skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
u nás na vrakovišti
-> Enggik: zdá se mi to nebo je ten forman pravostrannej?
-> myschaak AZNP K.Hora: jj
-> MATTESS: to je Máry?
-> Enggik: tohle Garde je hodně luxusní a majitel je správný "pacient" (v dobrém)

-> Enggik:




-> Apple STS Chvojkovice-Brod: teď jsi to prozradil




-> Plisek: to je jednoho škodovkáře, taky zobal asi díly
-> Enggik: no tak to by byla velká škoda zachránil si ho
Uff, tentokrát jsem na vrakáč dorazil za 5 minut 12 
EDIT: přijet o 5 minut pozdějc, tak už jsem je nepotkal :-D

EDIT: přijet o 5 minut pozdějc, tak už jsem je nepotkal :-D
-> Jozka: jo,fordi taky....u nás vim i o escortu v coupe..jen mu sehnat ten přední nárazník,ale oni dopasujou asi žiguláckej

-> Shackall: Jo, přesně tak jsem to myslel (v duchu tvého odkazu jsem asi před 2-ma lety dostal obsáhlou prezentaci).. Dětství jsem strávil v továrně vožením se na pásovém dopravníku, hrátkama s nakladačema, s vagónkama se struskou od parního kotle.. s rodičema do roku 1980 projel křížem krážem tehdejší ČSSR v přetížený 1000MB a od roku 1983 nějakej ten statisíc najel vesměs se škodovkama od 1000MB po Octavii II (sem tam i ta Avia byla).. čili na mě to pasuje taky.
Co jsem za tu dobu vypozoroval je, že VELMI MNOHO řidičů starších aut (řidičů, nemyslím tím divočáky do 22-25ti
) přispívá k bezpečnosti provozu tím, že "jezdí za ty kolem", neb si uvědomujou, v čem sedí.. O majitelích veteránů to pak platí skoro bez vyjímky..
Co jsem za tu dobu vypozoroval je, že VELMI MNOHO řidičů starších aut (řidičů, nemyslím tím divočáky do 22-25ti

-> Jozka: Občas sem píšu příspěvky (někdy určitě i blbé). Jinak podle všech logických předpokladů bych měl bejt mrtvej nejméně čtyřicetkrát - když si jen vemu, jaké "hrůzy" jsem dělal, když mi bylo tak třináct-patnáct, vůbec nechápu, jak sem se vůbec mohl dožít toho řidičáku... Chachar to přitom vidí podobně: vetvicka.blog.idnes.cz/c/
.../Zje-mrtvy-Lehni-nebo-n
ehraju.html
-> Shackall: Co tady děláš, když jsi statisticky mrtvej ?
-> Max: -> MATTESS: Jistě, že jsem to psal s nadsázkou. Ale... Papíry mám od roku 1998 na osobní a 1999 na nákladní auto. Jezdil jsem vždycky celkem dost, od roku 2009 jezdím prakticky denně, převážně po Praze. Projetý mám nicméně i kus Evropy včetně Balkánu. Nejčastější auta, co používám (používal jsem): Škoda Forman v lehké korozi (pasivní bezpečnost 0), Avia A31 (pasivní bezpečnost -2
), Buick Park Avenue (pasivní bezpečnost netuším, 1 airbag, nicméně dost debilně řešená sedadla), Škoda Fabia, Škoda 105, Škoda 110 LS. Bouračky jsem měl za tu dobu 4, z toho dvě s Formanem. A jako normálně žiju, mám vlastní zuby, oči, nic mi netransplantovali apod. A to si ještě představte, že jsem někdy v roce 1990 absolvoval cestu z Prahy do Bruselu a zpět na zadním sedadle žigulíku...
Jinak máte naprostou pravdu v tom, že většina dnešních "řidičů" nemá soudnost a požaduje do svého vozu minimálně 4 airbagy a zajímá se o to, kolik to má hvězdiček z crashtestu. Dokonce jsem tuhle slyšel "chlapa", jak říkal, že by se bál sednout do Favorita, protože nemá airbag. K pláči.

Jinak máte naprostou pravdu v tom, že většina dnešních "řidičů" nemá soudnost a požaduje do svého vozu minimálně 4 airbagy a zajímá se o to, kolik to má hvězdiček z crashtestu. Dokonce jsem tuhle slyšel "chlapa", jak říkal, že by se bál sednout do Favorita, protože nemá airbag. K pláči.
-> Shackall: tak předpokládám, že jsi to psal s lehkou nadsázkou.... jinak píšeš trochu nesmysli. Každému se líbí něco jiného a má jiné finanční možnosti. Nicméně každý chce za svůj finanční obnos co nejlepší zboží. Kromě technického stavu, výbavy jde určitě i o bezpečnost. Vetšina z nás se po silnicích pohybuje každý den a vzhledem k hustotě provozu nějakou nehodu,větší či menší, vyloučit nelze.
Jestli jezdíš po polích a loukách, kde případná kolize se stromem záleží jen na tvé zručnosti,pak můžeš směle tvrdit že ti bohat postačí trabant. Já jezdím po silních a kdyby se měla něco stát, tak chci z toho auta vylézt živý. Takže mě o bezpečnost pasivní i aktivní rozhodně jde...
Jestli jezdíš po polích a loukách, kde případná kolize se stromem záleží jen na tvé zručnosti,pak můžeš směle tvrdit že ti bohat postačí trabant. Já jezdím po silních a kdyby se měla něco stát, tak chci z toho auta vylézt živý. Takže mě o bezpečnost pasivní i aktivní rozhodně jde...
-> Shackall: to máš štěstí, že máš silnice sám pro sebe...
Obecně k "bezpečnosti" Škodovek zadokolek (ale i Favoritů, Punt, Vecter, Mondea I. atd.) Auto si kupuju proto, abych s ním jezdil, takže nějaká pasivní bezbečnost není vůbec důležitá. Až si budu kupovat auto, abych s ním boural, koupím si Tatru 813 8x8 v raketometové (tj. pancéřové) versi. Ta má pasivní bezpečnost na špičkové úrovni již v sérii (20 tun váha, cca 2,5 cm pancíř) a lehkým tuningem, jako jsou např. sportovní sedačky a šestibodové pásy, lze vozidlo doladit k absolutní dokonalosti. A stojí jak ojetej Superb: www.armypoint.cz/122-mm-r
aketomet-vz-70-rm-70/d-912
36
-> myschaak AZNP K.Hora 28.04.12 22:25:23: U nás preferujou Fordy Mondeo, nejlépe kombíkový, i Scorpio jsem viděl se zatmaveným vnitřkem.
-> Vít Heřman: Spíš mají tu obavu, kdyby jim tam procházelo moc starejch vozů, že upadnou v podezření a budou podrobněji zkoumáni.. Jim by příval nových vozů přece jen práci ubral, kdyby všichni po třech letech dávali auta do šrotu, tak jsou bez práce..
-> Domajz 29.04.12 09:48:30: Ano, i za bolševika tyhle tlaky vždycky vzrostly s navýšením výroby v Boleslavi. Its bussines only.
Co píšeš je pravda, nicméně všechno je to závislý na počtu najetejch kilometrů, kdo má roční proběh 3 tisíce, byl by magor, kdyby si každejch pět let kupoval auto za 200 litrů, to prostě neprojede, ani kdyby mu ta škodovka (žigul..) jezdila za 15 lt/100 km. Podobný je to s rizikem nehody při nízkým počtu najetých km a charakteru provozu - mimo dálnice a velký aglomerace.. Tyhle auta prostě skoro nic nenajedou, třeba na D5 je takový Favo vyložená rarita a ani Felicií tam moc k vidění není..
-> Vít Heřman: Spíš mají tu obavu, kdyby jim tam procházelo moc starejch vozů, že upadnou v podezření a budou podrobněji zkoumáni.. Jim by příval nových vozů přece jen práci ubral, kdyby všichni po třech letech dávali auta do šrotu, tak jsou bez práce..

-> Domajz 29.04.12 09:48:30: Ano, i za bolševika tyhle tlaky vždycky vzrostly s navýšením výroby v Boleslavi. Its bussines only.
Co píšeš je pravda, nicméně všechno je to závislý na počtu najetejch kilometrů, kdo má roční proběh 3 tisíce, byl by magor, kdyby si každejch pět let kupoval auto za 200 litrů, to prostě neprojede, ani kdyby mu ta škodovka (žigul..) jezdila za 15 lt/100 km. Podobný je to s rizikem nehody při nízkým počtu najetých km a charakteru provozu - mimo dálnice a velký aglomerace.. Tyhle auta prostě skoro nic nenajedou, třeba na D5 je takový Favo vyložená rarita a ani Felicií tam moc k vidění není..
-> Mantrabeach: No jo, dyť říkám, že to není nemožný 
Spíš ale nejvíc bude záležet na údržbě vozu.
S tím pohodlím s tebou souhlasím, po delší trase je člověk zralý na celkovou rehabilitaci

Spíš ale nejvíc bude záležet na údržbě vozu.
S tím pohodlím s tebou souhlasím, po delší trase je člověk zralý na celkovou rehabilitaci

-> Bajou: no nevím,dneska to pohodlí škodovek nic moc.jako jezdil sem s ní taky každej den do práce přes léto a dobrý ale oproti felině pitomý je to hrůza.řve to,všude to drnčí ale zase to líp jede jak felina
.ostatní škodovky berou jako vraky až na pár vyjímek a proto jim pěkně zatápím
-> Domajz: nevím no.já měl v práci půjčenou na nějakou dobu fobii II htp,jezdili jsme ve čtyřech a zkoušel sem nejmenší spotřebu a dostal sem se na 6.5L podle kompjůtru.a to byla jízda že by se za to styděl kdejakej dědek.tak aby to jelo trošku tak sem byl na 9l jen to hvízdlo.
-> Domajz: no tak já tam mám jen střeva s fábie a karbec ze 120.jinak si myslím že i pitomá 120 s dobrým sedrem bude lítat za málo.já měl před nedávnem bílou užovku 105l a taky sem se dostal na luxusní spotřebu a nebylo nijak upravováno


-> Domajz: nevím no.já měl v práci půjčenou na nějakou dobu fobii II htp,jezdili jsme ve čtyřech a zkoušel sem nejmenší spotřebu a dostal sem se na 6.5L podle kompjůtru.a to byla jízda že by se za to styděl kdejakej dědek.tak aby to jelo trošku tak sem byl na 9l jen to hvízdlo.
-> Domajz: no tak já tam mám jen střeva s fábie a karbec ze 120.jinak si myslím že i pitomá 120 s dobrým sedrem bude lítat za málo.já měl před nedávnem bílou užovku 105l a taky sem se dostal na luxusní spotřebu a nebylo nijak upravováno
-> Mantrabeach: Jinak myslím, že jsi trošičku mimo, se tady bavíme o škodovkách jako o nijak neupravených spotřebácích ne o autech s motory z favorita a po GO.
To si potom taky můžu narvat do 105ky dvoulitr a budu rozhlašovat, že to s rychlostí a dynamikou 105tek není tak tragické, že lítám v poho 190...
To si potom taky můžu narvat do 105ky dvoulitr a budu rozhlašovat, že to s rychlostí a dynamikou 105tek není tak tragické, že lítám v poho 190...
Mantrabeach 01.05.12 19:58:05 napsal:
→ Jarda/felda: já bych tu spotřebu škodovek zase
nepodceňoval.furt lepší jak fobie htp.
No tak to pozor, to já se fóbie htp musím zastat. Loni jsme jeli trasu Třinec - Brno - Valtice - Znojmo - Vranov n/D - Mikulov a zpět Třinec, celá "dovča" trvala cca 4 dni. Samozřejmostí jsou projížďky po okolí a bloudění. Najeto 748 km a když jsem dojel zpět do Třince ještě jsem nenačal rezervu. Byla to Fabia z půjčovny, takže žádná leštěnka, r.v. 2007, dostal jsem ji s plnou nádrží. Jezdil jsem po dálnici i okreskách, max. 120 km/h. A jak říkám po ujetí 750 km mi zůstala ještě rezerva. Takže před spotřebou fabie klobouk dolů, todle bys se 742 nezajel ani za hovno.
Edit: sorry, koukám do poznámek z loňska, rezervu jsem načal, ale zůstalo mi celé jedno (ze dvou) políček rezervy. Je tam takový digitální palivoměr.
→ Jarda/felda: já bych tu spotřebu škodovek zase
nepodceňoval.furt lepší jak fobie htp.
No tak to pozor, to já se fóbie htp musím zastat. Loni jsme jeli trasu Třinec - Brno - Valtice - Znojmo - Vranov n/D - Mikulov a zpět Třinec, celá "dovča" trvala cca 4 dni. Samozřejmostí jsou projížďky po okolí a bloudění. Najeto 748 km a když jsem dojel zpět do Třince ještě jsem nenačal rezervu. Byla to Fabia z půjčovny, takže žádná leštěnka, r.v. 2007, dostal jsem ji s plnou nádrží. Jezdil jsem po dálnici i okreskách, max. 120 km/h. A jak říkám po ujetí 750 km mi zůstala ještě rezerva. Takže před spotřebou fabie klobouk dolů, todle bys se 742 nezajel ani za hovno.
Edit: sorry, koukám do poznámek z loňska, rezervu jsem načal, ale zůstalo mi celé jedno (ze dvou) políček rezervy. Je tam takový digitální palivoměr.
-> Mantrabeach: Otec jezdí do práce každý den škodovkou (po týdnu je střídá + jako další auto máme Citroena Berlingo, takže se třídá taky nebo podle toho, kdy je potřeba) a není problém ani ve spotřebě, ani v pohodlí... Horší už to je s ostatníma účastníkama provozu, protože né všichni berou Škodovku jako auto....

-> Jarda/felda: já bych tu spotřebu škodovek zase nepodceňoval.furt lepší jak fobie htp.
ale zase pravda,jezdit každej den škodovkou už dneska není ono.to pohodlí tam prostě není.a bezpečnost taky
ale zase pravda,jezdit každej den škodovkou už dneska není ono.to pohodlí tam prostě není.a bezpečnost taky
-> Mantrabeach: dálky jsou dobrý já se jednou dostal na 6l LPG 

hoši bavíte se o spotřebě škodovky a já dal Most-Hradec Králové po okreskách za 500kč benzínu.tak nevím jestli je to nějak hrozný.a za letošní ceny,konkrétně 24.3.takže si spočítejte kolik je to litrů a najel sem určitě 200km a ještě sem lítal jeden den po okolí.a sice to zní jako blud ale je to tak.v mostě sem měl prázdno.natankoval sem za 500 a dojel až domů.Jo a samozřejmě žlutkou
-> Don_pepe: Docílit se toho dalo, s naší stopětkou průměrně pod 6/100 pří Tatíkově stylu jízdy který do těď přetrvává.
-> kraska98: Aaaa pán bude zřejmě znalec....

-> kraska98: Těch 5-6 bych chtěl vidět...
-> Domajz: asi tak nějak ..
-> kraska98: rok narození v tvé id karte mluví za vše, až vyrosteš, pochopíš
-> kraska98: rok narození v tvé id karte mluví za vše, až vyrosteš, pochopíš
No v tom si dovolují nesouhlasit,bezpecne to sice není,ale bezpečně se nemůžeš citet v žádném autě,spotřeba je je víc než skvělá,akorát ji. nejde měřit na dnešních precvachtanych sedrech,my jsme na naší jezdili v pohodě kolem 5-6 litrů,no a stěnu ND,jejich miné,ale dajise furt sehnat
Vít Heřman 27.04.12 15:40:24 napsal:
→ Jozka: Každopádně snaha
odstranit starý auta ze silnic je ze všech úrovní státní správy citelná
značně
Tak ono pánové, ruku na srdce, to že se státní orgány (šířejí řečeno) snaží odstranit stará auta z ulic není nic zvláštního. Dělo se to vždycky, takže i za komoušů určtě tlačili na to aby staré aerovky, popř. oktávky dali lidé pryč a koupili si novou nablýskanou Škodu 105 S. Není se čemu divit. Je zde víc faktorů proč se lidé těchto aut zbavují ať už jim něco technik na STK nakuká nebo ne.
1) Bezpečnost. Nikdy jsem nebyl zastáncem keců, že škodovky jsou nebezpečné auta, ale pravdou je, že dnešní hustota silničního provozu je někde jinde než před 30 lety. Nehoda škodovky s nějakým novějším vozem většinou mívá fatální následky pro posádku. Jsem u JSDH, sice nejsme předurčeni pro likvidaci DN, ale i tak jsem viděl dost.
2) Hospodárnost. Spotřeba dnešních vozů (bavíme se o standardních vozech, ne tří a půl litrových bavorácích a amerikách) je už trošku někde jinde než v roce 1977 a při současných cenách PHM si jezdit každý den škodovkou může dovolit opravdu jen ten, koho netíží finanční nouze což majitele škodovek (zase bavme se jen o lidech co mají škodovku jako primární vozidlo ne jako koníčka nebo auto do lesa) většinou nejsou.
3) Dostupnost ND - Pomalu ale jistě začíná ubývat na vrakovištích škodovek a v mototechnách už to taky není co bývalo. A ne každý má čas a chuť běhat po celém kraji a shánět díly na staré auto. O servisech, které jsou ochotny tyto auta opravovat nemluvě.
A takto bych mohl pokračovat do nekonečna....
Podtrženo sečteno, každá technika jednou doslouží, popřípadě se stane nadbytečná. Při pohledu na počet vyrobených škodovek muselo být každému jasné, že nabídka jednou převýší poptávku.
→ Jozka: Každopádně snaha
odstranit starý auta ze silnic je ze všech úrovní státní správy citelná
značně

Tak ono pánové, ruku na srdce, to že se státní orgány (šířejí řečeno) snaží odstranit stará auta z ulic není nic zvláštního. Dělo se to vždycky, takže i za komoušů určtě tlačili na to aby staré aerovky, popř. oktávky dali lidé pryč a koupili si novou nablýskanou Škodu 105 S. Není se čemu divit. Je zde víc faktorů proč se lidé těchto aut zbavují ať už jim něco technik na STK nakuká nebo ne.
1) Bezpečnost. Nikdy jsem nebyl zastáncem keců, že škodovky jsou nebezpečné auta, ale pravdou je, že dnešní hustota silničního provozu je někde jinde než před 30 lety. Nehoda škodovky s nějakým novějším vozem většinou mívá fatální následky pro posádku. Jsem u JSDH, sice nejsme předurčeni pro likvidaci DN, ale i tak jsem viděl dost.
2) Hospodárnost. Spotřeba dnešních vozů (bavíme se o standardních vozech, ne tří a půl litrových bavorácích a amerikách) je už trošku někde jinde než v roce 1977 a při současných cenách PHM si jezdit každý den škodovkou může dovolit opravdu jen ten, koho netíží finanční nouze což majitele škodovek (zase bavme se jen o lidech co mají škodovku jako primární vozidlo ne jako koníčka nebo auto do lesa) většinou nejsou.
3) Dostupnost ND - Pomalu ale jistě začíná ubývat na vrakovištích škodovek a v mototechnách už to taky není co bývalo. A ne každý má čas a chuť běhat po celém kraji a shánět díly na staré auto. O servisech, které jsou ochotny tyto auta opravovat nemluvě.
A takto bych mohl pokračovat do nekonečna....
Podtrženo sečteno, každá technika jednou doslouží, popřípadě se stane nadbytečná. Při pohledu na počet vyrobených škodovek muselo být každému jasné, že nabídka jednou převýší poptávku.
-> Domajz: jj,r19 bo laguna v 3.0 ideální auto pro ně

Tady skoro žádní kočovníci nežijí, a u té trošky teď frčí Oply Vectry nebo Renault Laguna Mk.I .. žigulíkem bys je neohromil...

-> Lukaso358: jono zustala jen kastle s tim co nešlo demontovat :-D takže prahy a střecha :-D
-> Domajz: Tohle když by bylo tady tak do druhýho dne na autě nezůstane ani šroubek. Tmavý spoluobčané mají stále zájem.
-> Domajz: 28.04.12 13:32:32 ty krasny chromovy narazniky



červenec 2011, to stejné vrakoviště....
Tady se brečí pro každou 105ku, ale třeba raritka je tohle
.....dnes tj. 28.4. 2012

-> Vojťas: Kup a na aukru prodej za pětku
kdyby náhodou někdo chtěl tak u nás maj takovej decentní majáček 

-> Jozka: No vidíš, a když teď byla na technickej moje červená, tak mi pak lidi co to s ní zařizovali říkali, že technici se tam vyjádřili ve smyslu, že přišel pokyn od šéfový aby "tyhle starý auta procházet moc nenechávali" a kdesi cosi (šéfová naštěstí přítomná nebyla, takže se problém nekonal). Jestli se bojí průšvihu nebo se čeká nějáký frontální útok na stará auta a chtěji při tom prudit i do STKček co jim dávají technickou, to netuším. Každopádně snaha odstranit starý auta ze silnic je ze všech úrovní státní správy citelná značně 

-> Hurdis 26.04.12 18:27:06: Zrovna včera mi technik u nás na STK vyprávěl, jak přemlouvá staříka na odkoupení favorita tuším 1993 s najetými 17 tisíci ještě novotou zavánějícího a ten nechce prodat a nechce, i když s ním jezdí už akorát na tu STK.. Takže mám stejný zkušenosti..
-> dakar.cz: -> Hurdis:
No tak to Vám lze jedině závidět, zřejmě žijete v nějaké snové říši. Já jsem se zase naopak nesetkal s technikem (STK), policistou atd., který by seděl na Vámi popisovaný charakterní model. Obecně se téměř na každém kroku setkávám s averzí vůči starým autům. Proč tomu tak je, je diskutabilní a nepodstatný.
Určitě je škoda, že taková pěkná užovka (viz obrázek níže) skončí na vrakovišti (divím se, že si ji nechtějí schovat bokem na kšeft, to je divný..). Ptže určitě by se našlo dost lidí, co doma patlají mrdky a snaží se z nich udělat leštěnku, a takováto šáde by jim přišla vhod.
Neříkám, že je nutný stát u vrakáče a sbírat kdejakou starší káru....ale pokud bych mluvil za sebe, také bych byl rád, kdyby mi někdo ochotnej a všímavej dal echo na nějakou leštěnku.
Proto k tomu já přistupuji takto......minimálně se třeba slušně zeptám co a jak, a informaci pošlu dál a někdo toho může využít.
No tak to Vám lze jedině závidět, zřejmě žijete v nějaké snové říši. Já jsem se zase naopak nesetkal s technikem (STK), policistou atd., který by seděl na Vámi popisovaný charakterní model. Obecně se téměř na každém kroku setkávám s averzí vůči starým autům. Proč tomu tak je, je diskutabilní a nepodstatný.
Určitě je škoda, že taková pěkná užovka (viz obrázek níže) skončí na vrakovišti (divím se, že si ji nechtějí schovat bokem na kšeft, to je divný..). Ptže určitě by se našlo dost lidí, co doma patlají mrdky a snaží se z nich udělat leštěnku, a takováto šáde by jim přišla vhod.
Neříkám, že je nutný stát u vrakáče a sbírat kdejakou starší káru....ale pokud bych mluvil za sebe, také bych byl rád, kdyby mi někdo ochotnej a všímavej dal echo na nějakou leštěnku.
Proto k tomu já přistupuji takto......minimálně se třeba slušně zeptám co a jak, a informaci pošlu dál a někdo toho může využít.
-> Hurdis: 26.04.12 18:27:06
Mám stejné zkušenosti. Většinou potkám normální,stejně postižené lidi,se kterýma se dá normálně pokecat,protože podobné auto taky mají a nebo někdy měli. Ještě nikdy v životě jsem nepotkal nikoho,kdo by mi dělal nějaké nachvály nebo nějaké jiné nepříjemnosti jen proto,že mám škodovku. Ono je to asi dost o tom chování..
Mám stejné zkušenosti. Většinou potkám normální,stejně postižené lidi,se kterýma se dá normálně pokecat,protože podobné auto taky mají a nebo někdy měli. Ještě nikdy v životě jsem nepotkal nikoho,kdo by mi dělal nějaké nachvály nebo nějaké jiné nepříjemnosti jen proto,že mám škodovku. Ono je to asi dost o tom chování..
-> lokaj: Čtu si to po sobě, ale nějak nenacházím cokoliv o šéfech a podřízených na STK a už vůbec nic o protekcích ze známostí.
Asi si jedeš na svojí normální vlně, mimo.
Asi si jedeš na svojí normální vlně, mimo.
No tak to máš fajnové lidi. Jenže u nás šéf neví co se zrovna kontroluje za auto na lince a ten pracovník neví že já se s ním znám. Já taky znám šéfa STK jeho syny a polovinu sousedů-pracovníku STK, ale nikoho přímo z linky a moc mi tady ta známost, i když se mi snaží jít na ruku (asi si myslí že mně bude někdy potřebovat)nepomáhá, prostě jako každý jiný a to včetně detailů. Slušný jsem úplně všude natož na STK kde mi jde o zadek/výfuk:-)Ale stejně mám pocit, že musí vycítit nějakou protislužbu nebo dobré vazby dál jinak si jim naprd i když by si mohl,ale nevyužíváš svých kontaktů (proč taky) oni pak nevyužijou toho že tě na STK znají..U Škodovky se bojím jen o blbosti a procenta u svého novějšího auta ten strach už mám dot velký.. Jdu na dvě STK v červnu a červenci..ALe ta story není vymyšlená.. Šéf má taky felicie, tísícovky, Spartaky a starý motorky a hasičský RTO atd.. někde, ale co se děje na lince ho nezajímá a pokud neznáš přímo toho mechanika tak to že znáš šéfa ti nepomůže.A ten mechanik s prostě chová takle ke starým autům. Slušně ale s jasnou vizí:vymítit.
-> lokaj: Tak s takovými kydy bych se rád setkal. Nepřijde mi, že bych se znal s málo majiteli vrakovišť a mnoha techniky z nejrůznějších stanic kontroly. (Ne že by mi tam někdy něco procházelo za úplatu, naopak, spíše jsem ještě větší oběť :-) zrovna na příští dny, podle času mám lehce rozklepaná kolena jestli odmaturuju s vyznamenáním)
A v podstatě každý z nich má doma 1-xy aut nesplňujících ani Euro 0, stará škodovka(y) jsou základ.
Ono když za Tebou běží k bráně při odchodu majitel vrakoviště jestli bys mu nedokázal sehnat nové bezklínkové gumy na jeho Garde a technici na STK z linky na náklaďáky chodí pro slíbené trysky do karburátorů a nerez imbusy na vlečkové polosy a každá věta o starším autě (Dacia, W353, Rapid, eRko, Capri, Esco MKII apod. se zvrhne všude v nekonečnou debatu), tak nelze věřit. Reálně jsou chlapi vč. hlídek PČR vděční za pěkné staré auto, jelikož (dle jejich vlastních slov) to odbourá rutinu, odpočinou si a pokecají na úrovni stejných magorů.
Moc lidí na těchto pozicích nepracuje z donucení, stačí mít přátelské jednání, NIKDY NEURAZIT úplatkem, naopak uznat závadu a neprodleně přistavit po opravě, nejlépe týž den a kápneš si do noty s tolika "postiženými", že se Ti nesnilo. Nikdy se mi nestalo, že by se mnou vedoucí kterékoliv mototechny, vrakoviště , STK, PČR opovrhoval kvůli požadavku na věci stran starých vozů škoda.
Údiv je běžný, ale hned po pochopení ho vystřídá vstřícnost a spolupráce.
A v podstatě každý z nich má doma 1-xy aut nesplňujících ani Euro 0, stará škodovka(y) jsou základ.
Ono když za Tebou běží k bráně při odchodu majitel vrakoviště jestli bys mu nedokázal sehnat nové bezklínkové gumy na jeho Garde a technici na STK z linky na náklaďáky chodí pro slíbené trysky do karburátorů a nerez imbusy na vlečkové polosy a každá věta o starším autě (Dacia, W353, Rapid, eRko, Capri, Esco MKII apod. se zvrhne všude v nekonečnou debatu), tak nelze věřit. Reálně jsou chlapi vč. hlídek PČR vděční za pěkné staré auto, jelikož (dle jejich vlastních slov) to odbourá rutinu, odpočinou si a pokecají na úrovni stejných magorů.
Moc lidí na těchto pozicích nepracuje z donucení, stačí mít přátelské jednání, NIKDY NEURAZIT úplatkem, naopak uznat závadu a neprodleně přistavit po opravě, nejlépe týž den a kápneš si do noty s tolika "postiženými", že se Ti nesnilo. Nikdy se mi nestalo, že by se mnou vedoucí kterékoliv mototechny, vrakoviště , STK, PČR opovrhoval kvůli požadavku na věci stran starých vozů škoda.
Údiv je běžný, ale hned po pochopení ho vystřídá vstřícnost a spolupráce.
Takže pokud to takle hustěj do všech dědů co mají zachovalý starý auta, že nemají šanci projít na STK a maj si koupit nový, nebo zlikvidovat auto a nebo řestat jezdit tak se pak nedivme jaký krásný a vzácný auta končí na vrakáči a kolik jich rapidně za rok ubyde. Takže situaci i když nevypadá nejhůř nelze podcenit, neboť se vše může během pár dní změnit a např. luxusní Š 1000 vašeho souseda co vyjede 4x za rok a kterou tajně celý život obdivujete tady po těch kecech mechaniků může znenadání skončit na vrakáču a vy se to dozvíte až když bude bez značek namačkaná mezi auty. Takže nepodceňujte to.