skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Levnější povinné ručení pro starší vozy
prohledat
350 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 31.12.2007 do 13.01.2025, založil/a myschaak AZNP K.Hora
-> Anacron 13.01.25 13:41:41: asi můžeš takhle spekulovat, ale ty podmínky jsou daný jasně. Ostatní auta mám u Uniqy, tam je to rozepsané, že to na soutěžích v případě pohybu na veřejné komunikaci je v pohodě. Ale u ČPP je celej ten bod ořezanej na výluku při prosté účasti na akci.
-> vhml: Většinou tyto akce jsou za běžného provozu, takže jak poznají, že jsi jenom nejel náhodou kolem? I číslo můžeš dostat, ale pak se neúčastníš jízdy. Myslím, že tím řeší závody do vrchu, 300 ZGH, apod, prostě soutěž na uzavřené silnici.
Řešil jsem teď pojištění na 309 a pozor na ČPP - v pojistných podmínkách je jasně uvedená výluka během organizovaných soutěží. Takže během veteránské akce, orientační soutěže atd smůla.
Kde aktuálně pojišťujete auta, když mají testaci na historickou původnost?
Kde aktuálně pojišťujete auta, když mají testaci na historickou původnost?
-> Zazaa 05.02.20 18:15:24: To sice jo, ale ten FIVA kodex je v praxi vynutitelný ještě hůř než ten zákon - nehledě na to, že při té testaci nemůžeš tušit, co s tím ten člověk následně udělá...
-> dragon_cb_cz: jenze tady se furt micha registrace vozidel, povine ruceni a dalsi veci ...
ano z pohledu registracniho mista je HV to co je v registru HV ... jenze oznaceni historicke vozidlo se vyskytuje i jinde a tam se nekde pise pouze o HV jinde se pise o HV s ZRZ
omezeni bezneho provozu je napriklad i ve FIVA kodexu kterym se ridi klubove testace = takove auto by komise ani nemela otestovat, takze to je vlastne stejne at ma nebo nema "zelene" cisla
ano z pohledu registracniho mista je HV to co je v registru HV ... jenze oznaceni historicke vozidlo se vyskytuje i jinde a tam se nekde pise pouze o HV jinde se pise o HV s ZRZ
omezeni bezneho provozu je napriklad i ve FIVA kodexu kterym se ridi klubove testace = takove auto by komise ani nemela otestovat, takze to je vlastne stejne at ma nebo nema "zelene" cisla
-> Matsoft 03.02.20 10:50:21: rekl by, at si jeste pockas 10 let :/ taky jsem mu napsal hodne sprostejch mailu, ze jsem pak mel strach tam vubec jit :))) ale delal, ze si me jako nepamatuje
moc dobre vedel... nejhorsi, ze pres ministrerstvo to resit vychazelo na dlouho, mozna bych si pomohl o mesic![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jarda: no to by mi zajimalo, co by delal s rapidem 1989 a registrace 2000... dement....
-> Jarda - zrušená registrace 02.02.20 18:23:39: Můj dojem je takový, že bohužel většina úředníků nikdy nečetla zákony, podle kterých mají pracovat a rozhodovat ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz 02.02.20 16:51:53: no tak nejak jsem to chapal....
ale ono brat uredniky, kdyz pan nejvyssi v okrese, ktery ma na starosti registraci historickych vozidel tvrdi, ze stari vozidla je dano dnem jeho uvedenim do provozu a ne dnem, kdy bylo vyrobeno, tak to je na hlavu postavene, ne? kdyz by auto nekde stalo na salonu x let, tak o ty roky by bylo mozne jej pozdeji zaregistrovat, ja u BAZe takto musel cekat pres pul roku, protoze vyroben zacatkem roku, ale registrovan az v rijnu![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
ale ono brat uredniky, kdyz pan nejvyssi v okrese, ktery ma na starosti registraci historickych vozidel tvrdi, ze stari vozidla je dano dnem jeho uvedenim do provozu a ne dnem, kdy bylo vyrobeno, tak to je na hlavu postavene, ne? kdyz by auto nekde stalo na salonu x let, tak o ty roky by bylo mozne jej pozdeji zaregistrovat, ja u BAZe takto musel cekat pres pul roku, protoze vyroben zacatkem roku, ale registrovan az v rijnu
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> StepaNoFUN 02.02.20 14:30:22: Není to stejné, protože ten zákaz užívání pro podnikání se explicitně týká pouze aut v registru HV. Viz § 79a a § 79b ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Zazaa 02.02.20 14:20:55: Tady bych si dovolil nesouhlasit. Ano, definice je jen jedna - protože pro termín historické vozidlo nic jiného než "auto na Včkách" zákon nezná. Historické vozidlo == vozidlo zapsané v registru historických vozidel. Stačí se podívat do § 2 toho zákona č. 56/2001 Sb.:
§ 2
Základní pojmy
(1) Silniční vozidlo je motorové nebo nemotorové vozidlo, které je vyrobené za účelem provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí.
...
(4) Historickým vozidlem je vozidlo, které je zapsáno v registru historických a sportovních vozidel a kterému byl vydán průkaz historického vozidla.
Možná bych ještě dohledal emailovou konverzaci, co jsem si na tohle téma téma s ministerstvem vyměnil. Že se to pak v praxi různě míchá (např. když se řešili nízkoemisní zóny a možnost vjezdu do nich), je věc jiná.
Auto v běžném registru není z pohledu zákona "historické vozidlo" a klubová testace na tom vůbec nic nezmění. V hrubých obrysech tenhle případ upravuje § 79c a důsledně o něm mluví jako o "silničním vozidle" - na rozdíl od § 79a který upravuje registrace historických vozidel a kde se naopak důsledně drží termín "historické vozidlo".
§ 2
Základní pojmy
(1) Silniční vozidlo je motorové nebo nemotorové vozidlo, které je vyrobené za účelem provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí.
...
(4) Historickým vozidlem je vozidlo, které je zapsáno v registru historických a sportovních vozidel a kterému byl vydán průkaz historického vozidla.
Možná bych ještě dohledal emailovou konverzaci, co jsem si na tohle téma téma s ministerstvem vyměnil. Že se to pak v praxi různě míchá (např. když se řešili nízkoemisní zóny a možnost vjezdu do nich), je věc jiná.
Auto v běžném registru není z pohledu zákona "historické vozidlo" a klubová testace na tom vůbec nic nezmění. V hrubých obrysech tenhle případ upravuje § 79c a důsledně o něm mluví jako o "silničním vozidle" - na rozdíl od § 79a který upravuje registrace historických vozidel a kde se naopak důsledně drží termín "historické vozidlo".
-> Zazaa: Dekuji za vyjadreni. Jako ze to neni uplne stejny chapu, ale co se tyka toho podnikani atd, tak tam by to melo bejt stejny.
Samozrejme u aut na normalnich znackach to tolik nebije do oci, takze je min moznejch stezovatelu. Tezko nekdo bude vedet, ze na tom aute je klubova testace.
Samozrejme u aut na normalnich znackach to tolik nebije do oci, takze je min moznejch stezovatelu. Tezko nekdo bude vedet, ze na tom aute je klubova testace.
definice HV je jen jedna, takze teoreticky neni rozdil mezi zelenejma cislama a klubovkou ... prakticky je otazka jestli o tom nekdy slyseli v pojistovne, policajti casto nevedi ani veci co se tykaji primo zelenych cisel atd
-> Bukaj: to co popisujes je rozdil v tom jak se resi technicka zpusobilost do provozu (u zelenych cisel se tomu rika "krajska testace") mimochodem terminy jsou u obou testaci 2 roky
-> StepaNoFUN: s tema pravama a povinnostma to neni uplne jednoznacny ... nekde se mluvi o historickem vozidle (= jakekoliv s klubovou testaci) nekde o HV se zvlastni RZ (= s klubovou a krajskou testaci a zelenejma cislama)
-> Bukaj: to co popisujes je rozdil v tom jak se resi technicka zpusobilost do provozu (u zelenych cisel se tomu rika "krajska testace") mimochodem terminy jsou u obou testaci 2 roky
-> StepaNoFUN: s tema pravama a povinnostma to neni uplne jednoznacny ... nekde se mluvi o historickem vozidle (= jakekoliv s klubovou testaci) nekde o HV se zvlastni RZ (= s klubovou a krajskou testaci a zelenejma cislama)
-> Bukaj 02.02.20 13:51:45: jak pise Vitek, kdyz udelam klubovku, tak od CSOB budu mit povinko na rapida za 154,-kc, vic o tom nevim, jen ze auto musi normalne na STK
Na V to ted bylo na 2 roky a vyjel jsem s BAZem jednou, dnes podruhy, kdyz je to jaro :)
Na V to ted bylo na 2 roky a vyjel jsem s BAZem jednou, dnes podruhy, kdyz je to jaro :)
-> StepaNoFUN: No, právěže v tom rozdíl je, ale jaký, to netuším. Minimálně tedy ten, že s autem, které je v "registru silničních vozidel" musíš pravidelně na STK a SME, zatímco u auta "na véčkách" tu technickou prohlídku dělá jiná instituce a asi i v jiných termínech, než u "normálního" vozu. Taky ta "klubová testace" má přece omezenou platnost (1 rok?), jinak je to normální auto na bílých značkách...
Ja teda ziju v tom, ze neni rozdil v klubovce a Vckach. Je to proste historicke vozidlo se vsema pravama a povinnostma. I kdyz je na normalnich znackach.
-> Bukaj: Řeší slevu na povinném ručení. Jarda má pravdu, že jsme to smíchali s Včkama. Otázkou ale je, jestli by pojišťovna u auta používáného k podnikání tu slevu přiznala. Ale jelikož je máš registrované na RČ a ne IČ, tak jim to asi říkat nemusíš? :)
-> Jarda: Tak zase klubová testace nic neřeší, ne? To je dobrý tam na obejití ekodaně a pro případnou lepší pozici při vyjednávání s pojišťovnou ohledně náhrady škody...
-> Bukaj 02.02.20 09:20:41: ja mel zato, ze todle plati jen pro Vcka a ne, kdyz mas jen klubovou testaci...
a sportovni myslim, ze lze pouzivat jen pri nejakej prejezdech behem zavodu
a sportovni myslim, ze lze pouzivat jen pri nejakej prejezdech behem zavodu
-> StepaNoFUN: Pokud se něco nezměnilo, tak:
Zákon 56/2001 sb.
§ 79b
Historické a sportovní vozidlo v provozu
3) Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.
Zákon 56/2001 sb.
§ 79b
Historické a sportovní vozidlo v provozu
3) Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.
-> Bukaj: Jak je to psáno - historické vozidlo nesmí být provozováno za účelem výdělku? Nevím přesně. ale auto s testycí jako "služebák" prostě nelze.
-> StepaNoFUN: Tak, tak
Navíc já mám větší problém se zařizováním nějaké změny (testace, depozit), než s tím, že za pojistky ročně zaplatím o X tisíc víc, než bych musel![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Navíc já mám větší problém se zařizováním nějaké změny (testace, depozit), než s tím, že za pojistky ročně zaplatím o X tisíc víc, než bych musel
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jarda: Ale jelikož to auto používá k výdělečné činnosti, tak ta testace nebude asi ten nejlepší nápad. ;-)
-> dragon_cb_cz 29.01.20 13:49:28: to jsme na tom podobne, ja uz se taky ke 20 rocne budu blizit, jak to stale zdrazuji![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
edit: ted koukam CSOB 1342 Rapid a kdyz bych mel testaci, tak 154, to o par desetikacek platim vic i z BAZe na Vckach
-> Bukaj 30.01.20 13:28:37: ale ty muzes udelat na obouch 130 testaci, kdyz i ta na denni jezdeni je pekna a mas to hned za par kacek
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
edit: ted koukam CSOB 1342 Rapid a kdyz bych mel testaci, tak 154, to o par desetikacek platim vic i z BAZe na Vckach
-> Bukaj 30.01.20 13:28:37: ale ty muzes udelat na obouch 130 testaci, kdyz i ta na denni jezdeni je pekna a mas to hned za par kacek
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Sita: Tak to nabíhání je docela pruda.. ale alespoň že už to lze. Až omladím vozovej park, nejspíš zkusím, aktuálně mi ty částky za námahu nestojej.
-> Bukaj: Jj, prechod na "jednu smlouvu" nabiha postupne tak, jak konci (resp maji vyroci) jednotlivy pojistky. Urychlit to pres depozit je dobra myslenka, ale nejsem masochista :D
Já jsem o tom přemýšlel, ale ani ne tak kvůli úspoře, ale právě kvůli praktičnosti, abych na nic nezapomněl a tak...
Jednou se mi stalo, že mi nebyly doručeny dva dopisy od pojišťovny (info o platbě na další období a pak upomínka), takže jsem nezaplatil včas a zrušili mi pojistku a ještě jsem pak měl měsíc nepojištěné auto - zjistlil jsem to až když mi přišlo od pojišťovny vyrozumění o zrušené pojistce a už s tím nešlo nic dělat (hned jsem tam volal a prý ukončeno, nelze obnovit). Auto v té době už třetím rokem stálo v garáži bez technické, protože nebyl čas na ni zajet, takže jsem ani nepostrádal zelenou kartu.
...a nakonec to ztroskotalo na tom, že bych musel čekat u každé smlouvy zvlášť na datum "výročí", abych ji mohl vypovědět, nebo bych se všemi těmi vozidly musel absolvovat kolečko depozit - zrušení pojistky - sjednání nové - vyjmutí z depozitu, takže značná administrativní zátěž a navíc by to ani nevyšlo levněji, než souhrn stávajících pojistek - naopak...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Jednou se mi stalo, že mi nebyly doručeny dva dopisy od pojišťovny (info o platbě na další období a pak upomínka), takže jsem nezaplatil včas a zrušili mi pojistku a ještě jsem pak měl měsíc nepojištěné auto - zjistlil jsem to až když mi přišlo od pojišťovny vyrozumění o zrušené pojistce a už s tím nešlo nic dělat (hned jsem tam volal a prý ukončeno, nelze obnovit). Auto v té době už třetím rokem stálo v garáži bez technické, protože nebyl čas na ni zajet, takže jsem ani nepostrádal zelenou kartu.
...a nakonec to ztroskotalo na tom, že bych musel čekat u každé smlouvy zvlášť na datum "výročí", abych ji mohl vypovědět, nebo bych se všemi těmi vozidly musel absolvovat kolečko depozit - zrušení pojistky - sjednání nové - vyjmutí z depozitu, takže značná administrativní zátěž a navíc by to ani nevyšlo levněji, než souhrn stávajících pojistek - naopak...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Ja jsem to resil u CPP predloni jako soukroma osoba a normalne mi udelali nabidku. Mel jsem tam asi 8 vozidel (vcetne privesu, traktoru, motorky, atd). Cenove vysly nektery draz, jiny levneji. Celkove to bylo o neco malo levnejsi, ale hlavne - jedna smlouva, jedna platba (i kdyz teda ja jsem chtel mesicni platby, aby se to rozlozilo).
-> dragon_cb_cz: Když jsem poptával (už kdysi a marně) já, tak to zvadlo na tý ne-podnikající fyzický osobě, o dalších podmínkách nepadlo nic - ale třeba jsme se jen nedostali dost daleko..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: Tak dalece sem se už bohužel neptal, neb IČO nemám a v dohledný době neplánuju.
-> Borderer: No jako živnosťák si možná budu muset stejně zase udělat, ale tam by asi i byla podmínka, aby ty auta byly "na firmu", tzn platila se z nich silniční daň? Nevíš?
-> dragon_cb_cz: Řešil jsem to akorát u čpp a český pojišťovny pro 5 aktivních pojistek. Bylo mi řečeno, že není problém menší počet pojistek, ale že to jako fyzická osoba prostě nelze.
Oživím mrtvolku. Neřešil jste někdo fleetové povinko pro sebe jakožto soukromou osobu - nepodnikatele? Když započítám i zadomotory, tak mám v tuhle chvíli aktivních 9 pojistek. A krom dvou, co se u ČPP vlezly pod tu slevu pro stará auta a jedné sezónní pojistky to jsou ceny 2500 ročně a výš, dohromady za bratru 24 tisíc ročně. Což už mě nutí přemýšlet nad optimalizací. Nezkoušel jste někdo flotilu?
A předem upozorňuju, že se fakt nedostanu na individuální pojistku typu 1300/rok, to je v Praze utopie - i kdybych byl ochotný jednat s pojišťovnama typu AXA a podobné pochybné.
A předem upozorňuju, že se fakt nedostanu na individuální pojistku typu 1300/rok, to je v Praze utopie - i kdybych byl ochotný jednat s pojišťovnama typu AXA a podobné pochybné.
-> m8rinek: aj. Platí to ještě? Dřív byla v kalkulátorech i možnost zaškrtnout možnost něco jako "starší vozidlo do roku výroby 1980", teď to tam nevidím a ani při skenování stránek ČPP nevidím to zvýhodnění (dřív to měli nějak označený), ani při zadání r.v. 1979 cena neklesne... btw a co u náklaďáku do r.v. 1980? Taky sleva?
edit: asi to furt maká, ale proč to ČPP nechala zmizet na svejch stránkách, kdo ví.
edit: asi to furt maká, ale proč to ČPP nechala zmizet na svejch stránkách, kdo ví.
-> MaxSvratka: Tak to si bohužel nepamatuju - jakej byl limit, když už se mi do něj vešla 1977 užovka..
pak to posouvali na 77 takže se mi tam eRko taky vešlo
-> Bukaj: A ještě předtím (když jsem přecházel já), to bylo jen do roku výroby 1970.
-> m8rinek: Jo, posouvalo. Nevím kdy, ale asi po té pětiletce, protože předtím to bylo do roku 1975![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Nicméně dříve se to posouvalo, vím že jsem na to s erkem cca 2roky nedosáhl a později ano (jen nevím zda to bylo posouvání po roce, nebo po pětiletce), ale jinak omezení rokem 80 je asi v pořádku, jinak by tam bylo kdejaký ho*no co lidi dnes považují za veterána...
-> m8rinek: Mají to omezeno rokem výroby 1980 (jen nevím, jestli "do" nebo "včetně").
-> Bukaj: Jak počítám 2018-1987=31.... jaká je tedy hranice pro sníženou sazbu?
-> MATTESS: Zkusím se pozeptat jak to mají se sezónní pojistkou .. třeba bych to taky mohl využít ..
-> CHIP: jo, to mi taky štvalo. Takže jsem to cenově sundal alespoň sezonní pojistkou
-> MATTESS: Aha .. ja právě hledám něco jak mám u ČPP na motorky, tam automaticky platím daleko nižší cenu. Rád bych to získal i na rapida. Nenajezdím skoro nic a platím a platím.
-> CHIP: jak píše havlík - mám klubovou testaci. Ale výše pojistky nebyl ten hlavní důvod, když testace něco stojí, pak prodloužení taky, že
-> CHIP: klubová testace na oveření původnosti a pak platíš 1/12.
-> MATTESS: Počkej .. povinný pojištění na Rapida za 283 Kč ?? jak jsi to dokázal ?
-> m8rinek 01.05.18 21:42:07: Nojo, ale máš tam rok výroby...
Kdybys tam místo 1986 měl vyplněno 1979 (nebo možná i 1980), tak bys měl o 2/3 nižší cenu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kdybys tam místo 1986 měl vyplněno 1979 (nebo možná i 1980), tak bys měl o 2/3 nižší cenu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> darklord: Ja mam 1000ku poistenu v uniqa poistovni ako historicke vozidlo na normalnych SPZ a platim necelych 45€![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)