skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kolik byste dali za mojí feldu???
-> krup: kamarad ma 50kw a jeho rodice maj taky 50kw a jemu jede o hodne min nez rodicum
-> myl@s: spíš tak
-> krup: To je taky pravda. Měl jsem chvíli jednu 40 kW a jela jak padesátka..
Jinak 50 kW MPi jede hezky, ale když jsem měl v 1.6 5 lidí, na káře 2 motorky tak to jelo kopec nekopec to 1.3 vydechne. Ale není to určitě špatnej motor to neříkám

-> krup: To je taky pravda. Měl jsem chvíli jednu 40 kW a jela jak padesátka..
Jinak 50 kW MPi jede hezky, ale když jsem měl v 1.6 5 lidí, na káře 2 motorky tak to jelo kopec nekopec to 1.3 vydechne. Ale není to určitě špatnej motor to neříkám
-> Nolimit: myslis objem?
K tomu jestli 1,3 nebo 1,6 se dá říct jediná stará pravda a to
Oběm ničím nenahradíš
Oběm ničím nenahradíš

-> jacky04: není 1,3 mpi jako 1,3 mpi .. 

tak ja mam felinu 1,6 a je to raketa oproti 1,3 ,neexistuje ziadne auto ktore sa nekazi vobec, a mne sa au tak nekazi, a staci trochu slapnut na plyn a konec, a ked slapnes na 1,3, tak stojis
-> Skoda RBK: jo je to možný. Já měl na krátkej 1.3 3 stabíky. Vzadu 2

-> Milan 136: ja mam 96´ku 1.3 a ma 2 stabilizatory...z exportna verze
-> favo110lrs: Ale viděl jsem i několik 1.6 bez serva. Asi pro kulturisty
Jo samozřejmě měli... Ale 99% nemá páč to lidi kupovali co nejvíc osekaný. Stabilizátor měly 1.3 jen ve spojení se servem tuším nebo možná na přání. Já si ho na pickupa dal a je to sakra rozdíl

Jo samozřejmě měli... Ale 99% nemá páč to lidi kupovali co nejvíc osekaný. Stabilizátor měly 1.3 jen ve spojení se servem tuším nebo možná na přání. Já si ho na pickupa dal a je to sakra rozdíl
-> Milan 136: tak servo tam dávali kuli tomu že ten motor je težkej,feldy meli stabilizátor vepředu, i klimu 1,3 ....!
To je pravda že kastle a nápravy v 1.6 trpí víc jak v 1.3...
1.9 D radši nezmiňovat..
-> favo110lrs: Já to nemusím nikomu vysvětlovat já mám nběkolik zkušeností s oběma a prostě 1.6 mi voní víc...
-> dole: Dělali jste někdy GO na 1.6? Přejímací technik od nás má 1.6, najeto 320 tisíc a na motoru vše mimo dílů běžně opotřebovávaných(rozvody, spojka atd.)....A běží jak pila...
-> Labros: No o průběh krouťáku jde hlavně. Těch 55 kW se z 1.3 dostne lehce, ale krouťák 140 Nm mít nebude a ve 1200ot/min 100 Nm už vůbec...
Na MPi už ani v tý garáži moc neopravíš. Tedy není garáž jako garáž. Ale ty běžný závady s volnoběhem a čidlama si ty dva motory nemají co vyčítat.
Nehledě na to že 1.6 má povětšinou servo, klimu a má přední stabilizátor.
1.3 se s takovou výbavou sežene těžko:-/
Jen z dovozu
1.9 D radši nezmiňovat..
-> favo110lrs: Já to nemusím nikomu vysvětlovat já mám nběkolik zkušeností s oběma a prostě 1.6 mi voní víc...
-> dole: Dělali jste někdy GO na 1.6? Přejímací technik od nás má 1.6, najeto 320 tisíc a na motoru vše mimo dílů běžně opotřebovávaných(rozvody, spojka atd.)....A běží jak pila...
-> Labros: No o průběh krouťáku jde hlavně. Těch 55 kW se z 1.3 dostne lehce, ale krouťák 140 Nm mít nebude a ve 1200ot/min 100 Nm už vůbec...
Na MPi už ani v tý garáži moc neopravíš. Tedy není garáž jako garáž. Ale ty běžný závady s volnoběhem a čidlama si ty dva motory nemají co vyčítat.
Nehledě na to že 1.6 má povětšinou servo, klimu a má přední stabilizátor.
1.3 se s takovou výbavou sežene těžko:-/
Jen z dovozu
ja se tedy asi jako jeden z mala musim zastat fava110lrs- podle me ma ve vsem pravdu. Taky delam v servisu skoda a spis se ztotoznuju s jeho nazory... Rek bych ze felda byla konstruovana na motor 1.3 a svedci ji nejlip.... Ta 1.6 je tezkej motor na ni a i na podvozku je videt ze trpi daleko vic. A udrzba nebo GO mootru 1.3 a 1.6 je fakt uplne o necim jinym....
-> Milan 136: hm tak to jsme asi dva co dělaji ve škoda servicu to je jendo dobře tak si každýmu vysvětlil jak je nejlepsi 1,6 na udržbu i na výkon a samozřejme krouták .takže lidi kupujte jenom 1,6 jsou nejlepsi a nejlip jedou jsou hodne ,,živý'' jak taky hodne členu napsalo:-ú)
Taky souhlasím s tím, že ta 1.6 jezdí oproti 1.3 nesrovnatelně.
Milan 136 18.02.08 21:01:52 napsal: -> p.b.: asi tak. každej odborník z virtu kouká na výkon o 5 kW větší ale jezdí se na krouťák lidi...
no to je sice pravda, ale jen pokud myslíš krouťák na kolech. Větší výkon znamená větší zrychlení, fyzika nejde obejít, ale jde i o průběh krouťáku, protože nemáme plynule měnitelný převod. A tak může být motor s relativně menším výkonem na tom líp, pokud ten s vyšším výkonem má tak špatnej průběh krouťáku, že ten výkon se nevyužije.
No abych napsal něco k tématu, pokud bych si měl vybrat feldu 1,6 nebo 1,3, asi bych bral 1,6 - živější, kultivovanější, odolnější. 1,3 má výhodu jen v tom, že se na ní dá všechno opravit v garáži.
Milan 136 18.02.08 21:01:52 napsal: -> p.b.: asi tak. každej odborník z virtu kouká na výkon o 5 kW větší ale jezdí se na krouťák lidi...
no to je sice pravda, ale jen pokud myslíš krouťák na kolech. Větší výkon znamená větší zrychlení, fyzika nejde obejít, ale jde i o průběh krouťáku, protože nemáme plynule měnitelný převod. A tak může být motor s relativně menším výkonem na tom líp, pokud ten s vyšším výkonem má tak špatnej průběh krouťáku, že ten výkon se nevyužije.
No abych napsal něco k tématu, pokud bych si měl vybrat feldu 1,6 nebo 1,3, asi bych bral 1,6 - živější, kultivovanější, odolnější. 1,3 má výhodu jen v tom, že se na ní dá všechno opravit v garáži.
-> Milan 136: btw to že nám na fel 1,3 nevyleze budík teploty přes 70 je čidlem, nebo budíkem?
-> favo110lrs: Tkže asi takhle. 1.6 je MPi stejně jako 1.3 a problémy s volnoběhem mají oba motory. Dělám ve značkovým škoda servisu a klapky opravdu trápí i 1.3. A když nejde nastavit tak jsme mnohokrát i měnili klapku. Který všechny motorový čidla? Nemá jich víc než 1.3 a o čidlech bych byl raději zticha. Na každé 1.3, je v hajzlu teplotní čidlo, na každé druhé rozpadlej termostat nebo vadnej hallák na klice. Teplotní čidla se mimochodem serou na všech motorech včetně TDi atd...
Svody prasknou až v případě, kdy nějakej debil při výměně svíček zatahá při vyndání kabelu za kabel a ne za fajfku a zničí ho. Pak s tím někdo jezdí na 3.5 válce a pak se nahromadí benzin, zapálí to a rup... Jinak kabely jsou levnější než zázračná zapalovací lišta na 1.3....
-> sliwowitz: ještě jsem neviděl někoho, kdo by měnil blok...Za 1.se dá vybrousit a za 2.to není potřeba protože se válcům nic nestane....Ani po 250 tisících teda když se olej nedolejvá ale mění...
-> Crestik: To máš pravdu že všechny vychází ze čtyřdobýho motoru. Ale 40 let "stejnej" motor je masakr...Asi ty motory neznáš a nechápeš co tím chci říct. Někdo tu plácal že je 1.3 modernější než 1.6 a to je prostě blábol. Takový kraviny bych čekal od nějakýho kuchaře..VW má všeobecně zastaralý motory...
Svody prasknou až v případě, kdy nějakej debil při výměně svíček zatahá při vyndání kabelu za kabel a ne za fajfku a zničí ho. Pak s tím někdo jezdí na 3.5 válce a pak se nahromadí benzin, zapálí to a rup... Jinak kabely jsou levnější než zázračná zapalovací lišta na 1.3....
-> sliwowitz: ještě jsem neviděl někoho, kdo by měnil blok...Za 1.se dá vybrousit a za 2.to není potřeba protože se válcům nic nestane....Ani po 250 tisících teda když se olej nedolejvá ale mění...
-> Crestik: To máš pravdu že všechny vychází ze čtyřdobýho motoru. Ale 40 let "stejnej" motor je masakr...Asi ty motory neznáš a nechápeš co tím chci říct. Někdo tu plácal že je 1.3 modernější než 1.6 a to je prostě blábol. Takový kraviny bych čekal od nějakýho kuchaře..VW má všeobecně zastaralý motory...
tak tak...milan to napisal presne, jedina vyhoda skodovackych motorov je hlinik a mensie mechanicke straty (3x uloz.kluka)...
naproti tomu vw 1.6 5x kluka, ohc rozvod, hydr.zdvihatka...
chodim na vw forum a bezne tam mavaju ludia okolo 300tis. km na tychto motoroch a ziadne velke problemy co sa tyka samotnych motorov, skor blbne elektrika, resp. prislusenstvo. Ziadne dolievanie oleja a podobne saskovanie.
Nenadavam na skodovkacke motory, ale proste ked niekto napise, ze VW 1.6 oproti skode 1.3 je zastaralejsia, alebo nespolahlivejsia, tak to je fakt hlupost. Samozrejme, vynimky sa najdu vzdy.
naproti tomu vw 1.6 5x kluka, ohc rozvod, hydr.zdvihatka...
chodim na vw forum a bezne tam mavaju ludia okolo 300tis. km na tychto motoroch a ziadne velke problemy co sa tyka samotnych motorov, skor blbne elektrika, resp. prislusenstvo. Ziadne dolievanie oleja a podobne saskovanie.
Nenadavam na skodovkacke motory, ale proste ked niekto napise, ze VW 1.6 oproti skode 1.3 je zastaralejsia, alebo nespolahlivejsia, tak to je fakt hlupost. Samozrejme, vynimky sa najdu vzdy.
musím uznat,že 1,6 lítá oproti 1,3 o hodně líp,líbila se mi..
...mě se líbí ty pindy typu 40 let starý motor, je to z MBčka atd...já bych řekl, že každý motor, i ten co někdo vymyslí za 20 let, bude koncepčně vycházet ze 4dobého motoru, který vymysleli někdy v 19. století...
-> Milan 136: od škrtici klapky přez vsechny motorový čidla,praskáni výfukových svodu...
-> skicág: tak je přece jasný, ža na díly z toho dostaneš víc...ale takhel je to schnilá felicie,ještě k tomu nabouraná...a bílá,což cenu taky degraduje.
Kolik myslíš že by stála oprava a kolik by pak byla její reálná cena ??? proto odhady kolem 10-12tis...
Kolik myslíš že by stála oprava a kolik by pak byla její reálná cena ??? proto odhady kolem 10-12tis...
chooki 18.02.08 12:17:10 napsal: vw motory 1.6 vydrzia kludne cez pol mil. km...schvalne, o kom ste poculi, ze si na taky motor robil GO ?
taky detail... vymena valcov na skodovackom motore ta vyjde na par korun, na 1.6 menis cely blok (nepoznam sustruznika ktory by za flasku spravil vybrus na 1.6 :)))... cize mas pravdu, neviem o nikom kto by na 1.6 robil go... :)))
o tom preco v hitlerjugendwagene nepouzivaju vkladane valce ktore skodovka s uspechom pouziva poslednych 70 rokov by sa dalo debatovat...
1.6 je tazke liatinove hebedo, na ktore felda (na rozdiel od golfa) nebola savana, cize predna naprava ide pomerne rychlo do ... (jedna z veci ktora ma odradila od kupy fe 1.9D)
taky detail... vymena valcov na skodovackom motore ta vyjde na par korun, na 1.6 menis cely blok (nepoznam sustruznika ktory by za flasku spravil vybrus na 1.6 :)))... cize mas pravdu, neviem o nikom kto by na 1.6 robil go... :)))
o tom preco v hitlerjugendwagene nepouzivaju vkladane valce ktore skodovka s uspechom pouziva poslednych 70 rokov by sa dalo debatovat...
1.6 je tazke liatinove hebedo, na ktore felda (na rozdiel od golfa) nebola savana, cize predna naprava ide pomerne rychlo do ... (jedna z veci ktora ma odradila od kupy fe 1.9D)
ja mam na filcke 136B (raz pretesnovany motor a raz stiahnute 0,6 z hlavy - bola vyzrata) nabehane 290 000km....a jedine co ma sere je to ze treba vymenit alebo zabrusit vahadla lebo sa nedaju nastavit ventile....
brat ma ako druhe auto tiez filcku ale 1.6ku a nabehane iba 160tis a motor zatial v pohode. Oba motory su dobre (pri spravnej a pravidelnej udrzbe).-> chooki: a s tvojim nazorom ze skodovacke 1.3ky si zasluzia géočku po 100tis by som sa hanbil
brat ma ako druhe auto tiez filcku ale 1.6ku a nabehane iba 160tis a motor zatial v pohode. Oba motory su dobre (pri spravnej a pravidelnej udrzbe).-> chooki: a s tvojim nazorom ze skodovacke 1.3ky si zasluzia géočku po 100tis by som sa hanbil
Viděl jsem horší, půjde spravit vpohodě. Co se týče dveří za tisícovku kus seženeš jiný, 5. dveře jsou klasika, lemy taky. Spíš jak vypadají přední podběhy, resp. jejich vršky což je vidět z motorovýho prostoru. Při troše šikovnosti nemusí oprava vyjít draho jestli nečeká třeba pod lemama nebo jinde "překvápko".
Pro All: Myslím že jsme škodovácké fórum ne forum majitelů vrakovišť (ale to vlastně také
* 3 *) každej druhej by hned rozebíral.
Pro All: Myslím že jsme škodovácké fórum ne forum majitelů vrakovišť (ale to vlastně také

-> p.b.: asi tak. každej odborník z virtu kouká na výkon o 5 kW větší ale jezdí se na krouťák lidi...-> favo110lrs: Pořád jsi mi neřekl ty závady když tu propaguješ nespolehlivost....
Co ti na ní vadilo? Jestli byla firemní bez údržby tak se nedivím...
to by mě tedy zajímalo. Takže ty tvrdíš, že 40 let starý 3x uložený OHVéčko je lepší než 1.6 OHCéčko?
Co ti na ní vadilo? Jestli byla firemní bez údržby tak se nedivím...
to by mě tedy zajímalo. Takže ty tvrdíš, že 40 let starý 3x uložený OHVéčko je lepší než 1.6 OHCéčko?

-> skicág: Kolik byste dali za mojí feldu???Ani korunu, nesháním feldu .)
Jinak 1.6ka je oproti 1.3ce až neuvěřitelný letadlo, dokud jsem neřídil, nevěřil jsem...
Jinak 1.6ka je oproti 1.3ce až neuvěřitelný letadlo, dokud jsem neřídil, nevěřil jsem...
-> favo110lrs: já nezastávam ani jeden motor mě je to jedno jen sem reagoval na tvojí narážku o stáří toho VW motoru



-> havlik: to jsem nikde nenepsal tak co to jsem motáš ted OHVčko vim že to je taky motor starej jako jeruzalem ale co fungujeto funguje a urcite kuli výkonu 55kw bych si dával težkou svini do auta.. ale co kazdej má jinej názor...
-> favo110lrs: souhlasim 1,3 je rozhodne spolehlivejsi nez 1,6.
-> favo110lrs: no jako kdyby to škodovácky OHVčko byl nějakej zázrak techniky

-> Milan 136: hm jezdil sni kazdej den v praci a to me staci... hruza a meli jsme ji doma v rodine 5 let šmejd no litinák posranej ten motor byl vymšlenej za prvni svetový války.. hruza lol
-> ondie: a s tím že 1.3 je vyspělejší jsi mě náramně pobavil




-> favo110lrs: Koukám že ty jsi znalec....řekni mi konkrétně co se TOBĚ vysralo na 1.6 felicii?? Jel jsi s tím vůbec někdy?
-> ondie: Co jsi slyšel je blbost. Tenhle motor byl až v trojce golfu. 1.6 starý byly, ale úplně jiný. Naopak naše léty prověřená 1.3 vychází koncepčně z tísícovkovýho motoru z roku 64...
Jinak 1.6 je pevnej litinovej blok, 5*uložená klika, ohc. Sice má psanej výkon jen o 5 kW větší, ale na výkon se nejezdí.
A ten má odspodu díky systému sání velmi příznivej. Tyhle kecy o tom že to je šmejd píšou lidi kteříí s tím vůbec nemají zkušenost. Já měl 1.6 GLX z 98, měla najeto 170 tisíc a jela jak hovado. A při normální jízdě jsem jezdil se stejnou spotřebou jako s 1.3 protože stačí jen položit nohu na plyn. Jistě že to není nic převratnáho, ale co pořád máte se spolehlivostí? Piště vaše konkrétní zkušenosti a závady...
-> ondie: Co jsi slyšel je blbost. Tenhle motor byl až v trojce golfu. 1.6 starý byly, ale úplně jiný. Naopak naše léty prověřená 1.3 vychází koncepčně z tísícovkovýho motoru z roku 64...
Jinak 1.6 je pevnej litinovej blok, 5*uložená klika, ohc. Sice má psanej výkon jen o 5 kW větší, ale na výkon se nejezdí.
A ten má odspodu díky systému sání velmi příznivej. Tyhle kecy o tom že to je šmejd píšou lidi kteříí s tím vůbec nemají zkušenost. Já měl 1.6 GLX z 98, měla najeto 170 tisíc a jela jak hovado. A při normální jízdě jsem jezdil se stejnou spotřebou jako s 1.3 protože stačí jen položit nohu na plyn. Jistě že to není nic převratnáho, ale co pořád máte se spolehlivostí? Piště vaše konkrétní zkušenosti a závady...
-> chooki: verim ze vydrzi i pul mega Km, ale 1,3ce to verim vice:)
co sem slyšel,tak koncernová vw 1.6,co se cpala do fel,je koncepčně motor starej už snad 30let (snad debut v nějakým hodně starým pasatu)..1.3 je o trošku mladší vyspělejší motor řekl bych..
Hlavně co sem vždycky slyšel,tak ta 1.6ka je těžkejch chrchel,kterej má sice o drobet větší výkon,ale k tomu neúměrnej nárůst spotřeby..o stejnej ortel i co se týče spolehlivosti..
jednou sem viděl i 1.3BMM felu s půl mega km,a i přesto chcípla na korozi..
1.3 by se prodala určitě líp.
..taky tak těch 12litrů max za ní.
Hlavně co sem vždycky slyšel,tak ta 1.6ka je těžkejch chrchel,kterej má sice o drobet větší výkon,ale k tomu neúměrnej nárůst spotřeby..o stejnej ortel i co se týče spolehlivosti..
jednou sem viděl i 1.3BMM felu s půl mega km,a i přesto chcípla na korozi..
1.3 by se prodala určitě líp.
..taky tak těch 12litrů max za ní.
skicág 18.02.08 12:54:12 napsal:
Lidi ste blazni si myslim ze ta ridici jednotka s ostrou vackou a wsechno kolem toho stalo 10 000 je to proste cipovany.Kdybych to prodal na dily tak za to vytriskam o dost vic nez 15 000...jsou tam novy lebra,celni sklo,novy zimaky a hodne veci....to je osud
musíš se stím smířit že to je šrot.
Lidi ste blazni si myslim ze ta ridici jednotka s ostrou vackou a wsechno kolem toho stalo 10 000 je to proste cipovany.Kdybych to prodal na dily tak za to vytriskam o dost vic nez 15 000...jsou tam novy lebra,celni sklo,novy zimaky a hodne veci....to je osud

-> skicág: pokud to přežil B sloupek, tak myslim že 10 tis.. ( czk ) je reálná hodnota :-)
-> chooki: hm jasný no jenže na feldovim motoru vymenis olej,a rozvody po 150tis km a najedes dalsích 150 bez problemu ten motor je kafemlejnek tak co tady melejš vo 1,6 nejvedši šrot motor každá felda je rozlamaná no hruza 1,6 nikdy
Lidi ste blazni si myslim ze ta ridici jednotka s ostrou vackou a wsechno kolem toho stalo 10 000 je to proste cipovany.Kdybych to prodal na dily tak za to vytriskam o dost vic nez 15 000...jsou tam novy lebra,celni sklo,novy zimaky a hodne veci....
pani, prosim vas, vw motory 1.6 vydrzia kludne cez pol mil. km...schvalne, o kom ste poculi, ze si na taky motor robil GO ? naproti tomu, skodovacky motor byva vhodny na GO od 100t. km vyssie
no je bez diskuze že 1,3mpi se prodávaj víc. 1,6 když někdo chce,tak leda v kombíku. Ten motro neni složetej,ale že by vydržel víc než 1,3 to nevim... největší problém klapka. za tuhle bych dal 10-12
-> Milan 136: -> cobra11: dobrý vy jste znalci rozumite tomu vice:)lol
-> cobra11: 130 koní? s jakýma nákladama ale?
10-12000,-Kč
řekl bych 10-13 tisíc nejlíp
-> favo110lrs:
otom zeby sa kazili neviem, ujo mal novu feldu rv 1995, 1,6tku a nabehal nanej cez 220000km a bez vaznej poruchy
a navise je to koncernovy motor WV
naklady na jeho opravu su sice vyssie, ale ma zas vyssi vykon a da sa spravit aj na 130koni, coz z 1,3 dostanes asi tazko
kebyze si mam vybrat medzi 1,6 a 1,3 berem 1,6.
otom zeby sa kazili neviem, ujo mal novu feldu rv 1995, 1,6tku a nabehal nanej cez 220000km a bez vaznej poruchy
a navise je to koncernovy motor WV
naklady na jeho opravu su sice vyssie, ale ma zas vyssi vykon a da sa spravit aj na 130koni, coz z 1,3 dostanes asi tazko
kebyze si mam vybrat medzi 1,6 a 1,3 berem 1,6.
-> favo110lrs: co se na nich sere? nic závažnýho vydrží mnohem víc než 1.3
práve že nikdo nechce 1,6 ty motory se serou a velký náklady stoji oprava...
10-12 tisíc
no dost je buchnuta, vela korozie, ak je to motor 1,6 by si na slovesku dostal zanu do 20tis sk.
oprava by ta vysla mozno aj 50tis sk
oprava by ta vysla mozno aj 50tis sk