skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skodovky dnes
01:31:11
26.12.2007
26.12.2007

ondie
-> Honza M: -> davidm29: ...tak o tom favoritu to sou totální nesmysly,ale o tý škodce věřim,že na tehdejší americkej standart jim nějaká 120ka přišla celkem strohá..tak se tomu nedivim.
01:19:28
26.12.2007
26.12.2007

gabo000000 - zrušená registrace
SOHC?



01:00:41
26.12.2007
26.12.2007

davidm29 - zrušená registrace
-> Honza M: To sou ale dost morbidní bludy teda...
23:47:23
25.12.2007
25.12.2007

Honza M
-> davidm29: však jo. Píšou tam bludy
20:33:02
25.12.2007
25.12.2007

Pavel P..
-> Davo: no nabízel jsem je myschaakovi tak pokud je nebude chtít tak budou k mání...

20:31:18
25.12.2007
25.12.2007

Davo
-> Pavel P. a sou naprodej dej kdyz tak foto
19:38:23
25.12.2007
25.12.2007

davidm29 - zrušená registrace
-> Honza M: A já měl za to že fáčko má taky OHV.... 

17:48:34
25.12.2007
25.12.2007

Pavel P..
-> Davo: já mám podobný ale jsou ruský... a maj jen chromovej rámeček a zadek je černě lakovanej.

17:35:50
25.12.2007
25.12.2007

Honza M
A ještě hodně dobrej je článek o favoritu
Favorit za Velkou louží
V souvislosti s článkem Škoda v Kanadě pro zajímavost přikládáme ještě překlad amerického popisu modelu Favorit, který je plný nesmyslů a dezinformací. Chvílemi to vypadá spíše jako pohádka. I takový byl efekt Železné opony…
„Favorit byl vyvinut Bertonem v roce 1986 pro výrobu automobilkou Škoda v České republice. Přesto byla jeho konstrukce výrazně ovlivněna firmami Skocar (kanadským importérem škodovek) a M.I.K. Automotive (prodejcem vozů Bertone X1/9v Kalifornii) a byl první škodovkou konstruovanou s ohledem na splnění Severoamerických bezpečnostních standardů.
Favorit je zásadním obratem v historii značky Škoda, která dosud vyráběla jen vozy s motorem vzadu. Tento vůz má vpředu čtyřválec s objemem 1 350 ccm a rozvodem SOHC a novou pětistupňovou převodovku. Je vybaven vstřikováním paliva Bosch EFI, aby se stal „lepším Yugem“, které společnost Yugo America Inc. nakonec odmítla do Spojených států dovážet.
Favorit používá řadu prvků z vozu Yugo GVX. Ručně vyrobený prototyp prošel rozsáhlým testováním v Evropě a Kanadě. Během pouhých devíti měsíců ujel přes 200 000 km. Tento prototyp byl pak poskytnut novinářům, kteří jej ověnčili natolik dobrými posudky, že se značku Škoda rozhodl koupit koncern Volkswagen Group. … Volkswagen poté ukončil export škodovek do Kanady a zrušil plány na dovoz vozů Škoda Favorit 135 LS do USA. Bylo totiž pravděpodobné že Volkswagen Golf, představený v roce 1988 a prodávaný za dvojnásobnou cenu, se s Favoritem vůbec nemůže měřit co do komfortu, jízdních vlastností a spolehlivosti.“

Favorit za Velkou louží
V souvislosti s článkem Škoda v Kanadě pro zajímavost přikládáme ještě překlad amerického popisu modelu Favorit, který je plný nesmyslů a dezinformací. Chvílemi to vypadá spíše jako pohádka. I takový byl efekt Železné opony…
„Favorit byl vyvinut Bertonem v roce 1986 pro výrobu automobilkou Škoda v České republice. Přesto byla jeho konstrukce výrazně ovlivněna firmami Skocar (kanadským importérem škodovek) a M.I.K. Automotive (prodejcem vozů Bertone X1/9v Kalifornii) a byl první škodovkou konstruovanou s ohledem na splnění Severoamerických bezpečnostních standardů.
Favorit je zásadním obratem v historii značky Škoda, která dosud vyráběla jen vozy s motorem vzadu. Tento vůz má vpředu čtyřválec s objemem 1 350 ccm a rozvodem SOHC a novou pětistupňovou převodovku. Je vybaven vstřikováním paliva Bosch EFI, aby se stal „lepším Yugem“, které společnost Yugo America Inc. nakonec odmítla do Spojených států dovážet.
Favorit používá řadu prvků z vozu Yugo GVX. Ručně vyrobený prototyp prošel rozsáhlým testováním v Evropě a Kanadě. Během pouhých devíti měsíců ujel přes 200 000 km. Tento prototyp byl pak poskytnut novinářům, kteří jej ověnčili natolik dobrými posudky, že se značku Škoda rozhodl koupit koncern Volkswagen Group. … Volkswagen poté ukončil export škodovek do Kanady a zrušil plány na dovoz vozů Škoda Favorit 135 LS do USA. Bylo totiž pravděpodobné že Volkswagen Golf, představený v roce 1988 a prodávaný za dvojnásobnou cenu, se s Favoritem vůbec nemůže měřit co do komfortu, jízdních vlastností a spolehlivosti.“
17:03:25
25.12.2007
25.12.2007

Davo
taky schanim tyhle zluty mlhovky ale bohuzel nedostatkovy zbozi
16:46:03
25.12.2007
25.12.2007

myschaak AZNP K.Hora
-> Pavel P.: tak není to uplně ono...jedny žlutý uplně new mám-sice kulatý ale jsou,a tak už půjdu asi jen do těch z tý fotky...
16:44:10
25.12.2007
25.12.2007

Pavel P..
-> myschaak: ruský teda nechceš jooo?



16:42:37
25.12.2007
25.12.2007

myschaak AZNP K.Hora
-> Pavel P.: ajajajajaj...ty jseš kouzelník,sežeň přesně tyhle!sím

16:39:29
25.12.2007
25.12.2007

Pavel P..
-> myschaak: a jaký má krásný žlutý mlhovky cooo? takový by se na tvojí taky vyjímali...



16:38:06
25.12.2007
25.12.2007

myschaak AZNP K.Hora
-> Davo: njn...je vidět že máme společný téma...
16:37:28
25.12.2007
25.12.2007

Davo
-> myschaak chtel bys co ja taky
16:21:11
25.12.2007
25.12.2007

myschaak AZNP K.Hora
krásná glska!

16:12:45
25.12.2007
25.12.2007

Honza M
Car & Driver, březen 1985
"Když je má Kanada, může Amerika zůstat pozadu?
Škoda 120 GLS - velký Čech
…Komunistické firmy nejsou zvyklé soutěžit na volném trhu, takže od jejich aut lze očekávat, že budou jaksi jiné - a Škoda je skutečně svérázná. Ačkoli naše testovací Škodovka měla živý oranžový lak, zadní spoiler a nadstandardní interiér, nemůže být pochyb o jejím prostém proletářském původu. Škodovky se vyrábějí ve Vrchlabí v Československu, ale vypadají, jako by byly úplně odjinud. Model byl představen už v roce 1976, ale vypadá jako ještě o deset let starší. Podvozek byl inspirován Volkswagenem „brouk“. Čtyřválcový motor s objemem 1,2l a s výkonem 58 koní má ventilový rozvod OHV a je uložen vzadu a přes čtyř, nebo pětistupňovou převodovku pohání zadní kola uložená na vlečných ramenech (Volkswagen toto řešení zavrhnul už v roce 1969). Přední část podvozku je malým příklonem k moderním technologiím: má nestejně dlouhá příčná ramena, vinuté pružiny a kotoučové brzdy (vzadu jsou bubnové).
Vozy Škoda mají sině totalitární nádech. Hranatá 120 GLS vypadá jako pokus o (Chevrolet) Omni, ale je podstatně méně prostorná. Interiér je naprosto spartánský. Sedíte zpříma na tvrdých, rovných sedadlech. Palubní deska je prostá. Přední blatníky zasahují do interiéru a výrazně omezují prostor pro nohy. Nehledejte zapalovač cigaret. Blinkry tikají jako časovaná bomba. Systém ventilace je hrozny a zpod palubní desky visí svazky kabeláže.
Na silnici se můžete jen usmívat komunistickému sebevědomí. Jízdní vlastnosti se odvíjejí od skutečnosti, že záď se za vámi vrtí jak ocas na psovi. Na Mezistátní dálnici jen ztěží udržíte přímý směr. Máme za to, že kombinace hliníkového motorového bloku s litinovou hlavou má vliv na rozpustilé chování vozu. Toto auto zrychluje, jako byste jej zapomněli přivázané k vašemu domu. Člověk nechápe, proč značka Škoda, excelující v různých závodech a rallye, nemohla jízdním vlastnostem věnovat více.
Přesto však má Škoda 120 GLS několik zajímavých prvků. Váží jen necelých 800 kg. Motor je poměrně kultivovaný. Ovládací prvky se obsluhují snadno a lehce. Palubní deska má otáčkoměr a přední sedadla mají regulační prvky ve stylu starých sedadel Recaro. Vůz dosáhne solidního zpomalení až 0,73g, ačkoli nervózní chování vozu neumožňuje adhesi využít naplno.
Takže, soudruzi, máme tu skutečně levný, levný a levný dopravní prostředek. Přijde vás na pouhých 3 414 amerických dolarů, takže společnost Skocar Inc., kanadský importér, plánuje prodat letos asi 3 400 vozů značky Škoda. Bude se snažit tato auta rozšiřovat i do USA, ale rozumně vzato, Škoda 120 GLS zde nemůže prorazit. Automobilka však připravuje nový model s předním pohonem, který by mohl zaútočit již příští rok.“
"Když je má Kanada, může Amerika zůstat pozadu?
Škoda 120 GLS - velký Čech
…Komunistické firmy nejsou zvyklé soutěžit na volném trhu, takže od jejich aut lze očekávat, že budou jaksi jiné - a Škoda je skutečně svérázná. Ačkoli naše testovací Škodovka měla živý oranžový lak, zadní spoiler a nadstandardní interiér, nemůže být pochyb o jejím prostém proletářském původu. Škodovky se vyrábějí ve Vrchlabí v Československu, ale vypadají, jako by byly úplně odjinud. Model byl představen už v roce 1976, ale vypadá jako ještě o deset let starší. Podvozek byl inspirován Volkswagenem „brouk“. Čtyřválcový motor s objemem 1,2l a s výkonem 58 koní má ventilový rozvod OHV a je uložen vzadu a přes čtyř, nebo pětistupňovou převodovku pohání zadní kola uložená na vlečných ramenech (Volkswagen toto řešení zavrhnul už v roce 1969). Přední část podvozku je malým příklonem k moderním technologiím: má nestejně dlouhá příčná ramena, vinuté pružiny a kotoučové brzdy (vzadu jsou bubnové).
Vozy Škoda mají sině totalitární nádech. Hranatá 120 GLS vypadá jako pokus o (Chevrolet) Omni, ale je podstatně méně prostorná. Interiér je naprosto spartánský. Sedíte zpříma na tvrdých, rovných sedadlech. Palubní deska je prostá. Přední blatníky zasahují do interiéru a výrazně omezují prostor pro nohy. Nehledejte zapalovač cigaret. Blinkry tikají jako časovaná bomba. Systém ventilace je hrozny a zpod palubní desky visí svazky kabeláže.
Na silnici se můžete jen usmívat komunistickému sebevědomí. Jízdní vlastnosti se odvíjejí od skutečnosti, že záď se za vámi vrtí jak ocas na psovi. Na Mezistátní dálnici jen ztěží udržíte přímý směr. Máme za to, že kombinace hliníkového motorového bloku s litinovou hlavou má vliv na rozpustilé chování vozu. Toto auto zrychluje, jako byste jej zapomněli přivázané k vašemu domu. Člověk nechápe, proč značka Škoda, excelující v různých závodech a rallye, nemohla jízdním vlastnostem věnovat více.
Přesto však má Škoda 120 GLS několik zajímavých prvků. Váží jen necelých 800 kg. Motor je poměrně kultivovaný. Ovládací prvky se obsluhují snadno a lehce. Palubní deska má otáčkoměr a přední sedadla mají regulační prvky ve stylu starých sedadel Recaro. Vůz dosáhne solidního zpomalení až 0,73g, ačkoli nervózní chování vozu neumožňuje adhesi využít naplno.
Takže, soudruzi, máme tu skutečně levný, levný a levný dopravní prostředek. Přijde vás na pouhých 3 414 amerických dolarů, takže společnost Skocar Inc., kanadský importér, plánuje prodat letos asi 3 400 vozů značky Škoda. Bude se snažit tato auta rozšiřovat i do USA, ale rozumně vzato, Škoda 120 GLS zde nemůže prorazit. Automobilka však připravuje nový model s předním pohonem, který by mohl zaútočit již příští rok.“
15:34:00
25.12.2007
25.12.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> Pavel P.: 

15:30:58
25.12.2007
25.12.2007

ToMi
Staré ale poteší, že tieto autá všetci neodpisujú do šrotu.
15:30:11
25.12.2007
25.12.2007

Syny
-> Pavel P.: Ja si rikal ze v tom bude hacek




15:07:24
25.12.2007
25.12.2007

pinokio110
Takový čtení potěší
15:03:57
25.12.2007
25.12.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> Syny: ani mne

15:03:41
25.12.2007
25.12.2007

Pavel P..
no nevim ale je tam datum 8.dubna 2003 takže to moc novej článek nebude...

15:01:51
25.12.2007
25.12.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
tak to je krásnej dáreček pro všechny škodovkáře




14:00:35
25.12.2007
25.12.2007

Kloggie
tak to bylo hezky napsaný, konečně někdo něco takovýho napsal!!
13:22:41
25.12.2007
25.12.2007

Syny
kua kdo z vas to psal - nechce se mi v dnesni dobe takovejm clankum ani verit...
13:07:25
25.12.2007
25.12.2007

Davo
auto.idnes.cz/auto_ojetin
y.asp?r=auto_oje... kdyby to tady uz bylo tak to smazu