skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Crashtest skodovky zase a znovu ......
.... ale jinak clanky na dfens-cz ctu moooc rad, je tam hodne pravdy :-)
-> rsvancara: Asi tak nějak.
Tomuto co jsem si přečetl se musím jen pousmát
Tomuto co jsem si přečetl se musím jen pousmát

V jednom takom neviem ci to mozem nazvat casopis skor "casopis vyrobcu" vola sa 100 rokov Škody, alebo tak nejak,
je tam proste vsetko od zalozenia škodovky, ako najprv robili bicykle, potom motocykle..... no a v tom "prospekte" je aj obrazok crashtestu Škody 100, takze o bezpecnost sa zaujimali uz pred typovou radou 742.XXX
je tam proste vsetko od zalozenia škodovky, ako najprv robili bicykle, potom motocykle..... no a v tom "prospekte" je aj obrazok crashtestu Škody 100, takze o bezpecnost sa zaujimali uz pred typovou radou 742.XXX
Myslim, ze otazky bezpecnosti pri narazu se resili uz od rady 742, vezmete si treba presunuti nadrze z predniho kufru (rada 1000 MB, 100) nad prevodovku, kde se ji nema prakticky co stat, dalsi vec, presunuti rezervy z kufru pod kufr, to myslim taky dost pomuze (pri deformaci se opre se o tunel a most rezervy + napravnice ji nepovoli uniknout jinam ...) atd ... to si myslim nebyly tak docela nahodne zmeny jen tak pro srandu kralikum ...
-> ondie: Nevidel sem...
-> Syny: a nový vůbec co ?
-> ondie: Hele nestras
Depa lamou se stejne :) Se podivej na fotky bouracek ;) Taky mam radsi pavoucka, ale blbe se v dobrym stavu shani...

-> Syny: třeba se právě u úžovek nebortila jak měla a sekala figurínám hlavy..taky jí nějaký gramy ubrali
...každopádně ty s pavoukem mám taky radši


-> ondie: Mno tak silne pochybuju ze vyztuha kapoty ma nejakej extra velkej vliv na to jak daleko se pri havarii rozbije auto... Ta vyztuha je tam hlavne aby se ten plech nepropadaval a aby se kapota pri otevirani nekrizila jako to dela s radosti u eMkovy vyztuhy... Taky si vsimni podelnejch drazek na tej vystuze oprostred - ty zpusobujou to, aby se kapota pri narazu zlomila a nevletela do kabiny a nepodrizla te tam hlavu :) Zkratka u eMka bych rekl ze ubrani robustni vyztuhy melo mit smysl odlehceni kapoty, pac u uzofky je fakt tezka, ale zase se te nezkrizi :) Ale o nejakym pohlceni energie asi moc nemuze bejt rec... Stejne se ta kapota zlomi v pulce a udela hrb nahoru...
-> Syny: ..jako taky nevim...to je otázka jestli to bylo z důvodu odlehčení,nebo bezpečnosti...u tý úžovky se ten pavouk jakoby míń kroutí,je robustnější (při otevření,když jí má člověk v ruce je to znát nejvíc) ...a možná právě proto...třeba to měli spočítaný,někdy je lepší kinetickou bortící energii pohlcovat a pomalým mačkáním jí snižovat než jí natvrdo zastavit...ale netušim
-> ondie: Mno tu vyztuhu nevim jestli si zvolil dobre, protoze u uzofky je mnohem bytelnejsi, ale v ramci odlehceni ji zredukovali na eMkovou... Potezkej si uzofkovou a eMkovou kapotu :)
Taky sem názoru,že otázky bezpečnosti škodovka řešila mnohem dříve..pravda je možná taková,že z těch testů favorit díky nějkému tomu pokroku vyšel líp...ale testy se dělaly už dříve...např.crash testy se dělaly,průběhem let na řadě 742 přibývaly i různé výztuhy atd. (za příklad uvedu třeba výztuhy přední kapoty,ouža versus emko,či i dveře v garde mají vnitřní výztuhy o trošku jinačí než rapid..asi ladili boční náraz) ..sou to drobnosti,ale něco dělali..
Tak to je dobre ve feldě je motor vepředu to je fajn, akorát do ní zapoměli dát pásy

vo co de?
asi jsem měl mín pít...

Ale co se tyce hlasky ze bezpecnost brali vazne az u favorita, to je fakt haluz, protoze bezpecnost se opravdu nezvysi napriklad tim, ze se ubede 0,2mm z tloustky plechariny :)
-> minno: Je to kravina - protoze myslim ze favorit tenkrat podstupovel napsoto stejny crash testy jako 742/743 za uplne stejnejch podminek... Jen z toho vylejzal lip pac mel vepredu motor...
Autor clanku zrejme narazi na to ze kdyz ma auto vepredu motor tak se te nic nestane :)
Autor clanku zrejme narazi na to ze kdyz ma auto vepredu motor tak se te nic nestane :)
-> Syny: no mne šlo skôr o to, že aj pri vývoji shade sa počítalo s bezpečnosťou a deformačnými zónami a auto muselo splňovať určité bezpečnostné pravidlá ktoré vtedy platili a nebolo a nie je to auto postavené "len tak od buka", čiže poznámka o tom, že až s favoritom sa začalo "rátať" pri vývoji s bezpečnosťou je kravina.
-> P@nis: Ja myslim ze za 25let Fabie uz nebude ani jezdit :)
-> minno: Mno tak tehdejsi barierovy zkousky byli trochu jiny nez dneska a favorit na tom byl opravdu lip jak shade, ale myslim ze kdyby udelali s fanousem to co udelal Svet motoru s tou 105kou, tak to skonci naprosto stejne s tim rozdilem ze ridici skoci do klina motor :)
-> minno: Mno tak tehdejsi barierovy zkousky byli trochu jiny nez dneska a favorit na tom byl opravdu lip jak shade, ale myslim ze kdyby udelali s fanousem to co udelal Svet motoru s tou 105kou, tak to skonci naprosto stejne s tim rozdilem ze ridici skoci do klina motor :)
-> Syny: Myslím že dřív bude benzín tak drahy, že lidi začnou chodit pěšky
a ja si nedělam naději že fabiie za 25 let bude něco extra, to je jak porovnávat pentium II a dnešni pc


"Když Schade řady 742 vznikala, silně pochybuji, že vůbec někdo bral v potaz nějaký crash.
První auto, kde Škoda otázku bezpečnosti posádky brala seriózně, byl pokud vím Favorit"
tak to je blbosť jak sviňa
První auto, kde Škoda otázku bezpečnosti posádky brala seriózně, byl pokud vím Favorit"
tak to je blbosť jak sviňa

-> Syny: to bude pan rydl psat ze je to nebezpecny auto atd atd 

-> P@nis: To mas pravdu, ale radsi nechci ani hadat co bude fabie za 25let :)
Njn ted sem na to přišel taky že všechno co je nove je jen marketingový trik jak obelhat zákaznika, aby si koupil nové auto. V tom případě jsou lidi strašně hloupi kdžy si koupí nove "drahé" auto, když si mužou koupit škodovku za pár korun, pro ktere hovoří levné díly a to že si všechno opravím na koleně. Osobně mam "novější" auto za účelem dopravy a škudku pro radost, a nemužu pochopit lidi co píšou, jebat na fabii škodovka je lepší, ono trochu soudnosti by neuškodilo..
-> p.b.: Proc vyndavat? 

to sou skvely zpravy.takze moja felda ktere bude v cervnu 10 let uz je out auto.mno super teda 

-> Syny: Mě by zajímalo jestli jí pak zkoušeli vyndavat
No konečně to někdo chápe stejně jako já a nebojí se to napsat...autor má u mě plus...skvěle napsaný...

Me by zajimalo, jestli tam pri tom testu meli rezervu dole 

-> 12MOLS: zase si nanahovarajme ze skodula je bezpecne auto, vyvalat by som sa teda v nej nechcel....
-> ondie: Dneska je to všetko nahovno ... stara technika = dobra technika ... to mi nikto nevyhovori ... predsa nevymenim nejaku HŤP [horko ťažko poskladane
] sračku za autičko čo poctivo služi 30 rokov bez važnejšej poruchy .... len preto že nejaki debili naburali škodovku do betonu a ukauju aka je nebezpečna ..

Moc hezky naformulováno..
-> 12MOLS:
..asi bych ani nerozpitvával,v čem všem ten test byl,mohl být neobjektivní,kde všude udělali chyby oproti postupech v NCAP,jak by auto dopadlo,kdyby se to dělalo jak mělo.... (nad "bezpečností" škodovek snad ani netřeba polemizovat
)
Spíš autor dobře vypíchl skutečnost dnešního manipulativního marketingového zmrdíhobyznisu ,ve kterém se takovéto testy provádějí účelově na objednávku..kruté.
-> 12MOLS:
..asi bych ani nerozpitvával,v čem všem ten test byl,mohl být neobjektivní,kde všude udělali chyby oproti postupech v NCAP,jak by auto dopadlo,kdyby se to dělalo jak mělo.... (nad "bezpečností" škodovek snad ani netřeba polemizovat

Spíš autor dobře vypíchl skutečnost dnešního manipulativního marketingového zmrdíhobyznisu ,ve kterém se takovéto testy provádějí účelově na objednávku..kruté.
-> 12MOLS: 1.Newtonov pohybovy zakon: Všetky telesa zotrvávajú v pokoji alebo rovnómernom priamočiarom pohybe, pokým niesú nútené tento pohybový stav zmeniť pôsobením vonkajších síl.....
Škodovka v teste isla konštantnou rýchlosťou, tých údajných 48km/h, no a zotrvacnú energiu má každé pohybujúce sa teleso čiže superb jej nepridal viacej, to mas to iste ako by sa rozbehla posobenim vlastneho motora.
No a to auto neslo po kolajnici ale slo normalne po vlastnych kolesach, len bola uchytena naprava o taku stredovu kolajnicu aby nevybocila....
Škodovka v teste isla konštantnou rýchlosťou, tých údajných 48km/h, no a zotrvacnú energiu má každé pohybujúce sa teleso čiže superb jej nepridal viacej, to mas to iste ako by sa rozbehla posobenim vlastneho motora.
No a to auto neslo po kolajnici ale slo normalne po vlastnych kolesach, len bola uchytena naprava o taku stredovu kolajnicu aby nevybocila....
... ale tentokrát trošku inak - našiel som toto:
www.dfens-cz.com/oldschoo l/clanek.php?clanek=200...
Ak som to správne pochopil tak škodovku na nejakej kolajnici tahala škoda Superb ??? Je nejaká pravdepodobnosť, že ten superb v tej rýchlosti "dodal" škodovke zotrvačnú energiu vďaka ktorej sa dokrčila viac ako keby nabúrala jazdou "po vlastnej ose" ??
www.dfens-cz.com/oldschoo l/clanek.php?clanek=200...
Ak som to správne pochopil tak škodovku na nejakej kolajnici tahala škoda Superb ??? Je nejaká pravdepodobnosť, že ten superb v tej rýchlosti "dodal" škodovke zotrvačnú energiu vďaka ktorej sa dokrčila viac ako keby nabúrala jazdou "po vlastnej ose" ??