skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Termocidlo na predny ventilator
prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 26.06.2004 do 08.05.2015, založil/a
19:26:00
08.05.2015
08.05.2015
vmat93
No nic, asi koupím holt nový.
19:23:29
08.05.2015
08.05.2015
Nwkt
-> vmat93: No k ničemu
18:48:45
08.05.2015
08.05.2015
vmat93
dva piny a jeden "otvor", který nevím, k čemu je. Pokud to teda není jen prázdné místo z výroby pro další pin.
18:46:48
08.05.2015
08.05.2015
Nwkt
-> vmat93: Podle fotky to má jenom dva piny ne
18:45:26
08.05.2015
08.05.2015
vmat93
A říkám si, jestli by neměla být k něčemu připojená i ta samice.
Byl jsem blbec a vzal bez přemýšlení, co mi bába nabídla a nepodíval se dolů, že to čidlo na 742 vypadá trochu jinak...
Byl jsem blbec a vzal bez přemýšlení, co mi bába nabídla a nepodíval se dolů, že to čidlo na 742 vypadá trochu jinak...
18:44:56
08.05.2015
08.05.2015
Nwkt
-> vmat93: Je to jenom spínač, to špatně zapojit nejde
18:42:59
08.05.2015
08.05.2015
vmat93
Takže, předpokládám, to asi bude zmetek a mám ho vyměnit, co?
Teplota na ukazateli dosahuje normálních hodnot, cca těch 80 -90 stupňů (je to ten poslední typ budíků, kde nejsou čísla).
Nemohlo by to být třeba chybným zapojením? Drát se šťávou jsem dal na ten horní konektor (nejdál od té "samice" a drát k větráku je připojený doprostřed.
Ale kdyby to bylo špatně zapojené, tak se ventilace asi ani vůbec nerozběhne nebo by běžela nonstop, ne?
Teplota na ukazateli dosahuje normálních hodnot, cca těch 80 -90 stupňů (je to ten poslední typ budíků, kde nejsou čísla).
Nemohlo by to být třeba chybným zapojením? Drát se šťávou jsem dal na ten horní konektor (nejdál od té "samice" a drát k větráku je připojený doprostřed.
Ale kdyby to bylo špatně zapojené, tak se ventilace asi ani vůbec nerozběhne nebo by běžela nonstop, ne?
18:21:44
08.05.2015
08.05.2015
stepan
-> vmat93: To rozhodně normální není. Ono v tomhle počasí není normální ani že se větrák zapne, pokud nestojíš v koloně.
18:06:45
08.05.2015
08.05.2015
vmat93
Hele, jak dlouho je normální, že se venťas točí po vypnutí motoru?
Včera jsem koupil ve škoda dílech tohle čidlo www.automedik.cz/autodily .html?product=14... a spíná suprově. Možná ale až moc. Pokaždé, když motor vypnu, tak se ventilátor točí nejméně dvacet minut. Je sice super, že se škodovce asi po dvaceti letech opět rozběhne chlazení, ale není to moc? Mám strach, aby to do pár dnů nevytřískalo baterii. Vypíná se to, až když je chladič i čidlo ochlazené na teplotu cca 40 stupňů (odhadem - dá se přiložit ruka a je to vlažné, rozhodně ne horké).
Včera jsem koupil ve škoda dílech tohle čidlo www.automedik.cz/autodily .html?product=14... a spíná suprově. Možná ale až moc. Pokaždé, když motor vypnu, tak se ventilátor točí nejméně dvacet minut. Je sice super, že se škodovce asi po dvaceti letech opět rozběhne chlazení, ale není to moc? Mám strach, aby to do pár dnů nevytřískalo baterii. Vypíná se to, až když je chladič i čidlo ochlazené na teplotu cca 40 stupňů (odhadem - dá se přiložit ruka a je to vlažné, rozhodně ne horké).
14:36:38
02.07.2004
02.07.2004
awe - zrušená registrace
samosřejmě jsem myslel že z 98% všech jízd se teplota motoru drží mezi těmito hodnotami. ...mluvíme o prohřátém motoru... pozn. pro rejpaly
14:32:57
02.07.2004
02.07.2004
awe - zrušená registrace
Ahoj, no potom co mi urezla jedna packa na čidle chladiče jsem porvé v životě mírně vařil, protože jsem to zpozoroval okamžitě. Mám Š120L- 10/1986 a teploměr mi z 98% ukazuje teplotu 75-80°C bez použití ventilátoru. Ten používám jen v zácpě anebo do prudkého stoupání. A když si dáte do auta nějakej pípák, kterej vám při vypnutí klíčku začne pípat že tu je nějaký vyšší odběr než nastavený, tak si myslím, že je nemožné nechat zapnutý spínač ventilátoru. Já osobně to akusticky podchyceno nemám, ale zato to mám podchyceno opticky. Vyndal jsem vlevo dole z palubovky spínač mlhovky, koupil dva prosvětlené spínače jako do el. sporáku ale na 12V (nebo nejlepší je jeden dvoj, ale já chtěl,aby každý tlačidlo mělo jinou barvu) což byla otázka 25,- celkem a když zapnu ventilátor, tak to svítí, nezapomenu na to, a svým umístěním to prakticky neoslňuje.
13:09:57
01.07.2004
01.07.2004
Komár 1981
-> Zabak: Co ho umistit nekam k motoru? Ale nevim, co to bude delat... Bude to dalsi misto pripadnych problemu s prosakovanim vody a praskanim spoju a tak si myslim. Osobne mam Fa motor a cidlo ze 120. Spina, kdyz mi rucicka preleze 80°C. I do tech nejvetsich dlouhych kopcu (napr. z Lipt. Mikulase do Zuberce - a to jsou pekny dlouhy krpaly a nesetril jsem to) spinac vsechno uhlidat a neuvarilo se to.
11:27:16
01.07.2004
01.07.2004
Jirik - zrušená registrace
Vejvar se dá ale i užitečně využít, kdekoliv na dálničním odpočívadle si uvaříš polívku, kafe a tak podobně. Když budeš v kufru vozit i skládací stoličky, tak můžeš na přátelské posezení a občerstvení pozvat i kolemjedoucí.
10:59:23
01.07.2004
01.07.2004
PeterP136
Ja som si tiez namontoval spinac ale len preto, lebo raz v lete som pocas plazenia sa do kopca za aviou zbadal ako rucicka vliezla do polovickky cerveneho pasma (branisko zo zapadnej strany). Na to som otvoril kurenie ale to pomohlo len tym, ze pustilo trochu chladenjsej vody a ta sa zas vysplahal anazad do polky cerveneho. Tam nastastie ostala.
Po vymene cidla to spina samo (dovtedy som to aj tak rucne nikdy nezopol) a aj vtedy ked si myslim, ze by este nemuselo. To je mozno tym, ze je tam cidlo na 3 stupne nizsiu teplotu, ale na 95 stupnov nemali.
Ono ak tam nemsa fridex a viecko na nadrze si na tesniacu gumicku spomina len z mladosti tak sa moze stat ze to uvaris. Ale ak udrzis tepotu varu na aspon 120 stupnov, tak to cidlo stihne zopnut ak bude zvysok sutavy v poriadku. Ak nie, tak sa potom rozne "vylepsenia" zidu :).
Po vymene cidla to spina samo (dovtedy som to aj tak rucne nikdy nezopol) a aj vtedy ked si myslim, ze by este nemuselo. To je mozno tym, ze je tam cidlo na 3 stupne nizsiu teplotu, ale na 95 stupnov nemali.
Ono ak tam nemsa fridex a viecko na nadrze si na tesniacu gumicku spomina len z mladosti tak sa moze stat ze to uvaris. Ale ak udrzis tepotu varu na aspon 120 stupnov, tak to cidlo stihne zopnut ak bude zvysok sutavy v poriadku. Ak nie, tak sa potom rozne "vylepsenia" zidu :).
22:33:06
30.06.2004
30.06.2004
Zabak
nojo ale nežto cidlo sepne tak je už pozdě
jeho poloha se mi zdá naprosto
ale ty snad taky nečekáš až sepne čido ale máš tam vypínač a sepneš to mnohem dřív
tak proto
jeho poloha se mi zdá naprosto
ale ty snad taky nečekáš až sepne čido ale máš tam vypínač a sepneš to mnohem dřív
tak proto
14:34:29
30.06.2004
30.06.2004
PeterP136
-> Zabak: To je hlupost. Chladic je tam na to aby chladil horucu a nie "studenu" vodu. a A horuca tam pritecie ak sa otvori termostat. A ta horuca by mala mat vyse 100 inac mas motor vlastne podchladeny (aj ked nie velmi)
20:17:46
29.06.2004
29.06.2004
Zabak
nejde to čídlo nejak poladit??? ja si myslím že by to docela pomohlo když by to seplo dřív
19:39:39
29.06.2004
29.06.2004
skodavrs
-> Zero: urychlit oběh vody můžeš tím že použiješ řemenici vodní pumpy ze 100ky ta je menší a tím se rychlejš točí. V zimě zase budeš mít dýl studenej motor.
19:02:40
29.06.2004
29.06.2004
Zero
-> Zabak: no spinat to rucne na palubce podel nalady:))
Odpor nic neudela spis zpomaly vetrak.
Ale slo by tam dat cerpadlo ktery by urychlilo obeh vody ale nevim jesli to je moc dobrj napad a taky docela pracnej shanet cerpadlo delat uchyti
Odpor nic neudela spis zpomaly vetrak.
Ale slo by tam dat cerpadlo ktery by urychlilo obeh vody ale nevim jesli to je moc dobrj napad a taky docela pracnej shanet cerpadlo delat uchyti
18:51:16
29.06.2004
29.06.2004
Zabak
jen tak pro zajímavost by mne zajímalo :
když čidlo spíná v 85* na chladiči
tak než se to tam dostane tak na motoru musí bejt o mnoho výc ne????
tak kolem 100* ??????
to asi není nic moc ne?????
nešlo by to nejak urychlit????
třeba nejakým předřadným odporem????
když čidlo spíná v 85* na chladiči
tak než se to tam dostane tak na motoru musí bejt o mnoho výc ne????
tak kolem 100* ??????
to asi není nic moc ne?????
nešlo by to nejak urychlit????
třeba nejakým předřadným odporem????
16:51:27
29.06.2004
29.06.2004
Komár 1981
-> Bob: jo jo. to se mi jednou stalo... ale vypnul jsem ji mrse palivo, tak zdechla... hi hi
16:43:00
29.06.2004
29.06.2004
Bob
Jenom aby ste se nedivili až v jednom parným dnu vypnete zapalování vytáhnete klíčky a shade si vesele pojede dál :D
15:46:07
29.06.2004
29.06.2004
Zero
tak jsem ho tam dneska dal pripravil a rychle vymnenil scie namne vytakla voda byl to peknej frkot ale jen asi pulritru.
Jinak udelat vypinac staci klasickej taky jsem to udelal ze jsem to napojil na druhou pojistzku takze se da zepnout jen pri zaplim vetraku ale to je na protoze kdyz jsem to uvaril a stal tak sjem ho nemoh zapnout je lepsi ho dat primo aby slo zapnou kdykoly
na 1 pojistku pak z vypinace kabel na vetrak za termospinac.
A tet tam dam jeste diodu na palubce takze pokud se zapne vetrak automaticky rozsviti to tu diodu pres ten kabel k spinaci usetri se tak kabely :)
Jinak udelat vypinac staci klasickej taky jsem to udelal ze jsem to napojil na druhou pojistzku takze se da zepnout jen pri zaplim vetraku ale to je na protoze kdyz jsem to uvaril a stal tak sjem ho nemoh zapnout je lepsi ho dat primo aby slo zapnou kdykoly
na 1 pojistku pak z vypinace kabel na vetrak za termospinac.
A tet tam dam jeste diodu na palubce takze pokud se zapne vetrak automaticky rozsviti to tu diodu pres ten kabel k spinaci usetri se tak kabely :)
11:27:00
29.06.2004
29.06.2004
PeterP136
Ja som si to cidlo menil. Stare malo na sebe napisane 95stupC, nove na favorita ma na sebe 92. Stare malo dlhsi zavit. MALO pisem preto, lebo po vybrati a odlupniti asi 1cm kamena a medenky ostal na naom kratsi zavit nez na novom :). Zato ma pekne kratery ako mesacny povrch. Ten kamen je jedna z hlavnych pricin preco nespina, pretoze sa to cidlo nedokaze ohriat cez teplene izolujuci kamen. To, ze by sa pokazilo vo vnutri je mala sanca. Nove som daval pri vypuystenej vode. Namazal som ho silikonovou vazelinou, takze islo utiahnut vseclu lahko a hlavne tesnilo. Akurat som ho mohol na ploche, ktora je ponorena natreit lakom aby dlhsie vydrzalo a aspon by tak skoro nespinalo, pretoze ta potvora spina aj ked je chladno (napriklad v zime ked bol este sneh) akurat ze som isiel asi 4km do kopca na 4 a 3.
19:32:14
28.06.2004
28.06.2004
Komár 1981
-> Komár 1981: Jeste bych to upresnil. Manualne lze zapnout vetrak jen pri zapnutem zapalovani, automaticky to jde i pri vypnutem zapalovani. Takze, pokud by zustal vyset automat, baterku si taky vyflakam. Ale zatim jsem se s takovym problemem nesetkal.
19:30:52
28.06.2004
28.06.2004
Komár 1981
Ja to mam udelany tak, ze mam jak manualni, tak automaticky spinac na vetrak. Manualni je kolebkovy prepinac s osvetlenim, kdyz se zapne - sviti. Podarilo se mi to napojit dokonce tak, ze kdyz sepne automaticky cidlo na chladici, rozsviti se mi i vypnuty spinac, takze mam i vizualni upozorneni, ze se neco deje. Je to prijemne, protoze precijen oranzova barva v zornem poli vas upozorni vic, nez nejaka rucicka posunujici se o nekolik mm smerem k 90 - 100 stupnum na prtavem ciferniku...
18:55:57
28.06.2004
28.06.2004
Zero
Tak jsem koupil novej termospinac za 120 kc zejtra ho pudu vymnenit.
18:14:11
28.06.2004
28.06.2004
Kočislav
Já mám dojem, že 105-120 měly spínat při 85-88° a 135,136 (ne 130) při asi 92°.
Výrobce uvádí, že provozní teplota motoru škodovek je 75-105°C. Což je vcelku zbytečný údaj.
Já to dělám tak, že když stojím v zácpě, zapnu si větráček, poté co leze teplota nad 80° (tak asi 83°C), ono to za 1-2 min. zase spadne na těch 75-80°C a to už se mi líbí a větráček vypínám. A tak vypínám a zapínám a vypínám a zapínám, ale jsem spokojený, protože jsem kromě potíží s chladičem nikdy nevařil, ani jsem si nevybil baterku tím, že by spínač zapomněl vypnout.
Výrobce uvádí, že provozní teplota motoru škodovek je 75-105°C. Což je vcelku zbytečný údaj.
Já to dělám tak, že když stojím v zácpě, zapnu si větráček, poté co leze teplota nad 80° (tak asi 83°C), ono to za 1-2 min. zase spadne na těch 75-80°C a to už se mi líbí a větráček vypínám. A tak vypínám a zapínám a vypínám a zapínám, ale jsem spokojený, protože jsem kromě potíží s chladičem nikdy nevařil, ani jsem si nevybil baterku tím, že by spínač zapomněl vypnout.
10:52:33
28.06.2004
28.06.2004
giom
Bohužel u jednoho auta mám stejný problém jak Žabák. Jde o to, že jsem si čidlo po zakoupení nevyzkoušel a nerval ho tam rovnou. co se dá dělat. Budu muset koupit další a vyměnit to znovu.
Při výměně doporučuju omotat zápěstí hadrem, pak při výměně nebudeš mít chladicí kapalinu v rukávu.
Jinak stará čidla měla dvě různé hodnoty.
Termospínač pro 105-120 měl spínací teplotu cca 79+-8 a pro 130 to myslím bylo 85+-8. Nejsem si zcela jist hodnotama, ale pro 130 to byla spínací teplota vyšší. V létě je lepší dát čidlo 120. Spínač pochopitelně připojit také a čučet na teploměr.
G.
Při výměně doporučuju omotat zápěstí hadrem, pak při výměně nebudeš mít chladicí kapalinu v rukávu.
Jinak stará čidla měla dvě různé hodnoty.
Termospínač pro 105-120 měl spínací teplotu cca 79+-8 a pro 130 to myslím bylo 85+-8. Nejsem si zcela jist hodnotama, ale pro 130 to byla spínací teplota vyšší. V létě je lepší dát čidlo 120. Spínač pochopitelně připojit také a čučet na teploměr.
G.
21:46:56
27.06.2004
27.06.2004
Zabak
no ja tam dal nové čido a jeste se mi nestalo že by mi to sepnulo samo
no asi budu mít problém nekde jinde ???
takže mam pri jistotu taky vypínač
no asi budu mít problém nekde jinde ???
takže mam pri jistotu taky vypínač
21:30:35
27.06.2004
27.06.2004
Zero
Dat ho do teply vody mne pripada jako dobrej napad jak zjisti jesli funguje cidlo.
Jinak zkusit spojit ty draty bez cidla mne napadlo hned v kopci jesli jede vetrak.
Pri kolika C spinaly ty stary skodovacky?
A pri kolika tet ty novy?
Jo provozny teplota skodovky je kolem 90C ne?
Normalne mam teplotu tak 80 - 85.
Jinak zkusit spojit ty draty bez cidla mne napadlo hned v kopci jesli jede vetrak.
Pri kolika C spinaly ty stary skodovacky?
A pri kolika tet ty novy?
Jo provozny teplota skodovky je kolem 90C ne?
Normalne mam teplotu tak 80 - 85.
17:59:02
27.06.2004
27.06.2004
skodavrs
no tak pánové, zkoušet tímhle přiblblým spůsobem jestli čidlo funguje nebo ne mi připadá naprosto zbytečný. Když vemeš ty dva drátky který odpojíš od čidla a spojíš je, tak musí ventilátor běžet. pokud nepoběží, není problém v tom čidle! Jinak nové čidlo stojí asi 80,-Kč a spíná podstatně dřív než ty stará, v létě mi běží ventilátor skoro pořád, jako na většině jinejch aut. Doporučoval bych ti vypustit vodu, moc práce to nedá, za předpokladu že máš šachtu nebo rampu. jinak mě se stalo, že to čidlo se točilo a ven nelezlo, mám plastovej chladič. Tak jsem si udělal z trubky téčko navařil matku a vložil to mezi přítokovou hadici. Funguje to v pohodě.
13:38:33
27.06.2004
27.06.2004
Zero
Jo jeste ono je jedno jak je nato cidlo zapojeny staly + a kabel k vetraku?
Neni to ze musi bejt nejak napajeny jedna nozicka?
Je to klasicky vypinac.
Ja mam taky tlacitko na palubce ale obcas se muze stat ze nato zapomenu to vcas zapnout proto radsi aby tam byl i automaticky rezim.
Pri kolika stupnu by se mmnelo zapinat? Tech 80 ?
Neni to ze musi bejt nejak napajeny jedna nozicka?
Je to klasicky vypinac.
Ja mam taky tlacitko na palubce ale obcas se muze stat ze nato zapomenu to vcas zapnout proto radsi aby tam byl i automaticky rezim.
Pri kolika stupnu by se mmnelo zapinat? Tech 80 ?
11:04:10
27.06.2004
27.06.2004
U-Geen
ja koupil novej spinac a ten spina daleko driv... a cudlik mam taky
08:46:41
27.06.2004
27.06.2004
Kočislav
Já mám termospínač úplně odpojený a jedu přes ovládání tlačítkem. Připadá mi to jako nejvhodnější řešení, protože se někdy stává, že ten termospínač se sekne a zapomene vypnout, načež ti to vybije baterku. Navíc, když se blížím v letním vedru k zácpě, můžu větrák preventivně zapnout dřív - hned jak jde teplota přes 80°a nemusím čekat na 83-85°. Šetří mi to nervy.
20:39:27
26.06.2004
26.06.2004
U-Geen
Ocákne ti to xicht :-) jinak zkusit to muzes treba doma kdyz si nalejes varici vodu nekam do hrnku a strcis do ni cidlo jeslti se sepne.... ale to je blba metoda :-) kup si radsi novy :-)
19:04:51
26.06.2004
26.06.2004
Zero
No prave ze mne nebezi.
Vypinac na palubku jsem si udelal, ale chtel bych mit dva okruhy automaticky cidlo a vypinac.
Protoze sem dneska neco hledal a uvaril to dokopce takze bych chtel myt automaticky rizeny cidlem.
Vypinac na palubku jsem si udelal, ale chtel bych mit dva okruhy automaticky cidlo a vypinac.
Protoze sem dneska neco hledal a uvaril to dokopce takze bych chtel myt automaticky rizeny cidlem.
19:01:11
26.06.2004
26.06.2004
Jirik - zrušená registrace
Já se z tebe picnu, kolik myslíš že taková skopičina může stát ? Podle mě je lepší mít ruční přepínač a nebo čidlo i přepínač.
Vodu vypouštět nemusíš, ale dělej to na studeném motoru, aby tě to neopařilo. Vody vyteče z chladiče málo, pokud dostatečně rychle čidla prohodíš. Staré si povol tak, aby šlo pak vytočit rukou, připrav si nový a pak je rychle prohoď. A to jestli ti čidlo spíná špatně a nebo vůbec poznáš podle toho jestli ti běží vrtulátor ne ?
Vodu vypouštět nemusíš, ale dělej to na studeném motoru, aby tě to neopařilo. Vody vyteče z chladiče málo, pokud dostatečně rychle čidla prohodíš. Staré si povol tak, aby šlo pak vytočit rukou, připrav si nový a pak je rychle prohoď. A to jestli ti čidlo spíná špatně a nebo vůbec poznáš podle toho jestli ti běží vrtulátor ne ?
18:57:41
26.06.2004
26.06.2004
Zero
Tak jsem zjistil ze my asi nejde predny termostat protoze se mne to nekolikrat okopce uvarilo.
Kolik asi stoji novej?
A musim vypustit vodu kdyz ho chi vymnenit?
Kolik asi stoji novej?
A musim vypustit vodu kdyz ho chi vymnenit?