto a jazdil som s tým denne 150 km....a v zime som teda nemal problémy...akože toto je systém, že štartuje na benzín a po 2500 otáčkach sa prepne na plyn, neviem či to tak má každé lpg auto...
ako vravím, problémy sa nevyskytli zatial žiadne a výkonovo mi to úplne stačí na tie nákupy a prevážanie sa...
ako vravím, problémy sa nevyskytli zatial žiadne a výkonovo mi to úplne stačí na tie nákupy a prevážanie sa...
no a hlavně na hory, takže aby mi to pak na horách v mrazu nezamrzlo v zimě...jak říkám, nemám s tím zkušenosti
No tohle je 1.3 50kw GLX ..a použití spíš jako víkendový auto na výlety a nákupy:)
ja mám feldu 1.3 combi lpg...kupoval som to kvoli financiám a ten výkon mi nevedali...takže podla toho na čo to chceš....ale ponahánať sa s tým dá, len nečakaj zázraky....mám ju asi trištvrte roka a zatial som problémy nemal...niekedy nehce dlho naštartovať akurát ked behom 5 minút štartujem dva krát..to je asi všetko...ale na dlhšie cesty po nedialnici kde ideš tých 90-100 je to celkom fajn, akurát bacha pri predbiehaní
..ja som celkom spokojný zatial

Máte někdo zkušenosti s feldou na lpg? Případně jaké. Někdo říká, že to netáhne a kope, že není kam dát rezerva, jiný vidí výhody v ušetřených financích. Já tomu nerozumím a nechci kupovat králíka v pytli...je to s jízdou skutečně tak špatné a problematické? Děkuji:)